Lol, ik totaaaaaal niet maar dat komt omdat mijn Dora héul anders isMit schreef:Ik vind het ook wel een Dora
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dit had ik nou niet moeten doen....
Moderator: moderatorteam
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Re: Dit had ik nou niet moeten doen....
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
nou ik ben benieuwd wat voor dag jij vandaag gaat krijgen..
wordt het
of 
wordt het
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Oooooooh Marjolein...wat spannend !
Ik ben onwijs benieuwd ! Op de foto vind ik het echt een heeeeeeerlijk droppie !
Ik ben onwijs benieuwd ! Op de foto vind ik het echt een heeeeeeerlijk droppie !
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Ik ben benieuwd wat het gaat worden!
Hoe laat ga je er heen?
Hoe laat ga je er heen?

-
Lillith
- Zeer actief
Hier ook heel benieuwd, het lijkt een schatje
Alhoewel ik denk dat die ad. niet klopt, zal me niets verbazen als het een laatste pup is uit eigen nest.
Maar als het klikt..... alvast gefeliciteerd
Wel een typische Dora
Alhoewel ik denk dat die ad. niet klopt, zal me niets verbazen als het een laatste pup is uit eigen nest.
Maar als het klikt..... alvast gefeliciteerd
Wel een typische Dora
- Belle
- Zeer actief
Ik zou vanmiddag om half 3 gaan. Maar ik heb net afgebeld. Ik heb de hele nacht liggen denken en hoe leuk ik de pup ook vind, het is niet het juiste moment. Ik ben toch bang dat het voor Belle te lomp is en dat ze straks ondersteboven gelopen gaat worden. Dat zou zo sneu zijn voor Belle, dat verdient ze niet. Ik vind het jammer, maar volgens mij is dit toch de verstandigste beslissing.HillieS schreef:Ik ben benieuwd wat het gaat worden!
Hoe laat ga je er heen?
Dussssss, voor iedereen die haar zo leuk vond.........
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Je moet doen waar je je goed bij voelt en als dat deze keuze is: so be it.
Zo'n leuke pup zit zo weer ergens anders.
Zo'n leuke pup zit zo weer ergens anders.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Respect voor je keuze iig, knap van je dat je de belangen van je honden boven je eigen wil zet 

-
Mojuan
- Zeer actief
Oh wat begrijp ik dit goed!
Ik wil al een tijdje zo graag nog een leuk hondje erbij, en geregeld zie ik een hondje dat ik zó op zou willen halen.
Maar ik moet mezelf dan elke keer echt in bedwang houden, omdat het gewoon niet kán.
Het is niet eerlijk tegenover onze honden, en ook niet tegenover de nieuwkomer.
De tijd ontbreekt hier gewoon, en alle tijd die er is wil ik in Room en Juul steken.
Goed van je dat je er zo over na hebt gedacht.
Deze pup krijgt vast snel een fijn thuis.
Ik wil al een tijdje zo graag nog een leuk hondje erbij, en geregeld zie ik een hondje dat ik zó op zou willen halen.
Maar ik moet mezelf dan elke keer echt in bedwang houden, omdat het gewoon niet kán.
Het is niet eerlijk tegenover onze honden, en ook niet tegenover de nieuwkomer.
De tijd ontbreekt hier gewoon, en alle tijd die er is wil ik in Room en Juul steken.
Goed van je dat je er zo over na hebt gedacht.
Deze pup krijgt vast snel een fijn thuis.

