Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloedoor
Moderator: moderatorteam
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: Bloedoor
Mijn haar staff had een bloedoor, dat is vanzelf over gegaan. Het oor voelt wel iets minder soepel dan vroeger, maar de echte verdikking is weg. Het is niet meer terug gekomen, hoe het zit met drainen weet ik niet.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
De eerste keer hebben we het oor bij Jurek leeg laten halen bij de DA. Het is daarna weer ietsjes volgelopen en dat is uiteindelijk ingedroogd. Daarna heeft hij nog een keer een vol oor gehad en ook dit is ingedroogd. Het is oor is nu weer redelijk dun maar wel knobbelig, rimpelig. Oftewel het is een nogal verfromfraaid oor waar hij geen last van lijkt te hebben.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik ken iemand wiens hond ook een bloed oor had. Zij gaf deze homeopathische middelen: Arnica D6 en Hammamelis D3 drie weken lang. Dat heeft goed geholpen. het oor is iets dikker gebleven, maar goed genezen. Het is ook belangrijk om niet te lang te wachten met behandelen.
Hier kan je lezen over een bloed oor en deze homeopahische middelen:
http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... .asp?id=74" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier kan je lezen over een bloed oor en deze homeopahische middelen:
http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... .asp?id=74" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
MIjn Golden heeft aan allebei zijn oren een bloedoor gehad. Eerst kreeg hij het aan zijn ene oor, ik ben er mee naar de DA gegaan, de DA heeft het oor leeg gehaald en er een soort lijm in gespoten, 75 eurietjes, een paar weken later kreeg hij aan de andere kant een bloedoor, dus weer naar de DA, weer leeg gehaald en lijm er in gedaan, nu hoefde ik maar 50 euro te betalen. Het is best allang geleden, en hij heeft daarna geen last meer gehad van 'n bloedoor, zijn oren zijn mooi normaal gebleven.
Ik ken ook iemand met een hond die de oren niet heeft laten behandelen, en die hond zijn oren zijn heel klein geworden en verschrompeld.
Ik ken ook iemand met een hond die de oren niet heeft laten behandelen, en die hond zijn oren zijn heel klein geworden en verschrompeld.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
sam heeft het een aantal keren gehad.
een paar keer een heel kleintje en dat is zo en zo weggegaan uit zichzelf, maar meer dan een half oor is hier nog altijd leegmaken etc geweest bij de DA
een paar keer een heel kleintje en dat is zo en zo weggegaan uit zichzelf, maar meer dan een half oor is hier nog altijd leegmaken etc geweest bij de DA

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Tyra had een heel vies oortje dat is nu schoon maar ik denk door het steeds schudden en krabben dat er iets geknapt is. Nu heeft ze dus een bloedoor maar ik ga het eerst op de homeopathische manier proberen. Ik die dat met het drainen je kans hebt dat het terug komt maar ook dat het kan ontsteken.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
hier 1 dat al sinds kerst er mee rond loopt
toen begon het aan zijn linkeroor, door de Da laten leegmaken en stolling in laten spuiten, dat een keer of 4 a 5 laten doen, maar het bleef terug komen, maar dat was ook omdat Shadow niet echt slim is
(schudden en dan met zijn bloedoor tegen de tafel aanknallen
)
sinds eind januari heeft hij het rechts ook, zijn linker is "genezen" sinds half februari, dat is aan het "krimpen", zijn ander maak ik nog trouw alle dagen "leeg" (zo goed als het gaat)
hij vind er geen reet aan, maar hoe dikker zijn oor word, hoe meer hij schud en er aan krabt, daarom maak ik het nog altijd leeg
wij hebben er zelfs over nagedacht om zijn oren te laten couperen om te voorkomen dat zijn rechter oor ook zou beginnen, maar toen was zijn linkeroor al te vergevorderd en kon het niet meer
hier zie je zijn oren
vooraanzicht: zijn linker is het nog steeds dikke oor, zijn rechter is genezen
zijn oren staan tegenwoordig ook altijd zo (hangend naar voren) en niet meer opzij

toen begon het aan zijn linkeroor, door de Da laten leegmaken en stolling in laten spuiten, dat een keer of 4 a 5 laten doen, maar het bleef terug komen, maar dat was ook omdat Shadow niet echt slim is
sinds eind januari heeft hij het rechts ook, zijn linker is "genezen" sinds half februari, dat is aan het "krimpen", zijn ander maak ik nog trouw alle dagen "leeg" (zo goed als het gaat)
hij vind er geen reet aan, maar hoe dikker zijn oor word, hoe meer hij schud en er aan krabt, daarom maak ik het nog altijd leeg
wij hebben er zelfs over nagedacht om zijn oren te laten couperen om te voorkomen dat zijn rechter oor ook zou beginnen, maar toen was zijn linkeroor al te vergevorderd en kon het niet meer
hier zie je zijn oren
vooraanzicht: zijn linker is het nog steeds dikke oor, zijn rechter is genezen
zijn oren staan tegenwoordig ook altijd zo (hangend naar voren) en niet meer opzij

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Beau heeft er gelukkig geen last meer van gehad, nadat de DA zijn oren behandeld heeft.
Maar het is zo dat als je te lang wacht het bloed in het oor gaat stollen, en het niet meer leeg gemaakt kan worden, en daardoor krimpen die oren en worden een stuk kleiner.
Maar het is zo dat als je te lang wacht het bloed in het oor gaat stollen, en het niet meer leeg gemaakt kan worden, en daardoor krimpen die oren en worden een stuk kleiner.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Valerie
- Zeer actief
Wow zo vol als dat oor van Shadow zit heeft Tyra niet :N: Dat is maar een klein stukje
Ik behandel het nu op de homeopathische manier en hoop dat het snel opgelost is.
- vania
- Zeer actief
hier is het begonnen met een klein stukjeValerie schreef:Wow zo vol als dat oor van Shadow zit heeft Tyra niet :N: Dat is maar een klein stukjeIk behandel het nu op de homeopathische manier en hoop dat het snel opgelost is.

maar omdat Shadow overal bleef tegen aan knallen met zijn oren (op zijn rug liggen en dan schudden, zodat zijn oren op de grond sloegen, schudden terwijl hij naar de salontafel of kast stond
hij heeft op de moment (eigenlijk al ff) een enorme hekel aan mij
maar nadat zijn oor "leeg" is, is hij het al weer vergeten
- Valerie
- Zeer actief
Ze gebruikt de arnica en hammelis nu al een week en haar bloedoor is gehalveerd 
- vania
- Zeer actief
vraagje: waar kan je dat krijgen en wat doet het preciesValerie schreef:Ze gebruikt de arnica en hammelis nu al een week en haar bloedoor is gehalveerd
aangezien Tyra er zo snel "vanaf" is, kan ik het bij Shadow wel eens proberen
hij sukkelt er al bijna een half jaar mee en begint het echt zat te worden, alle dagen prikken
en zijn oor leeg "knijpen"
-
miekmiek
Estelle (cash op dit forum) behandeld haar hond momenteel homeopathisch voor een klein bloedoor. Misschien kan zij je ook nog helpen.
- Valerie
- Zeer actief
Het was bij haar maar echt een klein stukje he misschien een cm of anderhalf
(of minder) maar de arnica d6 kun je gewoon hier bij de drogist halen en de hammamelis heb ik daar gewoon besteld. Je kunt het denk ik overal wel halen of bestellen waar ze homeopatische medicatie te koop hebben. Ter ondersteuning kun je het altijd proberen 
- vania
- Zeer actief
Shadow zijn oor is inderdaad gigantisch (zit ook compleet vol) maar ik kan het maar proberen, veel kwaad kan ik er (denk ik) niet mee doenValerie schreef:Het was bij haar maar echt een klein stukje he misschien een cm of anderhalf(of minder) maar de arnica d6 kun je gewoon hier bij de drogist halen en de hammamelis heb ik daar gewoon besteld. Je kunt het denk ik overal wel halen of bestellen waar ze homeopatische medicatie te koop hebben. Ter ondersteuning kun je het altijd proberen
ff vragen hoor (woon in Belgie
drogist is een apotheek, of is een drogist zoiets als bij Vanden Broeck (Dirx of zo iets)??
dan kan ik maandag wel eens gaan kijken (of morgen)
- Valerie
- Zeer actief
Ik heb het bij de etos gekocht. Je hebt ook kruidvat? Of de tuinen? Bij mijn apotheek hebben ze trouwens ook homeopatische middelen en ze kunnen het ook bestellen 
- Melle
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Smous
Labrador
Mijn golden had een othematoom aan één oor. Het was wat warm en gezwollen. Hoe ze het heeft opgelopen, daar zijn we nooit achter gekomen.
Ik ben er wel mee naar de dierenarts gegaan maar heb het niet laten behandelen want ze had er geen last van.
Het oor is nadien wat geschrompeld, maar dat was wel charmant. Het hoorde gewoon bij haar.
Ik ben er wel mee naar de dierenarts gegaan maar heb het niet laten behandelen want ze had er geen last van.
Het oor is nadien wat geschrompeld, maar dat was wel charmant. Het hoorde gewoon bij haar.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb het bij mijn newfoundlanders in alle gradaties meegemaakt en veelal is het na leeghalen met een injectienaald (door de dierenarts of door mijzelf) weer overgegaan.
Bij twee honden heb ik het (eentje aan 1 oor en de andere aan beide oren) laten opereren, en toen zijn er dus hechtingen ingezet zodat je voorkomt dat ze snel weer vollopen en het oor de kans krijgt om te genezen. Bij de echt fanatieke schudders is dat volgens mij ook de beste optie.
Bij twee honden heb ik het (eentje aan 1 oor en de andere aan beide oren) laten opereren, en toen zijn er dus hechtingen ingezet zodat je voorkomt dat ze snel weer vollopen en het oor de kans krijgt om te genezen. Bij de echt fanatieke schudders is dat volgens mij ook de beste optie.
Sandra

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Hera heeft een klein bloedoor, ik behandel haar nu idd met arnica d6 en die hamamelis.
Ik heb dit bij een natuurwinkel gekocht. Die hamamelis moest besteld worden, had ze de volgende dag in huis.
Ben ook bij de DA geweest om zeker te weten dat het een bloedoor zou zijn. Die wilde direct leegspuiten maar dat heb ik niet gedaan. Wil eerst deze homeopatische middelen afwachten.
Ik heb dit bij een natuurwinkel gekocht. Die hamamelis moest besteld worden, had ze de volgende dag in huis.
Ben ook bij de DA geweest om zeker te weten dat het een bloedoor zou zijn. Die wilde direct leegspuiten maar dat heb ik niet gedaan. Wil eerst deze homeopatische middelen afwachten.

Cash v Heiligental en Flow.
-
Bullsclan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bull Terriërs
- Contacteer:
Mijn oudste heeft regelmatig een bloedoor gehad en heb dit altijd met Arnica en Hamamelis behandeld en had er goede resultaten mee

A Bull-Terriër is for life, not just for X-Mas
- vania
- Zeer actief
dan zal ik morgen eens ff gaan kijken bij het kruidvat in Zundert (NL)Valerie schreef:Ik heb het bij de etos gekocht. Je hebt ook kruidvat? Of de tuinen? Bij mijn apotheek hebben ze trouwens ook homeopatische middelen en ze kunnen het ook bestellen
hier bij de apotheek hebben ze ook wel homeopatische middelen, maar volgens hun website hebben ze geen Arnica 6 binnen en dan gaan ze weer allemaal vragen stellen waarom ik dat bij een hond gebruik
- Cash
- Zeer actief
je moet naar een natuurwinkel gaan.vania schreef:dan zal ik morgen eens ff gaan kijken bij het kruidvat in Zundert (NL)Valerie schreef:Ik heb het bij de etos gekocht. Je hebt ook kruidvat? Of de tuinen? Bij mijn apotheek hebben ze trouwens ook homeopatische middelen en ze kunnen het ook bestellen
hier bij de apotheek hebben ze ook wel homeopatische middelen, maar volgens hun website hebben ze geen Arnica 6 binnen en dan gaan ze weer allemaal vragen stellen waarom ik dat bij een hond gebruik(is ook zo als ik injectie naalden ga halen om zijn oren leeg te trekken) en ze "snappen" het woord bloedoor niet, zij denken dat het in zijn oor is en niet de "flap" is

Cash v Heiligental en Flow.
- vania
- Zeer actief
dan zal ik mijn schoonmoeder moeten sturen vandaagCash schreef:je moet naar een natuurwinkel gaan.vania schreef:dan zal ik morgen eens ff gaan kijken bij het kruidvat in Zundert (NL)Valerie schreef:Ik heb het bij de etos gekocht. Je hebt ook kruidvat? Of de tuinen? Bij mijn apotheek hebben ze trouwens ook homeopatische middelen en ze kunnen het ook bestellen
hier bij de apotheek hebben ze ook wel homeopatische middelen, maar volgens hun website hebben ze geen Arnica 6 binnen en dan gaan ze weer allemaal vragen stellen waarom ik dat bij een hond gebruik(is ook zo als ik injectie naalden ga halen om zijn oren leeg te trekken) en ze "snappen" het woord bloedoor niet, zij denken dat het in zijn oor is en niet de "flap" is
ga zo ff opschrijven wat ze dan moet mee brengen en dan hopen dat ze het binnen hebben
dank je wel
- Cash
- Zeer actief