Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foute diagnose, nu is Agnes gecastreerd, voor jan lul.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: Foute diagnose, nu is Agnes gecastreerd, voor jan lul.

Ongelezen bericht door Maylala »

Inderdaad, is Agnes al thuis, en hoe gaat het met haar?
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Nou, aangejurk en wel met jas en tas stond ik bij de deur om haar te gaan halen, en gebeld dat ik eraan kwam. Antwoord van de assistente was dat ik haar zowiezo niet mee zou krijgen. Omdat zij voor haar aansprakelijk waren nu. Punt.
Ik zei : dan onderteken ik wel wat, dat het voor mijn eigen risico is.
Dat kon, maar ze vond het zeer onverstandig.
Agnes lag onder een warmtelamp onder een warmtedeken.
De andere honden waren inmiddels opgehaald, dus ze lag alleen.
Ik denk : wat moet ik nou doen? Toch ophalen of nog wachten?
Ik heb geen warmtelamp en ook geen warmtedeken.
Dus toch maar gewacht en elk half uur aan de telefoon gehangen of ze al een beetje bij kennis was.
En ja hoor, toen ik om 5 uur belde zei de assistente dat ze goed nieuws had : ze had haar kop opgetild en haar temp was goed.
Om kwart over 6 kunnen we haar ophalen, dus we gaan zo weg.
Ze zal nog wel helemaal dizzy zijn, ben benieuwd hoe Trudy en Bloem op haar reageren.
Enne, het is contant afrekenen natuurlijk. Dat gaan we maar niet doen, want dit verhaal krijgt natuurlijk nog wel een staartje.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

pffffffff wat een verhaal. Ben benieuwd hoe het afloopt en hopelijk knapt zij snel weer op.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

*Ellen* schreef:Nou, aangejurk en wel met jas en tas stond ik bij de deur om haar te gaan halen, en gebeld dat ik eraan kwam. Antwoord van de assistente was dat ik haar zowiezo niet mee zou krijgen. Omdat zij voor haar aansprakelijk waren nu. Punt.
Ik zei : dan onderteken ik wel wat, dat het voor mijn eigen risico is.
Dat kon, maar ze vond het zeer onverstandig.
Agnes lag onder een warmtelamp onder een warmtedeken.
De andere honden waren inmiddels opgehaald, dus ze lag alleen.
Ik denk : wat moet ik nou doen? Toch ophalen of nog wachten?
Ik heb geen warmtelamp en ook geen warmtedeken.
Dus toch maar gewacht en elk half uur aan de telefoon gehangen of ze al een beetje bij kennis was.
En ja hoor, toen ik om 5 uur belde zei de assistente dat ze goed nieuws had : ze had haar kop opgetild en haar temp was goed.
Om kwart over 6 kunnen we haar ophalen, dus we gaan zo weg.
Ze zal nog wel helemaal dizzy zijn, ben benieuwd hoe Trudy en Bloem op haar reageren.
Enne, het is contant afrekenen natuurlijk. Dat gaan we maar niet doen, want dit verhaal krijgt natuurlijk nog wel een staartje.
Ja, dat contant afrekenen is herkenbaar. :ugh:
Maar goed, gelukkig leeft ze nog en komt ze weer wat bij. :ok:
summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door summer07 »

Jeetje wat een verhaal, ik zou ook goed over de zeik zijn als ze dit bij mijn hond zouden doen. Waarom doen ze trouwens pas een bloedonderzoek nadat ze haar open hebben gemaakt i.p.v. na de echo bloedprikken en de ontstekingswaarde controleren. Zo ben je er toch meer zeker van dat de echo goed is afgelezen als ze een ontsteking aan de baarmoeder verdenken en ze toch pas de volgende dag geholpen zou worden? (of zeg ik nu iets heel onzinnings?) :denken:

Verder zou ik ook niet betalen voor het verwijderen van de baarmoeder, ze hadden je moeten bellen of hij er uit moest of niet omdat hij niet ontstoken bleek te zijn. Misschien had ik alleen de toch al gemaakte kosten betaald maar niet de extra kosten voor zo'n verwijdering.

Hopelijk is ze niet te wiebelig en nog te ver van het padje af en reageren de andere goed op haar. Verwen haar maar extra
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:O: wat een verhaal!! Dat zal toch dat ze zonder toestemming iets heel belangrijks weg gaan halen..... :80: En dan vervolgens ook nog eens 3 honden in 1 hok gaan leggen... :piew: ik ging nooit meer terug naar die dierenarts dat was een ding wat zeker was.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

jeetje wat een toestand zeg!!!
ik weet wel van de narcose van onze oude kat dat dat ook heel lang heeft geduurd. ze zeiden nog dat moet heel precies omdat ze oud is en dat daar dan meer gevaar aan zit. nou smorgen geopereerd. 'smiddags opgehaald nog compleet van de wereld. savonds kon ze met de voorpootjes staan de volgende dag tegen de middag kon ze weer normaal lopen!!! zo goed was er gedoseerd... :pffff:
mijn boris mocht ik ook pas tegen half 4 ophalen na de castratie, maar werd tegen half 2 gebeld. en ze hoefden niks te zeggen, ik hoorde hem op de achtergrond al blaffen en janken.. dus dat was wel snel.

ben benieuwd hoe he vervolg is! zou ook niet echt blij zijn als er vanalles met mn hond gebeurd waar ik geen toestemming voor heb gegeven. en met z'n 3en in de uitslaapkamer (hok) ????? raar...
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Jezus wat een verhaal :O:
Hoop dat het goed gaat met Agnes!
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

summer07 schreef: Waarom doen ze trouwens pas een bloedonderzoek nadat ze haar open hebben gemaakt i.p.v. na de echo bloedprikken en de ontstekingswaarde controleren. Zo ben je er toch meer zeker van dat de echo goed is afgelezen als ze een ontsteking aan de baarmoeder verdenken en ze toch pas de volgende dag geholpen zou worden? (of zeg ik nu iets heel onzinnings?) :denken:
Sterker nog, voor de echo gemaakt is ;) Als je eenmaal een echo hebt met diagnose baarmoederontsteking dan maakt zo'n bloedonderzoek niets meer uit natuurlijk. Je gaat niet aan je echo twijfelen omdat je minder ontstekingscellen aantreft dan verwacht. Of je moest toch al niet zeker zijn van je echo natuurlijk ;)
Verder zou ik ook niet betalen voor het verwijderen van de baarmoeder, ze hadden je moeten bellen of hij er uit moest of niet omdat hij niet ontstoken bleek te zijn. Misschien had ik alleen de toch al gemaakte kosten betaald maar niet de extra kosten voor zo'n verwijdering.
Dat is een tientje... maximaal. Precies de prijs van 1 extra hechting als dat al nodig is.
Niet betalen is een beetje moeilijk dus, als de DA een goede reden had om aan te nemen dat er idd een baarmoederontsteking was dan moet zo'n operatie in principe betaald worden, of de diagnose nu klopte of niet. Maar het slordige hier is natuurlijk dat er ongevraagd een in principe onnodige en door de eigenaresse ongewenste handeling verricht is. Dat zullen ze best prima bedoeld hebben 'joh in 1 moeite door, hebben we dat meteen gehad en hoeft ze later niet alsnog te betalen als ze hem er wel uit wil hebben, en hoeft ze ook geen dubbel risico met de narcose te lopen' maar wel erg slordig dat ze dat niet even gecheckt hebben. Het niet-betalen is dan dus zeg maar een 'straf' voor het niet toestemming vragen. En ik denk dat als het om mijn hond ging het ook erg moeilijk zou worden om mij de portemonnee te laten trekken :evil: Als ik de dierenarts in kwestie was dan liet ik het er denk ik ook maar bij :N:

Maar goed. Hopelijk is Agnes intussen weer lekker aan het opknappen, en kan ze nog een lang en gezond baarmoederloos leven tegemoed zien :)

Kees
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

tjonge wat vreselijk :ugh:
hoop dat ze snel weer thuis is
Mijn DA wil juist dat je er bij blijft als ze onder narcose gaan en als ze weer wakker worden
ik zou persoonlijk nooit mijn honden afgeven, dus ik ben erg blij met mijn DA :wink:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Sterkte met Agnes, is toch een zware ingreep voor een bulletje.
Persoonlijk blijf ik tegenwoordig overal bij, en bij de laatste castratie liep het hondje na een half uur zo de deur uit.
Was bijgespoten. Ik zou het helemaal niet pikken als er zonder mij te informeren, iets van mijn hond werd verwijderd. :ok:
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

zow :80: ... en dat zonder overleg .. niet netjes :neenee:
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

phoe jeetje wat een verhaal!! die dierenarts is volgens mij echt gek geworden :piew:

ik ben wel heel benieuwd hoe het met Agnes gaat en hoe de andere n op haar reageerden?? tenminste ik neem aan dat je weer thuis bent?
groetjes Tamara
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Hoe gaat het nu met Agnes?
Afbeelding
*Ellen*

Agnes is weer thuis, zo suf als een knijn, ze kan nog niet eens lopen.
Ze heeft een rompertje aan. Zelf kan ze niet bij de hechtingen komen denk ik, maar het is meer voor het geval dat Trudy of Bloem eraan gaan likken.
Trudy en Bloem reageerden heel goed op haar. Voorzichtig snuffelen, geen haren overeind, maar ik blijf wel alert natuurlijk. Want Agnes is nu pas echt aan het bijkomen en gaat rare geluidjes maken. Hallucinaties?
Trudy slaapt zowiezo bij mij vannacht, ik durf het niet aan haar bij Agnes te laten.
Ik heb antibiotica mee gekregen voor 5 dagen.
Afrekenen moet altijd direct, en ik zei dat ik de echo, het bloedonderzoek, de AB en het rompertje wilde betalen, maar de operatie niet.
Ik hoefde nog niks te betalen zei de assistente. Vrijdag is degene die de tent runt er weer, ik moet hem maar even bellen vrijdag zei ze.
Dat doe ik dan maar.
Het lijstje met vragen heb ik al klaar natuurlijk.
Hoe kan het dat een echo zo slecht gelezen is? Een baarmoederontsteking moet toch duidelijk te zien zijn op een echo?
Hoe kan het dat er aan de hand van een fout gelezen echo een hond meteen opengemaakt wordt?
Hoe kan het dat er vóór de operatie niet nog een keer een echo gemaakt is? Of dat op zijn minst de echo nog eens goed bekeken is ?
Hoe kan het dat de baarmoeder eruit gehaald is terwijl daar niks mee was, zonder overleg met mij?
Hoe kan het dat ik ná de operatie de vraag krijg of ze haar bloed na mogen kijken? Dat had verdomme daarvoor moeten gebeuren! Die koorts komt toch ergens vandaan. Maar niet van haar baarmoeder.
Uitslag bloed was : suiker iets verhoogd. Albumine iets te laag. Globuline iets te hoog. Allemaal " Iets" , maar allemaal binnen de marge. Volgens hen.
Helemaal vergeten de waardes op te vragen, was druk bezig met Agnes. Morgen de waardes maar opvragen, dan ga ik zelf wel kijken op internet.
Ik heb wel gezegd dat die mevrouw die de echo gedaan heeft nooit, nooit,nooit meer aan mijn honden mag komen.
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

En terecht, die vragen.
Hopelijk krijg je er antwoorden op. :ugh:
Fijn dat Agnes weer thuis is, zeg haar maar dat ze snel op moet knappen!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

En ik zou er nog aan toe voegen: waarom lag ze met drie honden in een hok??

Maar fijn dat ze er weer is.
Ik hoop dat ze snel opknapt en houd je vooral niet in bij die lui.
Mijn bloeddruk stijgt plaatsvervangend als ik er alleen al aan dénk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

jeetje wat een ellende. dat is toch niet normaal.
ik ging nooit maar dan ook nooit meer naar die da.

en betalen deed ik niks. helemaal niks. Zijn ze nou gek geworden.

dikke knuffel aan Agnes
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Indy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Indy »

Wat raar zeg, zo horen ze het echt niet te doen :hmmm:

Had het niet met gasnarcose gekund? Dat is veel makkelijker te doseren en dat lijkt me zeker bij een ras dat bekend staat dat ze slecht tegen narcose kunnen wel handig... Of is er iets waardoor dat niet kan?
Afbeelding
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Klinkt als injectienarcose, daar zou ik persoonlijk sowieso al niet voor kiezen. Maar wat een blunders van die dierenarts. Hopelijk gaat het snel beter met Agnes.
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou trouwens liever agnes mee naar bed nemen ipv een van de andere honden. weet je ook dat ze goed warm is en mocht er wat gebeuren dan ben je er meteen bij. zeker nu ze zo slecht uit de narcose komt.
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

Succes vannacht.. hopelijk is ze snel weer goed bij. Ben erg benieuwd wat je DA te vertellen heeft.
Afbeelding
*Ellen*

Ik ben ook heel benieuwd naar de antwoorden die ik krijg vrijdag.
Wedden dat dan het hele verhaal verdraaid is ?
Degene die geopereerd heeft zei letterlijk: haar baarmoeder was in orde. Er zit wel ergens een ontsteking blijkbaar, maar met een antibioticakuur was het waarschijnlijk wel over geweest.
Wedden dat dat geheel ontkent wordt vrijdag ? Ik heb niks op papier, niks opgenomen, geen foto's van de echo, niks.
Het gaat me niet om die 300 euro voor de operatie, maar het is zo zinloos geweest.
Haar rompertje heb ik net uitgedaan, ze had erin geplast. En urine op de wond lijkt me niet best.
Rompertje uitgewassen, ligt nu in de droger, krijgt ze zo weer aan. Dan probeer ik een maandverband in haar rompertje te plakken op de plek van de hechtingen.

En dat drie honden in 1 hok ga ik ook navragen ja.
En Agnes mee naar bed in plaats van Trudy lijkt me geen goed idee qua roedeltoestand.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

*Ellen* schreef:Ik ben ook heel benieuwd naar de antwoorden die ik krijg vrijdag.
Degene die geopereerd heeft zei letterlijk: haar baarmoeder was in orde. Er zit wel ergens een ontsteking blijkbaar, maar met een antibioticakuur was het waarschijnlijk wel over geweest.
Wedden dat dat geheel ontkent wordt vrijdag ? Ik heb niks op papier, niks opgenomen, geen foto's van de echo, niks.
Het klinkt als een DAP met een intern conflict. Niet fijn, als dat zo is, dat jij daar tussenin gekomen bent...
Hoop dat Agnes gauw opknapt en geen slome tut wordt :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

grote kans dat ze het verhaal verdraaien om hun eigen hagje te redden. Hoop dat Agnes zich snel weer lekker voelt en wie weet is het rompertje niet nodig en likt ze er niet aan. Succes vannacht
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Waarom ze wel toestemming vragen om het bloed te checken en niet om een belangrijk orgaan eruit te halen, dat zou mij ook benieuwen.
Maar vooral ook hoe die narcose zo idioot lang duurde! Je bent toch als d.a. denk ik extra 3 dubbel voorzichtig met een EB? Was het geen gasnarcose trouwens? Ben benieuwd of je de antwoorden hier nog meldt, vind het een bizar gebeuren alles tezamen......... :ugh:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
*Ellen*

tekkel schreef:
*Ellen* schreef:Ik ben ook heel benieuwd naar de antwoorden die ik krijg vrijdag.
Het klinkt als een DAP met een intern conflict. Niet fijn, als dat zo is, dat jij daar tussenin gekomen bent...
Hoop dat Agnes gauw opknapt en geen slome tut wordt :wink:

Daar ben ik nou juist zo bang voor: dat ze een slome tut wordt.
We hebben een bullmastiff gehad en zij kreeg een baarmoederontsteking. Operatie, baarmoeder eruit, en ze leek wel jaren ouder nadien. De fut was eruit. En constant honger, de hele dag wilde ze eten, eten, eten. En slapen. Van de levendige hond die ze was was nog maar de helft over. Futloos.
Dat is waarom ik hier zo ontzettend van baal.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Wat een rotverhaal, dit geloof je toch niet? :(
Ik hoop dat je vrijdag antwoord krijgt op jouw vragen, vooral naar het antwoord op de vraag van yuki ben ik wel heel benieuwd.
Hier zijn gewoon geen woorden voor :ugh:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Des duivels zou ik ook zijn. Eerst m'n hond 'redden' en dan flink uit m'n stekkertje gaan!
Gelukkig is je meisje weer thuis.

Jemig... wat een ballentent daar! Zonder overleg je hond leeghalen! En dan met z'n 3-en in een hok, ze zijn stapelgek!
Sterkte voor je meisje!
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Jeetje zeg, wat een verhaal :ugh: Groot gelijk dat je zo kwaad bent, ik hoop dat Agnes snel opknapt!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”