Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diarree na ontworming

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Diarree na ontworming

Ongelezen bericht door Maeve »

Voor een week of 3 terug is Nilo ontwormd met Drontal. En sinds die tijd is hij ook aan de diarree :ugh: Het duurde even voor ik me kon herinneren wat er de laatste tijd verandert is, maar ik kom toch steeds uit bij die ontworming. En dat ze daarvan een paar dagen diarree krijgen kan ik me voorstellen, maar is 3 weken niet wat te veel? Ik vind ook geen wormen in zn ontlasting maar het blijft dun en hij poept ook vaker dan normaal. Probleempje is ook dat we eind dit jaar met hem naar het buitenland gaan en de eis voor dat land is dat hij met ditzelfde middel ontwormd word :ugh:

Ofwel, is dit een normale reactie? En kan ik hier uberhaupt iets aan doen? Vind het nu een beetje te lang duren. Verder is hij overigens wel gewoon levendig en eet en drinkt goed.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: Diarree na ontworming

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Vind sowieso 3 weken al te lang om af te wachten maja dat terzijde.

Als honden van onze kliniek naar het buitenland gaan ontwormen wij gewoon met milbemax en dat is ook toegestaan hoor. Dus ik zou daar eens over informeren.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik neem aan dat het geen spuitpoep is maar wat dunnere ontlasting? drie weken spuitpoep is natuurlijk wel heel erg lang.

misschien kan je een mestonderzoek laten doen? ik zou denk ik toch wel even langs de DA gaan, de klachten duren nu al zo lang.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sanne!! schreef:Vind sowieso 3 weken al te lang om af te wachten maja dat terzijde.

Als honden van onze kliniek naar het buitenland gaan ontwormen wij gewoon met milbemax en dat is ook toegestaan hoor. Dus ik zou daar eens over informeren.
Ik weet het niet zeker maar de DA gaf aan dat we Drontal moesten hebben voor de reis eind dit jaar. Het gaat er in ieder geval om dat hij tegen lintworm word ontwormd met een middel waar Praziquantel of Epsiprantel in zit. Geen idee of er nog andere merken zijn waar dit in zit? Want ik vind dit niet heel prettig als hij vervolgens zo'n 4 uur in een vliegtuig moet doorbrengen :schrik:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ja dat eerste zit geloof ik ook in milbemax. Ik zou er eens een belletje aan wagen. Lijkt me sterk dat het bij ons op de praktijk wel kan met milbemax en bij jullie niet...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”