Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelhoest of niet???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ghost
Zeer actief
Mijn ras(sen): Noa

Kennelhoest of niet???

Ongelezen bericht door ghost »

Hallo allemaal,

Graag zou ik willen weten hoe jullie denken over onderstaand verhaal?!?!?

Buren hebben sinds twee weken een pup, kruising mops met jackrussel, qua uiterlijk is 't 'n mops....
Afgelopen zaterdag kwam buurvrouw langs :O: om te vertellen dat 't hondje dus een ontsteking heeft aan de bovenste luchtwegen (vergrote amandelen/hoesten bij inspanning/verhoging), volgens de DA was 't GEEN kennelhoest maar leek 't erop???? Oudere honden en grote honden liepen geen gevaar aldus de DA... :denken:

Pupje heeft verder een spuit gekregen die langzaam ingespoten werd (piepte vreselijk volgens 't baasje :cry: ) en een AB kuur mee naar huis. De oudere hond (14 jaar) kreeg de cocktail.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

groetjes
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Kennelhoest of niet???

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ghost schreef:Hallo allemaal,

Graag zou ik willen weten hoe jullie denken over onderstaand verhaal?!?!?

Buren hebben sinds twee weken een pup, kruising mops met jackrussel, qua uiterlijk is 't 'n mops....
Afgelopen zaterdag kwam buurvrouw langs :O: om te vertellen dat 't hondje dus een ontsteking heeft aan de bovenste luchtwegen (vergrote amandelen/hoesten bij inspanning/verhoging), volgens de DA was 't GEEN kennelhoest maar leek 't erop???? Oudere honden en grote honden liepen geen gevaar aldus de DA... :denken:

Pupje heeft verder een spuit gekregen die langzaam ingespoten werd (piepte vreselijk volgens 't baasje :cry: ) en een AB kuur mee naar huis. De oudere hond (14 jaar) kreeg de cocktail.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

groetjes
Beetje overdreven om daar een huilicoontje bij te zetten. Moet je Dana eens bij haar cocktail horen, alsof er een speenvarken naar de slacht word gebracht..

Maar wat ik hiervan vind... ligt eraan wat er in dat spuitje zat (van het pupje).. neem aan dat dat niet de cocktail was
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik zie het probleem ook niet zo..
leuke kruising.
en de eigenaren zijn bij problemen meteen naar een da gegaan.
nu maar hopen dat het beter gaat..
ghost
Zeer actief

[/quote]Beetje overdreven om daar een huilicoontje bij te zetten.[quote]
Ik vind 't wel zielig voor zo'n klein pupje hoor, maar als jij dat wilt zal ik 't in 't vervolg achterwege laten :pffff:
[quote]Moet je Dana eens bij haar cocktail horen, alsof er een speenvarken naar de slacht word gebracht..
Dat vind ik voor jou hond ook sneu :cry: ....oeps :oohja: ....sorry

Ik vind 't gewoon vreemd dat de DA zegt dat 't LIJKT op kennelhoest maar 't niet is?!?!?!
ghost
Zeer actief

krullie schreef:ik zie het probleem ook niet zo..
leuke kruising.
en de eigenaren zijn bij problemen meteen naar een da gegaan.
nu maar hopen dat het beter gaat..
De pup hoestte bij opwinding en kokhalsde en had verhoging. Mensen zijn niet zo ervaren en waren bezorgd over hun nieuwe aanwinst!
ghost
Zeer actief

Nanna schreef:Tsja, wij hebben het hondje niet gezien en in handen gehad, je moet dus volledig afgaan op wat de DA zei.
Het hondje zal wel AB gespoten gekregen hebben plus een kuurtje tabl. mee om thuis af te maken.
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo?
Ja dat snap ik, maar ik ken niet zoveel andere aandoeningen met deze symptomen, vandaar mijn vraag?!?
Verder ben ik natuurlijk bezorgd om mijn eigen hond mocht 't kennelhoest zijn!
ghost
Zeer actief

Of kregen ze de pup al ziek mee toen ze hem kochten? Dan komt ie bij een niet zo beste fokker vandaan en kunnen ze de schuld mooi bij zichzelf leggen.[/quote]

Ben bang van wel, marktplaats :hmmm: Zat in 'n kennel!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Niet meteen paniekerig doen vanwege kennelhoest.
Het is heel naar voor de honden die het hebben, maar verreweg de meesten komen er goed overheen.
Het lijkt er op alsof er een flinke golf kennelhoest door het land trekt.
Als je hond ziek is ga je naar de DA.
Meestal weten zij er wel wat op om mee te helpen om redelijk vlot te herstellen.

Heeft het oudere hondje van diezelfde baas nu een kennelhoestenting gehad? :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ghost
Zeer actief

ranetje schreef:Niet meteen paniekerig doen vanwege kennelhoest.
Het is heel naar voor de honden die het hebben, maar verreweg de meesten komen er goed overheen.
Je hebt helemaal gelijk maar met Noa ben ik jammer genoeg te snel bezorgd! Hij heeft al zoveel voor de kiezen gehad!
Het lijkt er op alsof er een flinke golf kennelhoest door het land trekt.
Als je hond ziek is ga je naar de DA.
Meestal weten zij er wel wat op om mee te helpen om redelijk vlot te herstellen.
Als Noa ziek zou worden ga ik zeker naar de DA maar ik hoop gewoon dat 't niet nodig zal zijn
Heeft het oudere hondje van diezelfde baas nu een kennelhoestenting gehad? :?
Hij heeft de cocktailspuit gekregen dus geen neusenting, dit omdat de DA dus van mening is dat oudere honden niet vatbaar zijn voor deze aandoening!! want nogmaals volgens de DA is er geen sprake van kennelhoest, 't LIJKT er alleen op
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

ghost schreef:
Beetje overdreven om daar een huilicoontje bij te zetten.
Ik vind 't wel zielig voor zo'n klein pupje hoor, maar als jij dat wilt zal ik 't in 't vervolg achterwege laten :pffff:
Moet je Dana eens bij haar cocktail horen, alsof er een speenvarken naar de slacht word gebracht..
Dat vind ik voor jou hond ook sneu :cry: ....oeps :oohja: ....sorry

Ik vind 't gewoon vreemd dat de DA zegt dat 't LIJKT op kennelhoest maar 't niet is?!?!?!
Veel pupjes piepen bij (prikjes ab enz) en hun inenting, de kleinere rassen/dwergrassen of honden met een dunnere huid en vooral de chihuahua's... ik maak er niet zo'n probleem van, vooral de pupentingen vind ik een noodzakelijk goed. Ik loop de kliniek uit en hondje is het alweer vergeten

En dingen kunnen op kennelhoest lijken. Ze heeft een AB kuurtje gekregen en hopelijk knapt de pup op... en hopelijk heeft ze het niet bij een broodfokker vandaan...
Als je buren het niet vertrouwen moeten ze een second opinion doen bij een DA
Afbeelding
ghost
Zeer actief

[quote]En dingen kunnen op kennelhoest lijken.[quote]
Kun je wat voorbeelden noemen, ben zeer geinteresseerd!

[quote]Ze heeft een AB kuurtje gekregen en hopelijk knapt de pup op... en hopelijk heeft ze het niet bij een broodfokker vandaan...[quote]
De pup heeft inderdaad 'n AB kuurtje gekregen en moet zoveel mogelijk binnengehouden worden i.v.m. kou, dus snelle plasjes. Advies van DA.
Pup is via marktplaats 'aangeschaft' en zat in 'n kennel.

groetjes
ghost
Zeer actief

[/quote]Als je buren het niet vertrouwen moeten ze een second opinion doen bij een DA[/quote]
Heb ik al aangegeven maar dit doen ze niet, ze vertrouwen hun DA. Hetgene wat mij zo bezighoud is dat de DA 't vind LIJKEN op kennelhoest, waarom juist deze ziekte erbij halen. Maar waarschijnlijk vul ik teveel in :scratch:

groetjes
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

bij symptoom hoesten: Trachea Collaps, hartproblemen, bronchitis, Corpus aliena, tumoren... tja hoesten kan zoveel oorzaken hebben
Kennel hoest is wel veel voorkomend...
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

En als het wel kennelhoest is, dan maakt dat nog niet zoveel uit, je kunt je wel zorgen maken om je eigen hond, en dat mag natuurlijk hoor, maar zo erg is dat meestal ook niet.
Gewoon je eigen hond in de gaten houden of hij/zij gaat hoesten. En blijft je hond hoesten dan kun je even naar de DA gaan voor een kuurtje. Geen paniek.
Gr. Aniek

Afbeelding
ghost
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:bij symptoom hoesten: Trachea Collaps, hartproblemen, bronchitis, Corpus aliena, tumoren... tja hoesten kan zoveel oorzaken hebben
Kennel hoest is wel veel voorkomend...
Dankjewel.

't hondje hoest (alleen bij opwinding) niet alleen maar heeft ook verhoging en spuugt slijm en kokhalst (de DA gaf aan dat ze de amandelen willen uitspugen) ook! Vandaar dat ik 't idee had dat 't om kennelhoest gaat?!?!

In elke geval allemaal bedankt voor jullie reakties :F:
ghost
Zeer actief

Budkes schreef:En als het wel kennelhoest is, dan maakt dat nog niet zoveel uit, je kunt je wel zorgen maken om je eigen hond, en dat mag natuurlijk hoor, maar zo erg is dat meestal ook niet.
Gewoon je eigen hond in de gaten houden of hij/zij gaat hoesten. En blijft je hond hoesten dan kun je even naar de DA gaan voor een kuurtje. Geen paniek.
Thankx
Ik hou hem zeker in de gaten, wil hem dit gewoon besparen.. Mijn lieverd heeft z'n portie wat mij (en hem) betreft wel gehad.... maar helaas bepaal ik dit niet he?!? That's life
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

ghost schreef:
Budkes schreef:En als het wel kennelhoest is, dan maakt dat nog niet zoveel uit, je kunt je wel zorgen maken om je eigen hond, en dat mag natuurlijk hoor, maar zo erg is dat meestal ook niet.
Thankx
Ik hou hem zeker in de gaten, wil hem dit gewoon besparen.. Mijn lieverd heeft z'n portie wat mij (en hem) betreft wel gehad.... maar helaas bepaal ik dit niet he?!? That's life
Als je echt op safe wilt spelen houd je je eigen hond gewoon weg bij dat pupje... hoef je je ook geen zorgen te maken
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

ghost schreef:
ranetje schreef:Niet meteen paniekerig doen vanwege kennelhoest.
Je hebt helemaal gelijk maar met Noa ben ik jammer genoeg te snel bezorgd! Hij heeft al zoveel voor de kiezen gehad!
Het zal wel meevallen :wink:
Probeer in ieder geval om je geen zorgen te maken. :ok:

Even bij het pupje weghouden kan geen kwaad :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”