DVHN | Gepubliceerd op 18 maart 2010, 17:55
Laatst bijgewerkt op 18 maart 2010, 18:33
wapse -
De hond van Judith Rood uit Wapse is waarschijnlijk vergiftigd na het eten van een deel van een lammetje dat dood in het veld lag. De rhodesian ridgeback Frodo is weer thuis, maar het blijft de vraag of hij voldoende herstelt.
"De hond had acute verschijnselen van vergiftiging", zegt Erik Jan Tjalsma, dierenarts van de dierenkliniek in Wilhelminaoord. De hond kwijlde heftig, trilde, had kleine pupillen en kon niet op zijn eigen poten staan.
Judith Rood is nog hevig ontdaan . "Ik wandel elke dag 's morgens en 's middags een paar uur met de hond", vertelt ze. Maandag was hij opeens uit het zicht verdwenen. Ze vond Frodo bij een dood, pasgeboren lam die op een ongewone plek lag. De buik van het lam lag open, en de hond at ervan.
De inhoud van de maag van de hond en het dode lam liggen nu bij hem in de diepvries. Ze zijn nog niet onderzocht. Voorlopig gebeurt dat niet. "Dat kost mij veel geld", zegt Judith Rood. "Het is voor mij volkomen duidelijk dat Frodo is vergiftigd." De politie heeft kennisgenomen van de zaak in Wapse.
Helaas is de update niet goed :
Frodo is zaterdag ingeslapen, omdat zijn toestand erg verslechterde.
wapse -
De hond uit Wapse die maandag van een vergiftigd lam at dat dood in het veld lag, is vanmorgen uit zijn lijden verlost. Zijn toestand verergde zo dat de dierenarts hem een spuitje gaf.
Omwonenden denken dat het lammetje als lokaas diende voor dieren die niet gewenst zijn, zoals roofvogels.