Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Koliek
Moderator: moderatorteam
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Koliek
Meaghan heeft koliek, nu is Meaghan geen hond maar mijn Tinker....
Gaskoliek en flink ook, DA geweest, buscopan gespoten en toen werd ze weer rustig. Ga zo weer kijken (staat op stal bij vrienden) Ze heeft t vaker maar mn hart zit weer in mn keel....duimen jullie mee???
Gaskoliek en flink ook, DA geweest, buscopan gespoten en toen werd ze weer rustig. Ga zo weer kijken (staat op stal bij vrienden) Ze heeft t vaker maar mn hart zit weer in mn keel....duimen jullie mee???
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- *Esther
- Zeer actief
Re: Koliek
Dankjewel!
Laatste keren moest ze steeds nog een keertje gespoten worden, ik hoop dat dat nu niet hoeft!!! Je krijgt zo de zenuwen he als je dieren wat mankeren....
Laatste keren moest ze steeds nog een keertje gespoten worden, ik hoop dat dat nu niet hoeft!!! Je krijgt zo de zenuwen he als je dieren wat mankeren....
-
chrico
- Zeer actief
Och jee, hopelijk heeft de eerste spuit geholpen en hoeft het geen tweede keer meer. Duimen draaien voor jullie 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
HIer draaien ook de duimen

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
ga hier duimen draaien hoop dat de spuit geholpen heeft

- *Esther
- Zeer actief
Thanks!!
Mevrouw is weer kwiek, had alleen zo gezweet, even een zweetdekentje opgedaan....
Ze wilde net ook wel weer eten hebben
Oortjes stonden er weer op, lekker ding
Nu hopen dat t zo blijft vannacht.
Vriendin gaat straks nog weer kijken.....
Mevrouw is weer kwiek, had alleen zo gezweet, even een zweetdekentje opgedaan....
Ze wilde net ook wel weer eten hebben
Nu hopen dat t zo blijft vannacht.
Vriendin gaat straks nog weer kijken.....
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
ohw bah koliek...
Heb zelf ook 2 paarden maar die hebben het gelukkig nog nooit gehad.
Hoe gaat het nu?
Heb zelf ook 2 paarden maar die hebben het gelukkig nog nooit gehad.
Hoe gaat het nu?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ow jeetje.
Gelukkig gaat het ietsje beter.
Vervelend, koliek!
Gelukkig gaat het ietsje beter.
Vervelend, koliek!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Gelukkig is het goed afgelopen !
Vorige week maandag hadden we hier een drama in het dorp.
Om even voor twaalf hoorden we kabaal wat we niet thuis konden brengen en toen ik uit het raam keek rende er een paard voorbij (niet de onze) dus gauw naar buiten en eenmaal buiten lag het beest op zijn rug in onze moestuin met de benen in de lucht geklemd tussen het kastanje hekwerk dat om de moestuin staat.
Gelukkig bleef hij stil liggen maar zijn benen waren al helemaal kapot..........
in de bocht op zo'n 200 meter zag ik brandweerauto's en volk lopen.
Ik ben gauw een longeerlijn gaan pakken en een touw en zo hebben mijn man en ik, onder toezicht van de brandweer en dierenarts en eigenaar (stonden er bij en keken er naar....) het beest zijn benen losgemaakt doorgedraaid en daarna langzaam overeind laten komen.
Volgens de DA had hij koliek..........na enkele rondjes door de moestuin heb ik hem teruggeven aan de eigenaar (ik moest eten en omkleden vanwege mijn werk) zij hebben hem toen weer in de weide gedaan...........maar hij had kennelijk zo veel pijn dat hij enkel achteruit wilde lopen en overal (muren en houten hekwerk) tegenaan wilde bonken.
Na lang sukkelen die middag hebben ze helaas moeten besluiten om hem in te laten slapen en nadien bloedde hij uit zijn anus........er is dus waarschijnlijk meer aan de hand geweest ;-(
Overigens was de brandweer en de dierenarts al aanwezig omdat hij bij de eigenaar in de wei al aan het spoken was geweest en daar ook op zijn rug was gevallen nadat hij zichzelf door de omheining had gedrukt en in een lager gelegen weide was terecht gekomen. De brandweer heeft hem daar toen weer op de been geholpen en nadat de dierenarts een pijnstiller had gespoten is hij al steigerend achterover geklapt en heeft daarna de benen genomen onze kant op en onderweg tegen vanalles aanbonken waaronder de vuilcontainer en dat was het geluid wat wij dus hoorden. Heel triest dus allemaal.......
Vorige week maandag hadden we hier een drama in het dorp.
Om even voor twaalf hoorden we kabaal wat we niet thuis konden brengen en toen ik uit het raam keek rende er een paard voorbij (niet de onze) dus gauw naar buiten en eenmaal buiten lag het beest op zijn rug in onze moestuin met de benen in de lucht geklemd tussen het kastanje hekwerk dat om de moestuin staat.
Gelukkig bleef hij stil liggen maar zijn benen waren al helemaal kapot..........
in de bocht op zo'n 200 meter zag ik brandweerauto's en volk lopen.
Ik ben gauw een longeerlijn gaan pakken en een touw en zo hebben mijn man en ik, onder toezicht van de brandweer en dierenarts en eigenaar (stonden er bij en keken er naar....) het beest zijn benen losgemaakt doorgedraaid en daarna langzaam overeind laten komen.
Volgens de DA had hij koliek..........na enkele rondjes door de moestuin heb ik hem teruggeven aan de eigenaar (ik moest eten en omkleden vanwege mijn werk) zij hebben hem toen weer in de weide gedaan...........maar hij had kennelijk zo veel pijn dat hij enkel achteruit wilde lopen en overal (muren en houten hekwerk) tegenaan wilde bonken.
Na lang sukkelen die middag hebben ze helaas moeten besluiten om hem in te laten slapen en nadien bloedde hij uit zijn anus........er is dus waarschijnlijk meer aan de hand geweest ;-(
Overigens was de brandweer en de dierenarts al aanwezig omdat hij bij de eigenaar in de wei al aan het spoken was geweest en daar ook op zijn rug was gevallen nadat hij zichzelf door de omheining had gedrukt en in een lager gelegen weide was terecht gekomen. De brandweer heeft hem daar toen weer op de been geholpen en nadat de dierenarts een pijnstiller had gespoten is hij al steigerend achterover geklapt en heeft daarna de benen genomen onze kant op en onderweg tegen vanalles aanbonken waaronder de vuilcontainer en dat was het geluid wat wij dus hoorden. Heel triest dus allemaal.......
Sandra

