Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foute diagnose, nu is Agnes gecastreerd, voor jan lul.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Foute diagnose, nu is Agnes gecastreerd, voor jan lul.

Ongelezen bericht door Caro. »

Jemig, wat een horror verhaal :N:
Ik snap dat je pislink bent en ik zou de operatie ook niet betalen. Wat een schande om niet te overleggen.
Een foute diagnose kan, al is dat al genoeg om als baasje over de rooie te raken, maar goed.... dierenartsen blijven ook mensen. Maar dan zonder toestemming de baarmoeder eruit, is echt niet normaal! En dan ook pas achteraf bloedonderzoek, tjongejonge.

Over het suf zijn, zou ik me nu echt nog geen zorgen maken. Er is verschil in de diverse narcoses en omdat ze geen tegen injectie heeft gehad, is het heel goed mogelijk dat ze pas na 2 dagen wat helderder wordt.
Kaya heeft dat ook gehad, die krijgt ook iets speciaals ivm haar nieren en ook geen tegen injectie. Duurt zo'n 48 uur voordat ze weer een beetje bij zijn. Ik vond het ook erg eng, ze piepte erg, liet zelfs ontlasting lopen 2 dagen lang, maar ineens was ze er weer.

Sterkte Ellen... jemig, wat een toestand :jank:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Agnes voelt zich bepaald niet lekker. Ze zit maar te zitten. loopt af en toe een paar meter en dan gaat ze weer zitten. Vanmorgen met heel veel moeite een antibioticapil erin gekregen. In een plakje worst wilde ze hem niet, want ze wil niks eten. Dus Tinus heeft de pil maar achter in haar keel gepropt en ze heeft hem niet uit gespuugd.
Maar ja, ze moet er nog 1 vandaag. Morgen zal het wel makkelijker gaan, straks even slagroom en vla halen, wie weet slikt ze die pil dan makkelijker in vanaf een lepel.
Vannacht was hopeloos, ze wil niet gaan liggen. Zit maar te jammeren.
Pijnstillers hebben we niet meegekregen.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ze wel snel op zal knappen maar Tinus wil alleen vanmiddag afwachten. Is het vanavond niet beter dan gaan we weer naar de dierenarts.
Want als het goed is is degene die we wel vertrouwen er vanavond ook ( ik dacht pas morgen). Dan moet hij maar even goed kijken wat hij er van denkt hoor.
Kan ik meteen een gesprekje aan gaan....
Het meest benieuwd ben ik natuurlijk naar de echo. Slaan ze dat op in de computer?
Ik wil weten hoe hij de echo interpreteert.
Ze heeft gelukkig wel wat water gedronken, daar zijn we al heel erg blij mee.
We kijken het vanmiddag dus nog even aan.Ook even tempen zo en de hechtingen bekijken.
Iedereen bedankt voor de ervaringen en steun, ik heb er echt wat aan !
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

*Ellen* schreef:Pijnstillers hebben we niet meegekregen.
euh? :80: waarom niet?
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Ook al geen pijnstillers? Mijn god, ze hadden beter een schoenreparatie-praktijk kunnen beginnen daar. :80:
Roos kreeg voor drie dagen pillen mee, en ik kon nog bijhalen als ik wilde. Je kan toch niet iets amputeren en dan geen pijnstilling meegeven? Wát een verhaal zeg, bij mij zouden echt alle stoppen doorgeslagen zijn. Vind het knap hoe "rustig" je nog blijft. Hopelijk gaat het snel beter met Agnes, veel beterschap voor haar en sterkte voor jou en Tinus. Het moet verschrikkelijk zijn om je hond zo te zien.
Afbeelding
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Maylala schreef:Ook al geen pijnstillers? Mijn god, ze hadden beter een schoenreparatie-praktijk kunnen beginnen daar. :80:

Hopelijk gaat het snel beter met Agnes, veel beterschap voor haar en sterkte voor jou en Tinus. Het moet verschrikkelijk zijn om je hond zo te zien.
Nou, inderdaad. Dit dus. :piew:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

