Ik vind ook dat je niet risico moet nemen en zeker als je ziet dat je hond dergelijk gedrag vertoont, je hem niet terug moet laten gaan.
Ook al loop je in een losloopgebied, ook daar lopen honden die in principe best wat kunnen hebben, maar toch door een hond als de jouwe vrij snel hun grens van iets tolereren bereiken.
Daarbij, losloopgebied houd niet in dat je je hond maar op andere honde moet laten afgaan, ieder komt daar voor zich om lekker hun honden ff te laten ravotten en zoeken ze elkaar op en gaat t goed, prima, maar hier was al snel duidelijk dat zowel hond, als hun beide baasjes hier niet van gediend waren.
Ikzelf zou nooit een andere hond slaan of schoppen, tenzij die hond mijn hond grijpen zou.
Dit is mij 2 x gebeurd, 1 x door een mechelaar en 1 x door een hollandse herder.
De eerste keer was mn vriend gelijk erbij, die hond stond bekend om andere honden aanvallen, en was losgebroken.
Die heeft zo'n dreun gehad dat de hond pardoes afdroop.
de 2e keer hing een beveiligingshond (niet goed getraind, want luisteren ho maar

) in mijn hond, en die heeft echt wel even een paar ferme knallen voor zn kop gehad van zn baas toen hij niet luisteren deed.
Achteraf had ik een klacht moeten indienen maar was toen zo van slag dat mijn hond zo toegetakeld was, en het feit dat die man zn eigen hond half moest wurgen om hem er af te krijgen.
Ik weet dat Chevy nu gewoon bij bepaalde honden zich niet prettig voelt, en heel afwachtend opsteld.
Ik laat zulke honden dus bij voorbaat er al niet bij, en zie ik ze aankomen, los, dan zorg ik dat ze niet bij me komen en vraag ik de baasjes vriendelijk ze aan te lijnen.
Doen ze dit niet en het escaleert, dan laat ik los. Ik waarschuw maar 1 x, het overkomt me niet weer dat ik met mn aangelijnde hond sta en er weer een ander zn verknoeide rothond in hangt.
Bij andere honden kan Chevy ook wel eens proberen te rijden, maar dat is dan ook bij mensen die zelf komen bijwandelen met hun hond, en dan klikt t ook gelijk, en gebeurd het in het spel. Gewoon ff uitmaken wie hoger staat en er komt geen grom aan te pas.
Maar dat vind ik heel anders wat dan Chevy maar lukraak op andere honden laten afstormen tot meerdere keren aan toe, en dat hij die hond gaat staan verkrachten.
Dat doe ik niet. Hij mag pas weg als ik het zeg, en vertrouw ik het niet dan mijd ik zulke honden gewoon en ga de andere kant op.
Ik denk dat het in jouw geval misschien uiteindelijk wel meeviel, maar ik kan me goed indenken in die mensen.
Niet iedereen vind dit leuk, en zeker niet als je hond dan nogmaals opgezocht word.
Ik had jou als ik die mensen was denk ik netjes gezegd wat ik er van vond, en of je je hodn bij je wil houden de eerste keer, maar bij de 2e maal weer die belaging had ik ook zo gereageerd.
Ik had dan niet je hond geschopt, of geslagen, maar wel hem weggejaagd met een scheldenachtig iets ofzo
Gewoon lekker je hond bij je laten houden en laten spelen met honden waarmee t wel kan, en niet zomaar op iedereen laten afbanjeren. Hoe zo'n goede sul het ook is, je mag ook nooit van een ander zn hond uit gaan of ze nou los lopen of niet.
Zelfs de meest valse hond kan best los mee en super luisteren, en zomaar in je hond hangen