Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemd

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Wilm@

Re: Vreemd

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Reny schreef:Hoe is het met mooie Barca ondertussen :wink:
Ik ga hem zo zijn voerbak en waterbak geven.

Hij heeft vandaag van Muk zalige hapjes gehad en dit ook opgegeten. Hij heeft ook wat water gedronken toen hij naast Jamyz in het water stond. Ik heb dus goede hoop dat hij in ieder geval straks iets gaat eten en drinken.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

:E: :E:
En de groeten van de mannen :zwaai
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik let ook werkelijk nóóit op wat ze drinken. Weinig in elk geval. 's Ochtends gooi ik de bak leeg en kieper ik er een laagje van 2 cm ofzo nieuw water in, dus dat zal hooguit een halve liter zijn. Moet ik wel zeggen dat Miep altijd uit de toiletpot lurkt, dus hoeveel die naar binnen krijgt weet ik sowieso niet.
En het eten laten staan doen ze hier ook regelmatig, en daar lig ik geen seconde wakker van. Sterker nog, daar ben ik blij om :mrgreen:
(overigens zou ik dus ook niet 8 plakken Duck de kliko ingooien, dat ging gewoon de koelkast weer in en dat kregen ze vandaag weer; willen ze het vandaag ook niet, dan gaat het de vriezer in en probeer ik het later nog een keer).

Maar goed. Beetje off-dagen moet toch kunnen Wilma? Heb jij toch ook wel eens?
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Wat uit de viezer komt, gaat nooit nog de vriezer in...omwille van de bacteriën...Nooit !!!
Dat een hond eens een maaltijd overslaat, ok ! maar die maaltijd gaat de mesthoop op en heeft één van de 5 anderen op...maar wat ontdooid werd gaat niet opnieuw de vriezer in bij ons...te gevaarlijk :neenee:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wilm@ schreef:Oh, wat een poepie is die Bas toch! Om in te lijsten zo mooi. :ok:

Voorstel om van camera te ruilen heeft vast geen succes? :19:
Nee, een camera + lensruil zit er niet in. :mrgreen:
Maar ik neem vaker mijn camera mee als we gaan wandelen. :W:
Muk

Gipsy schreef:Wat uit de viezer komt, gaat nooit nog de vriezer in...omwille van de bacteriën...Nooit !!!
Dat een hond eens een maaltijd overslaat, ok ! maar die maaltijd gaat de mesthoop op en heeft één van de 5 anderen op...maar wat ontdooid werd gaat niet opnieuw de vriezer in bij ons...te gevaarlijk :neenee:
Dat doe ik ook niet. Ik wil wel iets een dag in de koelkast bewaren, maar ik ga geen vlees opnieuw invriezen.
Wilm@

En hij eet weer niet! Geen hap, geen kruimel, ik kan hem nergens mee paaien.

Hij is wederom aan het zuchten en klieren. En ik weet wat ik bedoel met klieren. Hij heeft een gedroogde varkensnek wat hij in zijn bek neemt en ik natuurlijk hoop dat hij dit eet. Hij loopt ermee door de kamer, uitdagend en staartzwaaiend, gaat ermee voetballen maar het opeten doet ie niet! :boos:

Ik laat de voerbak een half uur staan en daarna haal ik het gewoon weg. Donder de boel in de kliko en morgen krijgt hij opnieuw om 22.00 uur een verse etensbak. Ik zet hem even in de negeerstand, lijkt mij een strak plan. Als hij morgen nog niet eet dan ga ik naar de DA, want het gaat mij nou iets te lang duren....of overdrijf ik nu? Kan en hond makkelijk langer zonder eten? Wanneer wordt het eigenlijk DA-tijd?

Water heeft hij wel gedronken. Iets minder dan de helft van een waterbak van 28cm doorsnede.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Gipsy schreef:Wat uit de viezer komt, gaat nooit nog de vriezer in...omwille van de bacteriën...Nooit !!!
Te gevaarlijk? Nee hoor, geen probleem. Ik kan rustig 80 kilo vlees zooi inslaan (bevroren) en dat 2 dagen later pas weer in porties - als het ontdooid is, en ik dus porties kan maken - de vriezer in doen.

