Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Straffen of wat anders?

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Straffen of wat anders?

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind het zoveel onrust uitstralen. En het is zo mechanisch allemaal.
Zo op het oog vind ik het niet prettig om naar te kijken, mij te zenuwachtig en te gemaakt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Jaap* schreef:Ik vind het zoveel onrust uitstralen. En het is zo mechanisch allemaal.
Zo op het oog vind ik het niet prettig om naar te kijken, mij te zenuwachtig en te gemaakt.
Ik ben het met je eens Jaap, ik heb met dit filmpje op zich ook niks.
Zenith
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chodsky pes Bordercollie ruwhaar teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zenith »

Martijn schreef:
Zenith schreef: Juist dit vind ik ook, alleen zie je een hoop frustratie bij de hond( gaat hierdoor ook wat meer foutjes maken en slordiger werken)Puur omdat de bal zo duidelijk in zicht ligt.
Wanneer hij die frustratie ook kan omzetten in concentratie dan is hij er!!!! :D
De concentratie zit er wel in maar het is een strijd of de hond wel of niet met de baas mee wil werken en de beslissende factor ligt dan bij hoe je op je flikker krijgt als je het niet doet.

Het werkt kennelijk prima alleen is dat kunnen beheersen wel iets wat je liefst aan de basis doet.
Als een hond zonder al het gedoe weet dat de bal pas beschikbaar is als dat gezegd wordt is hij niet gefrustreerd.
Eeuwig twijfelen over "magikmagimagikdelbalbalbal" is een joekel van een opvoedfout als je het mij vraagt.

Eva traint ook wel met als motivatie de bal op mogen halen.
Die gooi ik dan eerst weg en als ze zus of zo snapt mag ze apporteren.
Het zijn precies die dagen dat ik eigen al helemaal niet het juiste ritme met haar heb dat ze er tussenuit knijpt en de bal op haar eigen moment gaat halen.
Natuurlijk kan ik haar met veel geweld en gedreig daarvan weerhouden maar ik doe het liever op basis van samenwerking. Dat gaat iets langzamer want je moet weten wanneer je hoever kunt gaan maar als het lukt train je wel op basis van welwillendheid van de hond en daar gaat het me om.
Dat is veel meer waard dan afdwingen.
Ik weet niet hoe variabel deze meneer in het trainen is met zijn beloningen(dan bedoel ik dat hij altijd de bal als beloning laat pakken)
Ik zie dat de hond het moeilijk vind om met de opwinding om te gaan wanneer de bal in het zicht ligt.( hij word fysiek gestraft voor het blaffen) maar het piepen en veel geluid maken is wel acceptabel.
Ik zou eerst willen weten wat ik nou train, of posities of gedrag of gecombineerd.

En ja het draait ALTIJD om de samenwerking tussen geleider en hond :wink:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Martijn schreef:Wat ik er wel goed aan vind is om te zien dat je niet boos hoeft te gaan lopen doen om te corrigeren. Daar zouden een heleboel hondenmensen wat van kunnen leren.
Eens.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Martijn schreef: Als je iemand zo enorm waardeert dan kun je toch gewoon een helder verhaal geven over wat er dan zo geweldig gaat?

Ik heb dan het idee dat jullie dat exact weten maar dat dat niet geschikt is om onder woorden te brengen, zeg ik maar eufemistisch.
Nee dat kan ik niet :19: zal wel een gebrek zijn van mij.... hij heeft niet voor niets die setjes met uitleg, daar staat het precies in, dat sla ik niet allemaal op in mn hersens om dat uit te leggen, dat pas ik toe....
Dus ik kan het je laten zien, maar niet uitleggen...
:19:

Overigens heb ik al geschreven dat met de pup vanuit de hond gewerkt wordt... dat is al een uitleg :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zenith schreef:
Martijn schreef:
Zenith schreef: Juist dit vind ik ook, alleen zie je een hoop frustratie bij de hond( gaat hierdoor ook wat meer foutjes maken en slordiger werken)Puur omdat de bal zo duidelijk in zicht ligt.
Wanneer hij die frustratie ook kan omzetten in concentratie dan is hij er!!!! :D
De concentratie zit er wel in maar het is een strijd of de hond wel of niet met de baas mee wil werken en de beslissende factor ligt dan bij hoe je op je flikker krijgt als je het niet doet.

