Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare mensen....die hondenbaasjes.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Rare mensen....die hondenbaasjes.

Ongelezen bericht door Bonnie F »

2 keer op 1 dag.

Vanmorgen gooi ik een balletje voor Z, helaas een ander hondje was hem voor.
Hondje rent naar het baasje en baasje en hond lopen in rap tempo verder.
Ik roep nog: "mw, uw hond heeft mijn bal" maar mw verdwijnt om het hoekje.
Ik denk: "krijg de vinkentering" en loop mijn eigen rondje. Aan het einde kom ik mw weer tegen en de narrigheid kwam acuut weer in me boven dus ik roep: "Ha, daar hebben we de ballendieven!"
Krijg ik toch een grote bek dat ik me niet zo aan moet stellen en dat het maar een balletje is.
Mw steekt hand uit naar haar eigen hond voor het balletje en: "grrrrrrrrr" doet het hondje.
Ik denk: "kip ik heb je" en zeg: "ja, ik zou ook liever onbeschoft zijn dan toe te moeten geven dat ik mijn hond niet onder controle heb"!
Mw verdween met rood hoofd.

Vanmiddag ga ik wandelen, stap uit de auto en er rent me een teckel tegemoet. Ik kijk om me heen, niemand te zien.
En krijg nou, komt er nog een teckel. Ik kijk weer om me heen, niemand te zien en wat denk je....nog een tekkel.
Toch wat raar, dus ik wacht, en wacht. Er rijden daar vrij veel auto's dus alleen laten leek me niet echt een optie, dus ik wacht. Na een half uur was ik zover dat ik die takketeckels in de auto wilde laden dus ik gooi Z alvast voorin en ja, hoor. Daar komt het baasje. Ik vertel dat ik op haar honden heb gepast en ze zegt: "oja, dat doen ze meestal, ze wachten hier bij de auto. Kom jongens" en ze stapt in met haar harige beesten en laat mij in volkomen verbijstering achter...

Echt, rare mensen, die hondenbaasjes, het zijn net mensen. :denken:
Laatst gewijzigd door Bonnie F op 20 mar 2010 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
dagmar88
Zeer actief

Re: Rare mensen....die hondenbaasjes.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik maak vaker hetzelfde mee met de balletjes... Nu hebben wij alleen orbees, kong ballen en hucks, speciaal in Amerika besteld omdat alle andere ballen binnen 3 seconden kapot zijn.
Vind het dus helemaal niet geslaagd als er een hond met onze dure balletjes vandoor gaat!
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ook ik herken dit.. :oohja:
het antwoord is meestal..
tjaa ik kan hem niet afpakken.. :piew:
ik zeg dan..neem je eigen bal lekker mee.. :boos:
dus nu pak ik de bal maar zelf af als ik een andere hond zie..
maar meestal ben ik daar te laat mee..
mika heeft hem meestal vast als afleiding..
dan reageert hij niet zo fel op andere honden..
Heidi T
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Heidi T »

