Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verkleuring neus
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Verkleuring neus
Jawel Den Keizers neus... is van zwart naar leverbruin gegaan en best heel snel, is dit gewoon een vorm van pigment verlies? is dit iets engs? :N:
Het pigment rond zijn ogen is wel gewoon nog zwart, maar die neus..
Het pigment rond zijn ogen is wel gewoon nog zwart, maar die neus..

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: Verkleuring neus
soms is dat een wisselneusje, rozig in de winter en zwart in de zomer. Jan heeft dat ook een beetje.
Mijn witjes kregen op latere leeftijd ook een roze neus, dat is gewoon pigmentverlies denk ik.
Mijn witjes kregen op latere leeftijd ook een roze neus, dat is gewoon pigmentverlies denk ik.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
doggielover
Den Keizer komt toch uit het buitenland? Hier ook een Griek die ooit met een heerlijke zwarte dop gekomen is, maar na 1 jaar een roze/bruin varkensneusje heeft gekregen
Schijnt te maken te hebben met de zon (of om precies te zijn, het tekort eraan in ons land).
- renee-uk
- Zeer actief
Mijn witjes zijn oerhollands hoor, dus denk niet dat de plek waar ze vandaan komen er iets mee te maken heeftdoggielover schreef:Den Keizer komt toch uit het buitenland? Hier ook een Griek die ooit met een heerlijke zwarte dop gekomen is, maar na 1 jaar een roze/bruin varkensneusje heeft gekregenSchijnt te maken te hebben met de zon (of om precies te zijn, het tekort eraan in ons land).

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Hier ook een geboren Hollandse neus die varieert van op zijn best een soort donkergrijsbruin naar
leverkleurig met wat donkere stippen in mindere tijden ( rond de loopsheid bijv.)
leverkleurig met wat donkere stippen in mindere tijden ( rond de loopsheid bijv.)
Groetjes, Marjan
- cloris
- Zeer actief
Ik vind het best jammer, hij had echt zo'n mooie zwarte dop, nu is het net of hij in de verf heeft gezeten met de neus en dan is het ook nog niet egaal 

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- renee-uk
- Zeer actief
Het is ook best jammer, maar er is weinig aan te doen denk ik.
Geloof dat ik wel eens gelezen heb dat er een supplement voor gegeven werd, vlierbessen heb ik in mijn hoofd maar of dat klopt weet ik niet echt heel zeker.
Ik zal eens kijken of google dat nog kan vinden
Ik heb ook wel eens iemand gezien op een show die er wat zwartsel op deed, maar dat blijft natuurlijk niet langere tijd zitten
edit: was inderdaad vlierbes en ook zeewier.
Geloof dat ik wel eens gelezen heb dat er een supplement voor gegeven werd, vlierbessen heb ik in mijn hoofd maar of dat klopt weet ik niet echt heel zeker.
Ik zal eens kijken of google dat nog kan vinden
Ik heb ook wel eens iemand gezien op een show die er wat zwartsel op deed, maar dat blijft natuurlijk niet langere tijd zitten
edit: was inderdaad vlierbes en ook zeewier.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik merk hier bij Billy dat onder invloed van meer zon z'n neus weer pikzwart wordt. Nu, zo aan het eind van de winter, is 'ie bruin maar over een poosje weer zwart.
Dus wie weet heeft de Keizer in juni al weer een adelijke zwarte dop.
Dus wie weet heeft de Keizer in juni al weer een adelijke zwarte dop.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Tatoeëren
Het komt door de invloed van de zon, denk ik. De ene hond heeft het sterker dan de andere.
Recessief gelen staan erom bekend (witjes, goldens, dat soort kleuren) maar DK is extreem bont, dus die zou het niet moeten hebben, hij is gewoon zwart op B.
Je ziet het zelden tot nooit bij bont namelijk.
Maar kwaad kan het niet hoor.
Ik meen ook vlierbes, trouwens, maar geen idee of dat echt iets doet.
Het komt door de invloed van de zon, denk ik. De ene hond heeft het sterker dan de andere.
Recessief gelen staan erom bekend (witjes, goldens, dat soort kleuren) maar DK is extreem bont, dus die zou het niet moeten hebben, hij is gewoon zwart op B.
- renee-uk
- Zeer actief
van vlierbes weet ik het niet, zeewier kregen ze allemaal bij mij en dat had er geen invloed op.Marjoleine schreef:Tatoeëren![]()
Wat is Jan dan?
Want die heeft het ook een beetje op de zij-bovenkant van zijn neus. Het is echt een wisselneus want die is nu, na het beetje zon dat we hebben, al weer zwart

