dagmar88 schreef:kayaenwodka schreef:zo zie maar weer, inenten ja/ nee.
Ik ben voor en gelukkig jij ook.
Sorry moest dit even kwijt, omdat ik vindt dat nog steeds teweinig mensen enten.
Ik woon in de polder en hier lopen veel ratten.
Die hebben ook veel ziektes. En er is bij ons ook een groot bos waar veel hazen zijn.
En tijd geleden lagen er veel dode hazen. Ik de boswachter gemaild. Hij zei die hazen zijn allemaal ziek en dan hebben de honden een makkelijk prooi. Als een haas gezond is dan kunnen maar weinig honden een haas pakken. En dan denk ik ook gelukkig zijn ze ontworm en geent ( hoe schrijf je dat).
ik ben blij met de inentingen..

Ik snap niet wat dat allemaal met elkaar te maken heeft

Door wie wordt het rabiës virus overgedragen?
De belangrijkste dierreservoirs zijn, met risico op overdracht naar de mens, wilde en tamme vleeseters (zoals de vos, wolf, hond en kat) en sommige soorten vleermuizen. Alle zoogdieren kunnen besmet raken met hondsdolheid. Dus ook de cavia, de fret, het konijn, de rat, muis en hamster.
ehm, de vos is niet beschermd hoor...
Daar heb je gelijk in sinds 2006 mag het weer, maar toen wij er last van hadden was het 2004. Sorry had ik moet zeggen.
en voor de duidelijkheid... malinois = Site Moderator
dat schrijf ik toch!!!!
U riep? Wat is er? Mag een moderator niet zeggen dat we geen idioten zijn? Mag toch veronderstellen dat 9 van de 10 hondenbezitters weten wat rabies is, zeker de mensen hier op het forum. Dan ga je toch niet geheel uitleggen wat rabies is en hoe je het krijgt?!
Als ik iets schrijf over ratten : daar bedoelde ik rabies mee.
Hazen heeft meer te maken met ontwormen.
Maar ja ik vindt het goed zo.
Ik ent mijn honden tegen rabies en ontworm ze 2 keer per jaar.
Dat mag toch / zijn toch mijn honden. En dat doe ik ook voor de vakantie, in het buitenland ben je dit veplicht. ( niet alle landen)
Ik zal het zelf ook wel zijn met schrijven ( dat iedereen nu tegen mij is), ben niet zo goed in dingen opschrijven en hoe ik het dan op schrijf.
Mo
ik ben weg. Ga dit forum stoppen. Vond het wel leuk, maar iedereen weet het altijd beter. En ik wordt hier erg onzeker van / BEDOEL HET GOED.