*Ellen* schreef:Agnes is weer thuis, zo suf als een knijn, ze kan nog niet eens lopen.
Ze heeft een rompertje aan. Zelf kan ze niet bij de hechtingen komen denk ik, maar het is meer voor het geval dat Trudy of Bloem eraan gaan likken.
Trudy en Bloem reageerden heel goed op haar. Voorzichtig snuffelen, geen haren overeind, maar ik blijf wel alert natuurlijk. Want Agnes is nu pas echt aan het bijkomen en gaat rare geluidjes maken. Hallucinaties?
Trudy slaapt zowiezo bij mij vannacht, ik durf het niet aan haar bij Agnes te laten.
Ik heb antibiotica mee gekregen voor 5 dagen.
Afrekenen moet altijd direct, en ik zei dat ik de echo, het bloedonderzoek, de AB en het rompertje wilde betalen, maar de operatie niet.
Ik hoefde nog niks te betalen zei de assistente. Vrijdag is degene die de tent runt er weer, ik moet hem maar even bellen vrijdag zei ze.
Dat doe ik dan maar.
Het lijstje met vragen heb ik al klaar natuurlijk.
Hoe kan het dat een echo zo slecht gelezen is? Een baarmoederontsteking moet toch duidelijk te zien zijn op een echo?
Hoe kan het dat er aan de hand van een fout gelezen echo een hond meteen opengemaakt wordt?
Hoe kan het dat er vóór de operatie niet nog een keer een echo gemaakt is? Of dat op zijn minst de echo nog eens goed bekeken is ?
Hoe kan het dat de baarmoeder eruit gehaald is terwijl daar niks mee was, zonder overleg met mij?
Hoe kan het dat ik ná de operatie de vraag krijg of ze haar bloed na mogen kijken? Dat had verdomme daarvoor moeten gebeuren! Die koorts komt toch ergens vandaan. Maar niet van haar baarmoeder.
Uitslag bloed was : suiker iets verhoogd. Albumine iets te laag. Globuline iets te hoog. Allemaal " Iets" , maar allemaal binnen de marge. Volgens hen.
Helemaal vergeten de waardes op te vragen, was druk bezig met Agnes. Morgen de waardes maar opvragen, dan ga ik zelf wel kijken op internet.
Ik heb wel gezegd dat die mevrouw die de echo gedaan heeft nooit, nooit,nooit meer aan mijn honden mag komen.
Die vraag klopt niet :wink:
De diagnose was baarmoederontsteking.
Daarom is de hond (op zich terecht met die diagnose) open gemaakt.
Alleen ontdekten ze toen dat de diagnose fout was.
Dus degene die de echo heeft gemaakt kan geen echo's lezen.
En wat er na het open maken is gebeurd is onbehoorlijk.

Ik hoop dat ze nu snel weer een beetje bij de tijd komt.
Als je haar een beetje in beweging kunt krijgen zou dat wel beter zijn.
Des te eerder is de troep uit haar lijf :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou meteen pijnstillers gaan halen Ellen, dan heb je kans dat ze zich wat beter gaat voelen. Arme Agnes :ugh:
Afbeelding
*Ellen*

Nét de praktijk gebeld, antwoordapparaat. Tussen 12 en 1 zijn ze dicht.
Straks maar weer bellen dan.
Ik heb nog wel rimadyl in huis, zal ik dat geven, een halfje?

Edit : eerst maar vla en slagroom halen nu anders krijg ik zo'n pil er natuurlijk niet in.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

*Ellen* schreef: Ik heb nog wel rimadyl in huis, zal ik dat geven, een halfje?
Ik zou het doen.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Zeker wat Rimadyl geven, alles beter dan niets. Wat een rare da is dat, dat die na al die fouten ook geen pijnstilling meegeeft.
Hopelijk knapt Agnes snel op, maar als ik dit lees ben ik bang dat dat nog wel even gaat duren.

