Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond wordt wel heel erg veel 'loops'?!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

BSLalaBS
nieuw lid
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Hond wordt wel heel erg veel 'loops'?!

Ongelezen bericht door BSLalaBS »

Mijn hond is een voormalige fokteef van 3 jaar oud, heeft twee nestjes gehad maar zorgde bij beide niet voor de pups, dus heb ik haar overgenomen. Ze was dus nog niet geholpen toen ik haar kreeg.
Helaas heb ik behoorlijk wat last van haar loopsheid. Ze is echt heel vaak 'loops', pakweg tussen de 4 en de 8 weken. Ik zet loops tussen aanhalingstekens, want ik zie haar nooit bloed verliezen. Wel zijn de reuen bijzonder enthousiast over haar (tot willen bespringen toe) en madam gaat er ook voor staan. Ik zou graag zowel de eileiders als de baarmoeder willen laten verwijderen. De dierenartsen willen dat echter pas doen als ze 3 maanden niet meer loops is geweest en daar kom ik dus niet aan.
Zou ze puur door een hormonaal probleem steeds loops zijn, krijgt ze misschien helemaal geen echte loopsheid, wat zouden nog oorzaken kunnen zijn?
En hoe groot is het risico nou echt als ze tijdens een vermeende loopsheid de eileiders en baarmoeder zouden verwijderen?
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hond wordt wel heel erg veel 'loops'?!

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik zou haar toch laten helpen. Er zijn wel DA's die het willen doen. Het is geen normale cyclus, dat is duidelijk, maar het probleem kan variëren van split heat tot (aangeleerd of afwijkend) gedrag...je weet eigenlijk niks.
Wat je ook kunt doen is fertiliteits-begeleiding. Klinkt wat vreemd, maar daar kunnen ze kijken aan de hand van progesteronwaarden in het bloed én een vaginoscopie hoe "ver" ze is. Aan de hand daarvan kun je dan een afspraak maken voor de castratie.

MIjn oudste teef werd iedere 3,5 maand loops. Verder gewoon keurig cyclisch, maar er was dus ook bijna geen "tussen de loopsheden". Haar gedrag werd steeds erger en uiteindelijk ging ze bijna door het raam omdat ze gedekt wilde worden en viel ze met vensterbank en al in de woonkamer. Toen heeft de DA haar nog in de top van haar loopsheid geholpen. Het kán, maar de risico's zijn groter.

Veel succes!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
signmodel
Actief
Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh

Ongelezen bericht door signmodel »

ik zou er ook zeker iets aan laten doen, straks heeft ze een baarmoeder ontsteking.
Afbeelding

groetjes van ons.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

De meeste dierenartsen willen het pas 3 maanden na het einde van de loopsheid doen omdat de baarmoeder dan weer rustig is en het niet meer zo door bloedt is.
Maar ik denk dat als je even door zoekt dat je best een dierenarts kan vinden die het gewoon wil doen hoor.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat me verbaast is dat ze dus wel drachtig is geworden.
Was die cyclus dan anders, eerst?
Heeft de fokker je daar iets over verteld misschien?

Want als ze niet zeg maar "standaard" loops is, hoe dek je dan? :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
BSLalaBS
nieuw lid
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door BSLalaBS »

Bedankt allemaal, dat klinkt niet goed.
@Marjoleine: dat is een goede vraag, ik zal ze eens bellen. Dekken zal geen probleem zijn geweest :mann: maar wanneer is ze vruchtbaar..
Helaas wilde mijn man niet bellen vandaag, deze maand was er geen geld (over) om zo'n dure operatie te betalen :19:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Kun je haar niet laten verzekeren? Dat kan zo de helft schelen..
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Gollum schreef:Kun je haar niet laten verzekeren? Dat kan zo de helft schelen..
Dan zit je wel met een wachttermijn van 30 dagen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

BSLalaBS schreef:Mijn hond is een voormalige fokteef van 3 jaar oud, heeft twee nestjes gehad maar zorgde bij beide niet voor de pups, dus heb ik haar overgenomen. Ze was dus nog niet geholpen toen ik haar kreeg.
Helaas heb ik behoorlijk wat last van haar loopsheid. Ze is echt heel vaak 'loops', pakweg tussen de 4 en de 8 weken. Ik zet loops tussen aanhalingstekens, want ik zie haar nooit bloed verliezen. Wel zijn de reuen bijzonder enthousiast over haar (tot willen bespringen toe) en madam gaat er ook voor staan. Ik zou graag zowel de eileiders als de baarmoeder willen laten verwijderen. De dierenartsen willen dat echter pas doen als ze 3 maanden niet meer loops is geweest en daar kom ik dus niet aan.
Zou ze puur door een hormonaal probleem steeds loops zijn, krijgt ze misschien helemaal geen echte loopsheid, wat zouden nog oorzaken kunnen zijn?
En hoe groot is het risico nou echt als ze tijdens een vermeende loopsheid de eileiders en baarmoeder zouden verwijderen?
Als je nooit bloed ziet en de boel is ook niet gezwollen zou ze dan niet al nu infecties kunnen hebben?
Ik zou haar op zijn minst na laten kijken door de DA om te zien of ze wel in orde is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”