En mijn honden zijn gewoon echt nooit ziek. Doen aan geen kennelhoestje mee. Hebben zelden diarree. Dus zo gevaarlijk bezig ben ik volgens mij niet.
Muk

Ik zou nu nog niet naar de da gaan, een hond kan makkelijk 1 week zonder eten, al wil je dat niet. Of zullen we morgen weer afspreken en dan kom ik langs met mijn etensbak voor Barca? :mrgreen:
Kleine moeite, groot plezier. :tongue:
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Misschien denk je wel, waar bemoei je je mee, maar ik denk dat je zelf ook mede de oorzaak bent. Jij wilt graag dat hij gaat eten en daardoor krijgt hij meer aandacht dan normaal en daar kicken sommige honden op. Uiteraard zal hij ook last hebben van zijn mannelijke hormonen en geloof mij dan kunnen ze lang zonder eten hoor. Hij heeft geen verhoging, gedraagt zich goed als ik de foto´s bekijk en zijn ontlasting is ook goed, meneer wil alleen niet eten. Als het wel zijn mannelijke hormonen zijn mag je nog van geluk spreken dat hij niet zit te janken en te joelen :lol1:

Manus onze herplaatser kwam met ruim 2 jaar bij ons, bij zijn vorige eigenaresse wilde hij weinig tot niets eten, ze probeerde van alles, maar meneer at alleen wanneer hij zin had of trek. Hij leefde daar ook als enige hond en hij was best mager voor een volwassen reu (woog net geen 19 kg). Toen hij bij ons kwam heeft hij altijd zijn bak leeggegeten omdat hij concurrentie had, dat werkt perfect :E: Wij hebben hem hier nu 7 jaar en als hij bij elkaar 1 week niet gegeten heeft is dat veel en wanneer hij niet wilde eten kwam dat door de loopse teven die hij moest dekken, tja dan denken mannen nog maar aan één ding he :smile:
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Wilm@

Muk schreef:
Wilm@ schreef:Oh, wat een poepie is die Bas toch! Om in te lijsten zo mooi. :ok:

Voorstel om van camera te ruilen heeft vast geen succes? :19:
Nee, een camera + lensruil zit er niet in. :mrgreen:
Maar ik neem vaker mijn camera mee als we gaan wandelen. :W:
Dat is dan heel erg jammer! :cry:

Dit is namelijk mijn creatie, vrees dat ik nog héél véél moet oefenen. :oeps:

Afbeelding
Muk

:smile:

Artistiek plaatje hoor, kun je zo inlijsten en aan de muur hangen. :mrgreen:
Wilm@

Muk schreef::smile:

Artistiek plaatje hoor, kun je zo inlijsten en aan de muur hangen. :mrgreen:
Als je een scheve muur hebt wel ja! :smile:
Wilm@

Esther1963 schreef:Misschien denk je wel, waar bemoei je je mee, maar ik denk dat je zelf ook mede de oorzaak bent. Jij wilt graag dat hij gaat eten en daardoor krijgt hij meer aandacht dan normaal en daar kicken sommige honden op. Uiteraard zal hij ook last hebben van zijn mannelijke hormonen en geloof mij dan kunnen ze lang zonder eten hoor. Hij heeft geen verhoging, gedraagt zich goed als ik de foto´s bekijk en zijn ontlasting is ook goed, meneer wil alleen niet eten. Als het wel zijn mannelijke hormonen zijn mag je nog van geluk spreken dat hij niet zit te janken en te joelen :lol1:

Manus onze herplaatser kwam met ruim 2 jaar bij ons, bij zijn vorige eigenaresse wilde hij weinig tot niets eten, ze probeerde van alles, maar meneer at alleen wanneer hij zin had of trek. Hij leefde daar ook als enige hond en hij was best mager voor een volwassen reu (woog net geen 19 kg). Toen hij bij ons kwam heeft hij altijd zijn bak leeggegeten omdat hij concurrentie had, dat werkt perfect :E: Wij hebben hem hier nu 7 jaar en als hij bij elkaar 1 week niet gegeten heeft is dat veel en wanneer hij niet wilde eten kwam dat door de loopse teven die hij moest dekken, tja dan denken mannen nog maar aan één ding he :smile:
Ik denk dat je gelijk hebt Esther. Barca is gewoon af en toe een zeer moeilijke eter. De eerste keer dat mij dit overkwam was ik panisch, maar het wordt steeds minder. Al blijft het moeilijk om je hond dagen niet goed te zien eten.

