Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Huis met verdiepingen
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Huis met verdiepingen
Hoe doen jullie dat eigenlijk, als je bijvoorbeeld boven gaat zitten, laat je de hond dan standaard gewoon beneden, of neem je de hond dan altijd mee ( of loopt hij of zij zelf mee )?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Huis met verdiepingen
Toen ik nog een huis had waar de pc boven stond ging mijn hond altijd gezellig mee naar boven 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nilo wil zelf altijd mee
Ook als ik gewoon ga tandenpoetsen of iets van boven moet ophalen ofzo. Hij moet mee. Nouja, ga je gang 
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Bob kan geen trappen lopen
Toen hij nog een inieminie puppenfrutsel was gebruikten wij de tijd dat je naar boven moest om de was te doen/douchen e.d. om hem te wennen aan alleen te zijn. Dus pas weer naar beneden als hij niet piepte enzo.
Nu blijft hij gewoon liggen en doet hooguit 1 oog open
's Avonds tillen we hem naar boven als de laatste gaat slapen en 's morgens weer naar beneden.
Toen hij nog een inieminie puppenfrutsel was gebruikten wij de tijd dat je naar boven moest om de was te doen/douchen e.d. om hem te wennen aan alleen te zijn. Dus pas weer naar beneden als hij niet piepte enzo.
Nu blijft hij gewoon liggen en doet hooguit 1 oog open
's Avonds tillen we hem naar boven als de laatste gaat slapen en 's morgens weer naar beneden.
En de groeten van de mannen 

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik werk 3 dagen vanuit thuis en mijn kantoor is boven. Meestal gaat ze gezellig mee en ligt ze lekker op kantoor.
Maar soms ligt ze zo lekker te slapen op de bank dat ze ook daar blijft liggen, de deur is dan gewoon open, dus dan hoor ik vanzelf wel een keer getrippel op de trap
Maar soms ligt ze zo lekker te slapen op de bank dat ze ook daar blijft liggen, de deur is dan gewoon open, dus dan hoor ik vanzelf wel een keer getrippel op de trap
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
De groten gaan nooit mee, Perry loopt altijd mee, het hele huis door. Dus als ik boven in bad zit, ligt hij in de badkamer, als ik in bed lig, dan hij ook, als ik op de allerbovenste verdieping, en dat is in ons geval dan eigenlijk de derde verdieping, een was draai, dan zit hij in het washok, als ik boven op het dakterras zit, dan hij ook. Daarom zit ik daar trouwens bijna nooit, vind ik zo ongezellig voor de rest van de honden, dan zit ik liever in de tuin, op de eerste verdieping. Waar onze woonkamer ook is.
Gr. Aniek

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik slaap en douche voornamelijk boven.. ik doe niet echt iets boven dus meestakl blijven ze gewoon beneden. soms gaat sam voor de gezelligheid even mee. als ik in bad lig meestal. dan laat ik de deur van de badkamer open en komt hij elke 10 minuutjes even kijken of het vrouwtje nog niet verdronken is 

