Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

duur voer..

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Vlindertje
nieuw lid
Mijn ras(sen): Jack Russel

duur voer..

Ongelezen bericht door Vlindertje »

Ik heb een hond van 14 jaar oud, Maar is nog wel goed gezond. ik koop vaak de hondenbrokjes van pet's place voor seniorenhonden Maar in de dierenwinkel zie ik veel dure hondenbrokken, met allemaal toevoegingen enzo.
Nu word mijn hond toch wel oud en wil ik graag de beste brokken.
Wat is jullie mening over de dure honden brokken? Is het daadwerkelijk beter, of zijn de seniorenbrokken van bijvoorbeeld pet's place ook goed?

alvast bedankt
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Re: duur voer..

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Ik kan maar 1 ding ervan zeggen: duur betekent niet automatisch beter... er zijn ook zat minder dure brokken waar je hond het prima op kan doen...

ik vind wel dat de allergoedkoopste zeker afvallen qua brok, maar een middelprijs kan een prima brok zijn...
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Trouwens... Als je hond het er goed op doet.. dat vind ik eigenlijk belangrijker.. ik kijk hoe m'n hond eruit ziet op een bepaalde brok... of z'n vacht glanst, z'n ontlasting goed is.. de hoeveelheid ontlasting etc.

Mijn vorige heeft ook op seniorenbrokken gestaan en echt niet de duurste en daar is 'ie toch oud mee geworden vind ik voor een herder..13...
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Niet rommelen met een hondje van 14. Lekker op het voer houden wat hij gewend is :ok:
Vlindertje
nieuw lid
Mijn ras(sen): Jack Russel

Ongelezen bericht door Vlindertje »

Bedankt voor de antwoorden.

Inderdaad koop ik ook niet de allergoedkoopste. Met deze ben ik erg tevreden omdat de brokken ook niet te groot zijn. en ook niet onbelangrijk, hij lust deze brokken. Hij weigert bepaalde brokken te eten.

Ik wou vooral even weten of mensen hier er anders over denken, in de dierenwinkel geven ze je toch de duurste brokken. Dit is de enigste hond die ik heb, heb ook nooit een andere gehad, en begin wat onzeker te worden omdat hij al zo oud word. maar bedankt voor de antwoorden
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Op dit forum zijn een hoop mensen die kvv (kant en klaar versvlees uit de diepvries) of barf/nrv (zelf samengesteld menu van onder andere rauw spiervlees, organen en botten) voeren.
Ik zelf ook; maar z'n oud hondje zou ik inderdaad ook lekker blijven geven wat hij nu krijgt, zolang hij het er goed op doet :ok:

Wat krijgt je hondje nu?
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Een hondje dat het al zo lang goed doet op dat voer zou ik niet meer iets anders geven.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

inderdaad niet aan rommelen met die leeftijd.
Ik ben pas wel overgestapt op ander voer maar dat had meer met tandplaque en verteerbaarheid te maken. Maar met 14 jaar, gewoon lekker geven waar hij het goed op doet
Afbeelding
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Nee hoor, dure brokken zijn (meestal) niet beter. Maar goede brokken zijn nooit goedkoop ;) Bij de winkel willen ze waarschijnlijk graag de dure verkopen, maar door op de verpakking te kijken kun je goed zien of ze beter zijn of niet. Een belangrijke vind ik zelf dat er geen chemische anti-oxidanten zijn toegevoegd. Als deze erin zitten, staat erop de verpakking "met door de EU goedgekeurde toevoegingen" of iets dergelijks.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Meike schreef: Een belangrijke vind ik zelf dat er geen chemische anti-oxidanten zijn toegevoegd. Als deze erin zitten, staat erop de verpakking "met door de EU goedgekeurde toevoegingen" of iets dergelijks.
Dat is niet per sé waar. Door de EU goedgekeurde toevoegingen kúnnen chemische anti-oxidanten oid zijn, maar ook heel natuurlijke grondstoffen. Alle toevoegingen moeten door de EU goedgekeurd zijn voor consumptie en dat zijn zowel chemische als natuurlijke. Wat dan ook nog niet wil zeggen dat natuurlijke toevoegingen altijd even gezond zijn. Dit om het makkelijker te maken :vaag: .

Wat vaak wél zo is, is dat producenten die eerlijk willen zijn, de specifieke E-nummers vermelden zodat je kunt controleren welke toevoegingen ze gebruikt hebben. En dat producenten die dat niet specifiek aangeven en schermen met "door de EU goedgekeurde toevoegingen" mogelijk toevoegingen gebruiken die niet voor menselijke consumptie vrij gegeven zijn.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”