-
Lillith
- Zeer actief
Prima toch 
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zei toch dat het geen Dora was? 
Goeie beslissing, Marjolein.
Belle gaat voor.
Goeie beslissing, Marjolein.
Belle gaat voor.
-
chrico
- Zeer actief
Wat een knappe beslissing. Belle gaat ook voorBelle schreef:
Ik zou vanmiddag om half 3 gaan. Maar ik heb net afgebeld. Ik heb de hele nacht liggen denken en hoe leuk ik de pup ook vind, het is niet het juiste moment. Ik ben toch bang dat het voor Belle te lomp is en dat ze straks ondersteboven gelopen gaat worden. Dat zou zo sneu zijn voor Belle, dat verdient ze niet. Ik vind het jammer, maar volgens mij is dit toch de verstandigste beslissing.
Dussssss, voor iedereen die haar zo leuk vond.........
Als er een pup op je pad komt straks dan weet je ook meteen dat het goed zit
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
Het was een super pup om te zien, maar inderdaad, je eigen honden gaan voor. En als je problemen voorziet, dan vind ik dit een hele juiste beslissing 
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Belle
- Zeer actief
Ik vond het wel een moeilijke beslissing. Ik denk dan altijd dat ik nooooooit meer zo'n leuk hondje tegenkom en dat dit precies is wat ik zoek. Onzin natuurlijk, want er zijn zoveel leuke hondjes. Maar ik denk niet dat ik Belle er een plezier mee doe. Het gaat nu allemaal lekker met haar en harmonieus tussen Isa en Belle. Isa is voorzichtig en nooit wild met Belle. Ik moet dat gewoon niet gaan verstoren. Belle heeft al genoeg meegemaakt de laatste maanden.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Denk je niet dat Belle dat prima zelf zal regelen? Je zou ook denken dat Eva veel te wild is voor de 11 jarige Cleo. Niets is echter minder waar. Cleo heeft Eva volledig onder de duim en eist duidelijk respect daar waar ze er belang aan hecht. Echter, ze kan er ook heerlijk mee rennen en spelen. Nooit wild. Cleo wil niet aangeraakt worden en ondanks dat Eva veel sterker is heeft ze daar wel respect voor. Ik heb meestal het idee dat honden dat heel goed zelf kunnen regelen. Vooral als de nieuwe hond als pup komt. Dapper hield heel erg van fysieke spelletjes en veel duw en trekwerk. Daarmee kon Eva dus precies dat doen. Net alsof de volwassen honden dus exact hebben aangeleerd wat ze op prijs stellen en wat niet. Dat dus terwijl Eva veel sterker is. Die zou haar zin kunnen doordrukken maar dat wil ze helemaal niet. Ze wil harmonie. Dat willen bijna alle honden.
Ik zou me dus voor kunnen stellen dat Dora zich naadloos aan zal passen aan de wensen van Belle.
Maar als het niet goed voelt moet je het niet doen. Voelt het wel goed dan zou ik het zelf niet laten afketsen op stel dat de pup met Belle gaat sollen. Dan ben jij er altijd nog bij uiteindelijk en ik zie dat toch niet echt gebeuren in de praktijk.
Belle lijkt me verre van een weerloze hond.
Ik zou me dus voor kunnen stellen dat Dora zich naadloos aan zal passen aan de wensen van Belle.
Maar als het niet goed voelt moet je het niet doen. Voelt het wel goed dan zou ik het zelf niet laten afketsen op stel dat de pup met Belle gaat sollen. Dan ben jij er altijd nog bij uiteindelijk en ik zie dat toch niet echt gebeuren in de praktijk.
- HillieS
- Zeer actief
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Het is inderdaad een leukertje, de prijs is gezakt en kost nog ''maar'' 300 euro 

- HillieS
- Zeer actief
Wat raar!!->Chanty<- schreef:Het is inderdaad een leukertje, de prijs is gezakt en kost nog ''maar'' 300 euro

