Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenfluitje uniek geluid?
Moderator: moderatorteam
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Hondenfluitje uniek geluid?
Ik zit er aan te denken om een hondenfluitje aan te schaffen, maar ik vraag me iets af:
hebben alle fluitjes een uniek geluid of maak je zelf een uniek geluid als je erop fluit?
Want wat gebeurd er anders als ik met mijn hond in het bos loop en iemand anders fluit op zijn fluitje?
hebben alle fluitjes een uniek geluid of maak je zelf een uniek geluid als je erop fluit?
Want wat gebeurd er anders als ik met mijn hond in het bos loop en iemand anders fluit op zijn fluitje?
- Moos
- Zeer actief
Re: Hondenfluitje uniek geluid?
Je hebt ze in verschillende tonen (toonhoogtes?), maar volgens mij gebruiken veel mensen wel dezelfde, want die verschillende fluitjes zijn dacht ik ook eigenlijk weer voor verschillende trainingsdingen.
Maar goed, ik heb dus een zitfluit en een komfluit voor Vera. En ze hoort inderdaad feilloos het verschil tussen beiden. Je kan ook een bepaald 'riedeltje' fluiten, en dat verschil zullen ze dan ook wel horen neem ik aan. Ik doe 'kort, lang' en met mij volgens mij half hondenfluitend Nederland
Maar Vera weet wel waar ik ben, en ze gaat dus als iemand anders fluit niet daarheen rennen. Het enige dat weleens gebeurt is als ik met iemand samen loop, en die fluit haar hond, dat Vera dan ook aan komt rennen. Maar dat is niet erg natuurlijk opzich
Ik heb haar verder nog nooit op een andere fluit zien reageren in het bos ofzo, maar stel dat ze dat zou doen, dan zou ze dus gewoon naar mij komen rennen, en niet naar die persoon aan de andere kant van het bos met fluit.
Maar ik weet niet hoe dat gaat als je een hond hebt die echt uit zicht gaat, of gaat jagen ofzo, en dan ergens een fluit hoort
Maar goed, ik heb dus een zitfluit en een komfluit voor Vera. En ze hoort inderdaad feilloos het verschil tussen beiden. Je kan ook een bepaald 'riedeltje' fluiten, en dat verschil zullen ze dan ook wel horen neem ik aan. Ik doe 'kort, lang' en met mij volgens mij half hondenfluitend Nederland
Maar ik weet niet hoe dat gaat als je een hond hebt die echt uit zicht gaat, of gaat jagen ofzo, en dan ergens een fluit hoort

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Je moet inderdaad een eigen riedeltje verzinnen. Mijn man fluit een ietsje ander dan ik, maar ook daar reageren ze op. Ik fluit trouwens precies andersom Moos; lang en dan kort.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als je hond goed getraind is op de "hier" van de fluit dan luistert hij vooral daar naar.
Er zijn verschillende hondenfluiten met elk hun eigen toon.
Daar voeg je zelf nog je eigen manier van aanblazen aan toe plus je eigen "hier" fluitcommando.
Dat is overigens wel een reden om te zorgen dat je twee of meer dezelfde fluiten hebt voor het geval er een verloren gaat.
Ita gaat, als ze een apport moet zoeken in een bo, echt niet zitten als ze de rolfluit hoort omdat een ander zijn hond aan het dirigeren is.
En aangezien de meeste mensen ook nog op een andere manier "hier" fluiten valt het reuze mee met de verwarring
Er zijn verschillende hondenfluiten met elk hun eigen toon.
Daar voeg je zelf nog je eigen manier van aanblazen aan toe plus je eigen "hier" fluitcommando.
Dat is overigens wel een reden om te zorgen dat je twee of meer dezelfde fluiten hebt voor het geval er een verloren gaat.
Ita gaat, als ze een apport moet zoeken in een bo, echt niet zitten als ze de rolfluit hoort omdat een ander zijn hond aan het dirigeren is.
En aangezien de meeste mensen ook nog op een andere manier "hier" fluiten valt het reuze mee met de verwarring
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Het riedeltje moet je zelf bedenken, maar het is wel handig om een geijkt fluitje te kopen.
Want dan kun je altijd eenzelfde fluitje bijkopen als het fluitje kwijt is, of stuk.
Dit is wel een goeie bijvoorbeeld:
http://www.hondenwebshop.nl/product/det ... r.+211%2C5" onclick="window.open(this.href);return false;
Want dan kun je altijd eenzelfde fluitje bijkopen als het fluitje kwijt is, of stuk.
Dit is wel een goeie bijvoorbeeld:
http://www.hondenwebshop.nl/product/det ... r.+211%2C5" onclick="window.open(this.href);return false;
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Herma en Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
- Contacteer:
boris komt ook alleen op mijn kom-fluit. ik fluit 2 keer kort. en als we oefenen met bv jacht komt hij niet bij een ander. en gaat ook niet zitten als hij bij iemand anders de rol fluit hoort.
maar nou werd ons wel aangeraden een fluit die je zelf hoort. je hebt ze ook op toonhoogte die alleen de hond hoort, maar dan weet je ook nooit of hij stuk is.
maar nou werd ons wel aangeraden een fluit die je zelf hoort. je hebt ze ook op toonhoogte die alleen de hond hoort, maar dan weet je ook nooit of hij stuk is.
- ZaZa
- Zeer actief
Ok! Dan zal het wel meevallen als ik het zo lees.
Ik had al hele visioenen van een wegrennende hond, die zo de straat overstak
- Jaap*
- Zeer actief
Het is natuurlijk slechts een hulpmiddel hè. De fluit doet op zich niks.ZaZa schreef:Ok! Dan zal het wel meevallen als ik het zo lees.
Als de hond nog niet weet wat het fluitje betekent heb je er nog niks aan
- Moos
- Zeer actief
Vera denkt "fluit=bal". En die bal moet je dan weer bij de baas komen halen. Werkt als een treinJaap* schreef:Het is natuurlijk slechts een hulpmiddel hè. De fluit doet op zich niks.ZaZa schreef:Ok! Dan zal het wel meevallen als ik het zo lees.

