Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

buddha moet eraan geloven..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: buddha moet eraan geloven..

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sjaak-k schreef:Labradoodles worden met 8 weken ontdaan van hun voortplantingsorganen (zowel de reutjes als de teefjes).

:piew:
valt nog mee dat het niet gelijk na de geboorte gebeurt :Q:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Inne schreef:
malinois schreef: Dat TS niet gaat nadenken als dit allemaal gezegd wordt is haar fout.... ze had vooraf na kunnen gaan dat dit niet zo vrolijk ontvangen zou gaan worden.
Ben het met je eens dat je als hondenbezitter na behoort te denken over de eventuele gevolgen en risico's van ingrepen die je een hond laat ondergaan. Wat ik hier zie is een sneeuwbaleffect. TS vertelt dat ze haar pupje laat castreren, een aantal mensen gaat hier fel op in, TS verdedigt zich en komt met argumenten (waaruit overigens blijkt dat ze onjuist geinformeerd is), enzovoort. Dat is logisch, dat is menselijk en dat is zoals het er op een forum aan toe kan gaan. Uiteindelijk is, ondanks alle tegenargumenten, het hondje wel gecastreerd. Misschien was er een kans geweest dat TS de castratie had laten zitten of op zijn minst wat had uitgesteld, als haar was gevraagd specifiek aan te geven wat haar motivaties zijn voor castratie. Met tegenargumenten die op de juiste wijze waren gebracht (gegeven vanuit veel kennis die zich op dit forum bevindt)waren haar ogen misschien open gegaan en had ze de castratie uitgesteld omdat ze zelf in had gezien dat het erg vroeg is. Dat is nu niet gebeurd. En dat vind ik een gemiste kans. Mensen hebben kunnen spuien, maar er is niets veranderd.
Sorry? De castratie was al ingepland hoor, en de beslissing genomen. De hond is de dag na het openen van het topic gecastreerd. En verder denk ik ten eerste zo dat TS wel degelijk aan het nadenken is gezet en ten tweede zijn dit soort topics per google te vinden. Dus hebben we TS gemist, dan zijn er hopelijk nog genoeg mensen die het later lezen en er het één en ander van opsteken.

In elk geval ben ik blij dat ik op een forum zit waar als iemand een lacherig topic opent 'Buddha moet eraan geloven...' en het blijkt om een pup van amper zes maanden te gaan, dat kritiek en commentaar uitlokt. Er zullen vast wel fora zijn waar dat anders aan toegaat en je altijd wel een stel mutsen kunt vinden die standaard oh en ah roepen. Hier is dat goddank niet zo en dat houden we lekker zo.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inne schreef:
malinois schreef: Dat TS niet gaat nadenken als dit allemaal gezegd wordt is haar fout.... ze had vooraf na kunnen gaan dat dit niet zo vrolijk ontvangen zou gaan worden.
Ben het met je eens dat je als hondenbezitter na behoort te denken over de eventuele gevolgen en risico's van ingrepen die je een hond laat ondergaan. Wat ik hier zie is een sneeuwbaleffect. TS vertelt dat ze haar pupje laat castreren, een aantal mensen gaat hier fel op in, TS verdedigt zich en komt met argumenten (waaruit overigens blijkt dat ze onjuist geinformeerd is), enzovoort. Dat is logisch, dat is menselijk en dat is zoals het er op een forum aan toe kan gaan. Uiteindelijk is, ondanks alle tegenargumenten, het hondje wel gecastreerd. Misschien was er een kans geweest dat TS de castratie had laten zitten of op zijn minst wat had uitgesteld, als haar was gevraagd specifiek aan te geven wat haar motivaties zijn voor castratie. Met tegenargumenten die op de juiste wijze waren gebracht (gegeven vanuit veel kennis die zich op dit forum bevindt)waren haar ogen misschien open gegaan en had ze de castratie uitgesteld omdat ze zelf in had gezien dat het erg vroeg is. Dat is nu niet gebeurd. En dat vind ik een gemiste kans. Mensen hebben kunnen spuien, maar er is niets veranderd.
Als je de moeite had genomen het hele topic te lezen voordat je de moraalridder ging uithangen had je op pagina 1 al kunnen zien dat het besluit van TS vast stond, ondanks de -toen nog- vriendelijke tegenwerpingen van medeforummers.
Dit zei ze daar namelijk:
pukkiepower schreef:goed... eh het gebeurt morgen wou het gewoon ff kwijt en verder hoef ik geen uitleg :roll:
mijn keuze is een castratie
voel me al rottig genoeg voor morgen
en vervolgens troostte ze zichzelf door kunstnagels te gaan zetten.....
Dus kom me alsjeblieft niet aan met die flauwe kul van een gemiste kans, wat die was er helemaal niet!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Het is goed dat in dit topic kritisch wordt gekeken en gereageerd, helemaal mee eens. Er zijn echter diverse manieren om kritisch te zijn.

Als je doel is iemand bewust te maken van de risico's en gevolgen van een castratie op zeer jonge leeftijd met als gevolg dat iemand die ingreep uitstelt of laat zitten, werkt op deze manier iemand aanvallen alleen maar averechts. Dat is wel gebleken, de hond is immers gecastreerd. Wie weet had TS de ingreep naar een later tijdstip verzet wanneer ze beseft had wat de gevolgen van een dergelijke ingreep kunnen zijn.
Als je geen doel hebt gericht op het welzijn van de hond en alleen je mening wilt verkondigen, ga dan vooral zo door.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
renee-uk
Zeer actief

Inne schreef:Het is goed dat in dit topic kritisch wordt gekeken en gereageerd, helemaal mee eens. Er zijn echter diverse manieren om kritisch te zijn.

Als je doel is iemand bewust te maken van de risico's en gevolgen van een castratie op zeer jonge leeftijd met als gevolg dat iemand die ingreep uitstelt of laat zitten, werkt op deze manier iemand aanvallen alleen maar averechts. Dat is wel gebleken, de hond is immers gecastreerd. Wie weet had TS de ingreep naar een later tijdstip verzet wanneer ze beseft had wat de gevolgen van een dergelijke ingreep kunnen zijn.
Als je geen doel hebt gericht op het welzijn van de hond en alleen je mening wilt verkondigen, ga dan vooral zo door.
LEZEN!!!!!!
Er werd niks aangevallen en het besluit stond al vast!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Inne
Zeer actief

Euh... moraalridder :scratch: ? Hahaha. Geen enkel besluit staat ooit vast. En ook vaststaande besluiten kunnen ongedaan worden gemaakt.
Goed, het doet er ook niet meer toe. De hond is al lang en breed gecastreerd.
Afbeelding
Madison

Inne
Zeer actief

O ja, en dat iemand kunstnagels laat zetten vind ik zo volstrekt oninteressant dat ik het lees maar niet registreer wat ik gelezen heb... Excuus hoor :oohja:
Afbeelding
Madison

renee-uk
Zeer actief

Inne schreef:Euh... moraalridder :scratch: ? Hahaha. Geen enkel besluit staat ooit vast. En ook vaststaande besluiten kunnen ongedaan worden gemaakt.
Goed, het doet er ook niet meer toe. De hond is al lang en breed gecastreerd.
Ja zo lust ik er nog wel een paar.... :roll:
Heb je inmiddels het hele topic al gelezen?
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inne schreef:Het is goed dat in dit topic kritisch wordt gekeken en gereageerd, helemaal mee eens. Er zijn echter diverse manieren om kritisch te zijn.

dat beestje werd toch wel gecastreerd, want hij zou later maar eens gaan mekkeren als hij een loopse teef rook want dat deed een hond ergens in verweggistan ook en hij tilt zn poot op... ohohoh een reu die zn poot optilt, het zou verboden moeten worden :80:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inne
Zeer actief

Natuurlijk heb ik het hele topic gelezen. Ik reageer dan ook op wat ik in dit hele topic zie gebeuren (uitzonderingen daar gelaten, voor de duidelijkheid). Waarom vraag je dat?
Afbeelding
Madison

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”