Echo's worden hier altijd bewaard door de da (en eventueel een print voor de eigenaar), maar ik betwijfel of jouw da die wel heeft bewaard. Zou mij tenminste niks verbazen als deze weggegooid is.
*Ellen*

Misschien ben ik erg argwanend maar het zou mij ook niks verbazen als er van die echo niks meer te vinden is.
En nu gauw vla halen, die AB moet er vanmiddag ook nog weer in en met vla zal dat wel lukken hoop ik. Kan er meteen een halve rimadyl in.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Geen pijnstilling is waazin! Echt Ellen, ik ben nooit stellig met medische zaken, maar na zo'n operatie MOET ze pijnstilling hebben.
Zeker voor een dag of 5. Gewoon de volle dosis geven van wat ze mag hebben, hier niet op 'sparen' nu. Dat beestje heeft uiteraard pijn, wie niet na zo'n operatie.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Overigens, wat mij eerder zorgen baart, is niet de operatie en het herstel hiervan op zich (want de eerste week voelen ze zich waardeloos hoor), maar je bent niet voor niks naar de dierenarts gegaan. Ze had hoge koorts en niemand heeft nog ontdekt waar dit vandaan is gekomen.
Als dat niks onschuldigs is, dan kan het weleens een hele kluif worden om nu van een onnodige operatie te herstellen :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Geen pijnstilling? Wat is dat voor horror-dierenarts! Ooit heb ik een hond aan een bloedoor laten opereren en toen kreeg ik al voor drie dagen pijnstillers mee......... en dan zou je na zo'n zware operatie niks geven? Echt, ik ging nooit meer naar die DA.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

een operatie zonder pijnstilling :80: het wordt steeds gekker, ik kwam daar echt nooit weer.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

malinois schreef:een operatie zonder pijnstilling :80: het wordt steeds gekker, ik kwam daar echt nooit weer.....
Mijn idee, las pas de update, je gelooft t toch niet.
Flink zieke hond, wordt geopereerd terwijl dat niet hoefde, komt zeer moeilijk uit de narcose en mag naar huis zonder pijnstilling.
In welk jaar leven ze daar?
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Zou toch echt niet meer naar deze DA bellen voor pijnstilling of wat dan ook, maar direct een andere DA bellen en hem/haar alles voorleggen en via hem/haar de hond verder laten onderzoeken (wat er dan wel aan de hand is) en de behandeling bij deze DA voorleggen aan 1 of andere commissie (die er ongetwijfeld is) dit is gewoon te gek wat er nu allemaal gebeurd is zeg :piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Als ze tijdens de operatie meloxicam heeft gehad dan is de werking daarvan 24 uur, en voor die tijd mag ze dan geen andere pijnstiller: dat zou ik dus eerst even overleggen met de practijk.

Kees
*Ellen*

Ik ga het, zeker gezien de reacties hier, ook steeds gekker vinden hoor, het klopt van geen kanten. Als een ander het geschreven had zou ik het zelfs ongeloofwaardig vinden :oeps: Wat Caro ook schrijft : je bent niet voor niks naar de dierenarts geweest, en het was blijkbaar niet de baarmoeder, wat is het dan ? Als er echt wat anders aan de hand is kan ze deze onnodige operatie er beter niet bij hebben.
Vla gehaald, en slagroom, maar ik heb die halve rimadyl toch achter in haar strot moeten proppen want ze moest geen vla en geen slagroom.
Dierenarts gebeld, gezegd dat ik rimadyl heb gegeven. Ik word zo teruggebeld, de assistente moest even overleggen met de dierenarts of ik wel rymadil mag geven.
We wachten het nog maar even af.
Ze zit nu voor de kachel, temp is 37.6, dus dat is wel goed.
*Ellen*

