Flevo Bordertje schreef:
Ik ben in elk geval blij dat ik niet de enige ben die ervan in verwarring raakt

Lijkt me een heel goede keuze, zeker omdat je niet in de winter maar voor de zomer ent.[/quote]
Ik ga ook door met een maal per jaar Weil. Twee keer vind ik in Boykes geval niet zinnig. Hij zwemt zelden in de koude maanden. In het artikel stond bij Weil ook nog dat de aanbevolen frequentie van de vaccinatie ook afhangt van hoe groot het besmettingsrisico is in de regio. Hoe kom je daar achter?? Ratten zitten overal, toch?[/quote]
Ik heb al vanalles opgezocht op internet om daar achter te komen. In welke regio's er een hoog risico is op besmetting met Leptospirose, kun je eigenlijk alleen weten als de overheid zoiets bijhoudt, zoals bijvoorbeeld met hondsdolheid het geval is.
Ik vermoed dat niemand je kan vertellen waar in NL je moet oppassen voor Leptospirose en waar het veilig is (als er al veilige plaatsen zijn).
Als er een overheidsinstantie is, die je info zou kunnen geven, dan is dat het meest waarschijnlijk het RIVM:
http://www.rivm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je echt het fijne ervan wil weten en je belt ze, willen ze je zeker helpen, denk ik.