Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman
Bah wat wordt Nederland langzaam maar zeker een smerig land zeg. Als je dus tegen prikkers en TT's bent en dat op TV zegt wordt je al met de dood bedreigd? 
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
De Millansekte 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Het zegt natuurlijk wel weer het nodige over het type mensen dat CM aanhangt. 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jammer hoor .
Maar je hebt als bekend iemand natuurlijk altijd aanhangers waar je niet op zit te wachten.
Maar je hebt als bekend iemand natuurlijk altijd aanhangers waar je niet op zit te wachten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
tineke
De pitbullliefhebberAnne&Taar schreef:Het zegt natuurlijk wel weer het nodige over het type mensen dat CM aanhangt.
Maar alle gekheid op een stokje wat een mafkezen die doodsbedreigingen gaan sturen
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik ben best een pittbull liefhebber, maar heb geen draadje met CM
of met mensen die anderen met de dood bedreigen :N:
-
tineke
Het was maar een grapjeS@ndr@ schreef:Ik ben best een pittbull liefhebber, maar heb geen draadje met CMof met mensen die anderen met de dood bedreigen :N:
-
S@ndr@
- Zeer actief
niet meer doen he, anders moet ik nare mailtjes gaan schrijven
- Anne&Taar
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:![]()
niet meer doen he, anders moet ik nare mailtjes gaan schrijven![]()
- Nuran Gino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
- Contacteer:
Ik heb net Martin Gaus zijn blog gelezen, maar ik kan daar echt niet uithalen wat hij in de uitzending heeft gezegd... ik heb in de uitzending niet gehoord dat hij respect heeft voor de manier waarop CM zijn honden leest e.d., of heb ik dat gemist??? Dus ja, zijn blog is idd 180 graden de andere kant op.
Misschien moet hij toch nog eens een keer een mediatraining gaan volgen, daar valt voor MG nog wel wat te verbeteren.
Vind het trouwens wel belachelijk dat hij mails krijgt met doodsbedreigingen.
Misschien moet hij toch nog eens een keer een mediatraining gaan volgen, daar valt voor MG nog wel wat te verbeteren.
Vind het trouwens wel belachelijk dat hij mails krijgt met doodsbedreigingen.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
De gebeurtenissen bevestigen in ieder geval mijn afkeer tegen het fanatische gedrag rond CM.Laika schreef:Dat Gaus een ander standpunt heeft dan de meesten is geen reden om hem hatemail te gaan sturen. Ik ben het ook niet eens met wat hij zei maar ik respecteer wel vrijheid van meningsuiting.
Ik betwijfel dat hij een ander standpunt heeft dan de meesten. Zeker in de hondengedrags/trainerswereld in Nederland.
Ergens is het wel positief dat ie bedreigd is, als in, dat het mediaal nu ineens meer exposure krijgt waardoor ook Henk en Ingrid horen dat de wijze van CM bekritiseerd wordt, hoewel, die hadden het al gehoord, daarom kreeg ie die bedreigingen natuurlijk.
Wat de blog van Martin betreft, die sluit meer aan bij zijn radio optreden, dat vooraf ging aan de PW uitzending, dan op de PW uitzending. Uiteraard wordt je daar met beelden geconfronteerd en in een richting geduwd. Eerlijk gezegd sloten die uitspraken meer aan op mijn mening over CM en in tegenstelling tot Martin, mag het programma wat mij betreft van de buis worden gehaald
-
Qwertu
- Vaste gebruiker
Gos schreef:Niet noodzakelijkerwijs, maar dat wil ook niet zeggen dat het de hond "beschadigt" zoals het hier soms zo ongeveer gesteld wordt. Als er niet een zeker vermijdingsgedrag is, hoe leert hij dan? Het gaat (net zoals bij de meeste dingenQwertu schreef: Een hond hoeft geen angst te hebben om vermijdingsgedrag te vertonen. Dan heb ik het puur over het vermijden van iets onplezierigs ( bijv. niet luisteren = iets onplezierigs )
Dat wil nog niet zeggen dat een hond respect voor de persoon heeft in mijn optie of zie ik dat verkeerd?) om de mate waarin, en de mate van controle die de hond ervaart. Je kunt dat ook zien als de hond bij zijn voerbak moet wachten i.p.v. het uit je handen mag grissen. Lijkt me een stukje gezonde stress, hij weet immers dat hij het gewenste krijgt als hij zich aan de regels houdt.
