Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijna een hond in mijn spaken.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Bijna een hond in mijn spaken.

Ongelezen bericht door Moos »

Andermans hond welteverstaan :roll: :mrgreen:

Net even een stuk gefietst met Vera, Saar in het mandje achterop. En dan verbaast het me elke keer weer hoe laks sommige mensen reageren die zelf ook met een hond lopen. Zo ook net weer dus. Wij komen over een lange rechte weg aangefietst, dus je hebt, zeg, een minuut of 5 om te gaan bedenken wat je gaat doen als passerende hondenbaas. Het is niet zo dat we opeens de bocht om kwamen zetten ofzo :mrgreen: Mevrouw liep met een grote hond, aan de flex, niet op slot. Dus ik minder al wat vaart, zeg even extra hard (hint hint) tegen Vera "doorrrrrlopen, lopen!". Gaat mevrouw tegen haar hond staan koetelen "ach kijk nou wat een braaf hondje aan de fiets, doe maar rustig he, doe maar rustig". Flexi nog steeds niet op slot. Volgens mij dacht ze dat de hondjes wel even leuk konden spelen dan ofzo :denken:

Ik wilde net gaan roepen (ondertussen al fietsende op bijna looptempo) "kunt u die lijn even op slot zetten!" als mevrouw ook doorkrijgt dat ze zelf ook een probleem heeft met pak 'm beet 35 kilo hond aan een flex, als hondjelief niet "rustig he" doet, en ze grijpt dus met haar vrije hand het lint van de flex beet. Toen fietsen wij langs, viel hondje "rustig he" flink uit, en was het maar goed dat de flex vast werd gehouden, want nu miste hij mijn spaken net aan.

Gezellig :F:
Afbeelding
29996D

Re: Bijna een hond in mijn spaken.

Ongelezen bericht door 29996D »

Leuk, zulke mensen :denken:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

:80: Wat zitten er toch ráre mensen tussen.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Altijd leuk, dat soort dingen :ugh: Was Vera niet onder de indruk? Heb het ook eens met Nilo gehad. Die liep aangelijnd mee naast de fiets terwijl een andere hond ruim de tijd krijg om ons van achter eens goed op te jagen met veel geblaf. Arme Nilo had die hond nog niet eens gezien dus schrok zich helemaal kapot waardoor hij mij ook nog eens van mn fiets trok. Dus nee, ik ben ook niet zo dol op als mensen hun hond niet onder controle hebben als ze zien dat er iemand op de fiets aan komt.
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:ha! hopelijk heeft ze er vette blaren op haar hand aan overgehouden :twisted: .
Nou ik dacht inderdaad nog, gelukkig voor die mevrouw heeft ze een flex met lint! Dit had ze niet moeten doen bij een gewone flex met zo'n draadje :N: Snap sowieso niet waarom je niet gewoon de flexi op de kortste stand zet maar goed :mrgreen:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Inge O schreef:ha! hopelijk heeft ze er vette blaren op haar hand aan overgehouden :twisted: .
Haha, was ook het eerste wat mij te binnen schoot :D

En verder was het een nogal dommige mevrouw zo te lezen.
Gelukkig ging het voor jou goed :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Maeve schreef:Altijd leuk, dat soort dingen :ugh: Was Vera niet onder de indruk? Heb het ook eens met Nilo gehad. Die liep aangelijnd mee naast de fiets terwijl een andere hond ruim de tijd krijg om ons van achter eens goed op te jagen met veel geblaf. Arme Nilo had die hond nog niet eens gezien dus schrok zich helemaal kapot waardoor hij mij ook nog eens van mn fiets trok. Dus nee, ik ben ook niet zo dol op als mensen hun hond niet onder controle hebben als ze zien dat er iemand op de fiets aan komt.
Nee, als Vera naast de fiets loopt, loopt ze naast de fiets en klaar :mrgreen: We kwamen daarvoor nog een hondenvriendje tegen, en daar loopt ze dan ook langs zonder zelfs maar te kijken "ja hallo, ik loop naast de fiets :pffff: " :wink:
Ze keek nu wel even achterom hoor, dat wel, maar dan zeg ik dus nog even "loop maar door Veer" en dan gaat de blik weer vooruit en loopt ze rustig verder.
Dat scheelt weer. Anders was ik ook afgestapt hoor, als Vera een hond zou zijn geweest die er wel op zou reageren. Ik ga geen risico's nemen met Saar in dat mandje achterop :N: :wink:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ooh enig zoiets! ik heb er ooit eens 1 weg moeten schoppen die los liep en op Ragyo dook die aan de springer zat, en ooit eens 1 gehad aan een 8 m flex die zichzelf om mij, fiets en Ragyo heen wikkelde. goddank had ik die aan zien komen en was ik afgestapt :roll:
wel fijn dat Vera zo relaxed is! met Kiba ga ik voorlopig nog maar niet op korte afstand langs andere honden fietsen :mrgreen:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Moos
Zeer actief

