Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boete voor loslopen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

&nicole
Zeer actief

Boete voor loslopen...

Ongelezen bericht door &nicole »

.
Laatst gewijzigd door &nicole op 12 sep 2021 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Boete voor loslopen...

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Wat boeit het nou uit of je hond 18 is of niet.
Als ze niet los mogen, dan mogen ze niet los. Of ze nou 4 maanden zijn of 18 jaar.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Nou, mooi bedrag voor 18 jaar lekker los lopen toch?
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

_Inge_ schreef:Wat boeit het nou uit of je hond 18 is of niet.
Als ze niet los mogen, dan mogen ze niet los. Of ze nou 4 maanden zijn of 18 jaar.
:ok: Mijn gedachte. Niet dat ik het niet doe, dan maar eigen schuld!
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 13107.html

Door dit topic denk ik dat de opmerking niet aan de riem kan iets anders is dan ik wil geen riem om doen :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
_Jules_
Zeer actief

Reny schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 13107.html

Door dit topic denk ik dat de opmerking niet aan de riem kan iets anders is dan ik wil geen riem om doen :wink:
Ja maar dan nog... toch logisch dat je een boete krijgt als je hond losloopt.
Nu komt het over alsof ze het raar vind dat een agent een heel oud hondje een boete gaat geven en dan ook nog eens zo laat.
Die doet gewoon zijn werk dus tja. :F: Hij zal wel zat smoesjes horen van mensen waarom hun hond losloopt..;)
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

eens hoor, maar soms in de geest van de wet enz enz ( 1 hond aangelijnd en de ander met reden niet), een waarschuwing had dan ook gekund.

Ik heb geen reden en zou terecht een bekeuring krijgen :wink: (balen maar jammer)
En de groeten van de mannen :zwaai
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tsja, ik heb een hond gehad die de riem háátte.
Ze was als hond van 6 maanden in een park vastgebonden door haar verwarde eigenaar en heeft daar de hele dag, van 's ochtends vroeg tot 's avonds 21.00 uur vastgebonden gestaan.
Een vreemde die aan haar halsband zat, was al reden tot serieus snauwen, zeg maar.
Mij vertrouwde ze 100%, maar aan de riem was ze NIET blij.
Ik liet haar dus gewoon loslopen, want ze stond 100% onder appèl.

En als ik daar voor bekeurd werd, betaalde ik dat gewoon.
Ik legde het uit, en dat kwam ik er soms mee weg. Maar soms ook niet.
En dan liep ik niet te zeiken over hoe onredelijk dat was. Want het mág gewoon niet. Punt :klaar:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
_Jules_
Zeer actief

Gewoon zon stroomband omdoen (zonder batterijen.) Dan mag het :pffff: Tenminste..volgens een rechter een poosje terug. :F:
http://www.webregio.nl/zaanstreek/regio ... -hond.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Riemsesy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

Ongelezen bericht door Riemsesy »

zitten hier een aantal goed opgevoede forumleden

ik zou ook flink pissig worden .. beetje redelijkheid is ver te zoeken. en dat heeft niets met verhaaltjes te maken van hondeneigenaren maar inschattingsvermogen van een diender.
de regel is om overlast te voorkomen, maar als er geen overlast is, en in dit geval ook nog een medische reden.. :kotz:

kan ie vannacht weer lekker naast z'n vrouw kruipen, en zeggen. hey schat.. vanavond was ik toch zo'n flinke bink. heb een vrouw met een oud hondje van 18 jaar op de bon geslingerd! heb ik voor ons weer onze vakantie veilig gesteld. nee.. bonnenquota is er niet meer, maar loon moet wel ergens van betaald worden.
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Jammer hoor, een beetje inzichtelijk reageren had best wel gemogen van mij.
Naast je neer leggen, het is het niet waard om je druk over te maken :wink:
Chris_JC
Actief

Ongelezen bericht door Chris_JC »

_Inge_ schreef:Gewoon zon stroomband omdoen (zonder batterijen.) Dan mag het :pffff: Tenminste..volgens een rechter een poosje terug. :F:
http://www.webregio.nl/zaanstreek/regio ... -hond.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha, wat een geweldig stukje flauwekul zeg! Het einde is nu definitief zoek! :smile: alsof het een onzichtbaar lijntje is!
_Jules_
Zeer actief

Chris_JC schreef:
_Inge_ schreef:Gewoon zon stroomband omdoen (zonder batterijen.) Dan mag het :pffff: Tenminste..volgens een rechter een poosje terug. :F:
Haha, wat een geweldig stukje flauwekul zeg! Het einde is nu definitief zoek! :smile: alsof het een onzichtbaar lijntje is!
Ja belachelijk he. Net alsof je hond dan perfect naar je gaat luisteren :hmmm:

