Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Max heeft kanker - ze is ingeslapen...
Moderator: moderatorteam
- *tweety*
- Zeer actief
Re: Max heeft kanker
Wat vreselijk, heel veel sterkte, en ik hoop dat je nog een aantal dagen van Max kan genieten.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe gaat het nu Joske?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- Aantal honden: 1
het besluit om je hond de grootste vriendendienst, die je als mens aan een geliefd dier kan teruggeven is moeilijk.
wens je heel veel sterkte,
wens je heel veel sterkte,

- Maxiem
- Zeer actief
Max heeft nu wel echt duidelijk moeite met ademen als ze ligt. Het klinkt alsof ze het erin moet zuigen en er zit een gekke piep/kreun bij het uitademen. En ze slaapt veel, tussen de laatste ronde gisteravond en de eerste rond vanochtend zat meer dan 14 uur en dat vond ze best. Ze kwam niet vragen, ik moest haar roepen en toen was ze niet eens heel enthousiast. Dat is niet bepaald hoopgevend.
Daar tegenover staat dat ze nog wel meerdere keren per dag een opleving heeft. Bijvoorbeeld net bij de avondronde was ze weer speels, wilde met de bal spelen en nu wil ze niet gaan slapen. Als je haar nu zou zien, zou je zeggen dat er nauwelijks iets aan de hand is.
Lastig om een beeld te vormen dus. Ik ontdekte vandaag wel weer een nieuwe bult, het is wel duidelijk aan het verspreiden.
Daar tegenover staat dat ze nog wel meerdere keren per dag een opleving heeft. Bijvoorbeeld net bij de avondronde was ze weer speels, wilde met de bal spelen en nu wil ze niet gaan slapen. Als je haar nu zou zien, zou je zeggen dat er nauwelijks iets aan de hand is.
Lastig om een beeld te vormen dus. Ik ontdekte vandaag wel weer een nieuwe bult, het is wel duidelijk aan het verspreiden.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-
Gos
- Zeer actief
Het valt niet mee he Joske? Het afwegen van hoeveel die oplevingen jezelf waard zijn, en wat Max aan het verhapstukken is tussen die oplevingen door.... je ziet niet alles aan de buitenkant, en ze kunnen je niet uitleggen hoe ze zich voelen. Nogmaals heel veel sterkte met het bepalen van het moment waarop je je maatje Max laat gaan.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing en een knuffel voor Max 
- basje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen en Franse buldog
Wat vreselijk moeilijk. Heel veel sterkte.
- Marina
- Zeer actief
Heel erg moeilijk dit.
heel veel sterkte
heel veel sterkte