Het werkt kennelijk prima alleen is dat kunnen beheersen wel iets wat je liefst aan de basis doet.
Als een hond zonder al het gedoe weet dat de bal pas beschikbaar is als dat gezegd wordt is hij niet gefrustreerd.
Eeuwig twijfelen over "magikmagimagikdelbalbalbal" is een joekel van een opvoedfout als je het mij vraagt.

Eva traint ook wel met als motivatie de bal op mogen halen.
Die gooi ik dan eerst weg en als ze zus of zo snapt mag ze apporteren.
Het zijn precies die dagen dat ik eigen al helemaal niet het juiste ritme met haar heb dat ze er tussenuit knijpt en de bal op haar eigen moment gaat halen.
Natuurlijk kan ik haar met veel geweld en gedreig daarvan weerhouden maar ik doe het liever op basis van samenwerking. Dat gaat iets langzamer want je moet weten wanneer je hoever kunt gaan maar als het lukt train je wel op basis van welwillendheid van de hond en daar gaat het me om.
Dat is veel meer waard dan afdwingen.
Ik weet niet hoe variabel deze meneer in het trainen is met zijn beloningen(dan bedoel ik dat hij altijd de bal als beloning laat pakken)
Ik zie dat de hond het moeilijk vind om met de opwinding om te gaan wanneer de bal in het zicht ligt.( hij word fysiek gestraft voor het blaffen) maar het piepen en veel geluid maken is wel acceptabel.
Ik zou eerst willen weten wat ik nou train, of posities of gedrag of gecombineerd.

En ja het draait ALTIJD om de samenwerking tussen geleider en hond :wink:
wat ik zo hoor en lees is het trainen met afleiding...
dat gebeurd ook omdat een hond ook met pakwerk op een naastgelegen veld perfect appel zou moeten kunnen lopen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nou Martijn wat Bart Bellon allemaal doet op trainingsgebied daar is niet veel geheimzinnigs aan hoor.
Hij is binnen de sportwereld net zo'n bekende verschijning als CM in de rest van de wereld.
Daarvan kun je als buitenstaander ook niet precies zeggen wat hij nou wel of niet doet.
Waar hij vooral heel bekend mee is geworden is andersom werken met de teletact. Dus, en een heleboel kunnen me corrigeren hoor ik heb de man helaas nog nooit in levende lijve of tijdens een seminar mogen aanschouwen, je gebruikt de TT op een heeeeele lage stand zodat de hond dat als iets irritants ervaart en je neemt dat gevoel weg als hij iets goed doet. Dus je beloont hem door een negatief gevoel weg te laten.
Daarnaast doet hij natuurlijk nog veel en veel meer middels positieve en negatieve bekrachtiging, maar zoals gezegd, ik heb hem helaas nog nooit in het echie mogen aanschouwen.
Maar er is in ieder geval niets geheimzinnigs aan of rond Bart Bellon. Google hem maar eens, kom je vast duzenden filmpjes tegen.
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:Nou Martijn wat Bart Bellon allemaal doet op trainingsgebied daar is niet veel geheimzinnigs aan hoor.
Hij is binnen de sportwereld net zo'n bekende verschijning als CM in de rest van de wereld.
Daarvan kun je als buitenstaander ook niet precies zeggen wat hij nou wel of niet doet.
Waar hij vooral heel bekend mee is geworden is andersom werken met de teletact. Dus, en een heleboel kunnen me corrigeren hoor ik heb de man helaas nog nooit in levende lijve of tijdens een seminar mogen aanschouwen, je gebruikt de TT op een heeeeele lage stand zodat de hond dat als iets irritants ervaart en je neemt dat gevoel weg als hij iets goed doet. Dus je beloont hem door een negatief gevoel weg te laten.
Daarnaast doet hij natuurlijk nog veel en veel meer middels positieve en negatieve bekrachtiging, maar zoals gezegd, ik heb hem helaas nog nooit in het echie mogen aanschouwen.
Maar er is in ieder geval niets geheimzinnigs aan of rond Bart Bellon. Google hem maar eens, kom je vast duzenden filmpjes tegen.
precies... ik ben wel naar een 2-daags seminar geweest en heb daar ook de uitleg van.
idd. de TT op die manier gebruiken maar daarnaast ook bij een pup/jonge hond het aanleren vanuit de hond, niet meer vanuit de geleider.
Zoals bijv. het zitten af en sta... Xavi van 15 weken kon met 11 weken al deze oefeningen al terwijl ik bij de andere honden dit pas met een maand of 12 allemaal gedaan had.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Nanna schreef:
Budkes schreef:als mijn baas mij de hele dag onafgebroken toe zou roepen : "en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, Neee niet zelf denken heej, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat................"
Had ik hem allang voor zijn harses geslagen. :cool2:
Ik ook ;-) Maar ik ben dan ook geen hond die specifiek gefokt is om bevelen op te volgen en dat nog leuk te vinden ook.
Het is dus geen vergelijk.
Zou ook een mooi zootje worden als alle werkhonden opeens ook maar voor zichzelf zouden beginnen. Alle sheepdogs bij de kudde die om 12 uur op hun horloge kijken, hun middelvinger opsteken en zeggen "nou effe pauze hoor" :smile:
Nee, die gaan door tot ze bijkans doodvallen. Waarom? Omdat ze dat zo leuk vinden....
Nou werk ik dus met werkhonden van dit ras en als de hond zo is als in dit filmpje dan kan ik er in de praktijk helemaal niets mee. :U: En eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat er uberhaupt in de praktijk werkende honden bestaan (ook hoeders en drijvers) waarbij het een voordeel is dat ze geen enkel eigen initiatief meer nemen. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Budkes schreef:
Nanna schreef:
Budkes schreef:als mijn baas mij de hele dag onafgebroken toe zou roepen : "en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, Neee niet zelf denken heej, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat................"
Ik ook ;-) Maar ik ben dan ook geen hond die specifiek gefokt is om bevelen op te volgen en dat nog leuk te vinden ook.
Het is dus geen vergelijk.
Zou ook een mooi zootje worden als alle werkhonden opeens ook maar voor zichzelf zouden beginnen. Alle sheepdogs bij de kudde die om 12 uur op hun horloge kijken, hun middelvinger opsteken en zeggen "nou effe pauze hoor" :smile:
Nee, die gaan door tot ze bijkans doodvallen. Waarom? Omdat ze dat zo leuk vinden....
Nou werk ik dus met werkhonden van dit ras en als de hond zo is als in dit filmpje dan kan ik er in de praktijk helemaal niets mee. :U: En eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat er uberhaupt in de praktijk werkende honden bestaan (ook hoeders en drijvers) waarbij het een voordeel is dat ze geen enkel eigen initiatief meer nemen. :U:

maar dit is dan ook helemaal geen werkhond.
hem vergelijken met jouw honden, is dan ook een vergelijking die niet opgaat. Niemand (nee, zelfs Bart Bellon niet) zou dan dit gedrag van een werkende hond gaan eisen :denken:
Budkes
Zeer actief

Het was een reactie op wat Nanna zegt......
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Is volgens mij dezelfde hond als in het filmpje wat ik er eerder al neergezet heb:

" onclick="window.open(this.href);return false;

geweldig leuke hond! :ok:
Afbeelding
Zenith
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chodsky pes Bordercollie ruwhaar teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zenith »