Ach ja.. ik laat mijn honden ook weleens los op een plek waar het niet mag en als ik dan een boete krijg is jammer. Maar goed, die mensen doen hun werk en hoe zielig of oud je hondje ook is, het is gewoon terecht. Loslopende honden hier in de wijk vind ik sowieso erg irritant, dus als die een boete krijgen vind ik het best :mann:
Afbeelding
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

tja, ik begrijp wel je reactie op de boete, maar toch; eigen schuld, denk ik dan maar. Nou zeg ik eerlijk dat een van mijn honden ook eigenlijk altijd losloopt op alle stukken dat het kan, omdat dat met haar kan, ze komt altijd als ik zeg dat ze moet komen. Heb nog nooit een boete gehad, maar zou het graag betalen als ik dat in zoveel tijd zou krijgen. Nou weet ik niet wat er aan de hand is met jouw hond, dat wordt niet echt duidelijk, dat ze geen riem om kan?!
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

weer mooi een dag voor nop gewerkt. :( Zonde om je zuurverdiende centen aan zoiets te moeten spenderen.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

daywalker schreef:weer mooi een dag voor nop gewerkt. :( Zonde om je zuurverdiende centen aan zoiets te moeten spenderen.
Daar maak je toch zelf een keuze in.??
Als ik zonder licht of remmen rijd kan ik ook moeilijk zeggen ja het is al een oud barrel. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

tja feit is nu eenmaal dat het volgens de letter van de wet niet mag en als je dan op zo'n tijdstip zo'n klojo treft die zich verveeld kan het wel eens gebeuren dat je gewoon de pineut bent :oeps:

Overdag kan ik me er nog wel wat bij voorstellen. Dan lopen er gewoon veel meer mensen en dan irriteer ik mezelf ook wel eens aan mensen die hun hond hier los mee laten lopen terwijl dat gewoon niet mag. Maar jeetje waar hebben we het over zeg. We hebben het over 23.00 uur 's avonds. Heeft zo'n hufter dan echt niets beters te doen :roll:

Hij had na je uitleg ook een waarschuwing kunnen geven. Maar goed, je bent weer ff wakker geschut. Je weet nu in ieder geval dat blauw zich volledig inzet om de regels die er zijn te handhaven dus volgende keer hoe sneu voor je hondje ook, toch die riem maar omdoen en wil je dat niet, weet je in ieder geval dat het je kan gebeuren dat of hij of een ander je weer ff een vette bekeuring in de handen kunnen duwen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Hier krijg ik niet zo snel boetes.. vaak alleen een waarschuwing en soms zeggen ze er zelfs niets van. :F:
Afbeelding
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Miranda schreef:

Tsja, ik heb een hond gehad die de riem háátte.
Ze was als hond van 6 maanden in een park vastgebonden door haar verwarde eigenaar en heeft daar de hele dag, van 's ochtends vroeg tot 's avonds 21.00 uur vastgebonden gestaan.
Een vreemde die aan haar halsband zat, was al reden tot serieus snauwen, zeg maar.
Mij vertrouwde ze 100%, maar aan de riem was ze NIET blij.
Ik liet haar dus gewoon loslopen, want ze stond 100% onder appèl.

En als ik daar voor bekeurd werd, betaalde ik dat gewoon.
Ik legde het uit, en dat kwam ik er soms mee weg. Maar soms ook niet.
En dan liep ik niet te zeiken over hoe onredelijk dat was. Want het mág gewoon niet. Punt :klaar:
Ik ben het deels wel met je eens, je weet dat je wat doet wat "niet mag".
Maar van de andere kant,... laat ze toch eens boeven gaan vangen. De heren van de wet kunnen beter hun tijd besteden aan wat echt noodzakelijk is. Dit is gewoon kas spekken toch.
Ik kwam er dit winter onderuit door dat ik zei dat het te glad was, dat de gemeente daar beter had moeten strooien. Had ik net mazzel. Tis zo jammer geld.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef:tja feit is nu eenmaal dat het volgens de letter van de wet niet mag en als je dan op zo'n tijdstip zo'n klojo treft die zich verveeld kan het wel eens gebeuren dat je gewoon de pineut bent :oeps:

Overdag kan ik me er nog wel wat bij voorstellen. Dan lopen er gewoon veel meer mensen en dan irriteer ik mezelf ook wel eens aan mensen die hun hond hier los mee laten lopen terwijl dat gewoon niet mag. Maar jeetje waar hebben we het over zeg. We hebben het over 23.00 uur 's avonds. Heeft zo'n hufter dan echt niets beters te doen :roll:

Hij had na je uitleg ook een waarschuwing kunnen geven. Maar goed, je bent weer ff wakker geschut. Je weet nu in ieder geval dat blauw zich volledig inzet om de regels die er zijn te handhaven dus volgende keer hoe sneu voor je hondje ook, toch die riem maar omdoen en wil je dat niet, weet je in ieder geval dat het je kan gebeuren dat of hij of een ander je weer ff een vette bekeuring in de handen kunnen duwen.
Krijgen we dan ook speciale tijden dat je door het rood mag rijden of lekker 200 op de snelweg.
Of inbreken als de eigenaren niet thuis zijn minder strraf opleverd.?
Of dat je peuter een ruit ingooit het niet vergoed hoeft te worden omdat hij nog niet begrijpt dat hij het niet mag doen.
Fietsen zonderr slot mag je dan ook meenemen.
Kom zeg dan krijgt de 1 dus een bekeuring voor 11en en jij na 11en niet. :neenee:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ja, dat is je eigen schuld. Ze mag niet los :19: Flauw is het wel van de agent.

Patty en ik heb een paar keer in een gebied gelopen waar het we niet eens mochten komen. Toen zeiden we al, dat we daar best een keer een bekeuring voor over hebben, want het is gewoon hartstikke mooi daar. Alleen door een incident laatst durven we daar niet meer te komen :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
smoekie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef:tja feit is nu eenmaal dat het volgens de letter van de wet niet mag en als je dan op zo'n tijdstip zo'n klojo treft die zich verveeld kan het wel eens gebeuren dat je gewoon de pineut bent :oeps:

Krijgen we dan ook speciale tijden dat je door het rood mag rijden of lekker 200 op de snelweg.
Of dat je peuter een ruit ingooit het niet vergoed hoeft te worden omdat hij nog niet begrijpt dat hij het niet mag doen.
Kom zeg dan krijgt de 1 dus een bekeuring voor 11en en jij na 11en niet. :neenee:
Daar gaat het niet om BP. En die vergelijkingen die jij hier aanhaalt slaan kant noch wal, maar goed.

Dit zijn gewoon van die gevalletjes waarbij ik me afvraag of die etterbakken nu werkelijk niets anders te doen hebben. Beetje hetzelfde als dat je 's zomers lekker op een terras zit en ziet hoe 2 van die knullen in blauw die net droog zijn achter de oren kinderen van de fiets af laten stappen om ze vervolgens te bekeuren omdat ze daar niet mogen fietsen en of ze ook nog eens bekeuren omdat ze geen ID bij zich hebben. Prima hoor, maar dan ook de "grote mensen" van de fiets af laten stappen en ook hen bekeuren. Maar neu, die laten we maar lekker gaan, we pakken lekker die kleintjes op. Gnegnegne, dat zal ze leren :S:

Maar zoals ik al zei. TS is weer ff wakker geschut en blauw binkie heeft thuis ook weer wat te vertellen :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Al is het volgens de wet terecht, ik vind het toch een onnozele manier van op je strepen staan, een waarschuwing had ook volstaan.Hij kan toch zien dat het om een hoogbejaard hondje gaat?
Ik liet Bruno op het laatst op de Brunsummerhei ook los, en als de boswachter dan kwam en ik zag zijn vermanend maar begripvol vingertje dat deed ik hem vast.Ik had hem al een keer uitgelegd dat Bruno door zijn artrose alleen nog mee kon door in zijn eigen tempo wat te sjokken en dat ik hem dat niet wilde ontnemen maar ook dat ik begreep dat hij geen uitzondering kon maken. Een beetje wederzijds begrip zou veel mensen niet misstaan.
smoekie
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Al is het volgens de wet terecht, ik vind het toch een onnozele manier van op je strepen staan, een waarschuwing had ook volstaan.Hij kan toch zien dat het om een hoogbejaard hondje gaat?
Ik liet Bruno op het laatst op de Brunsummerhei ook los, en als de boswachter dan kwam en ik zag zijn vermanend maar begripvol vingertje dat deed ik hem vast.Ik had hem al een keer uitgelegd dat Bruno door zijn artrose alleen nog mee kon door in zijn eigen tempo wat te sjokken en dat ik hem dat niet wilde ontnemen maar ook dat ik begreep dat hij geen uitzondering kon maken. Een beetje wederzijds begrip zou veel mensen niet misstaan.
Nee. :pffff: Regels zijn regels Marie-Josée :S:
wederzijds begrip? Wasda?
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Marie-Josée schreef:Al is het volgens de wet terecht, ik vind het toch een onnozele manier van op je strepen staan, een waarschuwing had ook volstaan.Hij kan toch zien dat het om een hoogbejaard hondje gaat?
Helemaal mee eens hoor, wat een dienstklopperij :roll: .
Gr. Marijke
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef:
bouvierpoedel schreef:

Daar gaat het niet om BP. En die vergelijkingen die jij hier aanhaalt slaan kant noch wal, maar goed.