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Heel veel sterkte, wat een verdrietige situatie.
En neem de beslissing op tijd, hoe verdrietig ook.
Dat is het enige wat je haar nog kunt bieden, een waardig afscheid.
En neem de beslissing op tijd, hoe verdrietig ook.
Dat is het enige wat je haar nog kunt bieden, een waardig afscheid.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het beste kan je haar nu in laten slapen. Want wat jij voelt aan nieuwe bulten is de top van de ijsberg van wat zich in haar afspeelt. Als ze nu al slecht ademt heb je kans dat ze morgenvroeg stikt of gaat bloeden. Ik weet dat dit heel plastisch klinkt maar je moet echt op tijd zijn want te laat inslapen vergeet je nooit meer en daar krijg je een schuldgevoel van. Dapper had hetzelfde. Zo had hij een bulte en 3 weken later lag hij ineens te piepen en kon hij zijn kop niet meer goed bewegen. Dat ging weg maar omdat het net zo snel ging als bij jouw hond hebben we hem meteen daarna ingeslapen. Die dag werd het tot de avond gewoon al met het uur erger. Zelfs met de maximale dosis metacam. Dus ik zou als ik jou was dat zwaardere ademen als teken nemen en niet jezelf vastklampen aan die paar oplevingen. Die zijn morgen misschien al weg en dan wacht je tot overmorgen en voor je het weet is ze hartstikke zielig en moet het dan en meteen. En dat wil je dus echt niet.Maxiem schreef:Max heeft nu wel echt duidelijk moeite met ademen als ze ligt. Het klinkt alsof ze het erin moet zuigen en er zit een gekke piep/kreun bij het uitademen. En ze slaapt veel, tussen de laatste ronde gisteravond en de eerste rond vanochtend zat meer dan 14 uur en dat vond ze best. Ze kwam niet vragen, ik moest haar roepen en toen was ze niet eens heel enthousiast. Dat is niet bepaald hoopgevend.
Heel veel sterkte, kan me voorstellen dat je het nu nog niet kan, maar ik zou het echt vandaag of anders morgen zeker doen. De tijd is nooit rijp en als je je moet laten dwingen door een hond die aangeeft dat het echt echt niet meer kan is dat wel een beetje zielig toch?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk er eigenlijk hetzelfde over als Marc.
Mijn dierenarts heeft ooit eens gezegd: "beter een week te vroeg dan een dag te laat" en ik denk dat hij daar helemaal gelijk in heeft. Het moment zit er hoe dan ook aan te komen gezien de huidige situatie, en het gaat er niet beter op worden. Dan is het denk ik humaner om nu te zeggen dat het genoeg is geweest en niet met een straks misschien naar adem snakkende en rochelende hond in allerijl naar de dierenarts te hoeven, hoe moeilijk ook.
Heel veel sterkte Joske.
Mijn dierenarts heeft ooit eens gezegd: "beter een week te vroeg dan een dag te laat" en ik denk dat hij daar helemaal gelijk in heeft. Het moment zit er hoe dan ook aan te komen gezien de huidige situatie, en het gaat er niet beter op worden. Dan is het denk ik humaner om nu te zeggen dat het genoeg is geweest en niet met een straks misschien naar adem snakkende en rochelende hond in allerijl naar de dierenarts te hoeven, hoe moeilijk ook.
Heel veel sterkte Joske.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Wat Marc schrijft herken ik van Zoë.
Die wilde op maandag geen eten en ging dinsdags braken, de volgende dag bij de dierenarts werden vergrote lymfknopen en milt geconstateerd.
Er werden nog biopten genomen waar ik maandag de uitslag van zou krijgen, maar dat heeft ze niet gehaald.
Donderdag heb ik haar in laten slapen omdat ze heel moeilijk adem kon halen, leek wel of ze volliep met vocht, zo zielig ze kon nog amper op haar poten staan
Ik zou niet te lang wachten met de knoop doorhakken, het kan zo verschikkelijk hard gaan ineens.
Sterkte.
Die wilde op maandag geen eten en ging dinsdags braken, de volgende dag bij de dierenarts werden vergrote lymfknopen en milt geconstateerd.
Er werden nog biopten genomen waar ik maandag de uitslag van zou krijgen, maar dat heeft ze niet gehaald.
Donderdag heb ik haar in laten slapen omdat ze heel moeilijk adem kon halen, leek wel of ze volliep met vocht, zo zielig ze kon nog amper op haar poten staan
Ik zou niet te lang wachten met de knoop doorhakken, het kan zo verschikkelijk hard gaan ineens.
Sterkte.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
-
Gos
- Zeer actief