- Jaap*
- Zeer actief
Ik ben altijd een beetje bang dat sommige mensen verwachten dat, meteen na de aankoop van een "hondenfluit", hun hond komt als ze er op blazen. Omdat ze een soort mysterieuze gave toekennen aan een "hondenfluitje".
Het is gewoon een fluitje als elk ander fluitje. Als je er iets mee wilt zul je je hond moeten leren wat je ervan verwacht.
Dat bedoel ik te zeggen
Het is gewoon een fluitje als elk ander fluitje. Als je er iets mee wilt zul je je hond moeten leren wat je ervan verwacht.
Dat bedoel ik te zeggen
- ZaZa
- Zeer actief
Ik snap hem!Jaap* schreef:Het is natuurlijk slechts een hulpmiddel hè. De fluit doet op zich niks.
Het gaat er mij ook vooral om dat ik (en mijn vriend nog meer) er moeite mee heb om emoties niet door te laten klinken in mijn stem.
Opzich klinkt het wel logisch allemaal. Ze moet niet leren komen naar het fluitje, maar naar het baasje komen als er een fluitje klinkt. Of naar het snoep, want dat vindt ze nog belangrijker
- Moos
- Zeer actief
Snap ikJaap* schreef:Ik ben altijd een beetje bang dat sommige mensen verwachten dat, meteen na de aankoop van een "hondenfluit", hun hond komt als ze er op blazen. Omdat ze een soort mysterieuze gave toekennen aan een "hondenfluitje".
Dat bedoel ik te zeggen

- Jaap*
- Zeer actief
Daar is een fluitje inderdaad een uitstekende remedie tegenZaZa schreef:Het gaat er mij ook vooral om dat ik (en mijn vriend nog meer) er moeite mee heb om emoties niet door te laten klinken in mijn stem.
Lees dit anders eens.
http://www.hondenforum.nl/plaza/honden- ... tml?hilit=" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ineke
O een hondenfluitje!
Dat lijkt mij ook ideaal voor als die ouwe weer 'ns achter de vogels aan gaat.
Hij is verzot op alles wat je maar kunt vreten, dus aanleren zal wel niet zo moeilijk zijn.
En dan hoef ik me tenminste niet steeds m'n longen uit m'n lijf te schreeuwen.
Heb er gelijk één besteld!
Hij is verzot op alles wat je maar kunt vreten, dus aanleren zal wel niet zo moeilijk zijn.
En dan hoef ik me tenminste niet steeds m'n longen uit m'n lijf te schreeuwen.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Ik zou inderdaad ook een eigen riedeltje verzinnen.
Ik fluit ook (heb er alleen geen fluitje voor nodig) en daar reageert ze beter op dan dat ik haar roep. Nu ik er over na denk heb ik een 'kom hier' en een 'let op/kijk naar mij' fluitje. Haha, dat is me nog nooit opgevallen, maar Luna hoort het verschil toch duidelijk.
Ik fluit ook (heb er alleen geen fluitje voor nodig) en daar reageert ze beter op dan dat ik haar roep. Nu ik er over na denk heb ik een 'kom hier' en een 'let op/kijk naar mij' fluitje. Haha, dat is me nog nooit opgevallen, maar Luna hoort het verschil toch duidelijk.

