Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dogs adoptions Nederland? Wie nog meer?
Moderator: moderatorteam
- annelies661
- Actief
- Aantal honden: 2
Dogs adoptions Nederland? Wie nog meer?
Nadat ons hondje even geleden is overleden wilde we er toch weer een tweede bij.
Omdat Barza (de hond die we nog hebben) uit Roemenië komt leek het ons leuk om die traditie in ere te houden. (als je ziet in welke omstandigheden ze daar leven...)
Via google zijn we dus bij dogs adoptions nederland gekomen en hebben daar een schattig hondje gevonden die ws eind april of begin mei naar NL komt!
Zijn er meer mensen die hondjes uit het buitenland geadopteerd hebben? Of zelfs bij dogs adoptions?
x
Omdat Barza (de hond die we nog hebben) uit Roemenië komt leek het ons leuk om die traditie in ere te houden. (als je ziet in welke omstandigheden ze daar leven...)
Via google zijn we dus bij dogs adoptions nederland gekomen en hebben daar een schattig hondje gevonden die ws eind april of begin mei naar NL komt!
Zijn er meer mensen die hondjes uit het buitenland geadopteerd hebben? Of zelfs bij dogs adoptions?
x
Eigenaar van 2 schatten van honden: Een rottweiler en een bastaardje..
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Dogs adoptions Nederland? Wie nog meer?
hier 2 buitenlandertjes , beide vanuit Spanje via een andere stichting.
ik ben niet zo bekend met dogs adoption, volgens mij werken of hebben ze samen gewerkt met dutchy puppy.. geen idee of het een goede of slechte stichting is.
ik ben niet zo bekend met dogs adoption, volgens mij werken of hebben ze samen gewerkt met dutchy puppy.. geen idee of het een goede of slechte stichting is.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Dogs adoptions ken ik ook niet...wel goed checken of het geen puppy-importfabriek is
Wij hebben onze honden uit Kreta via Mirtos, zie mijn onderschrift
groetjes, Ingrid
Wij hebben onze honden uit Kreta via Mirtos, zie mijn onderschrift
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- annelies661
- Actief
Nee, ik heb het volle vertrouwen in ze..
Ze zijn inmiddels op huisbezoek geweest (doen ze bij iedere adoptie) en via een forum vind alles wat je wil weten en verhalen van anderen die via hun een hondje hebben gekregen.
Ze komen er zelf ook regelmatig meekletsen. (zie ook link in mijn onderschrift)
Ze komen naar NL en zijn geent, gechipt, gecastreerd/stelleriseerd en gecheckt door een dierenarts.
Maar er zijn dus niet meerdere prikkers hier die via hun een hondje hebben..
Ze zijn inmiddels op huisbezoek geweest (doen ze bij iedere adoptie) en via een forum vind alles wat je wil weten en verhalen van anderen die via hun een hondje hebben gekregen.
Ze komen er zelf ook regelmatig meekletsen. (zie ook link in mijn onderschrift)
Ze komen naar NL en zijn geent, gechipt, gecastreerd/stelleriseerd en gecheckt door een dierenarts.
Maar er zijn dus niet meerdere prikkers hier die via hun een hondje hebben..
-
yvonne dl
- Zeer actief
ja....... ikke......
Mijn armida komt uit roemenie van dogs adoptions.
Ze was in de opvang en daarna heb ik haar gehouden..
goh.... wie kijkt daar van op???? haha
Mijn armida komt uit roemenie van dogs adoptions.
Ze was in de opvang en daarna heb ik haar gehouden..
goh.... wie kijkt daar van op???? haha
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- annelies661
- Actief
Wat leuk! Is het lang geleden?
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Zo he daar staan heel wat beestjes op.
Hebben die hondjes allemaal een oormerk in?
Hebben die hondjes allemaal een oormerk in?
Groetjes Willy, Djock en Puck

- annelies661
- Actief
Ja, daaraan kun je zien dat ze gecastreerd/gestelleriseerd zijn.
Het doel van de stichting is honden van de staat halen, stelleriseren/castreren en daarna weer met een merk terug op de plek brengen waar ze gevonden zijn.
Alleen de honden die niet terug kunnen vanwege gevaarlijke omgeving of mishandeling komen op de site.
