Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe zat het ook alweer: pups met gecoupeerde staart
Moderator: moderatorteam
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Hoe zat het ook alweer: pups met gecoupeerde staart
Dit mag je toch niet zo verhandelen? http://link.marktplaats.nl/453687113 Het zijn rottweilerpups met gecoupeerde staart op marktplaats. Laatst was er een topic met gecoupeerde staffjes of iets dergelijks en dat is na klachten wel verwijderd door MP, dacht ik.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Re: Hoe zat het ook alweer: pups met gecoupeerde staart
Heel apart....
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Yep is strafbaar .
Maar je kunt het aangeven en hij krijgt gewoon een boete geloof ik.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- booster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
- Aantal honden: 4
ja maar daar heb je de pups mee want deze worden in beslag genomen en bij de aid geplaatst en moeten daar zitten tot er een rechtzaak geweest is ( ongeveer 3 maanden) en dan is het aan de rechter wat er mee gedaan wordt.bouvierpoedel schreef:Yep is strafbaar .
en geloof me de pups komen daar niet beter uit maar met bv een gekneusde poot of sterk vermagerd.
- mixy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder
Ik snap echt niet waarom ze dat doen O.o' arme pups
& dacht ook dat dat strafbaar was ja
- mixy
- Zeer actief
kunnen die pups niet door iemand anders opgevangen worden? een goede fokker ofzo..booster schreef:ja maar daar heb je de pups mee want deze worden in beslag genomen en bij de aid geplaatst en moeten daar zitten tot er een rechtzaak geweest is ( ongeveer 3 maanden) en dan is het aan de rechter wat er mee gedaan wordt.bouvierpoedel schreef:Yep is strafbaar .
en geloof me de pups komen daar niet beter uit maar met bv een gekneusde poot of sterk vermagerd.
Want als er niks gebeurd dan fokt die man/vrouw van de advertentie misschien vrolijk verder met pup zonder staart.. en als de pups weggehaald worden + hij krijgt een boete verdiend hij/zij er tenminste niets aan.
- booster
- Zeer actief
voor eigenaar ongeveer 500 euro boete per pup dacht ik maar de pups worden het hards gestraftmixy schreef:Ik snap echt niet waarom ze dat doen O.o' arme pups
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Dat laatste vraag ik me af hoor. Komt vaak niet zulke beister goede baasjes op dit soort pups af. Vaak zijn ze dan beter af in een asiel van de aid. Hebben ze later tenminste kans op goede baasjes. En niet baasjes die hun hond alleen maar willen om hun ego te vergroten.booster schreef:voor eigenaar ongeveer 500 euro boete per pup dacht ik maar de pups worden het hards gestraftmixy schreef:Ik snap echt niet waarom ze dat doen O.o' arme pups
- booster
- Zeer actief
zolang het proces loopt zitten de pups bij het aid of hoe dat ook heet.mixy schreef:kunnen die pups niet door iemand anders opgevangen worden? een goede fokker ofzo..booster schreef:ja maar daar heb je de pups mee want deze worden in beslag genomen en bij de aid geplaatst en moeten daar zitten tot er een rechtzaak geweest is ( ongeveer 3 maanden) en dan is het aan de rechter wat er mee gedaan wordt.bouvierpoedel schreef:Yep is strafbaar .
Want als er niks gebeurd dan fokt die man/vrouw van de advertentie misschien vrolijk verder met pup zonder staart.. en als de pups weggehaald worden + hij krijgt een boete verdiend hij/zij er tenminste niets aan.
ik heb het zelf meegemaakt met een pup uit een eigen gefokte nest deze had ik verkocht in goed vertrouwen maar het tegendeel bleek waar ze waren met pup meteen door gereden naar een dierenarts en de oren laten couperen en meteen doorverkocht.
deze man die was wezen kijken en zag hem en had hem overgenomen onderweg naar huis werdt ie aangehouden door een alcholcontrole en toen zagen ze de pup en werdt in beslag genomen.
ik ben door de politie gebelt van hoe en wat want de pup kwam van mij af.
3 maanden heeft het geduurt.
ik heb van alles geprobeert om die pup terug te krijgen ( er was bewijs genoeg dat ik er niks mee te maken had) maar ik kreeg hem niet hij bleef waar die zat tot de rechter uitspraak gedaan had.
ik heb brieven geschreven, gemail en veel gebeld van hoe en wat.
uit eindelijk heb ik nooit niks te horen gekregen.
ze zeide ook steeds weten niet wanneer de rechtzaak is we laten het u weten wat bleek toen ze dat zeide was de uitspraak al geweest een aantal dagen terug
naar 3 maanden had de rechter uitgesproken dat ie terug mog naar de gene die hem had gekocht en aangehouden was.
hij kreeg als nog een boete van geloof 500 euro.
deze man had er ook niks mee te maken en had hem zo gekocht.
beestje was bang, erg mager en had een gekneusde poot.
ik heb contact met deze mensen en hun bedoelde het ook goed allemaal.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Wat sneu zeg.... Ik zag laatst in het bos ook een klein Rottipupje zonder staart rondlopen, met van die stereotype bevestigende types erbij. Om te janken vind ik het. 
- booster
- Zeer actief
er zullen best mensne op af komen om hun ego te vergroten maar er zullen ook gewoon normale mensen op af kunnen komen.
ik ken genoeg mensen met gecoupeerde honden en bijna allemaal gewoon normale mensen.
ik ken genoeg mensen met gecoupeerde honden en bijna allemaal gewoon normale mensen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb wel een dubbel gevoel erbij... de pups zijn de dupe, maar aan de andere kant: als je ze nu aangeeft en de fokker
een flinke boete moet betalen, dan doet hij het de volgende keer wellicht niet meer.
Moeilijk hoor
een flinke boete moet betalen, dan doet hij het de volgende keer wellicht niet meer.
Moeilijk hoor
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ja hier hetzelfde hoor, de Rottweiler van de buren is ook gecoupeerd..en deze mensen zijn gewoon goed voor hun hond hoor, ja weten niet beter dan dat een Rottweiler gecoupeerd wordtbooster schreef:er zullen best mensen op af komen om hun ego te vergroten maar er zullen ook gewoon normale mensen op af kunnen komen.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Kimmie
hoe zit het dan als het import hondjes zijn??
hier in dld zijn heel veel (stamboomloze) pupjes te koop zonder staart...
toen ik bij mij DA kwam met een rottweiler met staart zei deze : goh wat een mooie staart hebben ze eigenlijk..
denk dat dat wel genoeg zegt over hoeveel rottweilers met staart hier rondlopen...
overigens heb ik een gecoupeerde dogo en een gecoupeerde rottweiler lopen,en vind me nu toch echt best redelijk normaal hoor
toen ik bij mij DA kwam met een rottweiler met staart zei deze : goh wat een mooie staart hebben ze eigenlijk..
denk dat dat wel genoeg zegt over hoeveel rottweilers met staart hier rondlopen...
overigens heb ik een gecoupeerde dogo en een gecoupeerde rottweiler lopen,en vind me nu toch echt best redelijk normaal hoor
-
Muk
De advertentie bestaat gelukkig niet meer op MP.
-
29996D
Import mag gewoon hoor. Beukje is ook gecoupeerd, hij mag ook gewoon shows lopen.Kimmie schreef:hoe zit het dan als het import hondjes zijn??
denk dat dat wel genoeg zegt over hoeveel rottweilers met staart hier rondlopen...![]()
- mixy
- Zeer actief
Had een bericht gestuurd met de vraag waarom ze geen staart hebben (meer uit nieuwsgierigheid hoe er gereageerd zou worden)
kreeg ik dit:
De pups zijn gecoupeerd aan de staart. Vrienden van mij wilde graag 2 pups hebben zonder staart, zoals de Rottweiler van origine is(
). Ik heb kennissen in Polen die een nestje hadden en heb het hele nest meegenomen. Ik heb ze zelf opgehaald.
kreeg ik dit:
De pups zijn gecoupeerd aan de staart. Vrienden van mij wilde graag 2 pups hebben zonder staart, zoals de Rottweiler van origine is(
- stefanie
- Zeer actief
mixy schreef:Had een bericht gestuurd met de vraag waarom ze geen staart hebben (meer uit nieuwsgierigheid hoe er gereageerd zou worden)
kreeg ik dit:
De pups zijn gecoupeerd aan de staart. Vrienden van mij wilde graag 2 pups hebben zonder staart, zoals de Rottweiler van origine is(). Ik heb kennissen in Polen die een nestje hadden en heb het hele nest meegenomen. Ik heb ze zelf opgehaald.
Wat een kul zeg.
- Esmay87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier
Couperen is inderdaad strafbaar en verboden. Alleen vanwege een medische reden mag de staart gecoupeerd worden, als hij bijvoorbeeld ergens tussen is komen te zitten.
Dit mag zeker niet, maar helaas zijn er nog steeds veel mensen die rottweiler zonder staart willen. Ze realiseren zich alleen niet dat zij ook strafbaar zijn op het moment dat ze de pup kopen. Je moet namelijk altijd kunnen aantonen waarom de staart gecoupeerd is....
Dit mag zeker niet, maar helaas zijn er nog steeds veel mensen die rottweiler zonder staart willen. Ze realiseren zich alleen niet dat zij ook strafbaar zijn op het moment dat ze de pup kopen. Je moet namelijk altijd kunnen aantonen waarom de staart gecoupeerd is....

Made by _Inge_
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Inport mag je hier heen halen voor eigen bebruik.MissDorien schreef:Import mag gewoon hoor. Beukje is ook gecoupeerd, hij mag ook gewoon shows lopen.Kimmie schreef:hoe zit het dan als het import hondjes zijn??
denk dat dat wel genoeg zegt over hoeveel rottweilers met staart hier rondlopen...![]()
Maar niet om hier te verkopen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
En dan verkopen op marktplaats is gewoon handel en strafbaar.mixy schreef:Had een bericht gestuurd met de vraag waarom ze geen staart hebben (meer uit nieuwsgierigheid hoe er gereageerd zou worden)
kreeg ik dit:
De pups zijn gecoupeerd aan de staart. Vrienden van mij wilde graag 2 pups hebben zonder staart, zoals de Rottweiler van origine is(). Ik heb kennissen in Polen die een nestje hadden en heb het hele nest meegenomen. Ik heb ze zelf opgehaald.

-
29996D
Dat zeg ik toch ook niet? (retorische vraag.)bouvierpoedel schreef:Inport mag je hier heen halen voor eigen bebruik.MissDorien schreef:Import mag gewoon hoor. Beukje is ook gecoupeerd, hij mag ook gewoon shows lopen.Kimmie schreef:hoe zit het dan als het import hondjes zijn??
Maar niet om hier te verkopen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Is niet strafbaar als de honden zijn gecoupeerd in een land waar het niet verboden is.
Dan mag je de honden ook gewoon verkopen en dus ook op Marktplaats zetten. Dus het antwoord van de aanbieder blijkt het enige juiste antwoord te zijn in dit soort gevallen; "Ik heb ze uit Polen(of elk willekeurig ander voormalig oostblok land dan ook) meegenomen
Hebben hier onlangs een hele discussie over gevoerd en ik heb toen ook nog gebeld met een Officier van Justitie. Ik zal de link naar dat topic hier even plaatsen, maar er is weinig discussie over mogelijk, het is helaas iet strafbaar.
Dan mag je de honden ook gewoon verkopen en dus ook op Marktplaats zetten. Dus het antwoord van de aanbieder blijkt het enige juiste antwoord te zijn in dit soort gevallen; "Ik heb ze uit Polen(of elk willekeurig ander voormalig oostblok land dan ook) meegenomen
Hebben hier onlangs een hele discussie over gevoerd en ik heb toen ook nog gebeld met een Officier van Justitie. Ik zal de link naar dat topic hier even plaatsen, maar er is weinig discussie over mogelijk, het is helaas iet strafbaar.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Volgens mij als ik het antwoord lees op de mail. Dan heeft hij de pups naar Polen gebracht naar een kennis die ook een nestje had. Daar zijn de pups van hem gelijk met die van zijn kennis gecoupeert. Lijkt me dus wel strafbaar omdat het in dit geval om in Nederland geboren pups gaat.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
En wie bewijst dat ze in Nederland geboren zijn? 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Kimmie
ik had ook altijd begrepen dat handel in dieren niet verboden was,dus als jij gecoupeerde pupjes uit polen haalt mag je deze gewoon verkopen in nederland ,bij controle zijn deze dieren dus geboren en gecoupeerd in een land waar dat niet verboden is...
- stefanie
- Zeer actief
Nee, de adverteerder heeft een kennis in Polen die een nestje had. Adv. heeft het hele nest meegenomen naar Nederland.blacky schreef:Volgens mij als ik het antwoord lees op de mail. Dan heeft hij de pups naar Polen gebracht naar een kennis die ook een nestje had. Daar zijn de pups van hem gelijk met die van zijn kennis gecoupeert. Lijkt me dus wel strafbaar omdat het in dit geval om in Nederland geboren pups gaat.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ben je toch een handdelaar en ben je strrafbaar.stefanie schreef:Nee, de adverteerder heeft een kennis in Polen die een nestje had. Adv. heeft het hele nest meegenomen naar Nederland.blacky schreef:Volgens mij als ik het antwoord lees op de mail. Dan heeft hij de pups naar Polen gebracht naar een kennis die ook een nestje had. Daar zijn de pups van hem gelijk met die van zijn kennis gecoupeert. Lijkt me dus wel strafbaar omdat het in dit geval om in Nederland geboren pups gaat.

-
Kimmie
je mag toch gewoon hondjes verkopen?
ik weet iemand die een moederhond met pups redde uit spanje ( moederhond was zwaar vermagerd en had een gebroken poot) de pups heeft ze toen ook verkocht...dat mag toch wel gewoon,dan ben je toch niet meteen een handelaar?
ik weet iemand die een moederhond met pups redde uit spanje ( moederhond was zwaar vermagerd en had een gebroken poot) de pups heeft ze toen ook verkocht...dat mag toch wel gewoon,dan ben je toch niet meteen een handelaar?