Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keuring Jeppe

Zie binnen voor werkwijze.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Keuring Jeppe

Ongelezen bericht door cloris »

Marjoleine schreef:Stabijteef van 4 jaar.
TLicht gestrekte teef van goed type die iets vrouwelijk mocht tonen.
Goed hoofd met wat sterk gewelfde schedel dat ik graag wat droger zou zien. Goed, maar wat groot oor. Correct oog en goede expressie.
Goede hals en goed geplaatste schouder. Voldoende voorborst en goede ribwelving. Recht front dat wat breder mocht zijn en wat meer aanvulling bij de ellebogen mocht hebben.
Goede boven- en onderbelijning, prima achterhand met goede hoekingen.
Zeer rastypisch gangwerk met prima uitgrijpend front en goede stuwing achter. Keurig gedragen staart.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
janine
Zeer actief
Berichten: 306
Lid geworden op: 29 sep 2008 14:15

Re: Keuring Jeppe

Ongelezen bericht door janine »

Ben wel nieuwsgierig wat je bedoeld met :
Recht front dat wat breder mocht zijn en wat meer aanvulling bij de ellebogen mocht hebben.

Als ik Jeppe zie dan zie ook zeker wat ze van haar vaderskant en moederskant heeft gekregen..De lange oren zijn van pa..Het niet-vrouwelijke hoofd heeft ze weer van moederskant..Haar hoofd is in de loop der jaren wel wat grover geworden..Heeft heel lang geduurd voordat ze nu dit hoofd had...Daar verbaas ik me soms wel over hoe haar hoofdje in de loop der jaren is veranderd...

Maar wat ik wel belangrijk vind is dat haar gangwerk goed is...Terwijl ze op deze foto's/film ongetraind was en spieropbouw slecht was...
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Keuring Jeppe

Ongelezen bericht door Marjoleine »

janine schreef:Ben wel nieuwsgierig wat je bedoeld met :
Recht front dat wat breder mocht zijn en wat meer aanvulling bij de ellebogen mocht hebben.
Een stabij hoort meer breedte dan diepte te hebben in het front.
Jeppe is relatief smal.
Als het front voldoende breed is zullen de ellebogen beter kunnen afsteunen op de ribben en geeft dat meer stabiliteit in het gangwerk.
Doordat ze wat smaller is dat gewenst, heeft ze wat ruimte bij de ellebogen en in gangen is ze daar iets los.
Op zich niet heel erg maar wel iets dat vermeldenswaard is, omdat bij dit ras het front heel specifiek is: daar hoort voldoende breedte in te zitten. Dat is een van de rastypische kenmerken die in dit geval beter mochten, en daarom vermeld ik het. ;)
Gebruikersavatar
janine
Zeer actief
Berichten: 306
Lid geworden op: 29 sep 2008 14:15

Re: Keuring Jeppe

Ongelezen bericht door janine »

Marjoleine schreef:
janine schreef:Ben wel nieuwsgierig wat je bedoeld met :
Recht front dat wat breder mocht zijn en wat meer aanvulling bij de ellebogen mocht hebben.
Een stabij hoort meer breedte dan diepte te hebben in het front.
Jeppe is relatief smal.
Als het front voldoende breed is zullen de ellebogen beter kunnen afsteunen op de ribben en geeft dat meer stabiliteit in het gangwerk.
Doordat ze wat smaller is dat gewenst, heeft ze wat ruimte bij de ellebogen en in gangen is ze daar iets los.
Op zich niet heel erg maar wel iets dat vermeldenswaard is, omdat bij dit ras het front heel specifiek is: daar hoort voldoende breedte in te zitten. Dat is een van de rastypische kenmerken die in dit geval beter mochten, en daarom vermeld ik het. ;)
Ok..Weer wat geleerd...
Gesloten

Terug naar “Keurings-hoekje”