Mee eens, maar het wordt vervolgens verward met respect hebben voor de baas. Het is puur weten wat de gevolgen zijn en daardoor het gedrag niet vertonen. Als dat duidelijk is voor de hond krijg je ook geen bange of kruiperige honden, maar het is geen respect.
-
Qwertu
- Vaste gebruiker
Iemand op een voetstuk plaatsen in volgens mij nooit goed. Niemand is heilig.bennie schreef:De gebeurtenissen bevestigen in ieder geval mijn afkeer tegen het fanatische gedrag rond CM.Laika schreef:Dat Gaus een ander standpunt heeft dan de meesten is geen reden om hem hatemail te gaan sturen. Ik ben het ook niet eens met wat hij zei maar ik respecteer wel vrijheid van meningsuiting.
Ik betwijfel dat hij een ander standpunt heeft dan de meesten. Zeker in de hondengedrags/trainerswereld in Nederland.
Ergens is het wel positief dat ie bedreigd is, als in, dat het mediaal nu ineens meer exposure krijgt waardoor ook Henk en Ingrid horen dat de wijze van CM bekritiseerd wordt, hoewel, die hadden het al gehoord, daarom kreeg ie die bedreigingen natuurlijk.
Wat de blog van Martin betreft, die sluit meer aan bij zijn radio optreden, dat vooraf ging aan de PW uitzending, dan op de PW uitzending. Uiteraard wordt je daar met beelden geconfronteerd en in een richting geduwd. Eerlijk gezegd sloten die uitspraken meer aan op mijn mening over CM en in tegenstelling tot Martin, mag het programma wat mij betreft van de buis worden gehaald.
Jammer is ook dat er geen programma's worden uitgezonden die een andere werkwijze laten zien, zodat er vergelijkingsmateriaal is voor de mensen.
- maranoa
- Actief
- Contacteer:
(Ergens is het wel positief dat ie bedreigd is, als in, dat het mediaal nu ineens meer exposure krijgt waardoor ook Henk en Ingrid horen dat de wijze van CM bekritiseerd wordt, hoewel, die hadden het al gehoord, daarom kreeg ie die bedreigingen natuurlijk.))
Niemand heeft het recht bedreigingen te uiten, dat noem ik geen recht van meningsuiting.
Als we op die manier elkaars respect moeten afdwingen, dan zijn we wel heel ver heen.
Niemand heeft het recht bedreigingen te uiten, dat noem ik geen recht van meningsuiting.
Als we op die manier elkaars respect moeten afdwingen, dan zijn we wel heel ver heen.
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"

- Niek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011 - Aantal honden: 2
Het gaat allemaal steeds meer op een religie lijken..... En wat daar van komt weten we.
Het lijkt net alsof we vroeger alles fout deden. Als of het toen allemaal rampspoed was.
Ik denk dat programma's als dat van CM in de context van het land gezien moeten worden.
In Amerika gaat het nu eenmaal anders. Ik verbaas me vaak over honden bezitters in Duitsland en Frankrijk.
Ook daar lijkt het anders te gaan dan bij ons. We doen het nog niet zo slecht denk ik. En om Gaus nu in de hoek te zetten als een Nitwit gaat ook wat ver.
Aan de basis liggen gewoon leerprincipes en als je daar dat van weet kan je er altijd wel een mooi theorie aan hangen....
Hier trouwens de uitzending van PW: http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1044267" onclick="window.open(this.href);return false;
Afgeven is altijd gemakkelijk, maar als ik op sommige 'honden'scholen kijk dan heb ik wel mijn bedenkingen.....Er is nog wel wat verbetering mogelijk. En communicatie is er 1 van....
Het lijkt net alsof we vroeger alles fout deden. Als of het toen allemaal rampspoed was.