- dagmar88
- Zeer actief
Mijn honden mogen alleen op commando trappen op en af... het enige wat ik boven doe is slapen, douchen en werken waarbij ik geen vee kan gebruiken.
De computer staat in de woonkamer.
De computer staat in de woonkamer.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Ben bijna nooit boven, idd alleen slapen en douchen en dan natuurlijk soms poetsen.
Heel af en toe wil ik eens op tijd naar bed, dan gaan we om 22 uur het laatste rondje en dan mag ze mee naar boven, heerlijk vindt ze dat. Nu hebben wij een open trap en wil ik niet dat ze daar alleen naar beneden gaat, dus wordt ze netjes door de baas weer naar beneden gedragen. Naar boven lopen kan ze goed zelf. Ow ja en mocht het eens zijn dat baas er niet is en Do toch boven komt dan moet ze op een speciale manier naar benden aangezien ik haar niet kan tillen... Ik ga dan op de kont met hond op schoot naar beneden en hoe braaf ze dan netjes met haar kont op mijn schoot blijft zitten is niet normaal
Heel af en toe wil ik eens op tijd naar bed, dan gaan we om 22 uur het laatste rondje en dan mag ze mee naar boven, heerlijk vindt ze dat. Nu hebben wij een open trap en wil ik niet dat ze daar alleen naar beneden gaat, dus wordt ze netjes door de baas weer naar beneden gedragen. Naar boven lopen kan ze goed zelf. Ow ja en mocht het eens zijn dat baas er niet is en Do toch boven komt dan moet ze op een speciale manier naar benden aangezien ik haar niet kan tillen... Ik ga dan op de kont met hond op schoot naar beneden en hoe braaf ze dan netjes met haar kont op mijn schoot blijft zitten is niet normaal
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Mijn PC staat op zolder.
In de huiskamer wordt piano of zangles gegeven.
De honden mogen kiezen waar zij het liefst zijn. Dat is de zolder.
De vraag is nu, willen zij graag bij mij zijn, of houden zij gewoon niet zo van klassieke muziek?
In de huiskamer wordt piano of zangles gegeven.
De honden mogen kiezen waar zij het liefst zijn. Dat is de zolder.
De vraag is nu, willen zij graag bij mij zijn, of houden zij gewoon niet zo van klassieke muziek?
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik liet de deur altijd open. Konden ze zelf kijken waar ze wilden zijn.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Rinne Roos gaat vaak mee naar boven als Mir viool studeert.
De rest niet, maar ik blijf dan ook beneden. Die komen eigenlijk nooit boven.
De rest niet, maar ik blijf dan ook beneden. Die komen eigenlijk nooit boven.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Mijn honden mogen niet boven komen. Dus ik laat ze gewoon beneden. Ik heb trouwens de indruk dat het hun geen klap uitmaakt wáár ik ben, áls ik er maar ben. Want als ik weer beneden kom, doen ze amper een oog open.

- Lucia
- Zeer actief
Dat kan hier niet, en waar we straks heen verhuizen ook niet.
Maar toen ik nog thuis woonde en Milo al wel had, ging Milo vaak mee naar boven, lekker op mn bed liggen.
We hebben ook een tijdje een plank voor de trap gezet omdat hij om de haverklap boven zat en hij geen trap kon lopen naar beneden
en als ik dan toch boven was dan ging hij voor de plank liggen wachten.
Maar toen ik nog thuis woonde en Milo al wel had, ging Milo vaak mee naar boven, lekker op mn bed liggen.
We hebben ook een tijdje een plank voor de trap gezet omdat hij om de haverklap boven zat en hij geen trap kon lopen naar beneden
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
De honden gaan nooit mee naar boven, tenzij ze gedoucht moeten worden maar dat is zelden. Dat de honden beneden blijven was voor mij trouwens wel een reden om de PC in de woonkamer te zetten i.pv. op de slaapkamer
Voor de rest ben ik eigenlijk nooit boven. Alleen om te douchen, slapen en poetsen.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 11 feb 2011 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Muk
Onze hond kan geen trappen lopen en dat vind ik wel prima zo. Dus Jaymz blijft beneden als ik boven bezig ben. Nu heb ik de pc beneden geïnstalleerd (werkt prettiger dan een laptop), dus ligt hij lekker bij mij. Meestal aan mijn voeten, onder de tafel. 
- EvelineH
- Actief
- Mijn ras(sen): Finse Lappenhond
- Aantal honden: 4
Helmi komt alleen maar boven als ze gedouched moest worden en dat gebeurt alleen als ze echt in iets heel vies heeft liggen rollen. Verder slapen en douchen wel alleen maar boven, dan gaat ze uit zichzelf al sowieso niet mee omdat ze onze trap niet op durft. Zou ze wel mee willen dan zou dat ook niet mogen en dan zorgen we wel dat de tussendeur op tijd dicht zit.