Dit zijn gewoon van die gevalletjes waarbij ik me afvraag of die etterbakken nu werkelijk niets anders te doen hebben. Beetje hetzelfde als dat je 's zomers lekker op een terras zit en ziet hoe 2 van die knullen in blauw die net droog zijn achter de oren kinderen van de fiets af laten stappen om ze vervolgens te bekeuren omdat ze daar niet mogen fietsen en of ze ook nog eens bekeuren omdat ze geen ID bij zich hebben. Prima hoor, maar dan ook de "grote mensen" van de fiets af laten stappen en ook hen bekeuren. Maar neu, die laten we maar lekker gaan, we pakken lekker die kleintjes op. Gnegnegne, dat zal ze leren :S:

Maar zoals ik al zei. TS is weer ff wakker geschut en blauw binkie heeft thuis ook weer wat te vertellen :ok:
Nou dan ben je er toch.
Rechten en plichten zijn er voor iedereen hoe lullig soms ook.
Als jij vind dat die volwassenen ook bekeurd moesten worden waarom deze hond dan niet. :denken:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Riemsesy schreef:zitten hier een aantal goed opgevoede forumleden

ik zou ook flink pissig worden .. beetje redelijkheid is ver te zoeken. en dat heeft niets met verhaaltjes te maken van hondeneigenaren maar inschattingsvermogen van een diender.
de regel is om overlast te voorkomen, maar als er geen overlast is, en in dit geval ook nog een medische reden.. :kotz:

kan ie vannacht weer lekker naast z'n vrouw kruipen, en zeggen. hey schat.. vanavond was ik toch zo'n flinke bink. heb een vrouw met een oud hondje van 18 jaar op de bon geslingerd! heb ik voor ons weer onze vakantie veilig gesteld. nee.. bonnenquota is er niet meer, maar loon moet wel ergens van betaald worden.
Waar slaat dit nu ins hemelsnaam op? De man doet gewoon zijn werk. Een hond mag niet los. Als je dat wel doet en je wordt betrapt, kun je een boete verwachten. Waar heeft een persoon dan het bewijs dat de hond het om medische redenen niet mag. Kun je je voorstellen hoeveel smoesjes de politie wel niet te horen krijgt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Chris_JC schreef:
ben er maar wat blij mee... ze lopen er hier al mee om dus nu ook nog legaal ook :ok:
ps. zonder batterijen is foute boel, hij moet het doen en dat is heel makkelijk te testen voor ze.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

_Inge_ schreef:
Chris_JC schreef:
Ja belachelijk he. Net alsof je hond dan perfect naar je gaat luisteren :hmmm:

daar gaat het niet om, je hebt hem onder controle op die manier.(volgens hen)
dus een onzichtbare lijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik snap het gejammer ook niet. Honden moeten binnen de bebouwde kom aan de lijn. Als je dat niet doet, dan loop je het risico om bekeurd te worden. Punt.
Er wordt nota bene hier op het forum zowat elke maand wel een topic geopend over loslopende honden in een aanlijngebied en hoe verschrikkelijk vervelend dit is. En nou het even niet uitkomt dan moeten de regels 'eventjes' worden aangepast aan het individu :19: .
Ik kan me trouwens ook nog wel topics herinneren waarin wordt geklaagd dat het tegenwoordig zo'n bende is en dat mensen overlast zo zat zijn en waarom de politie hier niets aan doet :denken: .
Kom op zeg, er zijn nu eenmaal regels. Prima als je je er niet aan wilt houden, maar klaag dan niet dat er dan consequenties zijn.

En ja, ik heb altijd maar één van mijn honden aangelijnd. Mijn meiden lopen ALTIJD los (heb niet eens een riem bij me). Kyra loopt met de snuit in mijn knieholtes en Lyndie loopt 10 cm voor mijn voeten, dus ze staan ook onder appel. Maar ik loop dus ook het risico dat ik word bekeurd. Is nog nooit gebeurd, maar áls het gebeurt, zal ik zeker niet klagen. Eigen schuld, dikke bult.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”