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Voor het gewone dagelijkse -let op- of -kom maar hier- werk fluit ik inderdaad zonder fluitje. Maar dat geluid draagt lang niet zo ver (als ik er geen vingers bij mag gebruiken) als dat van een hondenfluitje. Het hondenfluitje gebruik ik dus als ze kompleet uit beeld zijn en op het strand(tegen de wind in), ik keer dan ook altijd de jackpot uit. Op een gewoon fluitje, of een verzoek, jongens kom eens hier, volgt een brokje; gebruik ik de fluit dan tover ik worst of kaas tevoorschijn. En dat weten ze! Willen ze bij een gewoon kom hier nog wel eens op een sukkeldrafje naar mij toe komen,bij gebruik van de fluit is dat een rengalop 

- ranetje
- Zeer actief
Zoals Jaap* al schreef moet je het wel oefenenIneke schreef:O een hondenfluitje!
Hij is verzot op alles wat je maar kunt vreten, dus aanleren zal wel niet zo moeilijk zijn.![]()
En dan hoef ik me tenminste niet steeds m'n longen uit m'n lijf te schreeuwen.![]()
En je had beter twee dezelfde (geijkte) fluitjes kunnen kopen.
Eentje kwijt is dan niet zo'n ramp
-
Ineke
Haha ik las het.ranetje schreef:Zoals Jaap* al schreef moet je het wel oefenenIneke schreef:O een hondenfluitje!
Hij is verzot op alles wat je maar kunt vreten, dus aanleren zal wel niet zo moeilijk zijn.![]()
En dan hoef ik me tenminste niet steeds m'n longen uit m'n lijf te schreeuwen.![]()
Heb er gelijk één besteld!![]()
Eentje kwijt is dan niet zo'n ramp
En oefenen is vanzelfsprekend, al kan ik niet garanderen dat hij dan ook echt luistert op het moment dat het nodig is. :N:
Hij heeft nogal een eeehmm... eigen willetje zeg maar.
- ranetje
- Zeer actief
Zorg dan wel dat je de functie van de fluit niet verknald.Ineke schreef:Haha ik las het.ranetje schreef:Zoals Jaap* al schreef moet je het wel oefenen![]()
Eentje kwijt is dan niet zo'n ramp![]()
En oefenen is vanzelfsprekend, al kan ik niet garanderen dat hij dan ook echt luistert op het moment dat het nodig is. :N:
Eerst alleen in gemakkelijke omstandigheden leren om op de fluit te komen.
En daarna heeeeeeeeel geleidelijk de moeilijkheidsgraad opvoeren.
En vooral niet fluiten als je eigenlijk zeker weet dat hij niet zal komen.
-
Ineke
Nee, dat heb ik met roepen ook wel geleerd inderdaad, als het toch al geen zin meer heeft laat ik hem lekker uitrennen.ranetje schreef:Zorg dan wel dat je de functie van de fluit niet verknald.Ineke schreef:Haha ik las het.ranetje schreef:Zoals Jaap* al schreef moet je het wel oefenen![]()
Eentje kwijt is dan niet zo'n ramp![]()
Eerst alleen in gemakkelijke omstandigheden leren om op de fluit te komen.
En daarna heeeeeeeeel geleidelijk de moeilijkheidsgraad opvoeren.
En vooral niet fluiten als je eigenlijk zeker weet dat hij niet zal komen.
Komt vanzelf wel weer terug en op plekken waar het niet veilig is en er toch vogels zijn, houd ik hem aan de lijn.
Ik wil wel gaan proberen om de hele roedel op de fluit te laten komen, dat lijkt me best ideaal eigenlijk.
Het Fienemeisje is nog maar klein, maar daar moet ik het hierkomen ook wat aanscherpen, vooral met vogels in de buurt.
De fluit is wel een mooi hulpmiddel om het weer op te gaan bouwen.