Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kerstboom + hond
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Re: Kerstboom + hond
Hier een kunstboom met onderin de plastic ballen en bovenin wat breekbare ballen. Loekie kijkt er eigenlijk nauwelijks naar om. Hij loopt er wel langs en onderdoor, maar komt niet eens bij de onderste takken, dus de kans dat ie er wat uit stoot is redelijk klein!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ja Max is inderdaad erg groot en lomp!bekooij schreef:jij hebt inderdaad ervaring met zo een kalf. Die van jou is nog een stuk groter. Ik denk dat ik de boom hier ook maar in de hoek zet. Wordt het alleen niet zo een enorme boom. Of net als het kralengordijn dat ze er aan begint. laat babs maar snel opknappen!samantha! schreef:Wij hebben ook altijd een kunstboom met plastic ballen.
We zetten hem in de hoek dus de honden hebben er niks te zoeken en ze kijken er ook nooit naar om.
Babs is deze winter voor het eerst binnen dus ik ben benieuwd of ze er met haar tandjes vanaf kan blijven.
Ik heb de boom in de hoek tussen 2 banken in, Max past daar sowieso al nooit tussen dus dat doet hij al niet.
Macho gaat daar normaal tussen liggen maar als de boom er staat snapt hij gelukkig dat het even niet kan.
Ik hoop inderdaad dat mijn meisje snel opknapt!
Nu ze binnen is zijn er weer heel veel nieuwe dingen om te slopen
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Echte boom, met zowel plastic/niet breekbare ballen als breekbare/glazen ballen. Het is eerder oppassen dat de kat ze er niet uitmept dan dat ik last heb met de hond, ach ja er wordt wel eens een speelgoedje ingeslingerd..... risico van het vak.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Hier altijd een nepperd gehad, wordt helemaal gek te zien bij andere hoe hun huis altijd vol ligt met dennenaalden (ruikt daarentegen wel heel erg lekker) maar gewoon voor de makkelijkheid gekozen plus dat ik die echte bomen er altijd zo "kaal" uit vind zien.
Vroeger thuis ongeacht de honden ook altijd een boom gehad. Ikzelf vanaf dat ik uit huis ben ook altijd een boom gehad en ook voor de kinderen nooit een jaar overgeslagen.
Wel inmiddels overgegaan van glazen (breekbare ballen) naar voornamelijk plastic ballen

Vroeger thuis ongeacht de honden ook altijd een boom gehad. Ikzelf vanaf dat ik uit huis ben ook altijd een boom gehad en ook voor de kinderen nooit een jaar overgeslagen.
Wel inmiddels overgegaan van glazen (breekbare ballen) naar voornamelijk plastic ballen
Waarom dit jaar niet dan? Is toch hartstikke leuk zo'n boom. Zeker ook voor de kleine meid.DesireeK schreef:Ja altijd een kerstboom op de grond.. ook met 2 honden en 2 katten...
Dit jaar zien we er even vanaf omdat we 1 jonge hond en een mensen meisje hebben rondlopen (16 maanden oud)
Volgend jaar komt ie er gewoon weer...
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- daisyduke
- Actief
- Mijn ras(sen): grote poedel, border collie, shih tzu
- Aantal honden: 4
ik hang de nepboom met een haak aan het plafond. ondersteboven dus. zet er een tafeltje onder en richt hem in. staat harstikke leuk. en het is weer eens wat anders :smile1:
- smoekie
- Zeer actief
Foto pleasedaisyduke schreef:ik hang de nepboom met een haak aan het plafond. ondersteboven dus. zet er een tafeltje onder en richt hem in. staat harstikke leuk. en het is weer eens wat anders :smile1:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- daisyduke
- Actief
- Mijn ras(sen): grote poedel, border collie, shih tzu
uuuh weet nog niet hoe ik foto's moet plaatsen hier, ben er nog niet zo heel lang.
maar voor degenen die het ook willen, je neemt een grote plastic haak met draaischroef en draai die in de onderkant van je boom et voila hij kan onderste boven in een haak die al in plafond hangt.
takken buig je zoals je wil en goed je ballen erin hangen, piek gaat echt niet lukken,,,,, dus dat hoef je niet te proberen
Ik doe er vaak een strik of zo'n bloem in.
Staat echt heel mooi.
maar voor degenen die het ook willen, je neemt een grote plastic haak met draaischroef en draai die in de onderkant van je boom et voila hij kan onderste boven in een haak die al in plafond hangt.
takken buig je zoals je wil en goed je ballen erin hangen, piek gaat echt niet lukken,,,,, dus dat hoef je niet te proberen
Staat echt heel mooi.
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Hier staat de nepboom op een tafeltje.
Twee jaar terug hadden we onze eerste nepboom dat was echt geen succes de katten trokken de takken er uit en de honden sleepte er mee door de kamer
Nu kunnen we nog de katten niet in de kamer alleen laten met de boom hoor want ze slopen hem, dus de honden zijn hier niet eens het probleem het zijn de lieve poesjes
Twee jaar terug hadden we onze eerste nepboom dat was echt geen succes de katten trokken de takken er uit en de honden sleepte er mee door de kamer
Nu kunnen we nog de katten niet in de kamer alleen laten met de boom hoor want ze slopen hem, dus de honden zijn hier niet eens het probleem het zijn de lieve poesjes
-
Ayurveda
- Zeer actief
Wij hebben een vrij kleine kunst boom die op een tafeltje staat.
Tot nu toe hebben ze er nog niet naar om gekeken.
Tot nu toe hebben ze er nog niet naar om gekeken.

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
De 1e 4 jaar, dat we Yla hadden, hadden we een kleinere boom op een hoektafel.
Sinds vorig jaar een grote kunstboom op de grond, met alleen kunststof versiering, ging boven verwachting..
Sinds vorig jaar een grote kunstboom op de grond, met alleen kunststof versiering, ging boven verwachting..

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier een middelmaatje kunstboom met kunststof ballen. Boom staat op een tafeltje, ander zien we hem nauwelijks. 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Een middelmaat echte boom (met kluit, wij hebben elk jaar dezelfde boom die in het bos van mijn vader staat de rest van het jaar
) met glazen ballen. Onze hond loopt echt niet tegen de boom aan, wanneer het wel zou gebeuren zou ze alleen de grote plastic bak raken waarin de boom tijdelijk gepoot is.
Er komt hier echt geen nepperd in. Een echte boom ruikt zo lekker! En plastic ballen zijn vaak zo lelijk.
Er komt hier echt geen nepperd in. Een echte boom ruikt zo lekker! En plastic ballen zijn vaak zo lelijk.
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Een grote nepperd met glazen en kunststof ballen. Alleen onderin in de boom hang
ik geen glazen ballen want die zwiepen ze er misschien uit met hun staart.
ik geen glazen ballen want die zwiepen ze er misschien uit met hun staart.
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
De discussie is gevoerd en er komt toch een echte boom. Die zetten we in de hoek. Zaterdag gaan we er dan maar 1 uitzoeken! Dan zetten we de boom iets hoger zodat ie alleen nog met zijn staart er alles uitzwiept.
Onder in maar plastic ballen en boven in gewoon de glazen ballen.
Als die staat zal ik even een foto plaatsen van de ballen die allemaal niet bij elkaar passen.
Onder in maar plastic ballen en boven in gewoon de glazen ballen.
Als die staat zal ik even een foto plaatsen van de ballen die allemaal niet bij elkaar passen.

-
Sita
- Zeer actief
Normaal gesproken een flinke boom op de grond. Maar gezien het feit dat Sita en Rowan binnen ook veel spelen en ze als ze alleen zijn in de woonkamer zitten, dit jaar voor het eerst een wat kleinere boom op een tafeltje. Volgend jaar weer een grote boom!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Wij hebben een grote echte kerstboom met glazen ballen en candy canes op de grond staan.
De honden komen er niet eens bij in de buurt, totaal geen interesse.
- smoekie
- Zeer actief
rubyred schreef:Wij hebben een grote echte kerstboom met glazen ballen en candy canes op de grond staan.
Geen echte boom, nagenoeg geen glazen ballen, wel candy canes in de boom zowel hoog als laag (evenals chocola en koekjes)
- Jolande1961
- Zeer actief
Een echte, kamerhoge boom staan, onderin onbreekbare ballen.
Dit jaar heeft Sammie voor het eerst de hele benedenverdieping tot haar beschikking, dus ik ben benieuwd wat ik morgen
aantref, als ik van m'n werk kom.
Dit jaar heeft Sammie voor het eerst de hele benedenverdieping tot haar beschikking, dus ik ben benieuwd wat ik morgen
aantref, als ik van m'n werk kom.
- Atraps
- Actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij
- Contacteer:
Ook voor de komst van Foppe had ik al een kunstboom. Nu ook dus. Hij staat op zo'n tafeltje van dat Zweedse warenhuis, een rode speciaal gekocht. Ik heb de onbreekbare ballen onderin gehangen maar Foppe vindt de boom eigenlijk helemaal niet interessant!
Wie anderen klein maakt is zelf niet groot.

- iones
- Zeer actief
Ik heb niet een hele grote kerstboom, en daarom kan ik deze op een tafeltje zetten. De honden lopen er dan onderdoor.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Syllvero
Hier moet nog een kerstboom komen.
Beike vind het allemaal wel best en zal de boom dan ook met rust laten.
Beike vind het allemaal wel best en zal de boom dan ook met rust laten.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Onze honden kijken niet op of om de kerstboom.
Er hangen ook ballen van glas in.
Er hangen ook ballen van glas in.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Hier sinds gister een echte boom. Ik was er best een tijdje mee bezig....... Nog géén uur later vliegt Smook achter Splinter ( kat) aan, ze hebben iedere dag hun gekke uurtje
, blijft Splint met haar nek achter de verlichting hangen en klapt de boom om
. Nou ja, alles is weer hersteld en hopelijk blijvend
. Naar de boom kijken ze verder niet.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Hier een echte boom. Op een tafeltje.
Cash zijn eerste keer dat hij een kerstboom meemaakt maar 't interesseert hem niks. Hij blijft ook keurig van de ballen af 's nachts e.d.
Cash zijn eerste keer dat hij een kerstboom meemaakt maar 't interesseert hem niks. Hij blijft ook keurig van de ballen af 's nachts e.d.

Cash v Heiligental en Flow.
-
bianca83
- Zeer actief
Ik heb hier altijd een te grote echte boom staan, als je buiten een boom uit moet zoeken lijken ze allemaal zo klein, tot je hem binnen zet :N: Met Quincy was dat natuurlijk nooit geen probleem, hoe groot of klein de boom ook was
Hij ging er altijd onder liggen en bleef verder overal vanaf. Met vreetgrage Jara zou dat weer een heel ander verhaal worden. Dit jaar is het makkelijk want wij zijn er toch niet dus ik ga dan ook geen boom neerzetten. Hoe ik het volgend jaar ga doen zie ik dan wel weer, ze is dan ook weer een stukje ouder al blijft haar grootte natuurlijk hetzelfde 

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik heb plastic ballen...
die kunnen vallen...
verders is er hier niets aan de hand
die kunnen vallen...
verders is er hier niets aan de hand
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*