Moet toch ver komen, wil ik de bal niet meer van mijn eigen hond af kunnen nemen, daar ga je dan toch zeker wel mee aan de slag?
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind het dan weer vreselijk irritant als mensen met ballen gaan gooien voor de neus van mijn honden. Die zijn sowieso altijd sneller, zijn ze blij met een bal moeten ze die weer afgeven omdat een of andere lomperik de bal voor hun neus stuitert :denken: Doe dat lekker als je alleen bent met je honden niet bij andere.
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Hier nog een hond die het spelletje kijk eenas ik heb een bal gevonden ren me maar achterna ook leuk vind. Gelukkig is het tegenwoordig minder en begint ze het spelletje om de bal terug te brengen ook te snappen. Maar ook ik heb wel eens een kwatier denia zitten te verleiden met van alles zolang ze die bal maar terug gaf en ik dat baasje blij kon maken die met een zuurerbij stond. Heb ook wel eens gehad dat deze na al mijn moeite zei, ze had em ook wel mogen hebben ik heb er thuis zooo veel. pppffff
:hmmm:
Doorlopen terwijl ik het ziezou ik niet doen. Maar idd wanneer denia niet met ballen speelt en een andere hond wel gaat ze erbij lopen en pakt de bal af.gggrrrr
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ja inderdaad ik stop ik ook met balletjes gooien als ik een andere hond zie, want die kan inderdaad het balletjes wel eens leuk vinden en er mee vandoor gaan. Zijn hier inderdaad een aantal honden ook in de buurt die hard wegrennen en ballen gaan slopen. Die honden krijg je echt niet te pakken meer voordat die bal helemaal weg is.
Vind het ook fijn als mensen stoppen als ik er met Kay aankom, want die gaat ook om mensen heen staan dralen als ze steeds maar doen alsof ze gooien. Nu kan iedereen van Kay wel de bal afpakken, maar vind het gewoon niet leuk als mijn hond een bal van een andere hond gaat afpakken(en gewone tennisballen willen door hem nog wel eens in 2en gehapt worden, vandaar dat ik zelf ook bijna geen tennisballen meer gebruik en dus ook met dure ballen gooi).
Is ook gewoon even sociaal naar elkaar toe om even te stoppen met bal gooien. Maar goed, je kan iemand ook eens niet zien aankomen natuurlijk (altijd even om je heen kijken voor je gooit misschien?). Dus kan nog altijd gebeuren, maar als we met elkaar nou gewoon opletten en toegeven als we fout zijn, dan wordt het vast een stuk leuker ;)
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als felix een bal heeft afgepakt heb ik ook moeite om die bal te krijgen als die andere hond in de buurt is :wink:
En ik zie daar de logica wel van in.
Ik heb een pesthekel aan dat ballengegooi als er vreemde honden bij zijn, er komt mij te vaak ellende van.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jaap* schreef:Als felix een bal heeft afgepakt heb ik ook moeite om die bal te krijgen als die andere hond in de buurt is :wink:
En ik zie daar de logica wel van in.
Ik heb een pesthekel aan dat ballengegooi als er vreemde honden bij zijn, er komt mij te vaak ellende van.

hier idem.. ik vind het prima als honden met ballen oid in de bek lopen om makkelijker langs andere honden te kunnen, maar dat gegooi in losloop gebieden... :ugh: ik kan ze best afpakken, ik kan ze er soms ook wel van houden om er überhaupt achter aan te gaan, maar het levert wel meer spanning e.d op

gewoon niet met ballen gooien als er ook andere honden lopen? is dat dan zo moeilijk?
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik gooi ook geen bal als er andere honden in de buurt zijn, en baal als anderen het wel doen, Jamey kan in zo'n geval lastig terug te roepen zijn, en een gewone bal lossen is al helemaal hopeloos bij haar (ik gebruik daarom ballen aan een touwtje, die lost ze iets makkelijker)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tja, geven en nemen denk ik. Ja, ik gooi wel met balletjes in een losloopgebied. Om mijn hond te belonen namelijk. Ik probeer dit wel te stoppen zodra we andere honden zien, maar dat lukt niet altijd. Maar ik doe ook niet moeilijk als iemand er een tijd over doet voordat hij de bal van zn hond heeft afgepakt. Het is meer de manier waarop denk ik. Hier in de buurt een Spaniel die echt heel agressief word en de bal niet wil lossen. Als ik met Nilo naar huis loop, lopen we langs haar huis. Dus heeft die hond per ongeluk Nilo's bal gejat dan bied de vrouw haar excuses aan gaat ze met de hond naar huis. Als wij dan later richting huis lopen ligt het balletje op de oprit :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

tuurlijk is het geven en nemen, ik snap ook wel dat men wil en kan gooien, maar daar zit dan ook soms een min kant aan... andere honden die er ook op reageren.
het gaat mij er idd vooral om, dat als je ziet dat er andere honden aankomen, ga dan niet door met gooien.
trouwens ook niet altijd om de vreemde honden, ik heb wel eens ergens gelopen met een paar honden, die hadden geen interesse in hond of bal, maar eigenaar vond het wel nodig , om de bal richting mij te gooien, gevolg, hond van ballengooier klapt al grauwens en snauwend op mijn hond omdat wij vlak bij zijn bal lopen :hmmm:
tja bedankt ...

ballen, stokken e.d .. hartstikke leuk, maar vaak in combi met vreemde honden bij elkaar niet zo handig..
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

is dan toch weer dubbel vaak.. ik heb de focus als ik lekker met ze bezig ben ballen gooien.. als jouw hond dan ook zo gek is op balletjes... gooi dan lekker zelf ook of ben met je hond bezig denk ik dan.. dan hoeven ze die van mijn honden niet achterna te gaan :mrgreen:
Andermans honden balletjes gaan ze dan niet achterna... en mocht er onverwacht de verkeerde bal bij de verkeerde hond terecht zijn gekomen dan is het los.. en dan ruil je weer.. :19:
Heb ook wel meegemaakt dat bewust het blok werd gejat van Finn.. dan moest ik wel weer lachen.. hellup je me wel baas, hij heeft hem hoor.. al verwijzend, en dat blok is dan ook geen goedkoop balletje.. soms tref je bazen die dan zeggen hij geeft het niet af hoor... maar hmmm ik vind dat het mijn speeltje is... en dan geeft hij het maar af.. de ballen! een tennisbal ach.. maar dure speeltjes.. als de baas het niet kan krijgen dan krijgen ze het maar maar van mij is het :boos: en ik krijg het terug!
yamie
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:is dan toch weer dubbel vaak.. ik heb de focus als ik lekker met ze bezig ben ballen gooien.. als jouw hond dan ook zo gek is op balletjes... gooi dan lekker zelf ook of ben met je hond bezig denk ik dan.. dan hoeven ze die van mijn honden niet achterna te gaan :mrgreen:
Andermans honden balletjes gaan ze dan niet achterna... en mocht er onverwacht de verkeerde bal bij de verkeerde hond terecht zijn gekomen dan is het los.. en dan ruil je weer.. :19:
Heb ook wel meegemaakt dat bewust het blok werd gejat van Finn.. dan moest ik wel weer lachen.. hellup je me wel baas, hij heeft hem hoor.. al verwijzend, en dat blok is dan ook geen goedkoop balletje.. soms tref je bazen die dan zeggen hij geeft het niet af hoor... maar hmmm ik vind dat het mijn speeltje is... en dan geeft hij het maar af.. de ballen! een tennisbal ach.. maar dure speeltjes.. als de baas het niet kan krijgen dan krijgen ze het maar maar van mij is het :boos: en ik krijg het terug!

mischien is mijn hond niet zo gek op balletjes, maar wel op balletjes afpakken, of er dus een hebbe hebbe spelletje van maken, of misschien is mijn hond wel zodanig fel op zijn bal, dat ik daar dan dus niet mee in een losloopgebied speel en gooi :wink:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

yamie schreef:
blondie schreef:is dan toch weer dubbel vaak.. ik heb de focus als ik lekker met ze bezig ben ballen gooien.. als jouw hond dan ook zo gek is op balletjes... gooi dan lekker zelf ook of ben met je hond bezig denk ik dan.. dan hoeven ze die van mijn honden niet achterna te gaan :mrgreen:

mischien is mijn hond niet zo gek op balletjes, maar wel op balletjes afpakken, of er dus een hebbe hebbe spelletje van maken, of misschien is mijn hond wel zodanig fel op zijn bal, dat ik daar dan dus niet mee in een losloopgebied speel en gooi :wink:
Ik loop vaak op strand.. als ik daar niet eens kan ballen... en ach als je het laat gaan hij is niet bal of speel aggressief.. dat scheelt dan weer wel haha.. vrouwtje krijgt balletje wel weer terug als er 1 hond sneller is.. en anders tover ik wel een andere bal uit mijn zak
zoveel honden zoveel baasjes hoor.. wordt er ook wel wat makkelijker in nu
ik loop er met mijn honden en bal wat heen en weer en ze zijn niet buitaggressief, wel graag bezig met de baas.. en tuurlijk hou je in als er een andere ballengek tussenloopt en een baas probeert terug te roepen.. maar ga er niet minder om spelen met mijn honden die graag met de baas spelen als andere honden getriggerd kunnen raken door het balspel als ik met mijn honden speel.
heidie
Zeer actief
Contacteer:

IK vind het stoppen met ballen gooien te ver gaan. Bijv. hier in nijmegen hebben we de goffert. Ideale plek om even met je hond een balletje te gooien. Maar dat vind heel nijmegen. NIet alleen om er met de bal te spelen maar ook lekker in het gras zitten en een beetje hangen of over het veld naar het kleine bosje.
Veel verschillende dingen die daar gebeuren en ik vind dat iedereen daarvan moet kunnen genieten, maar wees dan ook wel een beetje sociaal tegenover de ander. Er lopen honden die iedere dag komen ballen, honden die alleen een rondje in de tuin komen en bij mooi weer naar het park mogen.Meestal ga ik met drie ballen daarna toe, zeker geen dure,! Soms raak ik ze kwijt, heb er ook wel eens drie gevonden.. Heeft de ander de bal nouja, vind wel weer een nieuwe.
Afbeelding
heidie
Zeer actief
Contacteer:

Weet je wat ik erger vind..... die vaste kliekjes die op zo'n veld komen en denken andere honden zwart te kunnen maken omdat ze die een keer hebben horen grommen.... Laatst gaat Denia spelen, met twee jonge herders en een lab. Grootste lol. Komt er een vrouw aanlopen met een collie, zegt er een vrouw oei dat is een gaarlijke hond! Dus ik eehmm hoezo? Nou laatst bleef hij maar grommen en viiel hij uit naar de mijne..

Nou dit soort verhalen geloof ik dus niet... Tis me al een keer overkomen dat ik Marie en denia uit aan het laten was en dat er iemand van de zevenuursavondwandelingkliek in mijn buurtje tegen me zei, wat hoor ik heeft marie die witte herdergegrepen?? Eehmm nee hoe kom je erbij?? Marie loopt hier altijd aan de lijn, omdat ze weg loopt hier.
Nu had marie wel twee dagen van tevoren in de verte de herder zien lopen en was gaan blaffen thats it!!
Nog geen uur later komt de eigenaar van de Herder het veld op. Ik woon aan het veld dus ik naar buiten. Hee hallo en heeft u hond er nog veel last van gehad??? EEhmm waarvan?? NOu vban die keer dat mijn Marie haar heeft gegrepen???
IK weet niet waar je het over hebt ze blafte alleen maar. Nou mevrouw dan ben ik benieuwd waar dit verhaal dan vandaan komt, maar dat mag je hier ter plekke uitzoeken met deze mensen hier in de kliek! hahah En ik ben weg gelopen..... :pffff:

Daar hou ik dus niet van en mensen zullen dat ook gewoon terug krijgen.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Valerie schreef:Ik vind het dan weer vreselijk irritant als mensen met ballen gaan gooien voor de neus van mijn honden. Die zijn sowieso altijd sneller, zijn ze blij met een bal moeten ze die weer afgeven omdat een of andere lomperik de bal voor hun neus stuitert :denken: Doe dat lekker als je alleen bent met je honden niet bij andere.
zo doe ik het ook,als ik een andere hond zie stop ik met gooien,daar komt heibel van :boos:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb dat ook een keer gehad toen ik een bal gooide zodat de honden er achteraan konden zwemmen.
Op het droge aangekomen geeft Sjefke de bal netjes af, tenminste ze legt hem op de grond, ongeveer een meter voor mijn voeten. Ik had ook de camera om mijn nek dus was niet zo handig met het oppakken en voor ik het wist was er een Labrador mee vandoor.
Dus ik naar de eigenaresse om door te geven dat haar hond mijn balletje had gepakt en ik het graag weer terug zou willen om verder te kunnen spelen, zegt ze "Nee, dat gaat niet lukken. Als mijn hond een balletje heeft krijg ik het niet meer te pakken".
Ik stond echt zo: :80:
Dus ik ging zonder balletje weer naar huis en die mevrouw ging met haar niet-opgevoede Labrador mét gestolen bal weer verder. :roll:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik gooi ook met ballen in losloopgebied, maar let wel op of er andere honden aankomen, en eigenlijk heb ik er nooit problemen mee dan. Als ik Vera per se met bal wil belonen terwijl er net een vreemde hond vlakbij loopt dan laat ik haar eerst een stukje volgen (ze weet dat die bal dan toch wel komt) en gooi vervolgens zo dat het onmogelijk is dat Vera er niet als eerste bij is :mrgreen:

Wat ik zelf dan weer irritant vind zijn mensen die bij een heel druk bezocht watertje met zo'n zwieper gaan gooien, en dan boos worden dat mijn hond ook mee komt doen. Tja, eh, wat verwacht je dan als je zo'n zwieper tevoorschijn haalt tussen een meute honden die in het water aan het spetteren zijn? Ik kan van Vera dan overigens de bal altijd gewoon prima aannemen (ze brengt hem sowieso altijd gewoon naar mij als apportje), en geef hem dan dus weer terug aan de juiste persoon. Gevolg is dan wel dat ik ook moet gaan ballen met Vera, terwijl ze net zo leuk gewoon zelf wat aan het spelen was, omdat ik onmogelijk kan verwachten dat ze haar eigen ding gaat doen terwijl iemand 3 meter verderop aan het zwiepen is :19:
Vaak vinden mensen het gelukkig alleen maar leuk als Vera (en vaak ook nog wat andere honden) mee komt ballen, en als dat onderling goed gaat vind ik het prima.
Afbeelding
BobbyDinoAmber

Ongelezen bericht door BobbyDinoAmber »

Wij hebben ook wel eens gehad dat een hond een bal van ons pakte maar die hebben we dan altijd terug gekregen, gelukkig,
en als één van onze honden een bal heeft van een ander dan geven wij de bal altijd terug.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ook hier heb ik honden die het erg leuk vinden om een balletje van een ander te jatten, maar gelukkig luisteren ze wel dusdanig dat ik het meestal kan voorkomen door te zeggen dat ze moeten doorlopen en anders roep ik ze even en geef ik de bal weer terug. Ik hoop dat ik dit bij onze jongste telg ook snel geleerd heb, want het is wel zo relaxed lopen zo ;)

Wat ik wel vervelend vind is dat als ik met Sacha bij het water aan het ballen ben en ze heerlijk aan het zwemmen is, dat er dan andere, grotere honden haar bal willen afpakken en haar dan bijna verzuipen. Tuurlijk probeer ik alleen maar met haar te ballen en te zwemmen als er geen andere honden in de buurt zijn, maar soms zie je ze niet aankomen. Ik vind dat dan zo sneu, als ze koppie onder wordt geduwd.

Wat wel weer grappig is, dat als sommige baasjes de bal te ver hebben gegooid, Sacha ze dan gaat halen en braaf geeft aan het baasje van de andere hond. Dan ben ik altijd zo trots op haar!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Buck bracht laatst een gepikte bal heel netjes naar de mevrouw die de bal gooide :smile: Zij gooide de bal, Buck was er eerder bij dan haar hond en bracht hem dus naar haar terug. En hij apporteert zelden tot nooit dus dat was erg grappig.

Balou is ook gek op tennisballen apporteren, maar ze pikt ze nooit van anderen want dat is niet haar bal :pffff: :mrgreen: Ze trekt ook altijd zo'n kop van "blegggh dit is hem niet" als ze een bal vindt :mrgreen:

Maar ik stop zelf wel met gooien als ik andere honden zie. En ik kan me soms best voorstellen dat mensen een bal niet terug kunnen krijen van hun hond. Die honden zien dat vaak als spelletje. Er loopt hier iemand door he bos met een tasje met tennisballen om die reden :smile: . Haar hond geeft de tennisballen ook niet meer terug en dan krijg je van haar een nieuwe, gewassen en al :mrgreen: .
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Valerie schreef:Ik vind het dan weer vreselijk irritant als mensen met ballen gaan gooien voor de neus van mijn honden. Die zijn sowieso altijd sneller, zijn ze blij met een bal moeten ze die weer afgeven omdat een of andere lomperik de bal voor hun neus stuitert :denken: Doe dat lekker als je alleen bent met je honden niet bij andere.
Dat vind ik dus ook :wink: Eerste keer geef ik bal nog keurig terug, tweede keer zoeken ze het maar uit en loop ik door.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik verwijs nog even naar de titel van dit topic: rare mensen!!!

Dat een hond met de bal van Z ervan door gaat is geen probleem, dat hoort erbij.
Iedere hond kan de bal uit de bek van Z pakken en Z kijkt dan alleen een beetje suffig.
Het gaat me om de reactie van die vrouw, mij voor aansteller en trut uitmaken. Alleen maar omdat ze niet toe wilde geven dat ze de bal niet van haar hond los kon krijgen.

Ik kan heel goed begrijpen dat er honden zijn die niet willen/kunnen lossen. (dit was overigens een golden retriever)
Niet iedereen heeft zo'n "ik wil, moet en zou voor de baas-werken hond"
Mijn man had vroeger een basset :mrgreen:

In het bos gooi ik alleen met ballen ter beloning of afleiding maar in een groot park met water (waar bovengenoemde afspeelde) moet je niet lopen zeuren als mensen om je heen met ballen gooien. Met mooi weer is het daar altijd druk.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Bonnie F schreef: In het bos gooi ik alleen met ballen ter beloning of afleiding maar in een groot park met water (waar bovengenoemde afspeelde) moet je niet lopen zeuren als mensen om je heen met ballen gooien. Met mooi weer is het daar altijd druk.
Je kan dat ook omdraaien. Als je in zo'n druk park met ballen gaat gooien moet je niet zeuren als je er wat kwijt raakt. Niet dat ik het daar helemaal mee eens ben hoor :mrgreen: Ik vind het niet netjes als jouw hond andermans bal pakt en je loopt gewoon verder.
Maar aan de andere kant, ik kan er dus best van balen als mensen juist op zo'n drukke plek per se moeten gaan ballen. Dan moet je namelijk niet zeuren als o.a mijn hond ook mee wil gaan doen. En om netjes te zijn roep ik haar dan terug, en ga zelf met haar ballen, maar daar ben ik dan dus min of meer toe verplicht omdat er een paar meter naast me iemand per se met ballen moet gaan staan gooien. Je kan toch ook niet verwachten dat je bij een druk watertje helemaal alleen met jouw hond balletjes kan gaan gooien terwijl al die andere honden dat negeren, zo werkt dat niet :wink:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Bonnie F schreef:

In het bos gooi ik alleen met ballen ter beloning of afleiding maar in een groot park met water (waar bovengenoemde afspeelde) moet je niet lopen zeuren als mensen om je heen met ballen gooien. Met mooi weer is het daar altijd druk.
Zeker, maar dan moet je ook niet zeuren als er een hond de bal af pakt van jouw honden, want het is daar met mooi weer druk :mrgreen:
Misschien heeft die mevrouw dat ook wel gedacht toen ze door liep. En op jouw reactie toen je ze weer tegen kwam had ik ook geen vriendelijk woord terug gezegd trouwens. :wink:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Bonnie F schreef:2 keer op 1 dag.

zeg: "ja, ik zou ook liever onbeschoft zijn dan toe te moeten geven dat ik mijn hond niet onder controle heb"!
Mw verdween met rood hoofd.

Vanmiddag ga ik wandelen, stap uit de auto en er rent me een teckel tegemoet. Ik kijk om me heen, niemand te zien.
En krijg nou, komt er nog een teckel. Ik kijk weer om me heen, niemand te zien en wat denk je....nog een tekkel.
Toch wat raar, dus ik wacht, en wacht. Er rijden daar vrij veel auto's dus alleen laten leek me niet echt een optie, dus ik wacht. Na een half uur was ik zover dat ik die takketeckels in de auto wilde laden dus ik gooi Z alvast voorin en ja, hoor. Daar komt het baasje. Ik vertel dat ik op haar honden heb gepast en ze zegt: "oja, dat doen ze meestal, ze wachten hier bij de auto. Kom jongens" en ze stapt in met haar harige beesten en laat mij in volkomen verbijstering achter...

Echt, rare mensen, die hondenbaasjes, het zijn net mensen. :denken:

waarom vind je meteen dat iemand zijn hond niet onder controle heeft als ie de bal niet meteen lost?
die ander denkt misschien wel dat jij je hond niet onder controle hebt als je geen bal bij je hebt.

en waarom zijn het meteen takketeckels, als hun netjes op de baas wachten?

idd. rare mensen die hondenmensen :pffff:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Bonnie F schreef:Ik kan heel goed begrijpen dat er honden zijn die niet willen/kunnen lossen. (dit was overigens een golden retriever)
Niet iedereen heeft zo'n "ik wil, moet en zou voor de baas-werken hond"
Het gaat niet om willen werken in zo'n geval. De baas heeft er weinig mee te maken.
Het is gewoon een hondse reactie van een hond die iets heeft afgepakt. Het gaat dan om het maken van een punt tegenover een andere hond.
Felix is totaal niet geinteresseerd in ballen. Ze kunnen hem allemaal gestolen worden.
Maar als de bal van een andere hond hem voor de snuffert wordt gegooid pakt hij hem soms wel. Om die andere hond uit te dagen voor een potje rennen.
Hij komt gewoon als ik hem roep, maar zolang die andere hond in de buurt is laat hij de bal niet los.
Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Als je 10 waterbuikerige Ethiopiers op een veldje zet en je gooit er één pakje toverrijst bij, dan wordt het ook ellende.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hmm.. Lastig!
Ik ben van het niet gooien bij andere mensen..
Maar de hond van mijn ouders jat wel eens een bal van een andere hond als hij de kans krijgt. En die staat hij niet 1,2,3 af. Maaaar wij zorgen er wel voor dat die bal zo snel mogelijk bij de baas van de bal terrecht komt!
Jingo is ook zo dat als er in de verte een bal gegooit wordt hij er achter aan vliegt. Hij is nu eenmaal vreselijk gek op balletjes!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”