Het doel van de merken zijn dat de hondenvangers/hondendoders die honden met rust laten. Helaas doen die rotzakken het niet en houden ze ervan om honden te doden...
Het doel van de stichting is honden van de staat halen, stelleriseren/castreren en daarna weer met een merk terug op de plek brengen waar ze gevonden zijn.
Alleen de honden die niet terug kunnen vanwege gevaarlijke omgeving of mishandeling komen op de site.
Het doel van de merken zijn dat de hondenvangers/hondendoders die honden met rust laten. Helaas doen die rotzakken het niet en houden ze ervan om honden te doden...
-
yvonne dl
- Zeer actief
Ze was al heel lang bij ons in de opvang.
Er waren 2 aanvragen die ik niet goed genoeg vond haha en toen ze ook nog ziek werd hebben we haar maar gehouden.
ze is zo lief en ze is nu jan een jaar officieel geadopteerd.
maar ik denk al anderhalf jaar bij ons.
Er waren 2 aanvragen die ik niet goed genoeg vond haha en toen ze ook nog ziek werd hebben we haar maar gehouden.
ze is zo lief en ze is nu jan een jaar officieel geadopteerd.
maar ik denk al anderhalf jaar bij ons.
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- annelies661
- Actief
Oh wat leuk zeg!
Toch fijn dat ze zo'n goed huisje heeft gevonden!!
Toch fijn dat ze zo'n goed huisje heeft gevonden!!
-
doggielover
Ik heb 4 honden, waarvan 2 buitenlandertjes. 1 Via een stichting geadopteerd en 1 zelf meegenomen vanaf Kos waar we op vakantie waren. Mijn zusje heeft een Portugeesje geadopteerd via Villa Zwerfhond, daar hebben ze ook hele leuke hondjes (ook uit Roemenië). Op welk hondje is jullie keus gevallen? Veel voorpret in ieder geval! Weer een hondje gered uit een hondenhel 
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Hier eentje uit Spanje, via stichting Prozus.
- iones
- Zeer actief
Ik heb 3 honden en een ervan komt uit Spanje. Het is een heel lief en zacht hondje, was ook zo zindelijk en paste zich gemakkelijk aan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Heel mooi dat deze hondjes een goed tehuis krijgen.
Helaas zijn honden in Azie, Afrika en veel zuidelijke Europese landen slecht af...in driekwart van de wereld eigenlijk. Ik vind het altijd weer vreselijk om dit te zien.Wij zijn niet zoveel beter, alleen maken we het minder zichtbaar en richten onze dierenmishandeling op vee, we gooien kuikens door de hakselaar, en laten varkens creperen voordat ze de dood ingejaagd worden. Om over plofkippen maar niet te praten
Al met al, er zijn al aanwijzingen dat er veel ziekten meekomen met deze honden. Ze hebben een geschiedenis, ik heb hier al drie keer gezien dat zo'n hond afgemaakt werd omdat ie niet tam te krijgen was
Dus al met al een druppel op de gloeiende plaat. Maar ja, die beestjes die jullie in huis nemen die zijn in ieder geval gered.
Beter zou zijn als mensen in hun eigen omgeving goed voor dieren zouden zorgen. Nu verplaatsen we het probleem. Zaken in eigen land worden genegeerd en we gaan spanjaarden en portugezen aanspreken op hun wangedrag.
Helaas zijn honden in Azie, Afrika en veel zuidelijke Europese landen slecht af...in driekwart van de wereld eigenlijk. Ik vind het altijd weer vreselijk om dit te zien.Wij zijn niet zoveel beter, alleen maken we het minder zichtbaar en richten onze dierenmishandeling op vee, we gooien kuikens door de hakselaar, en laten varkens creperen voordat ze de dood ingejaagd worden. Om over plofkippen maar niet te praten
Al met al, er zijn al aanwijzingen dat er veel ziekten meekomen met deze honden. Ze hebben een geschiedenis, ik heb hier al drie keer gezien dat zo'n hond afgemaakt werd omdat ie niet tam te krijgen was
Dus al met al een druppel op de gloeiende plaat. Maar ja, die beestjes die jullie in huis nemen die zijn in ieder geval gered.