smoekie schreef:Zou toch echt niet meer naar deze DA bellen voor pijnstilling of wat dan ook, maar direct een andere DA bellen en hem/haar alles voorleggen en via hem/haar de hond verder laten onderzoeken (wat er dan wel aan de hand is) en de behandeling bij deze DA voorleggen aan 1 of andere commissie (die er ongetwijfeld is) dit is gewoon te gek wat er nu allemaal gebeurd is zeg :piew:
Ik wil eerst afwachten wat de dierenarts die de tent runt - die er niet was- erover te zeggen heeft.In die man heb ik vertrouwen, vanavond is hij terug van vakantie.
Hem wil ik eerst spreken. Gaat het nou helemaal niet lekker vanmiddag of vanavond en hij is er nog niet, dan gaan we naar Veendam.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik krijg ook nooit pijnstilling mee na een operatie bij de honden, moet er altijd om vragen. Blijkbaar denken ze dat alleen mensen pijn voelen.
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Heb ik nou de enige DA die mij de volgende dag gewoon belt om te vragen hoe het met zijn patiënt gaat? Of de pijnmedicatie zijn werkt doet? Of zijn patiënt al iets heeft gegeten en/of gedronken? Hoe zijn patiënt de nacht is doorgekomen en.....dat ik hem altijd mag bellen als ik ergens mee zit! Goed, dat het mijn hond is begrijpt hij ook wel, maar op dat moment is het heus zijn patiënt. Dit alleen na een pittige operatie, niet na een normale enting.

Ik ken mijn DA al 20 jaar en ik peins er niet over -helemaal als ik het gebeuren van Agnes lees- om van DA te veranderen.

Ellen, heel veel sterkte met Agnes en ik zou aan die DA vragen naar de reden tot het maken van een echo? Ergens moet men gedacht hebben aan een BM ontsteking en 'dat ergens' heeft de boel in gang gezet. Dat is de reden waarom alle eventueel andere oorzaken tot het hebben van die koorts, niet zijn onderzocht. Dit zou ik een punt van discussie vinden.

Dit noemt men namelijk tunnelvisie. Als iets aanleiding moet hebben gegeven voor: we maken een echo want we denken aan een BM ontsteking, dan moet die gedachtegang wel ergens op gestaaft zijn. Verder dan dat ze koorts had was voor die echo nog niet bekend en ook niet met jou besproken. Wat heeft die DA gevoeld? Waren haar darmen in orde? Was er iets met haar maag niet pluis? Of had ze gewoon last van een heersende bacterie?

Knuf voor Agnes.. :roos:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Casey schreef:Als ze tijdens de operatie meloxicam heeft gehad dan is de werking daarvan 24 uur, en voor die tijd mag ze dan geen andere pijnstiller: dat zou ik dus eerst even overleggen met de practijk.
Deze informatie had de dierenarts toch mee moeten geven toen hij Agnes meegaf?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

tekkel schreef:
Casey schreef:Als ze tijdens de operatie meloxicam heeft gehad dan is de werking daarvan 24 uur, en voor die tijd mag ze dan geen andere pijnstiller: dat zou ik dus eerst even overleggen met de practijk.
Er wordt jou als client zijnde vaak bar weinig verteld,en dit soort dingen vaak ook niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

marian* schreef:
tekkel schreef:
Er wordt jou als client zijnde vaak bar weinig verteld,en dit soort dingen vaak ook niet.

Hier word dat echt wel verteld hoor, ook precies wanneer je met welke medicijnen moet beginnen..
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Heb niet alles kunnen lezen (nog op het werk).
maar zou je de hond niet meegekregen hebben omdat je zei dat je niet ging betalen?

Diego is afgelopen maandag nog onder narcose geweest ivm ontsteking aan zijn bek, is een bult open gemaakt. Dat was rond kwart voor 10/10 uur. en om half 3 smiddags liep hij weer rond en hebben we al een korte wandeling gemaakt.
Duurde wel even voordat zijn blaas ook weer goed was, savonds om 11 uur liep er nog wat plas uit. maar na extra naar buiten gaan is dat ook opgelost.

Paar weken terug hebben we foto's van ze laten maken (heupen ellebogen en rug) dat was tussen 1 en half 2 en begin van de avond liepen ze weer rond, diego wat later omdat hij extra spuit in zijn bil had gekregen omdat hij bleef vechten tegen de narcose.

Ik vind het ook niet kunnen dat de DA zonder overleg de baarmoeder eruit heeft gehaald. zou er NOOIT meer terug gaan.
De baarmoeder krijg je er niet mee terug maar zou toch kijken of je ergens een klacht neer kunt leggen.

Sterkte voor je meisje.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Jemig wat een verhaal!!! :eek: Wat een prutser van een DA heb je daar getroffen zeg!!
Misschien is het verstandig om direct even contact op te nemen met een andere DA om te vragen wat handig is. In elk geval qua pijnbestrijding.
Ik weet van onze Cena nog dat ze erg moeilijk uit haar narcose kwam. Ze werd om half 1 geopereerd en ik kon haar pas om half 7 halen. Toen was ze nog zo ver onder zeil, dat ik haar de auto in moest tillen. Ze kon niet zelf lopen.
Maar eenmaal thuis knapte ze heel snel op.
's Nachts wilde ze ook niet liggen vanwege de pijn. Na een pijnstiller ging het stukken beter!! Dus ik snap echt niet dat ze dat niet mee gegeven hebben...

Eerlijk? Ik zou nooit meer naar die praktijk gaan!! Er had niet god-weet-wat mis kunnen gaan, dankzij dit stelletje prutsers!!
RIP Cena :roos:
    Caro.
    Zeer actief
    Contacteer:

Kees
    Volgens mij is dat altijd zo toch? Tenminste, ik weet dat ik nooit de dag zelf pijnstilling mag geven, maar altijd de dag na de operatie/ingreep mee moet beginnen.
    Maar ze is gisterochtend geopereerd, dus lijkt het mij prima om de dag erna pijnstilling te geven. Ik weet niet beter dan dat dit altijd zo gaat.
    Afbeelding
    A good dog never dies...

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Caro. schreef:

Kees
    Volgens mij is dat altijd zo toch? Tenminste, ik weet dat ik nooit de dag zelf pijnstilling mag geven, maar altijd de dag na de operatie/ingreep mee moet beginnen.
    Maar ze is gisterochtend geopereerd, dus lijkt het mij prima om de dag erna pijnstilling te geven. Ik weet niet beter dan dat dit altijd zo gaat.
    Je kan de dag erna rustig pijnstilling geven. Dat wordt door mijn da tenminste altijd erbij verteld.
    Caro.
    Zeer actief
    Contacteer:

Sonnie1983 schreef:Heb niet alles kunnen lezen (nog op het werk).
    maar zou je de hond niet meegekregen hebben omdat je zei dat je niet ging betalen?

Diego is afgelopen maandag nog onder narcose geweest ivm ontsteking aan zijn bek, is een bult open gemaakt. Dat was rond kwart voor 10/10 uur. en om half 3 smiddags liep hij weer rond en hebben we al een korte wandeling gemaakt.
    Duurde wel even voordat zijn blaas ook weer goed was, savonds om 11 uur liep er nog wat plas uit. maar na extra naar buiten gaan is dat ook opgelost.

Paar weken terug hebben we foto's van ze laten maken (heupen ellebogen en rug) dat was tussen 1 en half 2 en begin van de avond liepen ze weer rond, diego wat later omdat hij extra spuit in zijn bil had gekregen omdat hij bleef vechten tegen de narcose.

Ik vind het ook niet kunnen dat de DA zonder overleg de baarmoeder eruit heeft gehaald. zou er NOOIT meer terug gaan.
    De baarmoeder krijg je er niet mee terug maar zou toch kijken of je ergens een klacht neer kunt leggen.

Sterkte voor je meisje.

Maar dit ligt dus heel erg aan de narcose die ze gehad hebben. Daar zit verschil in.
    Bij een 'normale' hond gaat dit meestal zo, maar als mijn Kaya onder narcose moet, dan doen ze ook iets anders dan anders ivm met haar nieren en zij is dus de laatste 2 keer bijna 48 uur lang van de wereld geweest.
    Best kans dat bij Ellen's hond ivm de snuit ook een ander soort narcose is gegeven, zeker als ik hoor dat de hond ook geen tegen injectie heeft gehad. En dat is dus niks abnormaals, maar ras afhankelijk of afhankelijk van bepaalde aandoeningen.
    Ik vind echter wel dat ze vanavond toch weer wat trek zou moeten krijgen en in ieder geval wat moet gaan eten en drinken.
    Afbeelding
    A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”