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Lilo ligt tegenwoordig vaak stiekum op Nen's kamer de hamster te observeren, of gewoon ongegeneerd onderstebovenachterstevoren op haar bed te slapen ( en SNURKEN!!). Hayley slaapt met periodes bij Nen, Hayles mag dat zelf weten, Zen en Danne mogen niet boven komen....
-
Supernova
- Zeer actief
Kenzo komt alleen boven als we gaan slapen, maar dan moet ik hem wel tillen. Als ik overdag even boven ben dan vind hij het wel prima
Nova wil heel graag bij mij zijn, en gaat dus 9 van de 10 keer mee naar boven. Samen douchen (zij ligt dan in haar mandje) samen was ophangen, samen stofzuigen, samen op bed een boek lezen etc
Soms mag ze niet mee naar boven en dan blijft ze onderaan de trap zitten net zolang totdat ik weer terug ben 
Nova wil heel graag bij mij zijn, en gaat dus 9 van de 10 keer mee naar boven. Samen douchen (zij ligt dan in haar mandje) samen was ophangen, samen stofzuigen, samen op bed een boek lezen etc
-
linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
Macy komt nooit boven niet omdat ze niet mag maar boven is de douche, ze is toch zeker niet
.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
dubbelpost
Laatst gewijzigd door gyanty op 11 feb 2011 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tot een jaar heb ik Kay vooral geleerd om beneden te blijven. Had geen zin in brokken op de trap op jonge leeftijd en hem nou elke keer te tillen.... Daarna moesten we hem leren trap lopen. Toen we dat na enkele maanden eindelik beetje geleerd had, ging hij regelmatig verplicht mee naar boven als wij gingen studeren. Kleedje neergelegd, wat speelgoed, maar een echt feest is het nooit geworden. Inmiddels weer verwaterd. Heel soms nodigen we hem nog wel eens uit boven, maar hij blijft onhandig in het trap lopen en heeft er wat ondersteuning van ons bij nodig. Dus Kay kijkt eigenlijk niet eens op als wij naar boven gaan. Geen interesse en baasje is gewoon thuis.

- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Mickey gaat alleen maar 's avonds mee naar boven om te slapen, 's ochtends gaat ze heel voorzichtig naar beneden nadat ik 10x heb geroepen dat we naar het bos gaan, ze houdt van uitslapen
want dit is rond 10uur, als ik overdag wat langer boven bezig ben met de was of stofzuigen dan gaat ze soms voor de trap op wacht liggen. Als ik de logeer cockerspaniel heb dan wordt ik door dat beestje overal en continu gevolgd en Mickey houdt het vanuit haar mand in de gaten.
- Silmariën
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
YoYo loopt altijd achter mij aan als ik naar boven ga. Paljas blijft beneden, omdat ze dan te lui is om op te staan, laat staan de trap op te lopen. 
-
Trixi
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
Onze woonkamer is op de 1e verdieping, dus onze honden komen altijd boven. Onze slaapkamer is op de begane grond daar kunnnen de honden ook komen. Ze mogen zich vrij door het huis bewegen. We hebben nog wel een traphekje van toen Mable pup was, dus indien gewenst kunnen we dat sluiten.
Groetjes van Bo en de honden.
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Onze woonkamer is boven en de honden gaan alleen op mijn commando naar boven of beneden.
Overdag zijn ze beneden (waar ik ook mijn werkruimte heb) en s'avonds gaan ze mee naar boven, s'nachts zitten ze beneden.
Ze lopen hier dus nooit achter me kont aan door het hele huis.
Demi kan vanwege ouderdom de trap niet meer op en zit dus de hele dag beneden.
maar dat vinden wij erger dan haar geloof ik.
Overdag zijn ze beneden (waar ik ook mijn werkruimte heb) en s'avonds gaan ze mee naar boven, s'nachts zitten ze beneden.
Ze lopen hier dus nooit achter me kont aan door het hele huis.
Demi kan vanwege ouderdom de trap niet meer op en zit dus de hele dag beneden.
Groetjes Patries

-
bianca83
- Zeer actief
Alle deuren staan hier eigelijk open als ik naar boven ga. Meestal gaat Jara heel zielig onderaan de trap liggen wachten tot ik weer naar beneden kom. Quincy blijft gewoon liggen waar hij ligt en ziet vanzelf wel of en wanneer ik terug kom 

-
Brigitte
- Zeer actief
Hier loopt alles gewoon trappen.
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Boy mag en wil ook niet naar boven want daar is de douche en die vind ie niet leuk.
Diesel gaat altijd mee naar boven als ik ga slapen . die slaapt ook bij mij op bed. en als ik douche dan ligt hij netjes voor de douche te wachten tot ik er uitkom
Diesel gaat altijd mee naar boven als ik ga slapen . die slaapt ook bij mij op bed. en als ik douche dan ligt hij netjes voor de douche te wachten tot ik er uitkom
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Mijn pc staat boven en daar zit ik nog wel eens achter als ik niet de laptop pak, maar de honden blijven dan gewoon lekker beneden (op de bank liggen
). Hier komen de honden niet op de bovenverdieping in principe.