*Linda* schreef:Nanna schreef:Ik heb nooit anders dan sociale honden gehad, en geniet er ook danig van. Als ik andere mensen verschrikt weg zie duiken met hun agressieve monster dan denk ik "veel plezier ermee en wees er maar trots op".

Ik zou dat NOOIT hoeven. Al was dat beest een engeltje in huis.

Ik denk dat niemand daar trots op is. Ik heb nu ook Haas in huis, en die blijkt vreselijk hondagressief. Ben ik toch echt niet blij mee, en al helemaal niet trots op. Ik ben dus van een heel relaxt roedeltje wat met iedereen en alles kon, weer in een wegduikert veranderd. Leuk? Nee. Gaat hij daarom weg? Ook nee

Marieta schreef:Ik kan me voorstellen dat dat heerlijk is! Ik kon het vroeger ook met Ohana. Nu vreet ze alles op (op een enkeling na, maar die kun je apart hangen).
Ik hoop dat mn meisje heel oud wordt, maar het lijkt me wel weer heerlijk om dat ooit te kunnen

Al is het maar een jaartje hahaha.
Want je weet idd nooit vantevoren als je een pup hebt.
Geniet er van zolang het zo blijft (misschien wel een heel hondenleventje)
En ik wil nog wel ff zeggen dat je een prachtig hondje hebt!!!
Groetjes Marieta.
Nou, ja, in mijn geval is dat natuurlijk anders. Ik heb er wel altijd rekening mee gehouden dat ze op den duur niet meer met andere honden om zou kunnen gaan.
Ik heb een hond in de eerste plaats voor mezelf, en ondanks dat ik gezellig buurten met Pluis ook heerlijk vindt staat sociaal gedrag naar andere honden niet enorm hoog op mijn lijstje
Ik ben wél trots op wat ik tot nu toe samen met Charlie heb bereikt en ik denk dat de insteek waarom ik haar in huis heb genomen gewoon 100% verschilt van die van Nanna.
Zij heeft zorgvuldig uitgezochte rashonden om aan haar voorwaarden te voldoen, waar ik geniet van het eigen karakter van mijn tweedehands vuilnisbakken en wel zie hoe het komt.
Ik ga er zonder veel verwachtingen in, dus dan kan je achteraf moeilijk gaan herplaatsen om hondagressie, jachtinstinct of iets dergelijks. Zou ook niet eens in me op komen...
Voor mij ligt in het samen werken aan dingen ook wel een hoop voldoening.
En dan nog kunnen rashonden totaal atypisch uitgroeien, een golden, lab of poedel is alsnog geen garantie op een sociale hond. Het is niet alsof iedereen maar kiest voor een aso.