Ik denk dat programma's als dat van CM in de context van het land gezien moeten worden.
In Amerika gaat het nu eenmaal anders. Ik verbaas me vaak over honden bezitters in Duitsland en Frankrijk.
Ook daar lijkt het anders te gaan dan bij ons. We doen het nog niet zo slecht denk ik. En om Gaus nu in de hoek te zetten als een Nitwit gaat ook wat ver.
Aan de basis liggen gewoon leerprincipes en als je daar dat van weet kan je er altijd wel een mooi theorie aan hangen....
Hier trouwens de uitzending van PW: http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1044267" onclick="window.open(this.href);return false;
Afgeven is altijd gemakkelijk, maar als ik op sommige 'honden'scholen kijk dan heb ik wel mijn bedenkingen.....Er is nog wel wat verbetering mogelijk. En communicatie is er 1 van....
- bennie
- Zeer actief
Verdraaien van woorden is je hobby ofzo?maranoa schreef:(Ergens is het wel positief dat ie bedreigd is, als in, dat het mediaal nu ineens meer exposure krijgt waardoor ook Henk en Ingrid horen dat de wijze van CM bekritiseerd wordt, hoewel, die hadden het al gehoord, daarom kreeg ie die bedreigingen natuurlijk.))
- maranoa
- Actief
- Contacteer:
Verdraaien van woorden is niet mijn hobby, maar iets positiefs halen uit bedreigingen kan ik niet waarderen, maar misschien begrijp ik jou wel helemaal verkeerd. Ben ook maar een mens,bennie schreef:Verdraaien van woorden is je hobby ofzo?maranoa schreef:(Ergens is het wel positief dat ie bedreigd is, als in, dat het mediaal nu ineens meer exposure krijgt waardoor ook Henk en Ingrid horen dat de wijze van CM bekritiseerd wordt, hoewel, die hadden het al gehoord, daarom kreeg ie die bedreigingen natuurlijk.))
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast

- bennie
- Zeer actief
Ik zeg nergens dat mensen het recht hebben om bedreigingen te uiten, nog dat dat in het verlengde van recht van meningsuiting ligt, dat valt met geen mogelijkheid uit mijn woorden te halen en ik wens daar niet mee geassocieerd te worden. Dank u.maranoa schreef:Verdraaien van woorden is niet mijn hobby, maar iets positiefs halen uit bedreigingen kan ik niet waarderen, maar misschien begrijp ik jou wel helemaal verkeerd. Ben ook maar een mens,bennie schreef:Verdraaien van woorden is je hobby ofzo?maranoa schreef:(Ergens is het wel positief dat ie bedreigd is, als in, dat het mediaal nu ineens meer exposure krijgt waardoor ook Henk en Ingrid horen dat de wijze van CM bekritiseerd wordt, hoewel, die hadden het al gehoord, daarom kreeg ie die bedreigingen natuurlijk.))
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik schaam me weer dat ik mens ben, als je hoort dat MG bedreigingen heeft ontvangen
ik ben trouwens wel blij met MG in Nederland. hij is toch voorloper geweest op hondentrainingsgebied. en hij geeft toe dat hij fouten gemaakt heeft. maar het introduceren van het clickeren in de hondenwereld, de kentering in de hondenwereld van negatieve training naar positieve training is super geweest. alhoewel hij ook voorloper was met de slipketting, dacht ik. maar wie niet in die tijd.
CM heeft in mijn ogen ook veel dingen, die wij mede door MG al op een veel betere en veilige en leuke manier zelf kunnen oplossen. CM loopt dus best wel achter met dingen. Maarrr CM heeft ook heel erg goede dingen. het is maar hoe je zijn show opvat natuurlijk. en het is jammer dat MG dus ``klanten``krijgt die zelf hebben zitten sjoemelen met CM methode, en verder van huis zijn gekomen.
verder is het ook zo, dat MG in Pauw en Witteman de laatste 5 minuten ofzo wat heeft mogen vertellen. wat kun je dan zeggen, je stoot toch wel mensen tegen het hoofd. maar die mensen die bedreigingen uiten zijn van die mensen, die na de ``aanslag``van konigingedag (was het toch?), alle zwarte Swift (auto) van andere mensen gingen beschadigen
goed stukje van MG in dat blog van PenW.
en wat ik al eerder zei, combineer die dingen van CM en MG, met een beetje van jezelf, en je kan je hond leuk opvoeden. moet je natuurlijk wel de juiste dingen eruit pikken
ik ben trouwens wel blij met MG in Nederland. hij is toch voorloper geweest op hondentrainingsgebied. en hij geeft toe dat hij fouten gemaakt heeft. maar het introduceren van het clickeren in de hondenwereld, de kentering in de hondenwereld van negatieve training naar positieve training is super geweest. alhoewel hij ook voorloper was met de slipketting, dacht ik. maar wie niet in die tijd.
CM heeft in mijn ogen ook veel dingen, die wij mede door MG al op een veel betere en veilige en leuke manier zelf kunnen oplossen. CM loopt dus best wel achter met dingen. Maarrr CM heeft ook heel erg goede dingen. het is maar hoe je zijn show opvat natuurlijk. en het is jammer dat MG dus ``klanten``krijgt die zelf hebben zitten sjoemelen met CM methode, en verder van huis zijn gekomen.
verder is het ook zo, dat MG in Pauw en Witteman de laatste 5 minuten ofzo wat heeft mogen vertellen. wat kun je dan zeggen, je stoot toch wel mensen tegen het hoofd. maar die mensen die bedreigingen uiten zijn van die mensen, die na de ``aanslag``van konigingedag (was het toch?), alle zwarte Swift (auto) van andere mensen gingen beschadigen
en wat ik al eerder zei, combineer die dingen van CM en MG, met een beetje van jezelf, en je kan je hond leuk opvoeden. moet je natuurlijk wel de juiste dingen eruit pikken
- maranoa
- Actief
- Contacteer:
[*]Verdraaien van woorden is niet mijn hobby, maar iets positiefs halen uit bedreigingen kan ik niet waarderen, maar misschien begrijp ik jou wel helemaal verkeerd. Ben ook maar een mens,[/quote]
Ik zeg nergens dat mensen het recht hebben om bedreigingen te uiten, nog dat dat in het verlengde van recht van meningsuiting ligt, dat valt met geen mogelijkheid uit mijn woorden te halen en ik wens daar niet mee geassocieerd te worden. Dank u.[/quote]
Dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry.
Ik kan me voorstellen dat je daar niet mee geassocieerd wil worden.
Ik zeg nergens dat mensen het recht hebben om bedreigingen te uiten, nog dat dat in het verlengde van recht van meningsuiting ligt, dat valt met geen mogelijkheid uit mijn woorden te halen en ik wens daar niet mee geassocieerd te worden. Dank u.[/quote]
Dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry.
Ik kan me voorstellen dat je daar niet mee geassocieerd wil worden.

-
Neeltje
Op zich heb ik niets tegen Martin Gaus, zonder mijn gesprekken met hem tijdens de instructeurscursus, was er bij mij geen Tirsa geweest. En daar heb ik hem een paar jaar later mijn dank voor uitgesproken. Maar wat ik merk is dat de oplossingen die hij nu geeft ik vaak niet begrijp. Maar om iemand te gaan bedreigen, dat vind ook ik gewoonweg not done.Emma schreef:ik schaam me weer dat ik mens ben, als je hoort dat MG bedreigingen heeft ontvangen![]()
verder is het ook zo, dat MG in Pauw en Witteman de laatste 5 minuten ofzo wat heeft mogen vertellen. wat kun je dan zeggen, je stoot toch wel mensen tegen het hoofd. maar die mensen die bedreigingen uiten zijn van die mensen, die na de ``aanslag``van konigingedag (was het toch?), alle zwarte Swift (auto) van andere mensen gingen beschadigen![]()
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Niet mee eens, ik vind zijn reactie op zijn blog erg netjes.DebbieZ schreef:Hij twittert ook nogal beledigd. Ik kan me voorstellen dat hij beroerd wordt van de vervelende reacties, maar het was ook echt niet zo'n best optreden. En wat hij nu in zijn blog zegt over Cesar is absoluut niet in de uitzending eruit gekomen. Misschien moet hij dan toch eens wat mediatraining krijgen, zodat hij wat kalmer en minder chaotisch overkomt en beter zijn punt kan maken, niet zo afgeleid raakt van het gespreksonderwerp. Ik vond hem nu een beetje de gekke, ouwe man van op de hoek.Kristina schreef:Reactie Martin Gaus op zijn optreden bij P&W, http://www.pauwenwittemanblog.nl/gastenblog/" onclick="window.open(this.href);return false;
In aanmerking genomen dat hij met de dood bedreigd is al helemaal.
Maar die nuance heb ik er in de uitzending inderdaad helemaal niet uit gehaald.
Je zou het haast denken, die man lijkt wel heilig verklaard.Jaap* schreef:De Millansekte
Ik durf niet meer naar zijn show te gaan.. straks word ik verketterd.
Of gehersenspoeld!
- Jaap*
- Zeer actief
Ik heb gehoord dat je daar een geheime handdruk leert en een eed van submissiviteit moet afleggen. Daarna krijg je je eigen setje witte tanden en zo'n plat jachtlijntjeDanoontje powerrr schreef:Ik durf niet meer naar zijn show te gaan.. straks word ik verketterd.
Of gehersenspoeld!
- Anne&Taar
- Zeer actief
Die tanden wil ik nog steeds wel. 
- Jaap*
- Zeer actief
Die knieperd van een cesar kennende zal het wel bij flesje tipp-ex blijven 
- Roompie
- Zeer actief
Jaap* schreef:Ik heb gehoord dat je daar een geheime handdruk leert en een eed van submissiviteit moet afleggen. Daarna krijg je je eigen setje witte tanden en zo'n plat jachtlijntjeDanoontje powerrr schreef:Ik durf niet meer naar zijn show te gaan.. straks word ik verketterd.
Of gehersenspoeld!![]()

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
MG was bepaald geen voorloper met de slipketting.Emma schreef:ik schaam me weer dat ik mens ben, als je hoort dat MG bedreigingen heeft ontvangen![]()
verder is het ook zo, dat MG in Pauw en Witteman de laatste 5 minuten ofzo wat heeft mogen vertellen. wat kun je dan zeggen, je stoot toch wel mensen tegen het hoofd. maar die mensen die bedreigingen uiten zijn van die mensen, die na de ``aanslag``van konigingedag (was het toch?), alle zwarte Swift (auto) van andere mensen gingen beschadigen![]()
Dat ding was in die tijd gewoon.
Hij liet wel redelijk goed zien hoe je de ketting kon gebruiken.
Want ook in die tijd hingen de meeste honden net zo hard in de slipketting als in een gewone halsband.
Die slipketting was jaren daarvoor, toen hij nog een snotneusje was en in de schoolbanken zat, ook al in gebruik en de prikker ook.
- bennie
- Zeer actief
Gaus heeft z'n timing en intensiteit van de correcties afgestemd op de ervaringen en observatie van het onderlinge gedrag van een roedel wolven die hij aan huis jaren lang bestudeerde, of zoiets.
- Liesbeth
- Zeer actief
Alleen is hij NIET degene geweest die het clickeren hier geïntroduceerd heeft.Emma schreef:ik schaam me weer dat ik mens ben, als je hoort dat MG bedreigingen heeft ontvangen![]()
Ik vond het toendertijd juist heel erg lang duren voor Gaus van de slipketting af was en positief (incl. clickeren) ging trainen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
S@ndr@
- Zeer actief
hij was wel degene die met zijn plaat op de TV kwam en honden bezitters naar de honden school lokte
tegenwoordig heeft ie zichzelf wat mij betreft uit de markt geprezen want de Gaus scholen zijn gewoon veel te duur wat mij betrft
tegenwoordig heeft ie zichzelf wat mij betreft uit de markt geprezen want de Gaus scholen zijn gewoon veel te duur wat mij betrft