Ik maak me net als anderen ook zorgen om die ademhaling. Toen bij mijn Max de uitslag van zijn bultje bekend werd, vertelde de DA me dat die vroeger of later zou gaan uitzaaien en dat die vrijwel zeker dan snel in de longen terecht zouden komen. Omdat ik niet wilde dat hij een lijdensweg zou krijgen die toch uiteindelijk onherroepelijk naar hetzelfde zou leiden (de dood), wilde ik toen weten waar ik op moest letten qua tekenen, en toen noemde ze heel specifiek moeite krijgen met ademen. Toen hij dus in heel korte tijd (het was al een heertje op leeftijd, dus z'n energieniveau was al geleidelijk dalende natuurlijk) het heel hard achteruit ging en hij ineens veel meer en veel dieper ging slapen, gepaard met een reuteltje in z'n ademhaling, was het moment voor mij gekomen om er een punt achter te zetten (wat een paar dagen later gebeurd is), waarbij de DA mijn vermoeden deelde dat als we een foto van de longen zouden maken, het er te zien zou zijn. Mijn ventje is zachtjes ingeslapen zonder nare strijd, dat viel niet mee voor ons maar het was wel wat we hem gunden.
Dikke knuffel voor jou Joske en voor jouw bijzondere Max.
Dikke knuffel voor jou Joske en voor jouw bijzondere Max.
-
laeken
- Zeer actief
Precies, en helaas is het als je te laat bent nog erger want dan valt het helemaal niet meer mee. Hadden wij bij Dapper ook. Ik voelde me een beul toen hij daar stond te kwispelen naar de dierenarts die zijn spuitjes aan het maken was. God wat stond ik te janken. Maar ik heb er wel vrede mee. En achteraf ben ik zo blij dat we daarvoor gekozen hebben en niet al rennend in blinde paniek met een zwaar gestresste hond naar binnen moesten rennen omdat hij NU METEEN ingeslapen moest worden. omdat hij bezig was met stikken of op een andere manier dood te gaan.Gos schreef:Mijn ventje is zachtjes ingeslapen zonder nare strijd, dat viel niet mee voor ons maar het was wel wat we hem gunden.
Kies voor rust en het juiste moment voordat het moet. Dat is echt het beste en daar heb je dan ook het beste gevoel over achteraf. Maar het moment zelf is vreselijk. Maar dat is inslapen nu, morgen en over een maand sowieso.
Sterkte.
- Maxiem
- Zeer actief
We hebben het er vanmiddag lang over gehad en we gaan morgenavond om 6 uur afscheid van haar nemen.
Ik kan er nog helemaal niet bij dat ze er morgen niet meer is. Pfff... ben het even kwijt. Mijn meisje gaat dood.
Ik kan er nog helemaal niet bij dat ze er morgen niet meer is. Pfff... ben het even kwijt. Mijn meisje gaat dood.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-
Marion.
Heel veel sterkte meis. Hopelijk hebben jullie morgen nog een waardevolle dag samen. Geniet nog even van elkaarMaxiem schreef:We hebben het er vanmiddag lang over gehad en we gaan morgenavond om 6 uur afscheid van haar nemen.
-
roesst
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Rottweiler
-
yvonne dl
- Zeer actief
Re: Max heeft kanker - we gaan afscheid nemen
jeetje zeg... morgen is ze er niet meer.
Maar ik denk dat het goed is.
.
Wat zult jij een klote avond en nacht hebben.
En dan twijfel je weer,want het gaat toch ineens zo goed?
Ik ken het gevoel.
Geniet samen en geef een knuffel van mij
Maar ik denk dat het goed is.
.
Wat zult jij een klote avond en nacht hebben.
En dan twijfel je weer,want het gaat toch ineens zo goed?
Ik ken het gevoel.
Geniet samen en geef een knuffel van mij
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Heel veel sterkte morgen en de tijd die daarna komt.
Zullen aan jullie denken.
Zullen aan jullie denken.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Wat gaat het snel
heel veel sterkte met dit moedige, wijze besluit..................
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Een zwaar besluit, maar voor Max zal dit het beste zijn.
Veel sterkte morgen en daarna.
Veel sterkte morgen en daarna.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
heel veel sterkte jullie laatste dag
liefde is ook loslaten en dat je zielsveel van max houdt laat je nu zien
liefde is ook loslaten en dat je zielsveel van max houdt laat je nu zien
Fenneke en Baloe

-
dn dwaos
- Zeer actief
Heel veel sterkte voor morgen en de komende tijd 
Liefs Ingrid
Ga nooit weg zonder te praten
Ga nooit heen zonder een zoen
Als je het noodlot zult ontmoeten
Kun je het nooit meer doen
Dat doet soms een hart zo’n pijn
Wat je ’s morgens hebt verlaten
Kan er ’s avonds niet meer zijn.
Ga nooit heen zonder een zoen
Als je het noodlot zult ontmoeten
Kun je het nooit meer doen
Dat doet soms een hart zo’n pijn
Wat je ’s morgens hebt verlaten
Kan er ’s avonds niet meer zijn.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Moedig en goed besluit hoor, heel veel sterkte de komende tijd 

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Verschrikkelijk.. Een moeilijk, maar goed besluit. Heel veel sterkte en geniet nog even van haar 

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd