Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden
Moderator: moderatorteam
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Re: Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden
Ik vind winkelen juist leuk
.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier nog een... ik ook niet...Inge O schreef:
hier nog eentje. ik snap helemaal niks van zo'n schoenmanie.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik vind winkelen ook vreselijk, behalve als het voor Caja isBudkes schreef:Maar niet uniek, want ik sluit me bij je aan. Winkelen :N:ranetje schreef:Ik ben kennelijk ook een zeldzaam fenomeen!Danoontje powerrr schreef: Overigens Bennie, is een vrouw zonder schoendrift een zeldzaam fenomeen.
Ik heb helemaal geen kijk/koopdriften

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Ik geloof er niks van. Jullie staan wellicht niet bij de doorsnee schoenenwinkel te kijken, maar o-wee als je langs een buitensportzaak loopt met het betere aanbod bergschoenen en werklaarzen
.

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ok, dat is waarbennie schreef:Ik geloof er niks van. Jullie staan wellicht niet bij de doorsnee schoenenwinkel te kijken, maar o-wee als je langs een buitensportzaak loopt met het betere aanbod bergschoenen en werklaarzen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hier net zoInge O schreef:bennie schreef:Ik geloof er niks van. Jullie staan wellicht niet bij de doorsnee schoenenwinkel te kijken, maar o-wee als je langs een buitensportzaak loopt met het betere aanbod bergschoenen en werklaarzen.
![]()
daar heb ik al iétsje meer interesse voor maar mijn laatste wandelschoenen heb ik zo'n euhh......jaartje of 6 geleden gekocht.
nog niet echt een manie hè bennie?

Mijn winterkleding, wind en water dicht en lekker warm, heb ik gekocht toen Rana 1 jaar oud was.
En die is nu 10,5 jaar oud

Lijkt me geen echte manie

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
:N: Ik heb ook geen last van een manie
Vind het gewoon leuk om te winkelen 

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mwa ook niet echt... mijn laatse lowa's dateren van een jaar of 7 a 8 geleden en die heb ik in Oostenrijk gekocht...bennie schreef:Ik geloof er niks van. Jullie staan wellicht niet bij de doorsnee schoenenwinkel te kijken, maar o-wee als je langs een buitensportzaak loopt met het betere aanbod bergschoenen en werklaarzen.
Die doen het nog steeds

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
En ik heb net een paar 2ehands Hanwags van Falkje overgenomen, dus nee, niet echt.
Gr. Aniek

-
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising tussen Beagle en Friese Stabij.
Hallo, ik heb niet alle bladzijden gelezen, ik had al genoeg aan de eerste 3, en schrok enorm.
Het gaat heel goed met onze Quispel, hij is nu een jaar. Het geblaf is tot het minimum beperkt gelukkig en achteraf vond ik dat antiblafbandje een onding.
Maar nu de slipketting. Die hebben wij aangeschaft op aanraden van de leidster van de puppycursus en nu heb ik de neiging om morgen meteen naar de winkel te gaan en een andere halsband te kopen. Want hij mag beslist geen pijn hebben als we hem uitladen, dat verdient hij niet, omdat hij goed luistert naar de commando's. Is dat een goed besluit en wat moet ik dan kopen?
Hartelijk dank voor uw antwoord.
Wilsophie
Het gaat heel goed met onze Quispel, hij is nu een jaar. Het geblaf is tot het minimum beperkt gelukkig en achteraf vond ik dat antiblafbandje een onding.
Maar nu de slipketting. Die hebben wij aangeschaft op aanraden van de leidster van de puppycursus en nu heb ik de neiging om morgen meteen naar de winkel te gaan en een andere halsband te kopen. Want hij mag beslist geen pijn hebben als we hem uitladen, dat verdient hij niet, omdat hij goed luistert naar de commando's. Is dat een goed besluit en wat moet ik dan kopen?
Wilsophie
-
- Zeer actief
Waarom raadde de mevrouw van de puppycursus dit aan en waarvoor?Wilsophie schreef:Hallo, ik heb niet alle bladzijden gelezen, ik had al genoeg aan de eerste 3, en schrok enorm.
Wilsophie
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Dat ligt er inderdaad aan waarom het angeraden wordt hoewel ik wel al de kriebels krijg als ik puppcursus en slipketting in 1 zin zie staan. Kun jij overigens niks aan doen Wilsophie, dat bedoel ik daar niet mee.
Persoonlijk zou ik met de hond naar dierenwinkel gaan en me daar laten adviseren in een goede normale halsband of tuig. Als je bij de dierenwinkel aangeeft dat het GEEN corrigerende funcite hoeft te hebben maar gewoon is om de hond uit te laten dan krijg je ws. een halsband met een gesp of eventueel een tuigje.
Ik ben wel heel beniwued waarom die leidster vind dat je een pup aan een slip moet doen. op de hondenschool waar ik les gegeven heb mochten mensen met een pup aan de slipketting na de 1e waarschuwing niet meer deelnemen aan de les.
Persoonlijk zou ik met de hond naar dierenwinkel gaan en me daar laten adviseren in een goede normale halsband of tuig. Als je bij de dierenwinkel aangeeft dat het GEEN corrigerende funcite hoeft te hebben maar gewoon is om de hond uit te laten dan krijg je ws. een halsband met een gesp of eventueel een tuigje.
Ik ben wel heel beniwued waarom die leidster vind dat je een pup aan een slip moet doen. op de hondenschool waar ik les gegeven heb mochten mensen met een pup aan de slipketting na de 1e waarschuwing niet meer deelnemen aan de les.
-
- Actief
De reden was dat hij toen erg dominant was en dat is hij nu ook nog wel, maar we hebben bijvoorbeeld vanmiddag hem op een groot veld losgelaten en hij komt steeds keurig naar ons toe.
Ik wist natuurlijk toen niet wat het effect van een slibketting was, vandaag heeft hij een gewoon halsbandje om ongeveer anderhalve cm breed.
In de dierenzaak waar we altijd komen hebben ze toch ook die slibketting gezien die hij om had. Er is nog nooit iets over gezegd ook niet door de dierenarts of toen hij geopereerd werd in de kliniek.
Als ik nu naar Dogs Whisperer kijk werkt die Caesar dacht ik ook o.a. met slibkettingen..vandaag heb ik de dvd's binnen gekregen van die vorige dogswhisperer Paul Owens, nog niets daarover gehoord, maar nog niet alle dvd's bekeken.
Die werkt tijdens de training wel heel veel met snoepjes geven...
Dit even terzijde hoor.
Hartelijk dank voor de reacties.
Ik wist natuurlijk toen niet wat het effect van een slibketting was, vandaag heeft hij een gewoon halsbandje om ongeveer anderhalve cm breed.
In de dierenzaak waar we altijd komen hebben ze toch ook die slibketting gezien die hij om had. Er is nog nooit iets over gezegd ook niet door de dierenarts of toen hij geopereerd werd in de kliniek.
Als ik nu naar Dogs Whisperer kijk werkt die Caesar dacht ik ook o.a. met slibkettingen..vandaag heb ik de dvd's binnen gekregen van die vorige dogswhisperer Paul Owens, nog niets daarover gehoord, maar nog niet alle dvd's bekeken.
Dit even terzijde hoor.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Ik ben zelf ook niet voor een slipketting, maar wat is het effect dat je er mee wil bereiken? Heeft hij af en toe een flinke correctie nodig volgens jouw trainer? Valt hij uit bijvoorbeeld? Misschien kun je hier het een en ander aan tips krijgen, zonder de slipketting te gebruiken.Wilsophie schreef:De reden was dat hij toen erg dominant was en dat is hij nu ook nog wel, maar we hebben bijvoorbeeld vanmiddag hem op een groot veld losgelaten en hij komt steeds keurig naar ons toe.
Dit even terzijde hoor.

- daan!
- Zeer actief
Aangezien ik zag dat het ook over wandelschoenen ging.
Ga ik terug naar de slipketting.
Mijn doggen hebben hebben altijd een slipketting om als we wandelen.
Ze lopen keurig naast me, de slip hangt altijd los om hun hals.
Tot ze opeens een nijn of een ree of een pony tegen komen.
Dan heb ik ze wel bij me, met die slip.
Ik zie het probleem niet zo, de ' straf' van de slip is er alleen maar als ze ongewenst gedrag vertonen.
Ga ik terug naar de slipketting.
Mijn doggen hebben hebben altijd een slipketting om als we wandelen.
Ze lopen keurig naast me, de slip hangt altijd los om hun hals.
Tot ze opeens een nijn of een ree of een pony tegen komen.
Dan heb ik ze wel bij me, met die slip.
Ik zie het probleem niet zo, de ' straf' van de slip is er alleen maar als ze ongewenst gedrag vertonen.
- stefanie
- Zeer actief
Waarom zou een dominante hond een slipketting nodig hebben?Wilsophie schreef:De reden was dat hij toen erg dominant was
De link die je nu legt snap ik niet helemaal.Wilsophie schreef: dat is hij nu ook nog wel, maar we hebben bijvoorbeeld vanmiddag hem op een groot veld losgelaten en hij komt steeds keurig naar ons toe.

-
- Actief
Dat getuigt ook enigszins van mijn onkunde in deze.
Met het loslopen bedoel ik dat hij dan gehoorzaam is. Het corrigeren door met een ruk aan de lijn te trekken, heeft mij vanaf het begin tegen gestaan. Echter mijn man volgde de raad op van de juffrouw van de cursus. Wij komen daar niet meer en ik vind het advies dan eigenlijk onvoldoende. Ik bedoel, je hebt net een puppy en je moet zo'n ketting aanschaffen omdat hij bij de trainin dominant was en eigenzinnig bij het wandelen, maar dan volgt er bijvoorbeeld niet dat je na verloop van tijd als hij wat groter is en beter luistert je deze ketting mag vervangen.
Wij hebben enorm veel gelezen en info gezocht omtrent honden maar je kunt niet alles weten denk ik en dit onderwerp is te laat onder mijn aandacht gekomen.
Je gaat naar forums, en kijkt bij voeding en rassen e.d. maar oh ... waar moet je beginnen. Ik denk dat we een goed hondenschool hadden.
Iets anders was mijn ervaring de afgelopen dagen met een hondenpension, maar dat is vast een ander topic.
Met vr.gr. en bedankt voor de reacties.
Met het loslopen bedoel ik dat hij dan gehoorzaam is. Het corrigeren door met een ruk aan de lijn te trekken, heeft mij vanaf het begin tegen gestaan. Echter mijn man volgde de raad op van de juffrouw van de cursus. Wij komen daar niet meer en ik vind het advies dan eigenlijk onvoldoende. Ik bedoel, je hebt net een puppy en je moet zo'n ketting aanschaffen omdat hij bij de trainin dominant was en eigenzinnig bij het wandelen, maar dan volgt er bijvoorbeeld niet dat je na verloop van tijd als hij wat groter is en beter luistert je deze ketting mag vervangen.
Wij hebben enorm veel gelezen en info gezocht omtrent honden maar je kunt niet alles weten denk ik en dit onderwerp is te laat onder mijn aandacht gekomen.
Je gaat naar forums, en kijkt bij voeding en rassen e.d. maar oh ... waar moet je beginnen. Ik denk dat we een goed hondenschool hadden.
Iets anders was mijn ervaring de afgelopen dagen met een hondenpension, maar dat is vast een ander topic.
Met vr.gr. en bedankt voor de reacties.
-
- Actief
Absoluut niet, hij is erg lief en aardig tegen andere hondjes. Gek op kinderen en laat zich graag knuffelen. Bij het krijgen van visite moeten we nogal eens corrigeren, zo enthousiast is hij en dat vindt niet iedereen even leuk... maar dat gaat steeds beter.Valt hij uit bijvoorbeeld? Misschien kun je hier het een en ander aan tips krijgen, zonder de slipketting te gebruiken.
-
- Zeer actief
Als je naar de Dog Whisperer kijkt dan werkt hij voornamelijk met de halsbanden die hun baasjes al om de hond hebben gehangen. En helaas, als baasje een prikband om de hond gehangen heeft, dan werkt Cesar ook daarmee.Wilsophie schreef:De reden was dat hij toen erg dominant was en dat is hij nu ook nog wel, maar we hebben bijvoorbeeld vanmiddag hem op een groot veld losgelaten en hij komt steeds keurig naar ons toe.
Dit even terzijde hoor.

Je hebt het nu over DVD's en dergelijke, maar ook dat kost geld. En dan is in vergelijking een cursus bij een echte Martin Gaus hondenschool een aanrader. Ze besteden heel veel tijd aan theorie, waar je veel van opsteekt, en je leert daar je hond te trainen met een clicker. Zodra je dat doorhebt kun je thuis zelf ook het een en ander aanleren.
-
- Zeer actief
Pups met slip kettingen vind ik ook niet charmant. Maar om nu onmiddelijk naar Martin Gaus te stappen. Die man vraagt kapitalen. pffffffffffffffffff. Gewoon een andere hondenschool is ook een idee.
Niet alles kan opgelost worden met koekjes en snoepjes. soms moet je gewoon een correctie geven op welke manier en in welke vorm dan ook. Een hond blijft een hond en heel zwart wit denken, creatief zijn, goed leren kijken naar je hond, de hond leren lezen is de basis. Een aantal hondenscholen heeft prima instructeurs lopen opgeleid door DogVision of O &O of elders.
Niet alles kan opgelost worden met koekjes en snoepjes. soms moet je gewoon een correctie geven op welke manier en in welke vorm dan ook. Een hond blijft een hond en heel zwart wit denken, creatief zijn, goed leren kijken naar je hond, de hond leren lezen is de basis. Een aantal hondenscholen heeft prima instructeurs lopen opgeleid door DogVision of O &O of elders.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Ik gebruik een 'choke leash' van touw materiaal.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dus gewoon een slipketting van touw.rubyred schreef:Ik gebruik een 'choke leash' van touw materiaal.

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
+1 Daarnaast verdien ik het gewoonElmo/maureen schreef::N: Ik heb ook geen last van een manieVind het gewoon leuk om te winkelen

-
- Zeer actief
Ierse Setter
Alleen schuiven die niet zo makkelijk terug als een ketting. Ben er dus niet van gecharmeerd.malinois schreef:dus gewoon een slipketting van touw.rubyred schreef:Ik gebruik een 'choke leash' van touw materiaal.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ze zijn dan ook niet bedoeld om mee te corrigerenflamme schreef:Alleen schuiven die niet zo makkelijk terug als een ketting. Ben er dus niet van gecharmeerd.malinois schreef:dus gewoon een slipketting van touw.rubyred schreef:Ik gebruik een 'choke leash' van touw materiaal.

Een jachtlijntje is alleen voor het makkelijk om- en af doen. En ze vallen overigens wel uit zichzelf weer los hoor, er passen meestal wel drie van die touwen door het oog

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
ik heb niet alles gelezen ..
Maar Boy loopt altijd met een slipketting. Dat omdat hij uitvalt naar reuen en ik hem anders niet meer kan houden.
Door de slipketting corrigeert hij zichzelf.
Over het kaal worden door een slipketting.. Wij hebben er een veter doorheen geregen. Dus komen zijn haren niet tussen de ketting te zitten
overigens vind ik wel dat je ze niet overal zou moeten kunnen kopen. Niet in alle dierenwinkels. Maar ook prikbanden halti's en TT's vind ik not done voor een zaak waar mensen komen die niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.
(ik weet zelf ook niet hoe ik met prikbanden halti's en TT's om moet gaan)
Maar Boy loopt altijd met een slipketting. Dat omdat hij uitvalt naar reuen en ik hem anders niet meer kan houden.
Over het kaal worden door een slipketting.. Wij hebben er een veter doorheen geregen. Dus komen zijn haren niet tussen de ketting te zitten

overigens vind ik wel dat je ze niet overal zou moeten kunnen kopen. Niet in alle dierenwinkels. Maar ook prikbanden halti's en TT's vind ik not done voor een zaak waar mensen komen die niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.
(ik weet zelf ook niet hoe ik met prikbanden halti's en TT's om moet gaan)
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
En, helpt het?Yaikaa schreef:Maar Boy loopt altijd met een slipketting. Dat omdat hij uitvalt naar reuen en ik hem anders niet meer kan houden.

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Dat wel. Want op het moment dat hij ook maar een beetje druk voelt als hij ook maar iets harder gaat trekken dan komt hij al weer rustiger naast me lopen tot ik hem weer vooruit laat gaan.
ik heb ook niet het idee dat ik hem ooit pijn heb gedaan met de slipketting
ik heb ook niet het idee dat ik hem ooit pijn heb gedaan met de slipketting
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Maar een jachtlijntje is wat anders dan wat ik versta onder een Choke leash? Of heb ik nu het verkeerde voor me. Want ik ken ze toch wel, van die dikkere touwen die als halsband worden gebruikt. Is niet de bedoeling dat ze als correctiemiddel worden gebruikt, maar omdat ze de haren minder zouden beschadigen worden die gebruikt ipv een ijzeren slip. Ze schuiven dus ook niet meteen terug. Heb zelfs wel eens mensen ze weer met de ahnd los moeten maken.Jaap* schreef:Ze zijn dan ook niet bedoeld om mee te corrigerenflamme schreef:Alleen schuiven die niet zo makkelijk terug als een ketting. Ben er dus niet van gecharmeerd.![]()
Een jachtlijntje is alleen voor het makkelijk om- en af doen. En ze vallen overigens wel uit zichzelf weer los hoor, er passen meestal wel drie van die touwen door het oog
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Geen idee waar jij het over hebt? Choke leash gebruik je om te corrigeren en daarna schuift die vanzelf weer terug en hangt die heel los om hond zijn nek.flamme schreef:Maar een jachtlijntje is wat anders dan wat ik versta onder een Choke leash? Of heb ik nu het verkeerde voor me. Want ik ken ze toch wel, van die dikkere touwen die als halsband worden gebruikt. Is niet de bedoeling dat ze als correctiemiddel worden gebruikt, maar omdat ze de haren minder zouden beschadigen worden die gebruikt ipv een ijzeren slip. Ze schuiven dus ook niet meteen terug. Heb zelfs wel eens mensen ze weer met de ahnd los moeten maken.Jaap* schreef:Ze zijn dan ook niet bedoeld om mee te corrigerenflamme schreef:Alleen schuiven die niet zo makkelijk terug als een ketting. Ben er dus niet van gecharmeerd.![]()