- *Esther
- Zeer actief
Meaghan is weer fit gelukkig, dank voor de
-
g.vercoelen
- Zeer actief
gelukkig dat het weer goed gaat
mijn shetje heeft regelmatig van die lichte koliekje maar ja de dierenarts moet er wel telkens bij komen een spuit en dan gaat het weer goed
mijn shetje heeft regelmatig van die lichte koliekje maar ja de dierenarts moet er wel telkens bij komen een spuit en dan gaat het weer goed
- *Esther
- Zeer actief
Weet je daar de oorzaak van? En krijgt ze dan ook buscopan?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ach wat erg...
Vroeger is het paard van mijn stalgenootje er aan overleden
Ik duim voor jullie

Vroeger is het paard van mijn stalgenootje er aan overleden
Ik duim voor jullie
-
g.vercoelen
- Zeer actief
ik denk dat het aan de bladeren van de bomen van de buren ligt want ze had het heel vaak als het hard heeft gewaaid dus nu als het hard waait dan zet ik een hek neer bij de stal en dan heeft ze maar een klein stukje waar ze naar buiten kan en niet naar achteren waar de bladeren vallen nu heeft ze het nog niet gehadTeamWork schreef:Weet je daar de oorzaak van? En krijgt ze dan ook buscopan?
ik weet niet wat ze dan krijg van de veearts maar ik weet wel dat ze dan na een minuut of 10 weer wil eten wat dan niet mag en na 3 uur is het uitgewerkt en dan moet ik weer op haar gaan letten of ze het weer terug krijg het is iedergeval pijnstillend en ontspant de darmen
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
't is weer de tijd van het jaar voor meaghan, toch? Narigheid hoor, en zoiets ongrijpbaars.
- *Esther
- Zeer actief
Bladeren zou Meaghan ook rustig eten ja
Ja, Rosita, november.....en dat was t bijna idd.
Door t ongrijpbare ben ik ook altijd zo ongerust, kan gewoon de goede en die andere kant opslaan zal ik maar zeggen...
Ja, Rosita, november.....en dat was t bijna idd.
Door t ongrijpbare ben ik ook altijd zo ongerust, kan gewoon de goede en die andere kant opslaan zal ik maar zeggen...