Beter zou zijn als mensen in hun eigen omgeving goed voor dieren zouden zorgen. Nu verplaatsen we het probleem. Zaken in eigen land worden genegeerd en we gaan spanjaarden en portugezen aanspreken op hun wangedrag.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Welke ziekten en een hond niet tam te krijgen?AnneMarie schreef:Heel mooi dat deze hondjes een goed tehuis krijgen.
Helaas zijn honden in Azie, Afrika en veel zuidelijke Europese landen slecht af...in driekwart van de wereld eigenlijk. Ik vind het altijd weer vreselijk om dit te zien.Wij zijn niet zoveel beter, alleen maken we het minder zichtbaar en richten onze dierenmishandeling op vee, we gooien kuikens door de hakselaar, en laten varkens creperen voordat ze de dood ingejaagd worden. Om over plofkippen maar niet te praten![]()
Al met al, er zijn al aanwijzingen dat er veel ziekten meekomen met deze honden. Ze hebben een geschiedenis, ik heb hier al drie keer gezien dat zo'n hond afgemaakt werd omdat ie niet tam te krijgen was![]()
Wat je zegt is in mijn ogen weer een hoop bangmakerij en broodje aap. Er zijn ook nederlandse honden die gedragsproblemen hebben of ziek zijn.
het gros van de buitenlandse honden zijn prima honden die hier een fijn leven leiden zonder noemenswaardige problemen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
De Keizer komt uit Portugal 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Zo is dat!Eline* schreef:Welke ziekten en een hond niet tam te krijgen?AnneMarie schreef:Heel mooi dat deze hondjes een goed tehuis krijgen.
Helaas zijn honden in Azie, Afrika en veel zuidelijke Europese landen slecht af...in driekwart van de wereld eigenlijk. Ik vind het altijd weer vreselijk om dit te zien.Wij zijn niet zoveel beter, alleen maken we het minder zichtbaar en richten onze dierenmishandeling op vee, we gooien kuikens door de hakselaar, en laten varkens creperen voordat ze de dood ingejaagd worden. Om over plofkippen maar niet te praten![]()
Al met al, er zijn al aanwijzingen dat er veel ziekten meekomen met deze honden. Ze hebben een geschiedenis, ik heb hier al drie keer gezien dat zo'n hond afgemaakt werd omdat ie niet tam te krijgen was![]()
Beter zou zijn als mensen in hun eigen omgeving goed voor dieren zouden zorgen. Nu verplaatsen we het probleem. Zaken in eigen land worden genegeerd en we gaan spanjaarden en portugezen aanspreken op hun wangedrag.![]()
Wat je zegt is in mijn ogen weer een hoop bangmakerij en broodje aap. Er zijn ook nederlandse honden die gedragsproblemen hebben of ziek zijn.
het gros van de buitenlandse honden zijn prima honden die hier een fijn leven leiden zonder noemenswaardige problemen.
Daarbij hoeft het een het ander niet uit te sluiten. Je kunt én een vuist maken tegen dierenleed in Zuid-Europese landen én een hond uit het buitenland adopteren.
En als je dan ook nog een hond kiest die bemiddeld wordt door een stichting die in het desbetreffende 'buitenland' ook z'n steentje bijdraag (hulp ter plaatse, voorlichting op bijv. scholen etc..) ben je helemaal op de goede weg.
- Dreetje
- Zeer actief
Hier een hond uit Spanje.
Ze is via stichting Paws bij ons gekomen.
Ze is via stichting Paws bij ons gekomen.
Andrea

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Hoi Eline,
Ik hoorde van de dierenarts dat er buitenlandse ziekten meekomen, ik zal navragen welke precies. Dat wil niet zeggen dat dat nu een reden moet zijn om die honden niet te willen. Het lijkt mij vrij logisch, ik ken ook mensen die veel reizen en die hebben ook ziekten die wij hier niet kennen. Dat wil nog niet zeggen dat je dan in Europa moet blijven als je graag naar Afrika op reis gaat....
