Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden worden steeds gepest etc. Wat zouden jullie doen?!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

amber81

Re: Honden worden steeds gepest etc. Wat zouden jullie doen?!

Ongelezen bericht door amber81 »

Hai allemaal!

Thnx voor alle berichten en het meedenken, ik zal later vandaag iedereen antwoorden! :ok:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Veroo schreef:maar weet je wat het is?
Ze heeft al gewonnen...

De buurvrouw bedoel ik dan he.

Jij bent er non stop mee bezig. In de brief ben je je nog steeds aan het verontschuldigen
(wel vermomd)

Ze heeft je al zo ver dat je er de hele tijd over nadenkt dat je je er klote onder voelt en ga zo maar door....
Het is triest maar waar.
Ik zou een korte duidelijke brief maken (KORT!!!)
waarin staat dat je geen contact meer wenst te hebben. Zowel van jullie kant als van haar kant. Dat jij zorgt voor jouw eigen terrein en de honden onder controle hebt. Daarnaast wens je dat ze absoluut geen contact meer met jou opneemt. Daarnaast is vanaf nou de tuin beveiligt met camera controle en zal er telkens aangifte gedaan worden als iemand inbreuk maakt op de privacy.
Daarmee wordt ook het treiteren van de honden en het gooien van diverse zaken in de tuin bedoeld.

Hoogachtend je naam.

En klaar.
Doordat je nou overal op gaat houd je de zaak levend. Je buurvrouw heeft weer meters tekst waarover ze met iedereen in discussie kan gaan.
Gun haar die lol nou niet zeg?
QFT! (ik mis een buigsmiley)

Alles waar je energie in stopt, groeit.
Dat wil je niet, je wil dat het over is.
Wat Veroo zegt, viel mij ook al op, trouwens.
Je bent je in die brief nog steeds aan het verontschuldigen/verdedigen.
Dat heeft geen enkele zin.
Als iemand gedrag verdedigt dat in JOUW ogen heel normaal is, wordt er al gauw gedacht dat er toch wel iets mis zal zijn met dat gedrag. Want waarom zou je je anders moeten verontschuldigen?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Miranda schreef:
Als iemand gedrag verdedigt dat in JOUW ogen heel normaal is, wordt er al gauw gedacht dat er toch wel iets mis zal zijn met dat gedrag. Want waarom zou je je anders moeten verontschuldigen?
Als iemand zich bij mij al te uitgebreid gaat verontschuldigen krijg ik ook sterk het gevoel dat er iets niet klopt. En mijn ervaring heeft me geleerd dat mijn gevoel me niet bedroog.
Als je weet dat je in je recht staat is dat zeer uitvoerig verdedigen namelijk nergens voor nodig.
amber81

jeetje, ik was al begonnen aan iedereen te beantwoorden, maar kom aan zeg! het gaat steeds meer aan mijn kantje liggen, zo zit het gewoon niet! Ik zal het allemaal uitleggen,maar dit begint allemaal wel heel erg beoordelend te worden!
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

amber81 schreef:jeetje, ik was al begonnen aan iedereen te beantwoorden, maar kom aan zeg! het gaat steeds meer aan mijn kantje liggen, zo zit het gewoon niet! Ik zal het allemaal uitleggen,maar dit begint allemaal wel heel erg beoordelend te worden!
Ik lees het alleen maar als behulpzaam, vooral de laatste commentaren. Bovendien hoef je niet overal op te reageren, je kunt ook iedereen bedanken voor hun bijdrage en het daarbij laten. Oh, en de computer kan uit. 't Is een leuke zonnige zaterdag, ga lekker wat doen. :ok:
amber81

????owkeej...

nouja, tot later allemaal!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

amber81 schreef:jeetje, ik was al begonnen aan iedereen te beantwoorden, maar kom aan zeg! het gaat steeds meer aan mijn kantje liggen, zo zit het gewoon niet! Ik zal het allemaal uitleggen,maar dit begint allemaal wel heel erg beoordelend te worden!
Zo is het niet.
Maar wat ze eigenlijk willen uitleggen is dat jij een verdedigende houding aanneemt terwijl je dat helemaal niet hoeft.
Een verdedigende houding impliceert vaak toch wel een bepaalde mate van schuldgevoel en bij jou is dat misplaatst.

Verder ben ik het eens dat je je zakelijker moet opstellen in je brief en korter van stof moet zijn. Mensen hebben geen gedud om een hele brief uit te lezen. Je moet echt straight to the point zijn. Deze brief kan belangrijk zijn straks om op terug te vallen.

Het zijn dus zuiver en alleen tips die er op gericht zijn om jou er het optimale uit te laten halen uit deze beroerde situatie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat aanpakken?
Wel blijven schrijven hoor :ok:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

iones schreef:Maar wat ze eigenlijk willen uitleggen is dat jij een verdedigende houding aanneemt terwijl je dat helemaal niet hoeft.
Een verdedigende houding impliceert vaak toch wel een bepaalde mate van schuldgevoel en bij jou is dat misplaatst.
precies, dat is wat ik wou zeggen. Je hoeft je helemaal nergens schuldig over te voelen en DUS hoef jij je ook niet te verdedigen. Of iets uit te leggen aan haar.
Daar heeft zij helemaal geen recht op.

Gewoon verder geen energie meer instoppen (al snap ik de behoefte, bij mij was ze regelmatig al dicht bij een pak slaag geweest, die leuke buuv van je). Diep ademhalen, rug rechten en erboven staan. Wees de 'grotere'. Daar 'heb' je haar veel meer mee. En je tuin bewaken met camera's en aangifte doen als ze weer eens over de schreef gaat.

Verder geen aandacht aan besteden dus. Want dit sloopt jou echt helemaal, als ik goed tussen de regels doorlees.
And few will ever climb
iones
Zeer actief

Miranda schreef: precies, dat is wat ik wou zeggen. Je hoeft je helemaal nergens schuldig over te voelen en DUS hoef jij je ook niet te verdedigen. Of iets uit te leggen aan haar.
Daar heeft zij helemaal geen recht op.
Exactly!

als je er nu energie in stopt, doe je dat om goodwill te tonen zodat je daar straks op terug kunt vallen, mocht het zover komen dat de woningbouwvereniging of de politie er bij moet komen. Vergeet ook niet de datum bij de correspondentie te vermelden en alles wat voorgevallen is op te schrijven, ook met datum en alles erbij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
amber81

hey allemaal!sorry als ik wat overgevoelig reageerde, ben vannacht flink ziek geworden en het is niet beter!wel heel lief dat iedereen zo met me blijft meedenken, ik heb er ook echt wat aan...
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

No problem, mate :F:
And few will ever climb
amber81

Zo, daar ben ik weer! Het is toch wel een update waard namelijk!

Ten eerste wil ik zeggen dat ik de brief niet heb verstuurd. Hij was inderdaad te emotioneel. Ik heb gewoon mijn verslag gemaakt en ingediend, als zijnde voorgevallen feiten. De buurvrouw zelf heb ik er niet meer over gesproken. Ik ben eerst flink ziek geweest, en uiteindelijk toen ik weer buiten de deur kwam draaide ze haar hoofd om. Haar vriend slijmt vooral, maar meer dan een gedag wil ik niet meer kwijt aan die mensen.
Het opvallende was dat toen we de buurt afgingen om iedereen te vragen hoe en wat, ze uiteindelijk is gevlucht met haar hondjes. En snel ook! Dat had van mij niet zo gehoeven eigenlijk, ik ben niet zo lichamelijk wat dat betreft, van mij had ze niets te vrezen. Toen ze eenmaal weer terug was en ik buiten liep met een van de honden, kwam ik haar vriend tegen met haar honden. De honden vielen direct weer aan, hapten naar Tara’s poten, maar ik heb het Tara zelf op laten lossen deze keer. Wij wonen daar ten slotte ook. Na een flinke grauw was het over. Ook is ons opgevallen dat eigenlijk het gros van de buurt onze buurvrouw maar een zeikerd vind en de enkeling die haar in het verleden geloofde, heeft spijt betuigd. Het stel wat ervoor wilde zorgen, met die bewuste buurvrouw, dat onze oude Kazan een blafband/spuitje zou krijgen, laat zich ook niet meer zien, nadat zij hebben toegegeven dat ze wel honden hoorden ’s nachts maar eigenlijk helemaal niet wisten welke honden dit waren. Ik ben er nog langs geweest om nog eens te praten, niemand hoeft bang van ons te zijn, maar er wordt niet meer open gedaan. Het zij zo. Het is wel opvallend dat niemand zijn/haar auto meer voor onze deur parkeert. Iedereen deed dat namelijk omdat het dan wel handig was dat Kazan zo lekker kon waken. Want met Kazan in de buurt werd je auto niet leeggeroofd. Grappig als ik daar nu aan terugdenk, het is echt vaak gebeurd dat een van die buren dat zo tegen ons zei. Zoals eerder gezegd negeerde ik dat altijd maar gewoon, hoewel het knap irritant is, als het voor je deur overvol is en de rest van de parkeerplaatsen leeg. Best wel lef ook eigenlijk, om dan vervolgens te klagen dat een hond kan blaffen op momenten dat het zo iemand even niet uitkomt…

Ook hebben we totaal geen last meer van buurtkinderen. De ouders van het meisje die zich voornamelijk misdragen had, zijn boos op ons, omdat we er ruchtbaarheid aan hadden gegeven en ons eigen onderzoek zijn gestart. Ze negeren ons en dat is prima. Voorlopig laat dat kind mijn dieren en dochter met rust, dus dat is gewonnen. Wellicht is de politie ook bij ze geweest na mijn vele meldingen. Dus wie weet speelt dat ook mee. Maar daar weet ik eigenlijk niets van, dat zijn mijn eigen gedachten erover. Ze hebben in ieder geval stil moeten staan bij het gedrag van hun kind en zichzelf. Het heeft er wel aan bijgedragen dat ik dus gewoon de honden af en toe weer in onze eigen wijk uitlaat. Er wordt niet meer gegild en geschreeuwd, met een boog om de honden heen gelopen en mensen zeggen ineens gedag. Willen de honden aaien enzo. Hoe een wereld zo kan veranderen in no-time!

Onze taak was te zorgen dat de honden zich weer veilig voelden in de tuin. Opvallend: de buurvrouw hangt dus niet meer te pas en te onpas uit haar raam om mijn honden uit te dagen. En ze blaffen dus niet meer tegen openstaande ramen! Ook ben ik veel bezig geweest ze duidelijk te maken dat als er iemand dichtbij de poort komt, ze zich niet perse bedreigd meer hoeven te voelen. Dat ging eigenlijk allemaal heel soepel. Ook ben ik veel bezig geweest met buurtkatten, katten op straat. En ook dat is flink minder geworden en vooral Tara had daar veel last van. Nu zodra er haren omhoog gaan staan of ze gaat blaffen of piepen is naar binnen en op straat correctie en de aandacht op mij. Ik ben zelfs ’s nachts gaan oefenen, omdat er dus beweerd werd dat mijn honden ’s nachts in de tuin zaten te blaffen. In de nacht doen ze het trouwens goed, al vinden ze het soms vervelend om ’s nachts mee naar buiten te moeten. Zelfs als we dus andere honden horen ’s nachts, want je hoort inderdaad vaak honden, is me nu duidelijk, zijn die van mij gewoon stil.

Al met al eigenlijk wel positief. Onze dochter speelt ook weer lekker buiten en heeft zelfs wat vriendinnetjes in de buurt. Ik hou het wel stipt in de gaten allemaal nog hoor! Kinderen pesten de honden niet meer en jagen ook geen katten meer op, zodat er eigenlijk nog maar weinig katten hier lopen. De sfeer is nu rustig en de honden kunnen zich weer redelijk ontspannen, racen door de tuin zonder tegemoetkomend afval, want ook dat is niet meer gesignaleerd in de tuin! Ik durf weer langzaamaan te zeggen dat het de goede kant op gaat. Tot zover dus…

Groetjes!
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Mooi, na alle negatieve berichten weer een positief bericht. Als ik het zo lees, lijkt het me een behoorlijke vooruitgang! Fijn voor je, ik hoop dat het zo blijft en dat je je woonplezier nu eindelijk weer een beetje gaat terug vinden! :ok:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Mijn complimenten. Dat is nog eens positieve energie in iets steken.
Blij dat het helpt!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Geweldig nieuws,kost je wel veel tijd maar je kan nu fijner daar wonen.

succes verder :D
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:E: Goed hoor!
xsharingx
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising chihuahua. teckel

Ongelezen bericht door xsharingx »

Echt fantastisch om te horen!!!!

:)
Liefs.

Afbeelding
iones
Zeer actief

Wat een verandering zeg! Die lui moeten toch op de een of andere manier aangepakt zijn. Jammer dat je nooit precies te weten zult komen wat er tegen ze gezegd is.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

:ok: :ok: Houden zo!
amber81

Boutje schreef:Dat klinkt allemaal positief!
Ik hoop dat het zo blijft na alle energie die je er in hebt gestoken!
Eindelijk fijn genieten in jullie huis...
da hoop ik wel ja!
Ink schreef:Mooi, na alle negatieve berichten weer een positief bericht. Als ik het zo lees, lijkt het me een behoorlijke vooruitgang! Fijn voor je, ik hoop dat het zo blijft en dat je je woonplezier nu eindelijk weer een beetje gaat terug vinden! :ok:
dat zal wel lukken hoor, het is in ieder geval al een hele omslag...beetje vreemd ook ineens een hoop mensen die gedag zeggen enzo
Bonnie F schreef:Mijn complimenten. Dat is nog eens positieve energie in iets steken.
Blij dat het helpt!
Dondersteen schreef:Geweldig nieuws,kost je wel veel tijd maar je kan nu fijner daar wonen.
succes verder :D
dagmar88 schreef::E: Goed hoor!
Thnx!
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Superr om te lezen dat het zo goed gaat.

Ik blijf duimen dat ehet goed blijft gaan. :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Fijn dat alles weer de goede kant op is gedraaid :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”