Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lange vliegtuigreis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sandor

lange vliegtuigreis

Ongelezen bericht door Sandor »

Binnen een dikke maand vertrek ik eindelijk naar Canada, met Itoewa.

Ik vlieg eerst van Schiphol, Frankfurt of Londen, naar Vancouver(ongeveer 10 uur)......en van Vancouver naar Williams Lake(ongeveer 1 uur).
Ik heb dus 1 tussenstop in Vancouver, hoe lang die zal zijn weet ik niet, maar ik denk meer dan 2 uur.

Heeft er iemand ervaring met lange vluchten?
Itoewa heeft al eerder gevlogen (naar Helsinki, heen en terug met tussenstop) en ze heeft een treinreis (zonder stop) van 11 uur, zonder schrammen, overleefd.

Enige tips?
Hoe lang op voorhand geen eten geven?
En hoe zorg ik voor genoeg water?

thx,

Sander
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: lange vliegtuigreis

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

voor je hond heb ik geen idee. Maar voor jezelf geen alcohol drinken. Ik ben ook via vancouver gegaan, en ik vertrok van schiphol. De 1e tijdzone had ik geen probleem, maar ik moest nog verder naar Calgary en bij de 2e tijdzone was ik op. Oh en Vancouver airport is groot, verschrikkelijk groot :N: En let op met de spullen die je in je handbagage hebt :mrgreen: Met welke maatschappij ga je vliegen?
Afbeelding
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

ik zou informatie opvragen bij de maatschappij waar je mee vliegt, die hebben ervaring met het vervoeren van dieren.
Dan kun je gericht vragen hoe het zit met verzorging, water etc. En wat je zelf kan en mag doen, bijv, bij een tussenstop
Er zullen hier niet heel veel mensen zijn die zolang gaan vliegen met hun hond. En wat mogelijk is is dan nog afhankelijk van de vliegtuigmaatschappij.
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door IngeK »

Onze honden en katten zijn met ons mee verhuisd naar Australie in 2007. Alles laten regelen door DTC, die zitten vlakbij Schiphol. We hadden ze daar de dag voor vertrek al heen gebracht (ze hebben eigen kennels vlakbij) en zij regelden het laatste bezoek bij de DA op Schiphol en de verzegeling van de kennels etc. Zij laten ze voor vertrek ook nog uit.

Aan de reiskennel (een goedgekeurde) komt een drinkfles te hangen (zo'n konijnenflesje zeg maar) en verder mocht er een dekentje in de kennel.

In ieder geval geen kalmerende pillen of iets dergelijks geven!!

Die van ons hebben al met al zon 30 uur in de kennel gezeten en daarna 30 dagen in quarantaine. 12 uur moet dus voor jouw hond geen probleem zijn ;)
Afbeelding
Sandor

ok dan:)

Tis de 2de keeer datk naar Canada ga, dus ben wel gewend aan reizen.
Zal de komende week naar tkantoor van Air Canada gaan en eens uitpluizen hoe dat gaat lukken.
En ik vlieg dus terug met Air Canada, die zijnt goedkoopste.

We hebben een goedgekeurde reiskennel(bench), we zijn er al mee naar Helsinki gevlogen, zonder problemen.
Maar Canada is ongeveer 5 keer verder:)
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Sandor schreef:ok dan:)

Tis de 2de keeer datk naar Canada ga, dus ben wel gewend aan reizen.
Zal de komende week naar tkantoor van Air Canada gaan en eens uitpluizen hoe dat gaat lukken.
En ik vlieg dus terug met Air Canada, die zijnt goedkoopste.

We hebben een goedgekeurde reiskennel(bench), we zijn er al mee naar Helsinki gevlogen, zonder problemen.
Maar Canada is ongeveer 5 keer verder:)
air canada heb ik toen ook mee gevlogen, vond het een erg fijne maatschappij. De stewardessen waren ook erg vriendelijk :ok:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Bofkont! :D Ik heb helaas geen tips maar ik wens je alvast een hele fijne tijd in Canada met Itoewa!
Hoe lang blijven jullie daar? Ik ben erg benieuwd naar de belevenissen! :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Sandor

inderdaad, en elke zetel heeft een touchscreen-tv waar je veel films en tv-shows op kan zien:)
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Nanna schreef:
Sandor schreef:inderdaad, en elke zetel heeft een touchscreen-tv waar je veel films en tv-shows op kan zien:)
Daar zal Itoewa blij mee zijn ;-)
:lol1: :lol1:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Een van mijn zussen is afgelopen dinsdag voorgoed naar Canada vertrokken, met drie grote honden.Ik vroeg me al af hoe dat zou gaan dus ik volg het hier nog even.
Sandor

Een van mijn zussen is afgelopen dinsdag voorgoed naar Canada vertrokken
mag ik weten naar waar?
Ik ga eerst rondtrekken in BC en daarna werken in Whitehorse (Yukon)

Maandag ga ik naar Air Canada in Zaventem, om eens te horen hoe het gata lukken.
Air Canada heeft bijna haar hele vloot vernieuwd met moderne technologie, dus ik hoop dat de honden daar ook van kunnen genieten.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zou er goede info over opzoeken zodat je niet hetzelfde gebeurd als wij hadden :mrgreen:
Als je de overstap heb, informeer wat en hoe met het kennel. Wij hadden begrepen dat het kennel automatisch mee getransporteerd werd met de overstap in canada maar dat bleek niet zo. Er moest gemeld worden bij een aparte balie en aangegeven worden op welke vlucht het kennel mee moest anders hadden wij mooi de kennels op het eerste vliegveld laten staan :N: Het is dat een kruier er ons op wees en wij het net op tijd voor elkaar kregen dat de boel ook meevloog.

De vliegreis op zich doorstaan ze wel alhoewel het een lang transport is. Tot voor het inchecken eruit laten zodat zij tot het laatste moment beweging hebben en eten zou ik vers geven zodat de maag langer iets te doen heeft maximaal 6 uur voor de reis.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sandor schreef:
Een van mijn zussen is afgelopen dinsdag voorgoed naar Canada vertrokken
mag ik weten naar waar?
Ik ga eerst rondtrekken in BC en daarna werken in Whitehorse (Yukon)

Maandag ga ik naar Air Canada in Zaventem, om eens te horen hoe het gata lukken.
Air Canada heeft bijna haar hele vloot vernieuwd met moderne technologie, dus ik hoop dat de honden daar ook van kunnen genieten.
Nova Scotia, bij Yarmouth in de buurt.
Succes met de reis :ok: , ik ben benieuwd hoe het voor de honden geregeld gaat worden.
Helen87
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): De mooiste westpointers die er bestaan :-)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Helen87 »

Wij vliegen van de zomer voor de 2e keer met honden van Curacao naar Nederland.
De afstand is wel iets minder lang, 9.5 uur vliegen. Met inchecktijd erbij en voor ze in nederland eruit zijn zal het op zo'n 13 uur uitkomen.

Wij mochten geen konijnendrink flesjes buiten de bak hangen. Het moesten 2 aparte bakjes of 1 bakje met 2 delen zijn die je in de binnenkant van de bench aan de deur klikt. We hebben water ingevroren zodat dat langzaam zou smelten en het niet bij het inladen de bench doorklotst. Je gaat er vanuit dat ze voorzichtig zijn, maar hoe onze bench (incl. hond) van de incheckbalie naar achter werd getild hier op cur was echt belachelijk. Windi maakte een drie dubbele salto in de bench. We hebben nog boos geroepen dat ze ff normaal moesten doen dat er een hond inzit. maarja, dat interesseerd de mensen niet zoveel hier :boos:
Waarvoor het 2e bakje voor eten geldt is me nog steeds niet duidelijk aangezien je ze zoveel uur voor de vlucht geen eten mag geven en al helemaal niet onder de vlucht. Maarja, als ze dat willen. Dan stoppen we er dat wel in.

Verder is het prima verlopen. We hebben ze niks gegeven van kalmeringsdingen. Misschien allen als je echt een onwijze stresshond hebt anders zou ik dat niet doen. Je weet nooit zeker hoe ze erop reageren en in combinatie met de stress, de hoogte enz kan dat nog weer anders uitpakken. En er is niemand bij voor controle onder de vlucht.

Voor mezelf neem ik wel een dikke vette slaaptablet anders zit ik alleen maar te stressen ooohhh hoe zal het met ze gaan! Zitten ze wel aan boord???? haha. En het allerleukste is als ze je weer zien aan de andere kant en de bench helemaal heen en weer gaat omdat ze zo hard aan het kwispelen en doen zijn! :I:
Afbeelding
De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan - Mahatma Gandhi
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

Helen87 schreef: Voor mezelf neem ik wel een dikke vette slaaptablet anders zit ik alleen maar te stressen ooohhh hoe zal het met ze gaan! Zitten ze wel aan boord???? haha.
daarom hebben wij de dieren 2 dagen eerder laten vliegen ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”