Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoelang kun je getrokken kamillethee bewaren en waar?
Moderator: moderatorteam
- Baco
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
- Aantal honden: 2
Hoelang kun je getrokken kamillethee bewaren en waar?
Baco heeft hier af en toe last van wat prut uit de ogen en de dierenarts heeft me gezegd om het schoon te houden met kamillethee. Zolang het niet groen en erger wordt gewoon zo doorgaan. Hij begint liever niet te snel met AB-zalf. Hij denkt dat het komt omdat onze Baco vlak boven de grond veel snuffelt en er dus veel zand en ander vuil in zijn oogjes komt, waardoor ze afscheiding produceert om het vuil eruit te krijgen. Nou vroeg ik mij af hoelang ik getrokken thee kan bewaren of het afgesloten moet zijn? In de koelkast of op kamertemperatuur? Of toch gewoon iedere dag nieuwe thee zetten?
Iemand tips en of advies??
Groetjes van Baco en Diesel
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Hoelang kun je getrokken kamillethee bewaren en waar?
goede DA

ik gebruik ook kamillethee bij zulke dingen en ik zet gewoon elke dag verse die ik op kamertemperatuur bewaar.
als het erg warm weer is zet ik twee keer per dag een potje thee maar in deze tijd is een pot per dag ook prima.
ik gebruik ook kamillethee bij zulke dingen en ik zet gewoon elke dag verse die ik op kamertemperatuur bewaar.
als het erg warm weer is zet ik twee keer per dag een potje thee maar in deze tijd is een pot per dag ook prima.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
ik zou zelf denk ik elke dag een beetje maken. Als het langer staat word dat natuurlijk oo kweer vies wat je daarna weer in die ogen smeert.
Maar dat zou ik doen....weet dus niet wat kan
Maar dat zou ik doen....weet dus niet wat kan
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Dat dacht ik ook gelijk!renee-uk schreef:goede DA![]()
Doe ik ook altijd! Hoe langer je het bewaart hoe meer kan op vuil in het water wat je dan weer in de ogen smeert..renee-uk schreef: ik gebruik ook kamillethee bij zulke dingen en ik zet gewoon elke dag verse die ik op kamertemperatuur bewaar.
Groetjes Lianne
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ik doe gewoon altijd een klein beetje maken.
Gewoon in een kopje wat aanmaken, gebruiken en dan gooi ik het weg.
Maar vaak heb ik aan 1x genoeg met kamille thee.... dan is het ontstoken oogje zo verdwenen.
Gewoon in een kopje wat aanmaken, gebruiken en dan gooi ik het weg.
Maar vaak heb ik aan 1x genoeg met kamille thee.... dan is het ontstoken oogje zo verdwenen.

Cash v Heiligental en Flow.
-
Dayne
- Actief
- Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond
Ik maak per dag een mok kamillethee en bewaar deze afgedekt op kamertemperatuur.
Haal er dan steeds met een spuitje wat uit en doe dit op een steriel gaasje.
Haal er dan steeds met een spuitje wat uit en doe dit op een steriel gaasje.
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
- Aantal honden: 2
Voor mijn paarden maakte ik het ook vaak. Ik nam een klein thermosflesje hiervoor mee, en gebruikte dat 3 opeenvolgende dagen.
- krullie
- Zeer actief
ik gebruik kamille met honing voor de ogen en piepie..
dan een watje en een spuitje met de kamille..
en dat gebruik ik uiterlijk 3 dagen.
dan zet ik nieuw.
ik doe het gewoon op kamertemp.
dan een watje en een spuitje met de kamille..
en dat gebruik ik uiterlijk 3 dagen.
dan zet ik nieuw.
ik doe het gewoon op kamertemp.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Hou in je achterhoofd dat die vieze prut ogen ook kunnen komen door de stand van de buisjes binnen in door de constructie van het hoofd. Je hond is een kruising tussen een stafford en een franse bull. De franse bull heeft doorgaans een behoorlijk platte snoet en bepaalde types staffords hebben in verhouding ook een kortere snuit. Hierdoor kunnen deze honden bevattelijker zijn voor ontstekingen, prutogen, prutneus etc etc. Dit kan dus ook een oorzaak zijn. Kan, hoeft niet he. Is iets om in je achterhoofd te houden. Ik zie het in ieder geval wel vaker bij bepaalde honden binnen de Stafford.Baco schreef:Baco heeft hier af en toe last van wat prut uit de ogen en de dierenarts heeft me gezegd om het schoon te houden met kamillethee. Zolang het niet groen en erger wordt gewoon zo doorgaan. Hij begint liever niet te snel met AB-zalf. Hij denkt dat het komt omdat onze Baco vlak boven de grond veel snuffelt en er dus veel zand en ander vuil in zijn oogjes komt, waardoor ze afscheiding produceert om het vuil eruit te krijgen. Nou vroeg ik mij af hoelang ik getrokken thee kan bewaren of het afgesloten moet zijn? In de koelkast of op kamertemperatuur? Of toch gewoon iedere dag nieuwe thee zetten?![]()
Iemand tips en of advies??