De honden met een probleem die een spuitje hebben gehad, die ken ik toevallig. En ja, ik zie ook dat de eigenaar hier een rol in gespeeld heeft...in ieder geval ken ik er een paar die nogal happerig zijn. Ik ken er zeker zoveel die prima gedijen en dat zijn leuke honden met gebruiksaanwijzing maar dat is ook wel weer grappig.
Waarbij ik me bij enkele ook afvraag of niet iemand deze verschrikkelijk mist in Spanje want dat zijn echt geen zwervertjes. Eerder weggelopen en meegenomen vrees ik.
Waar ik vooral op doelde en waar jij je ook weer van af wend, is dat mensen elders de boel willen redden terwijl diezelfde mensen hier via een omweg meedoen aan dierenmishandeling.
Wij Nederlanders kunnen anderen toch zo goed de les lezen...
Ik vind het verschrikkelijk hoe er in de Zuid - Europese Afrikaanse en Aziatische landen met dieren wordt omgegaan, maar ze redden door ze hiernaar toe te halen, tja die druppel op de gloeiende plaat, daar ben ik niet zo voor.
Ik hoorde van de dierenarts dat er buitenlandse ziekten meekomen, ik zal navragen welke precies. Dat wil niet zeggen dat dat nu een reden moet zijn om die honden niet te willen. Het lijkt mij vrij logisch, ik ken ook mensen die veel reizen en die hebben ook ziekten die wij hier niet kennen. Dat wil nog niet zeggen dat je dan in Europa moet blijven als je graag naar Afrika op reis gaat....
De honden met een probleem die een spuitje hebben gehad, die ken ik toevallig. En ja, ik zie ook dat de eigenaar hier een rol in gespeeld heeft...in ieder geval ken ik er een paar die nogal happerig zijn. Ik ken er zeker zoveel die prima gedijen en dat zijn leuke honden met gebruiksaanwijzing maar dat is ook wel weer grappig.
Waarbij ik me bij enkele ook afvraag of niet iemand deze verschrikkelijk mist in Spanje want dat zijn echt geen zwervertjes. Eerder weggelopen en meegenomen vrees ik.
Waar ik vooral op doelde en waar jij je ook weer van af wend, is dat mensen elders de boel willen redden terwijl diezelfde mensen hier via een omweg meedoen aan dierenmishandeling.
Ik vind het verschrikkelijk hoe er in de Zuid - Europese Afrikaanse en Aziatische landen met dieren wordt omgegaan, maar ze redden door ze hiernaar toe te halen, tja die druppel op de gloeiende plaat, daar ben ik niet zo voor.
-
frummel
- Vaste gebruiker
Ik heb twee lieve schatten uit spanje geadopteerd,
via de Stichting honden van Ceuta.
twee podenco mixen.
Indy is nu 6 maanden, en Luna is dik 1,5 jaar oud.
via de Stichting honden van Ceuta.
twee podenco mixen.
Indy is nu 6 maanden, en Luna is dik 1,5 jaar oud.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan je precies vertellen welke ziekten. In zuid-europa komen de tekenziekten meer voor en ook hartworm en leishmania zie je in die gebieden. Ziekten die niet besmettelijk zijn en die een hond bv ook op vakantie in frankrijk op kan lopen.AnneMarie schreef:Hoi Eline,
De honden worden getest voor ze naar nederland komen. Bij hartworm en ehrlichia zijn de uitslagen duidelijk, de uitslag van leishmania kan negatief zijn ( dus hond = niet ziek), maar de hond kan wel drager zijn en mogelijk later ziek worden. Dat kan je dus niet uitsluiten. Wel kun je met goede informatie en bv geregeld bloedonderzoek de aandoening snel behandelen waardoor de hond hopelijk lang klachtenvrij kan blijven.
Overigens is het aantal honden wat negatief getest is en toch leishmania ontwikkelt klein.
In Spanje worden jaarlijks ruim 100.000 honden ingeslapen. Als je daar in asiels gaat kijken is het gros van de honden ooit als pup begonnen bij een gezin, maar ook weer vlot de straat opgekieperd. Veel van deze honden zijn prima sociaal, lief en vriendelijk, niets mis mee. In Spanje zwerven honden in de regel niet lang, want dan worden ze weggevangen door hondenvangers en na 10 dagen ingeslapen. Veel honden zijn dus gewoon leuk met mensen en ja..daar zitten de opvangen vol mee.De honden met een probleem die een spuitje hebben gehad, die ken ik toevallig. En ja, ik zie ook dat de eigenaar hier een rol in gespeeld heeft...in ieder geval ken ik er een paar die nogal happerig zijn. Ik ken er zeker zoveel die prima gedijen en dat zijn leuke honden met gebruiksaanwijzing maar dat is ook wel weer grappig.