- White
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Yep, dat is een wisselneus, dat zie je bij de witte herders toch vrij regelmatig voorkomen helaas...mooi is anders en het schijnt dat vlierbes extract er tegen zou helpen.
Ook zie je dat er op show nog wel eens black-out voor wordt gebruikt wat ook wel wordt verkocht onder de naam cherryknoll.
Meestal zijn de wisselneusjes in de winter weer donkerbruin of zwart en gelukkig heb ik hier een hond bij wie de neus niet echt leverkleurig wordt, maar mooi is anders als je die mooie zwarte dropneusjes gewend bent.
Op de foto hiernaast van de mijne, zie je ook wel dat zijn neus niet mooi zwart is, niks aan te doen helaas, al moet ik bekennen dat ik die vlierbes nog nooit heb gebruikt, dus ik kan niet zeggen of dat zou helpen.
Ook zie je dat er op show nog wel eens black-out voor wordt gebruikt wat ook wel wordt verkocht onder de naam cherryknoll.
Meestal zijn de wisselneusjes in de winter weer donkerbruin of zwart en gelukkig heb ik hier een hond bij wie de neus niet echt leverkleurig wordt, maar mooi is anders als je die mooie zwarte dropneusjes gewend bent.
Op de foto hiernaast van de mijne, zie je ook wel dat zijn neus niet mooi zwart is, niks aan te doen helaas, al moet ik bekennen dat ik die vlierbes nog nooit heb gebruikt, dus ik kan niet zeggen of dat zou helpen.
groetjes Daan en een poot van Mike

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Yep werkt in een aantal gevallen heel erg goed. Nadeel is wel dat hij mogelijk ook spots over het lichaam krijgt. In combinatie met zeewier werkt het nog beter.Marjoleine schreef:

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Bij mijn eerste Zuidrus heb ik tijden vlierbesdragees gegeven zonder enig resultaat, helaas....
Groetjes, Marjan
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
och cloor. ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind, maar wisselneusje klinkt wel heeel lief!
het keizertje heeft een wisselneusje
het keizertje heeft een wisselneusje

-
Marion.
Miep heeft prachtig pigment, maar niet op haar neus. Ondanks Caro's ezelsbruggetje (SaaRRRRR is donkeRRRRR) hou ik het op Saar met haar swarte dop. Miep heeft een roze dop.
Maar ze blijft net zo lief, en net zo mooi. Al moet ik wel zeggen dat ik ook smelt bij prachtig pigment bij lichte honden. De nestzus van Miep had laatst haar laatste nest. Maar 2 puppen. Maar zooooooooooooooooooooooo mooi. Al vanaf de eerste dag allemaal pikzwarte zooltjes. Gelukkig waren de puppen al vergeven.
Maar ze blijft net zo lief, en net zo mooi. Al moet ik wel zeggen dat ik ook smelt bij prachtig pigment bij lichte honden. De nestzus van Miep had laatst haar laatste nest. Maar 2 puppen. Maar zooooooooooooooooooooooo mooi. Al vanaf de eerste dag allemaal pikzwarte zooltjes. Gelukkig waren de puppen al vergeven.
- cloris
- Zeer actief
Nou erg is het niet natuurlijk, maar ik vroeg me af of het 'kwaad' kon
niet dus, ben reuze benieuwd of hij straks weer een zwarte dop krijgt, vorig jaar had hij het niet trouwens
De Keizer heeft een wisselneusje dus
De Keizer heeft een wisselneusje dus

-
Melanie 74
Dolina is ook altijd zwart geweest met haar neus maar de afgelopen winter zag ik toch een hele lichte "wisselneus".
Totaal geen zon gehad, en nu het voorjaar is en ze weer lekker buiten is kleurt deze weer mooi naar zwart terug.
Wanda kan ik nog niets over zeggen, die heeft een superzwarte neus maar is nog maar 7,5 maanden oud.
Totaal geen zon gehad, en nu het voorjaar is en ze weer lekker buiten is kleurt deze weer mooi naar zwart terug.
Wanda kan ik nog niets over zeggen, die heeft een superzwarte neus maar is nog maar 7,5 maanden oud.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een lekkere vent?renee-uk schreef:Wat is Jan dan?
Hij kan best B/b zijn. Dat heeft dan invloed.
Maar als DH is ie in elk geval ky/ky en daardoor toont zo'n hond altijd het phaeomelanine, niet de eumelanine. En dat zie je soms terug in de neus.
Ze kan best bruin zijn op B.Marion. schreef:Miep heeft prachtig pigment, maar niet op haar neus. Ondanks Caro's ezelsbruggetje (SaaRRRRR is donkeRRRRR) hou ik het op Saar met haar swarte dop. Miep heeft een roze dop.
Bij een recessief gele hond zie je niet wat ze op B hebben, maar de b/b honden hebbe dus op de neus en soms slijmvliezen wel minder diep gekleurd pigment.
- renee-uk
- Zeer actief
ik vind het allemaal nog steeds onbegrijpelijk hoor en ik doe toch heus mijn best

Jan bijvoorbeeld is gitzwart en heeft een wisselneus.
Gina daarentegen heeft een doorgeschoten dek en wat er aan zwart zit is zeker niet diepzwart maar die heeft zomer en winter dezelfde egaal zwarte neus.
Dan denk je toch dat dat er ook iets mee te maken zou hebben, maar blijkbaar niet dus....
Jan bijvoorbeeld is gitzwart en heeft een wisselneus.
Gina daarentegen heeft een doorgeschoten dek en wat er aan zwart zit is zeker niet diepzwart maar die heeft zomer en winter dezelfde egaal zwarte neus.
Dan denk je toch dat dat er ook iets mee te maken zou hebben, maar blijkbaar niet dus....