Ragyo schreef:ooh enig zoiets! ik heb er ooit eens 1 weg moeten schoppen die los liep en op Ragyo dook die aan de springer zat, en ooit eens 1 gehad aan een 8 m flex die zichzelf om mij, fiets en Ragyo heen wikkelde. goddank had ik die aan zien komen en was ik afgestapt :roll:
Oh die zijn helemaal erg! Vooral die laatste! :smile: :boos:
wel fijn dat Vera zo relaxed is! met Kiba ga ik voorlopig nog maar niet op korte afstand langs andere honden fietsen :mrgreen:
Ja dat is wel makkelijk hoor. Als we gewoon lopen wil ze best reageren op sommige honden omdat ze dan graag kennis wil maken (daar is "kijk eens" dan weer goed voor :mrgreen: ), maar aan de fiets heeft ze vanaf 12 maanden gehad dat ze liep en klaar. Toen ik voor het eerst ging fietsen met d'r knalde er een waakherder grommend en blaffend tegen een hek waar we langs gingen. Keek ze ook alleen maar van "doet u nou?" en liep weer door. Terwijl ik zeker weet dat ze daar nu nog steeds bij gewoon wandelen zich het rambam van zou schrikken :19:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat ook mijn eerste reactie :mrgreen:
Baasje heeft nu hopelijk iets geleerd :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef:
optimist!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:
ranetje schreef:
optimist!
Je moet toch iets te hopen hebben? :mann: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef: Je moet toch iets te hopen hebben? :mann: :wink:
Als het waar is wat ik op het forum allemaal lees over domme hondenbaasjes en rare toestanden vrees ik dat die mevrouw alleen maar geleerd heeft die flex nooit meer zo vast te pakken en zal ze hem gewoon op de lange stand laten in het vervolg.
Bedenken dat je je hond er ook kort mee kunt houden is best moeilijk hoor :engel:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Moos
Zeer actief

renee-uk schreef:
Als het waar is wat ik op het forum allemaal lees over domme hondenbaasjes en rare toestanden vrees ik dat die mevrouw alleen maar geleerd heeft die flex nooit meer zo vast te pakken en zal ze hem gewoon op de lange stand laten in het vervolg.
Bedenken dat je je hond er ook kort mee kunt houden is best moeilijk hoor :engel:
Haha, dat kan ook nog :mrgreen: Dan stap ik wel even af :N:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:
:smile: :smile: :smile:
Dat is waar, maar ik ben zo graag optimist :U:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef:
renee-uk schreef:
:smile: :smile: :smile:
Dat is waar, maar ik ben zo graag optimist :U:
nou toe dan maar, dan zeg ik verder wel niks meer ;)
Afbeelding

Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

fijn altijd zulke dingen :roll: zo ruim de tijd en dan nog geen actie ondernemen.

Dusty liep laatst langs de fiets en toen zag ik een vrouw met een border collie aan komen die hond liep los gewoon in het dorp. schiet die hond van de stoep af voor mijn fiets langs om ff naar Dusty de komen brommen. die schrok zich rot want naast de fiets lopen is voor Dusty verder nergens opletten gewoon lekker meelopen :mrgreen: vrouw verontschuldigt zich niet roept alleen een aantal keer pissig der hond terug en vervolgde haar weg.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ah joh, het hondje wou toch spélen? Snap dat dan Marloes. :mann: :mrgreen:

Volgende hond een Dobermann? Nergens last van! Haha!
Moos
Zeer actief

LéonieHonden schreef:Ah joh, het hondje wou toch spélen? Snap dat dan Marloes. :mann: :mrgreen:
Vera wil ook best wel spelen, maar niet tussen mijn spaken :pffff: :mrgreen:
Ja, zou het schelen? :wink:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Moos schreef:
:smile: Ja. :F:
Moos
Zeer actief

christo schreef:
Moos schreef:
:mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
LéonieHonden schreef:Ah joh, het hondje wou toch spélen? Snap dat dan Marloes. :mann: :mrgreen:
Vera wil ook best wel spelen, maar niet tussen mijn spaken :pffff: :mrgreen:
ja, maar vera ís ook zo'n moeilijke hond :roll: :roll: .
Ze stelt ook wel erg hoge eisen inderdaad ja :roll: :mrgreen:
Afbeelding
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

jammer dat mensen zijn hond dan niet even bijhouden
ik was vandaag ook aan het wandelen toen er ook iemand met zijn hond langs de fiets langs kwam ik weet dan dat mijn honden tekeer gaan doen ze niet als ze honden gewoon zien wandelen alleen als ze rennen ik ben toen even bij iemand op de oprit gaan staan en ze even kort gehouden dat is toch weinig moeiten

groetjes gonnie
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Moos schreef:
Nou ik dacht inderdaad nog, gelukkig voor die mevrouw heeft ze een flex met lint! Dit had ze niet moeten doen bij een gewone flex met zo'n draadje :N: Snap sowieso niet waarom je niet gewoon de flexi op de kortste stand zet maar goed :mrgreen:
Toen je dat schreef van dat ze die flex pakte dacht ik aan mijn eigen reflex destijds ... auch!!! :ugh: ik had idd vette blaren..vanwege een andere hond die op straat op ons achterop kwam..

Maar op de fiets baal ik inderdaad van mensen die niet even de honden wat korter houden als je aan komt fietsen..zo rukte bij Finn een kleinere hond de flex uit de hand van zijn baasje en hing in Finn's hielen en wat later in zijn broek.. ik probeerde door te fietsen, maar baas zat zo te lachen... dat ik Finn maar wat meer lijn gaf om zichzelf te verdedigen.. toen werd baas boos... :denken:
En een keer ook met Flex een husky die uitviel... waarop tussen de geparkeerde auto's door een zwarte loslopende hond ook van die meneer besloot Finn even van dichtbij aan te willen pakken .. de husky had toen ook de flexrek ontdekt en ik kon eigenlijk alleen maar stevig vloeken en een brul geven dat als de honden niet luisterden dat hij ze niet los moest hebben... om vriendelijk tegen Finn te zeggen "negeren Finn... negeren :roll: "
Tsja.. als je van medehondeneigenaren al niet een beetje inschattingsvermogen van eigen hond kunt verwachten..
Dat het niet leuk is is een feit.. Finn liep altijd lekker relaxed naast de fiets mee.. na een paar incidenten als boven genoemd merk ik toch dat hij gewoon allert wordt als er een hond ons tegemoet loopt, tegenwoordig sla ik dan een andere weg in of ik maak zoveel mogelijk ruimte dat er gewoon gepasseert kan worden.
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Oh ja, da's lekker dan ! :N:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ja zulke mensen zijn er helaas ook nog.
Ik maak het zowat elke dag mee hier, want ik fiets elke dag met de honden.

Nja met Kenji en Ditch dan.

Dan fiets je netjes op t fietspad, zien ze je aan komen maar hond ff kortpakken of aanlijnen ho maar.

Daarom neem ik Elena niet meer mee met fietsen. Zowieso heeft ze er een hekel aan ( door zulke gevallen ) en daarbij durf ik het nu niet meer omdat ze zo erg hondagressief is geworden.
Straks heb ik t weer gedaan met mn gevaarlijke heddur :evil:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

christo schreef:
Moos schreef:
Nee... :U:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”