Je hebt ook honden die echt nare dingen mee hebben gemaakt en dus getraumatiseerd zijn. Deze honden hebben vaak wel gedragsproblemen en je kunt je ook afvragen of de groep echte moeilijke honden wel naar Nederland gehaald moeten worden. Maar goed, dat is een andere discussie.
Dierenleed is dierenleed en dat is overal erg. Ik wend me nergens van af, ik vind alleen de argumenten vreemd. Omdat "we" hier via een omweg meedoen aan dierenmishandeling zou je elders niet mogen helpen? Dus doen we allemaal maar gewoon niets?Waar ik vooral op doelde en waar jij je ook weer van af wend, is dat mensen elders de boel willen redden terwijl diezelfde mensen hier via een omweg meedoen aan dierenmishandeling.
Ik voel me verbonden met de spaanse asielhonden en daar zet ik me voor in. En ik vind het prachtig als bv jij je inzet voor de dieren hier. Zo hebben we ieder ons ding.
Dieren hier naar toe halen is geen oplossing, maar je kunt je ook afvragen of dat dan een doel op zich moet zijn. Als ik een raspup neem los ik ook niets op. Als ik een spaanse hond neem los ik ook het zwerfhondenprobleem niet op, maar ik zie ook niet in waarom dat zou moeten.
Voor die ene hond is het overigens helemaal geen druppel op een gloeiende plaat, maar zijn leven. En vertel mijn honden maar eens dat het niets oplost en dat ze beter daar in de ellende hadden kunnen blijven..waarom is me overigens volledig onduidelijk, maar goed!
Wel moet er naast het helpen van de huidige honden daar gewerkt worden aan een strukturele oplossing, zodat ooit dit soort problemen in het land zelf worden opgelost op een diervriendelijke wijze. Zolang dat niet gebeurd ben ik blij dat er mensen zijn die zich inzetten voor deze dieren.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik ben het met Eline* eens.
Cariño komt uit een dodingstation waar hij gedumpt werd, dus niks 'een wegloper'.
De stichting die ik koos, zet zich ook ter plaatse in en selecteert de honden op gedrag.
Ze worden daar ook getest op ziektes voor ze naar Nederland komen.
De helft van de adoptiekosten gaan naar Spanje.
Ze komen in gastgezinnen waar ze op krachten kunnen komen voor de adoptie.
Misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar wel mijn druppel.
Dus daar hoef je niet voor of tegen te zijn, want het is mijn eigen keuze en die maak ik toch wel.
Je kan ook andersom beredeneren: waarom alleen op Nederland focussen, terwijl dierenleed ook elders voorkomt?
Cariño uit Spanje is gelukkig bij ons, dat is wat telt.
Cariño komt uit een dodingstation waar hij gedumpt werd, dus niks 'een wegloper'.
De stichting die ik koos, zet zich ook ter plaatse in en selecteert de honden op gedrag.
Ze worden daar ook getest op ziektes voor ze naar Nederland komen.
De helft van de adoptiekosten gaan naar Spanje.
Ze komen in gastgezinnen waar ze op krachten kunnen komen voor de adoptie.
Misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar wel mijn druppel.
Dus daar hoef je niet voor of tegen te zijn, want het is mijn eigen keuze en die maak ik toch wel.
Je kan ook andersom beredeneren: waarom alleen op Nederland focussen, terwijl dierenleed ook elders voorkomt?
Cariño uit Spanje is gelukkig bij ons, dat is wat telt.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Even, want ik kan je opmerking niet goed loslaten;AnneMarie schreef:
"daar ben ik niet zo voor" ; even vrij vertaald:

Blanqiuto, 1 jaar oud, zwerfhondje, het bedrijf waar hij samen met een ander hondje vaak rondscharrelde werd gesloten en de hondjes zijn via een omweg van het dodingsstation bij Kimba terecht gekomen. En daar zit je dan, als humpie tussen 130 andere honden..
je hebt kromme poten, je kan dus niet goed meekomen en tussen zo ontzettend veel honden is er weinig hoop op een baasje.