Vrees dat hij nu echt de ludeverdu heeft en dat slijt wel. Hij ligt achter mij en vraagt aandacht door heel diep en veelvuldig te zuchten. Ik heb hem in de negeer gezet en hoop dat dit zal helpen. Ik vind het moeilijk om hem te negeren maar ik haal wel na 30 minuten gewoon zijn bak weg.

Hij wil niet eten dan krijgt hij het niet. Is altijd mijn motto geweest als hij dit gedrag ging vertonen.
lila660
Zeer actief

Ongelezen bericht door lila660 »

Ik denk ook dat de noemer van het eten echt veel te hoog ligt. Dit voelt hij en of hij het nou positief of negatief ervaart, het zorgt er iig voor dat hij niet eet.
Wij hebben ook 1 hele moelijke eter, maar zo min mogelijk aandacht aan besteden.
Je kunt eten wat er staat, krijgt hij 15 minuten voor. Laat hij het staan gaat het zo weer de koelkast in voor de volgende ronde.
Natuurlijk blijft het vlees niet 5 dagen in de koelkast, na twee dagen gaat het weg.
Maar door deze aanpak zijn wij en hij veel makkelijker geworden.
Zolang ze maar drinken en niet vreselijk mager zijn kunnen ze echt wel even zonder eten.
Succes!
Groetjes Linda
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jawel hoor, dat doe ik hier ook rustig, nooit problemen mee gehad.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wilm@

Iets minder dan de helft heeft hij vandaag gegeten. :ok: :cheer:
We gaan de goede kant op!
Muk

Wilm@ schreef:Iets minder dan de helft heeft hij vandaag gegeten. :ok: :cheer:
We gaan de goede kant op!
Dat is beter. :ok:
Ingrid Weis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Fila Brasileiro, Deerhound en Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Ingrid Weis »

En nu, eet ie alweer? Het is inmiddels 20 maart...................een vriendje uitnodigen om te komen eten, is dat misschien een idee?
Wilm@

Ingrid Weis schreef:En nu, eet ie alweer? Het is inmiddels 20 maart...................een vriendje uitnodigen om te komen eten, is dat misschien een idee?
Barca eet nog best slecht.

Ik heb contact met de DA gehad want hij was bezig behoorlijk af te vallen. Hij is 4.2 kilo kwijt. Inderdaad komt zijn ik-eet-niet-gedrag door loopse teefjes. Er is geen medische oorzaak.

De zalige verse pensmaaltijd die gisteren voor hem klaar stond heeft hij geweigerd. Moest ie niet! Ik had juist pens voor heb gehaald omdat hij dit lekker vindt. Geen hap ging erin!

Uit nood maar een brokmaatijd klaar gezet en aan hem verteld dat als hij dit niet ging opeten we het aan 'de poesjes' zouden geven, dit helpt soms bij hem. Dreigen dat we zijn eten aan poezen gaan geven is iets waardoor hij bij hoge uitzondering wel gaat eten. En met een beetje mazzel loopt onze poes dan net voor zijn eetbak langs. Ik heb gisteren nog nooit een hond zo traag zien eten, en zo ongeïnteresseerd.

Vanavond staat zijn gewone Duck maaltijd weer klaar en we hopen dat hij dit eet. Wat ik best lastig vind is dat hij zijn trainertjes tijdens de training te vaak weigerde. Dit traint beslist niet fijn.

Als zijn ik-eet-niet-gedrag voor aankomende vrijdag niet is genormaliseerd, dan wil de DA hem graag even terug zien.
Ingrid Weis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Fila Brasileiro, Deerhound en Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Ingrid Weis »

Ik heb ook wel eens gehoord dat wanneer een hond een lange tijd niet heeft gegeten de prikkel om te eten weg is. Dwangvoederen is dan een optie om de prikkel weer op gang te brengen. Mijn Deerhounds hadden 2 jaar gelden een virus opgelopen en behalve hele bloederige diarree en vreselijk braken wilden beide heren ook niet meer eten. Ik heb ze eerst 5 dagen rust gegeven, maar ben ze toen toch (op advies van de dierenarts) gaan dwangvoederen: kipfilet met paprijst in de blender met bouillon. Na drie dagen begonnen ze toen gelukkig weer uit zichzelf te eten.

Succes, want als je hond niet eet word je helemaal iebelig!
Wilm@

Ingrid Weis schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat wanneer een hond een lange tijd niet heeft gegeten de prikkel om te eten weg is. Dwangvoederen is dan een optie om de prikkel weer op gang te brengen. Mijn Deerhounds hadden 2 jaar gelden een virus opgelopen en behalve hele bloederige diarree en vreselijk braken wilden beide heren ook niet meer eten. Ik heb ze eerst 5 dagen rust gegeven, maar ben ze toen toch (op advies van de dierenarts) gaan dwangvoederen: kipfilet met paprijst in de blender met bouillon. Na drie dagen begonnen ze toen gelukkig weer uit zichzelf te eten.

Succes, want als je hond niet eet word je helemaal iebelig!
Ja, deze optie zijn wij ook aan het overwegen. We (DA en wij) zijn inderdaad bang dat hij zijn eetprikkel in ruststand heeft gezet. Barca is van nature al een behoorlijke moeilijke eter, altijd al geweest. Zo lang er voedsel in zijn bak ligt wat hij lekker vindt is het prima, maar iets nieuws uitproberen gaat altijd met veel horten en stoten. Vaak mislukt het.

Dit is niet erg, gewoon een kwestie van rekening houden met en langzaam aan oefenen.

Ik ben ondertussen behoorlijk chagerijnig en vind het moeilijk om dit te moeten aanzien. Hij eet gelukkig nog wel brok -niet mijn keuze maar hij eet iets!- al is het niet voldoende. Iets van 200gr a 220gr eet hij terwijl hij ruim 400gr per dag moet hebben. Dan gaat zijn gewicht rap achteruit. Wat we niet doen en dat is ons ook afgeraden, is tussendoortjes geven in de hoop dat hij toch iets in zijn maag heeft.

Barca is een hond die dan die tussendoortjes gaat opeisen en zijn voerbak volledig links laat liggen. Jus of plakjes worst door zijn brokjes mengen is ons ook afgeraden.

Wij emmeren hier nog even door en het komt vast goed. :ok: ....hoop ik. :oeps:
Muk

Dan lopen er wel veel loopse teven in de buurt. Wel lastig, hopelijk gaat hij snel weer normaal eten.
Wilm@

Vanavond heb ik lekker hart bij zijn maaltijd DuckPensCompleet gedaan maar nee, hij nam geen hap!

Uit ellende dan maar die hart eruit gepeutert. Dat is nieuw en dat mot hij dan niet. :boos: Vervolgens, we moeten iets, wat van zijn RC brokken door zijn DuckPensCompleet gedaan.

Eindelijk eet hij dat toch zelfstandig!

Maar ja, wat doe je nou met het overgebleven hart wat op de aanrecht ligt?

Nou die plemp je in zijn lege voerbak en hij kaant het als zijnde 'toetje' heerlijk op. Zo, alles zit in zijn maag en de hoeveelheid is -gezamelijk berekend- precies goed. :smile:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Jah, snáp dat dan....hart is een dessert...géén hoofdgerecht :pffff:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Wilm@

Miranda schreef:Jah, snáp dat dan....hart is een dessert...géén hoofdgerecht :pffff:

:lol: :smile: :smile:

Ik zal er voortaan rekening mee houden.... :lees: :mann:
Nog een keer zo'n vreselijk moeilijk etende/niet etende hond en ik hang mezelf op! :cool2:
Wilm@

Hij heeft helemaal zelfstandig gegeten en alles ging met smaak naar binnen. :ok:

Voel me waanzinnig opgelucht. :cheer:
Muk

Dat is goed nieuws. :ok:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

:E: goedzo Bassie
En de groeten van de mannen :zwaai
Wilm@

Eindelijk gaan we nu echt de goede kant op. Weer zelfstandig alles opgegeten al kostte hem dit wel meer dan 15 minuten.

Maar op is op en het zit erin. :ok: :cheer:

Ik denk dat we het ergste nu wel gehad hebben en dat Barca (dit hoop ik van harte) weer normaal elke avond zijn maaltje zal nuttigen...pffff!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”