Afbeelding

Ik vind het leuk dat iemand op zo'n positieve manier met zijn hond aan het werk is....
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Jaap* schreef:Ik vind het zoveel onrust uitstralen. En het is zo mechanisch allemaal.
ben het hier ook mee eens.
Ik vind het helemaal geen prettig beeld.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

die hond werkt graag voor hem, niks mis mee voor mij... ziet er geweldig uit.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Budkes schreef:Denk ook dat het straffen is als ik de reactie van de hond zo bekijk. Enne het is vast vloeken in de kerk maar ik vind het een afschuwelijk filmpje. Vind er niets razend knaps aan. Ja ik weet het, verkeerde beroep gekozen en zo, maar wat heb ik een hekel aan dat gedril met die honden. :kotz:
ik ben ontzettend blij dat je dat zegt, ik vreesde al dat ik de enige zou zijn.

vreselijk, bah, bah, bah - ik kon het bijna niet tot het einde uitkijken, wat een protserig machtsvertoon, wat een pesterig gedoe van een geobsedeerd ballenhondje.
als hij vrij is, is hij vrij net als ieder andere hond... alleen op het veld is het aandacht...
Zou willen dat die van mij dat deed maar ja, ik heb niet elke dag de tijd om minimaal 100 x een oefening te herhalen... hij wel...
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Nou gelukkig dan maar dat hij na die 100x vrij is. :roll:
Oftewel, fijn voor de hond moest er ook nog bij komen dat hij buiten de training om helemaal niet vrij is, ik blijf het gewoon geen fijn gezicht vinden. Ik hou er niet van om dieren in de stress te jagen, tenzij het echt noodzakelijk is.
En ik zou zeker niet willen dat die van mij het deed, zou er stapelgek van worden.
Gr. Aniek

Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:die hond werkt graag voor hem, niks mis mee voor mij... ziet er geweldig uit.
De hond werkt niet graag voor hem. maar voor de uitgestelde beloning, als hij te druk word word hij even gecorrigeerd..
Kijken naar de baas betekent dat hij uiteindelijk die bal mag gaan pakken.
Het is knap om te zien... die ouwe lul van mij doet ook de meest vreemde trucjes en gaat toch snel zit af en doen..voor de bal.. loop ik met hem gewoon appel parcours zonder bal beloning in zicht is het allemaal een stuk louwer :tongue:
Ik vind het mooier zoals bijvoorbeeld bij die ouwe lul van mij dat hij de beloning al in de bek heeft en toch ineens met dezelfde overgave die rare commando's uitvoerd.. dan denk ik wat ben je toch een heerlijke lullo.. je hebt je beloning al en toch ga je je mee in de gekke commando's... dan besef ik me dat hij het doet omdat we samen even iets doen.. en er hoeft geen beloning voor te staan... behalve dan blije hond en baas.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Inge O schreef:
Budkes schreef:Denk ook dat het straffen is als ik de reactie van de hond zo bekijk. Enne het is vast vloeken in de kerk maar ik vind het een afschuwelijk filmpje. Vind er niets razend knaps aan. Ja ik weet het, verkeerde beroep gekozen en zo, maar wat heb ik een hekel aan dat gedril met die honden. :kotz:
ik ben ontzettend blij dat je dat zegt, ik vreesde al dat ik de enige zou zijn.

vreselijk, bah, bah, bah - ik kon het bijna niet tot het einde uitkijken, wat een protserig machtsvertoon, wat een pesterig gedoe van een geobsedeerd ballenhondje.
dat pesterige vind ik wel een goed gekozen woord.
Zo komt het beeld op mij ook over; "kijk daar ligt je balletje ohhhhh die wil jij graaaaaag hebben he?? gnagnagnagnagna".
Het duurt mij allemaal veels te lang. Dat merk je dus ook aan de hond.
Ik zie ook geen vrolijke hond maar een nerveuze hond.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:Nou gelukkig dan maar dat hij na die 100x vrij is. :roll:
Oftewel, fijn voor de hond moest er ook nog bij komen dat hij buiten de training om helemaal niet vrij is, ik blijf het gewoon geen fijn gezicht vinden. Ik hou er niet van om dieren in de stress te jagen, tenzij het echt noodzakelijk is.
En ik zou zeker niet willen dat die van mij het deed, zou er stapelgek van worden.
Wat is er mis met zeer regelmatig per dag een oefening herhalen? als ik de tijd had deed ik het ook, helaas moet er ook geld in het laatje komen dus ons zal zoiets nooit lukken... daarom lopen wij als NL ook compleet achter bijv. de duitsers aan in de IPO, omdat ook die dagelijks elk uur van de dag kunnen trainen, dit itt wij... als we geluk hebben kunnen we zomers nog ff speuren voor het donker wordt als we uit ons werk komen... ik ga nu al in het donker weg en kom in het donker thuis....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:
malinois schreef:die hond werkt graag voor hem, niks mis mee voor mij... ziet er geweldig uit.
Mijn hond werkt ook voor zijn beloning, dat wordt hem toch ook zo geleerd? Doet ie iets goed krijgt hij de bal... of met pakwerk de mouw... :19:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

malinois schreef:daarom lopen wij als NL ook compleet achter bijv. de duitsers aan in de IPO, omdat ook die dagelijks elk uur van de dag kunnen trainen, dit itt wij... als we geluk hebben kunnen we zomers nog ff speuren voor het donker wordt als we uit ons werk komen... ik ga nu al in het donker weg en kom in het donker thuis....
Hoeven duitsers niet te werken dan? :wink:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Gos schreef: Hoeven duitsers niet te werken dan? :wink:
Nee, duitsers niet. Belgen wel..om precies te zijn 2m30sec om een balletje te krijgen :engel:

Van mij had die vent de vinger kunnen krijgen en ik had mijn balletje binnen 10 sec in mijn bek zitten :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
malinois schreef:daarom lopen wij als NL ook compleet achter bijv. de duitsers aan in de IPO, omdat ook die dagelijks elk uur van de dag kunnen trainen, dit itt wij... als we geluk hebben kunnen we zomers nog ff speuren voor het donker wordt als we uit ons werk komen... ik ga nu al in het donker weg en kom in het donker thuis....
Hoeven duitsers niet te werken dan? :wink:
Niet meneer Scherk, Scherkel, Fuchs en noem maar op... die worden netjes betaald voor hun hondentraining door sponsoren en die mensen winnen ook jaar na jaar de WK FCI
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik word helemaal iebelig van het filmpje :N:
Het zal voor de africhters wel prachtig zijn , maar ik vind het maar hondje pesten. :roll:

Zou jij beter presteren met je honden, als je de hele dag de tijd had om te oefenen Malinois alles 100x doen, serieuze vraag hoor, ze worden dan toch afgestompt en draaien op routine en ingestudeerd hun apeletje enz, dat zou je toch ook niet willen lijkt me.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Budkes schreef:@Nanna ik krijg mijn beloning ook niet na een kwartiertje werken maar als mijn baas mij de hele dag onafgebroken toe zou roepen : "en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat, Neee niet zelf denken heej, en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat,en nu dit, en nu dat, en nu dit, en nu dat................"
:mrgreen:

bij 1.30 vond ik het pikverlengend worden en ben ik afgehaakt.
Budkes
Zeer actief

malinois schreef:
Wat is er mis met zeer regelmatig per dag een oefening herhalen? als ik de tijd had deed ik het ook, helaas moet er ook geld in het laatje komen dus ons zal zoiets nooit lukken... daarom lopen wij als NL ook compleet achter bijv. de duitsers aan in de IPO, omdat ook die dagelijks elk uur van de dag kunnen trainen, dit itt wij... als we geluk hebben kunnen we zomers nog ff speuren voor het donker wordt als we uit ons werk komen... ik ga nu al in het donker weg en kom in het donker thuis....
Daar is ook niets mis mee, als de hond het leuk vind, deze hond is op een zeer gestresste manier bezig om uiteindelijk na veel omwegen zijn beloning te krijgen. De oefening zelf dient geen enkel doel, tenminste de uitvoering daarvan op de manier waarop dit 2 en een halve minuut wordt gedaan. Ik kan er niets aan doen maar ik ben daar heel erg allergisch voor.
Dat ben ik voor heel veel van dit soort ver doordravende dingen. Ik mag graag een hond aan het werk zien maar dan wel in een soort van samenwerkingsverband waarin beiden heel veel plezier hebben.
En hoe je het went of keert zogauw je er een " top" sport van gaat maken dan gaat er in ieder geval een heel eind plezier worden weggenomen. En sowieso voor de hond. Maar dat zie je niet alleen in de africhting hoor.
Ik ben allergisch voor een heleboel EK's WK's etc. etc. Ik ben ook allergisch voor van die iebelige dogdancers die elk eigen initiatief uit de hond hebben gehaald, GG-ers op hoog niveau en laten we vooral de showfanaten niet vergeten voor wie de hond een product is geworden dat je aan halsband en staartpuntje in de hoogte houdt.
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:Ik word helemaal iebelig van het filmpje :N:
Het zal voor de africhters wel prachtig zijn , maar ik vind het maar hondje pesten. :roll:

Zou jij beter presteren met je honden, als je de hele dag de tijd had om te oefenen Malinois alles 100x doen, serieuze vraag hoor, ze worden dan toch afgestompt en draaien op routine en ingestudeerd hun apeletje enz, dat zou je toch ook niet willen lijkt me.
ze worden niet afgestomd en al zeker geen routine, ze doen nooit een compleet programma alleen op een wedstrijd... voor de rest alleen bepaalde oefeningen of delen van oefeningen. Het wordt dus ook nooit routine of saai.. daarom trainen ze ook op die manier...
Aanleren is idd. routine kweken, onderhouden is veel moeilijker...

En ja ik weet zeker dat ik beter zou presteren als ik elke dag de hele dag met ze bezig kon zijn....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
malinois schreef:
Daar is ook niets mis mee, als de hond het leuk vind, deze hond is op een zeer gestresste manier bezig om uiteindelijk na veel omwegen zijn beloning te krijgen. De oefening zelf dient geen enkel doel, tenminste de uitvoering daarvan op de manier waarop dit 2 en een halve minuut wordt gedaan. Ik kan er niets aan doen maar ik ben daar heel erg allergisch voor.
Dat ben ik voor heel veel van dit soort ver doordravende dingen. Ik mag graag een hond aan het werk zien maar dan wel in een soort van samenwerkingsverband waarin beiden heel veel plezier hebben.
En hoe je het went of keert zogauw je er een " top" sport van gaat maken dan gaat er in ieder geval een heel eind plezier worden weggenomen. En sowieso voor de hond. Maar dat zie je niet alleen in de africhting hoor.
Ik ben allergisch voor een heleboel EK's WK's etc. etc. Ik ben ook allergisch voor van die iebelige dogdancers die elk eigen initiatief uit de hond hebben gehaald, GG-ers op hoog niveau en laten we vooral de showfanaten niet vergeten voor wie de hond een product is geworden dat je aan halsband en staartpuntje in de hoogte houdt.
Maar Bart Bellon is helemaal geen topsporter, hij doet verder helemaal niks met zijn honden, doet geen IPO, geen KNPV geen ringsport hij laat alleen zien wat mogelijk is. Kijk wat deze hond doet is voor 90% niet van toepassing voor mij, maar er zitten best onderdelen in die ik zou kunnen gebruiken in mijn training bijv.
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Ook ik vind het beeld toch wel onrustig en de oefeningen die hij doet komen in geen enkel programma voor
Bart B traint zn hondje natuurlijk ook expres voor de demo's - immers daarmee komt er geld in het laatje.

Ik kijk bijvoorbeeld dan heel wat liever naar deze
http://www.youtube.com/watch?v=A2TZuTDnZcc
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”