En daar loop je dan een dik jaar later door de nederlandse bossen, blij en met een toekomst voor je!
Hoezo is dat iets om niet zo voor te zijn? Hoezo een druppel op de gloeiende plaat? Wat is die gloeiende plaat? Europa? De wereld? Of is er geen gloeiende plaat, maar gewoon een hondje wat een huis vindt en helemaal geen druppel hoeft te zijn om bestaansrecht te hebben?
Soms snap ik er gewoon niets van.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Wat ik alleen helemaal nooit zal begrijpen is het feit dat we uit het buitenland honden halen terwijl hier de asiels vol zitten. De honden die er te lang zitten worden afgemaakt. zou het niet zo moeten zijn dat als je toch wilt helpen je de honden hier in eigen land eerst eens een goed plekje moet geven.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar in nederland zit het vol dan? het klopt dat de dierenbescherming ons dat graag doet geloven, maar de cijfers zeggen anders.Dianavdberkt schreef:Wat ik alleen helemaal nooit zal begrijpen is het feit dat we uit het buitenland honden halen terwijl hier de asiels vol zitten. De honden die er te lang zitten worden afgemaakt. zou het niet zo moeten zijn dat als je toch wilt helpen je de honden hier in eigen land eerst eens een goed plekje moet geven.![]()
Sterker nog; er zijn nederlandse asiels die honden uit het buitenland halen zodat ze wat te bemiddelen hebben.
En in Nederland worden geen dieren voor niets afgemaakt in asiels. Enkel bij gezondheidsproblemen of forse gedragsproblemen.
Ik zal zelf overigens nooit helemaal begrijpen waarom mensen die fokken en/of zelf een raspup nemen of hebben iets moeten vinden van de herplaatsers van een ander.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
niet persoonlijk opvatten maar ik vind het gelul dat er uit het buitenland honden gehaald worden terwijl wij hier in nederland zoveel honden hebben lopen die een goed gezin zoeken. En nee, ik ben niet een fokker die jaarlijks een nest fokt. ik fok maar eens in de zoveel tijd en wel te verstaan sporthonden die op een bepaalde bloedlijn geselecteerd worden. als ik geen fokker was geweest en niet zelf mijn eigen fokproducten zou opvangen als mensen ze niet meer willen zou ik geen moment aarzelen om een leuke hond uit een Nederlands asiel te halen.
zoals iemand anders al een keer heeft laten vallen moeten die landen het probleem zelf maar eens op gaan lossen door alle honden daar bv te castreren en meer geld daar te pompen in de asiels. moeten wij in nederland dan opdraaien voor het feit dat honden daar gewoon huisvuil zijn.
zoals iemand anders al een keer heeft laten vallen moeten die landen het probleem zelf maar eens op gaan lossen door alle honden daar bv te castreren en meer geld daar te pompen in de asiels. moeten wij in nederland dan opdraaien voor het feit dat honden daar gewoon huisvuil zijn.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
De asiels zitten hier niet bomvol.Dianavdberkt schreef:Wat ik alleen helemaal nooit zal begrijpen is het feit dat we uit het buitenland honden halen terwijl hier de asiels vol zitten. De honden die er te lang zitten worden afgemaakt. zou het niet zo moeten zijn dat als je toch wilt helpen je de honden hier in eigen land eerst eens een goed plekje moet geven.![]()
En honden worden hier ook niet zomaar afgemaakt. Er heeft hier in het asiel jaren en jaren een collie gezeten die echt niet afgespoten werd omdat er maar niemand kwam.
Wat mij betreft maakt het mij niet uit waar vandaan ik een hond een goed leven ga geven. Ik zie een hond op een site staan waar ik vervolgens als een blok voor val en die hond kan dus prima in het asiel hier om de hoek zitten maar kan ook in het asiel in Roemenie zitten. Zoals mijn Woopy die het vreselijk heeft gehad in Roemenie, die als een getraumatiseerde hond bij mij kwam en die ik beetje bij beetje weer wat vertrouwen heb kunnen geven. Een hondje die dankzij zijn dramatische start nog altijd de hinder daarvan ondervindt.