-
Angelique.
Een beslissing met je verstand genomen kan nooit fout zijn 
- Belle
- Zeer actief
Zeg dat nou nietlaeken schreef:Denk je niet dat Belle dat prima zelf zal regelen? Je zou ook denken dat Eva veel te wild is voor de 11 jarige Cleo. Niets is echter minder waar. Cleo heeft Eva volledig onder de duim en eist duidelijk respect daar waar ze er belang aan hecht. Echter, ze kan er ook heerlijk mee rennen en spelen. Nooit wild. Cleo wil niet aangeraakt worden en ondanks dat Eva veel sterker is heeft ze daar wel respect voor. Ik heb meestal het idee dat honden dat heel goed zelf kunnen regelen. Vooral als de nieuwe hond als pup komt. Dapper hield heel erg van fysieke spelletjes en veel duw en trekwerk. Daarmee kon Eva dus precies dat doen. Net alsof de volwassen honden dus exact hebben aangeleerd wat ze op prijs stellen en wat niet. Dat dus terwijl Eva veel sterker is. Die zou haar zin kunnen doordrukken maar dat wil ze helemaal niet. Ze wil harmonie. Dat willen bijna alle honden.
Maar als het niet goed voelt moet je het niet doen. Voelt het wel goed dan zou ik het zelf niet laten afketsen op stel dat de pup met Belle gaat sollen. Dan ben jij er altijd nog bij uiteindelijk en ik zie dat toch niet echt gebeuren in de praktijk.Belle lijkt me verre van een weerloze hond.
Ik heb er echt waar de hele nacht over liggen piekeren en kwam tot de conclusie dat ik nu een leuk stel bij elkaar heb, dat goed met elkaar overweg kan en dat ik niet weet wat het wordt met een erbij. Belle is zeker niet weerloos, maar vindt wel heel lang, heel veel goed.
Ergens heb je ook wel gelijk, dat honden zich uitstekend aan elkaar aanpassen. Isa is bijvoorbeeld best een lomp hondje buiten, maar bij Belle doet ze nooit wild.
Laat 'Dora' gewoon maar heel snel een goed baasje vinden, dan kan ik haar uit mijn hoofd zetten.
-
Neeltje
Garantie dat het goed gaat krijg je nooit, ik zou ook voor de dieren kiezen die ik nu heb en kijken wat zij ervan zouden vinden. Een derde erbij kan de hele stabiliteit die je nu hebt omver gooien.Belle schreef:Zeg dat nou nietlaeken schreef:Denk je niet dat Belle dat prima zelf zal regelen? Je zou ook denken dat Eva veel te wild is voor de 11 jarige Cleo. Niets is echter minder waar. Cleo heeft Eva volledig onder de duim en eist duidelijk respect daar waar ze er belang aan hecht. Echter, ze kan er ook heerlijk mee rennen en spelen. Nooit wild. Cleo wil niet aangeraakt worden en ondanks dat Eva veel sterker is heeft ze daar wel respect voor. Ik heb meestal het idee dat honden dat heel goed zelf kunnen regelen. Vooral als de nieuwe hond als pup komt. Dapper hield heel erg van fysieke spelletjes en veel duw en trekwerk. Daarmee kon Eva dus precies dat doen. Net alsof de volwassen honden dus exact hebben aangeleerd wat ze op prijs stellen en wat niet. Dat dus terwijl Eva veel sterker is. Die zou haar zin kunnen doordrukken maar dat wil ze helemaal niet. Ze wil harmonie. Dat willen bijna alle honden.
Maar als het niet goed voelt moet je het niet doen. Voelt het wel goed dan zou ik het zelf niet laten afketsen op stel dat de pup met Belle gaat sollen. Dan ben jij er altijd nog bij uiteindelijk en ik zie dat toch niet echt gebeuren in de praktijk.Belle lijkt me verre van een weerloze hond.
Ik vond nou net dat ik zo verstandig was geweest.
Ik heb er echt waar de hele nacht over liggen piekeren en kwam tot de conclusie dat ik nu een leuk stel bij elkaar heb, dat goed met elkaar overweg kan en dat ik niet weet wat het wordt met een erbij. Belle is zeker niet weerloos, maar vindt wel heel lang, heel veel goed.
Ergens heb je ook wel gelijk, dat honden zich uitstekend aan elkaar aanpassen. Isa is bijvoorbeeld best een lomp hondje buiten, maar bij Belle doet ze nooit wild.
Laat 'Dora' gewoon maar heel snel een goed baasje vinden, dan kan ik haar uit mijn hoofd zetten.
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
Wij hebben een pup bij drie volwassen honden van 7, 8 en 9 jaar. Het is echt de pup die zich moet aanpassen. De grote honden spelen wel af en toe met haar, maar alleen als ze zelf willen. Als ze willen slapen kan de pup hoog en laag springen (wat ze ook letterlijk doet
), ze komen hun mand niet uit en ze slapen gewoon door. Als het ze te gortig wordt krijgt de pup een snauw of een snuit om haar bek.
Kijk, de pup kent haar plaats

Kijk, de pup kent haar plaats

Laatst gewijzigd door sypke op 01 apr 2011 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

- Roompie
- Zeer actief
Ik snap je keus heel goed. Ik heb nu ook een mooi roedeltje. Goed op elkaar afgestemd en geen gedoe.
Maar had Sharky wel doorgegaan dan was het ook wel goed gekomen want ik ben tenslotte nog altijd de baas
En een plotselinge prijsverlaging betekend vaak dat ze hem niet kwijt kunnen en sneller van de pup af willen.
Maar had Sharky wel doorgegaan dan was het ook wel goed gekomen want ik ben tenslotte nog altijd de baas
En een plotselinge prijsverlaging betekend vaak dat ze hem niet kwijt kunnen en sneller van de pup af willen.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik kan je keus ook goed begrijpen. ik zie ook weleens een erg leuke hond, maar het stel wat we nu hebben past zo leuk bij elkaar. geen gedoe of onenigheid.
met een derde is het toch maar weer afwachten hoe dat gaat. ook al ben ik zelf de baas, ik moet ook weleens weg. en ik zou het niet leuk vinden als ik honden moet gaan scheiden.
met een derde is het toch maar weer afwachten hoe dat gaat. ook al ben ik zelf de baas, ik moet ook weleens weg. en ik zou het niet leuk vinden als ik honden moet gaan scheiden.