Ik ben blij dat hij hier gelukkig van veel mensen wel op de bank mag liggen, waar het veilig is, waar hij te eten krijgt en waar hij niet bang hoeft te zijn voor bepaalde mensen.
Mijn liefde voor dieren stopt niet bij de Nederlandse grens.

Cash v Heiligental en Flow.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Maar waarom zou jij er dan afentoe pups bij op de wereld zetten als de asiels volgens jou bomvol zitten?Dianavdberkt schreef:niet persoonlijk opvatten maar ik vind het gelul dat er uit het buitenland honden gehaald worden terwijl wij hier in nederland zoveel honden hebben lopen die een goed gezin zoeken. En nee, ik ben niet een fokker die jaarlijks een nest fokt. ik fok maar eens in de zoveel tijd en wel te verstaan sporthonden die op een bepaalde bloedlijn geselecteerd worden. als ik geen fokker was geweest en niet zelf mijn eigen fokproducten zou opvangen als mensen ze niet meer willen zou ik geen moment aarzelen om een leuke hond uit een Nederlands asiel te halen.
.
Zou ik dan ook maar niet meer doen, die mensen kunnen prima een leuke herder uit het asiel halen.

Cash v Heiligental en Flow.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar dan? Er zijn zat honden die een gezin zoeken, maar zijn dat dan dus ook gezinshonden? Veel asielhonden hier zijn niet de gemakkelijkste en de gemakkelijkere honden zijn ook zo weg. Het overgrote deel van de asielhonden is binnen 2 maanden geplaatst.Dianavdberkt schreef:niet persoonlijk opvatten maar ik vind het gelul dat er uit het buitenland honden gehaald worden terwijl wij hier in nederland zoveel honden hebben lopen die een goed gezin zoeken.
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing. De nederlandse asiels lopen namelijk niet over van de honden. Echt niet!
Dat geloof ik zonder voorbehoud. In het asiel zitten namelijk best herders die net te scherp of net te zacht zijn en als dat je type hond is kun je prima een fijne hond uit het asiel halen!En nee, ik ben niet een fokker die jaarlijks een nest fokt. ik fok maar eens in de zoveel tijd en wel te verstaan sporthonden die op een bepaalde bloedlijn geselecteerd worden. als ik geen fokker was geweest en zelf mijn eigen fokproducten opvang als mensen ze niet meer willen zou ik geen moment aarzelen om een leuke hond uit een Nederlands asiel te halen.
Als je echter een gewone doodnormale fijne gezinshond zoekt zonder ingewikkeld probleemgedrag en niet van een heftig ras mag je echt je een slag in de rondte zoeken.
Spanje heeft geen probleem. Spanje heeft vanuit de overheden dodingsstations geregeld die de zwerfhonden vangen en doden. Daar hebben een deel van de spanjaarden moeite mee en een aantal westerse landen hebben daar ook problemen mee, aangezien wij vinden dat het anders kan. Daarvanuit is er dus de drang om daar dingen te veranderen, bevolking te informeren en projecten te ondersteunen die westerse doelstellingen nastreven. Niemand hoeft ergens voor "op te draaien"als hij dat niet wil.zoals iemand anders al een keer heeft laten vallen moeten die landen het probleem zelf maar eens op gaan lossen door alle honden daar bv te castreren en meer geld daar te pompen in de asiels. moeten wij in nederland dan opdraaien voor het feit dat honden daar gewoon huisvuil zijn.
Ik ben dol op mijn honden en draai niet op voor huisvuil van iemand anders. Groffe uitspraak van je over in dit geval mijn dieren.
De dieren in zo'n land hoeven overigens mijns inziens ook niet op te draaien voor het feit dat de voorzieningen in die landen slecht zijn en de mentaliteit van de bevolking niet voldoende diervriendelijk is.
En ik neem aan dat je in ontzettende arme landen als Roemenie je toch wel mag inzetten voor hun dieren?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki