Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bach bloesem remedie? Tips,ervaring?
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Bach bloesem remedie? Tips,ervaring?
ik heb de tip gekregen om voor storm zijn
onrustige/angstige slaapgedrag is te beginnen met de bachbloesem remedie..
heeft iemand hier ervaring in of mee..
kan iemand mij tips geven.. over wat ik moet gebruiken..
zelf heb ik het volgende gevonden..
voor de mensen die storm niet kennen..
storm is een herplaatser.. en toen hij bij ons kwam bleek dat ie steeds meer en meer angsten heeft.. hij is nauwelijks opgevoed..
had baknijd.. en we denken dat ie met de harde hand is opgevoed omdat ie in sommige situaties angstig/verdedigend reageerd..
storm is altijd bang dat ie een trap in zijn kont krijgt als ie iets gedaan heeft als je je stem verheft krimpt ie helemaal ineen.. enz
STAR OF BETHLEHEM - Vogelmelk
Ornithogalum umbellatum
negatief: onverwerkte schok positief: bevrijd bestaan
Deze "balsem" of "raadgever van de ziel" helpt in situaties die het gevolg zijn van een onverwerkte lichamelijke of geestelijke schok, ongeacht of deze recent of lang geleden gebeurd is. De schokkende gebeurtenis, waarvan de betrokkene zich soms niet meer bewust is, is nog niet helemaal verwerkt. Ze kan heel sterk variëren; het verlies van een dierbare, ontslag, een jobstijding, het meemaken van een ongeval etc
MIMULUS - Maskerbloem
Mimulus guttatus
negatief: concrete angsten positief: moedige zelfoverwinning
Voor hen met één of meerdere concrete, benoembare angsten of fobieën. Meestal zijn het schuchtere, teruggetrokken mensen met een fijngevoelig karakter
onrustige/angstige slaapgedrag is te beginnen met de bachbloesem remedie..
heeft iemand hier ervaring in of mee..
kan iemand mij tips geven.. over wat ik moet gebruiken..
zelf heb ik het volgende gevonden..
voor de mensen die storm niet kennen..
storm is een herplaatser.. en toen hij bij ons kwam bleek dat ie steeds meer en meer angsten heeft.. hij is nauwelijks opgevoed..
had baknijd.. en we denken dat ie met de harde hand is opgevoed omdat ie in sommige situaties angstig/verdedigend reageerd..
storm is altijd bang dat ie een trap in zijn kont krijgt als ie iets gedaan heeft als je je stem verheft krimpt ie helemaal ineen.. enz
STAR OF BETHLEHEM - Vogelmelk
Ornithogalum umbellatum
negatief: onverwerkte schok positief: bevrijd bestaan
Deze "balsem" of "raadgever van de ziel" helpt in situaties die het gevolg zijn van een onverwerkte lichamelijke of geestelijke schok, ongeacht of deze recent of lang geleden gebeurd is. De schokkende gebeurtenis, waarvan de betrokkene zich soms niet meer bewust is, is nog niet helemaal verwerkt. Ze kan heel sterk variëren; het verlies van een dierbare, ontslag, een jobstijding, het meemaken van een ongeval etc
MIMULUS - Maskerbloem
Mimulus guttatus
negatief: concrete angsten positief: moedige zelfoverwinning
Voor hen met één of meerdere concrete, benoembare angsten of fobieën. Meestal zijn het schuchtere, teruggetrokken mensen met een fijngevoelig karakter
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Re: Bach bloesem remedie? Tips,ervaring?
Neem eens contact op met Bianca Uittenbogaard.
Zij is én GT en Bachbloesemtherapeut, dan stelt ze een remedie voor je samen, deze wordt precies afgestemd op je hond en zijn probleem.
Ik heb hele goede ervaringen met haar en het behandelen van Suzie's knalangst.
edit: Ik zou dus niet zelf gaan combineren/samenstellen, het luistert nogal nauw om een goede remedie te maken.
Zij is én GT en Bachbloesemtherapeut, dan stelt ze een remedie voor je samen, deze wordt precies afgestemd op je hond en zijn probleem.
Ik heb hele goede ervaringen met haar en het behandelen van Suzie's knalangst.
edit: Ik zou dus niet zelf gaan combineren/samenstellen, het luistert nogal nauw om een goede remedie te maken.
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 23 feb 2010 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Heb je al eens aan het Anti Stress Band gedacht? Dat draagt hij constant en het wertk 4 weken.Ik vind het band een voordeel omdat je maar eens in de 4 weken erom moet denken het te vervangen en het ondertussen zijn werk doet.

- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Aantal honden: 1
Zou het wel door een professioneel iemand laten samen stellen en niet zelf aan de slag gaan ermee om zo de juiste combinatie te krijgen.
Ze zeggen trouwens dat honden er geen bijwerkingen van kunnen krijgen, maar wij hebben het ook geprobeert en Cato kreeg er echt diaree van, wat gelukkig ook een paar uur later weer over was.. Maar na een enkele dagen er toch mee gestopt en voor een resultaat moet je het langer gebruiken was me verteld.
Toen gaan zoeken en idd nog een paar reacties gekregen van baasjes die dezelfde ervaring hadden , maar dit zijn wel echt uitzonderingen.
Sta er trouwens toch nog steeds positief tegen over.
Ze zeggen trouwens dat honden er geen bijwerkingen van kunnen krijgen, maar wij hebben het ook geprobeert en Cato kreeg er echt diaree van, wat gelukkig ook een paar uur later weer over was.. Maar na een enkele dagen er toch mee gestopt en voor een resultaat moet je het langer gebruiken was me verteld.
Toen gaan zoeken en idd nog een paar reacties gekregen van baasjes die dezelfde ervaring hadden , maar dit zijn wel echt uitzonderingen.
Sta er trouwens toch nog steeds positief tegen over.
Groetjes saskia en een poot van cato

- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
je mag bij bach bloesems meerdere bloesems door elkaar heen gebruiken. Bij Boris in het potje zit nu; heather, walnut en rescue remedie. Als je er neit zoveel ervaring mee hebt is het het handigst iemand te laten samenstelllen. Jij doet je verhaal en een holistisch genezer weet dan welke er nodig is.
2,5 week nadat ik starte met de druppels voor Boris merkte ik al een grote omslagpunt. Ook gebruik ik het voor de konijntjes in stress situaties. Ik vind het top spul.
hier is een site van bach remedies:
http://www.helingdoorbachbloesems.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
alle bach remedies zijn geschikt voor mens en dier. Alleen is de verdunning misschien anders? (dat weet ik niet zo goed) op 10ml heb ik voor boris nu 4 druppels heather, 4 druppels walnut en 4 druppels rescue en de rest bronwater. ook zijn er boeken over bach bloesems voor dieren, daar staat alles wat duidelijker in dan de sites.
2,5 week nadat ik starte met de druppels voor Boris merkte ik al een grote omslagpunt. Ook gebruik ik het voor de konijntjes in stress situaties. Ik vind het top spul.
hier is een site van bach remedies:
http://www.helingdoorbachbloesems.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
alle bach remedies zijn geschikt voor mens en dier. Alleen is de verdunning misschien anders? (dat weet ik niet zo goed) op 10ml heb ik voor boris nu 4 druppels heather, 4 druppels walnut en 4 druppels rescue en de rest bronwater. ook zijn er boeken over bach bloesems voor dieren, daar staat alles wat duidelijker in dan de sites.

- Enya
- Zeer actief
Voor gediplomeerde therapeuten kun je ook kijken op http://www.bcnd.nl. Ik zou idd niet zelf samen stellen, maar dit door een deskundige laten doen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb voor Bowie laten samenstellen omdat z eook wat angstklachten had en wat andere dingen...er mogen in totaal 5 remedies in 1 flesje.
Zoek idd iemand die er verstand van heeft en ga niet zelf lopen proberen....
Bowie heeft 3 flesjes "gehad" en hoewel je uiteraard bepaald gedrag moet blijven trainen en oefenen is ze zeker opgeknapt ervan, de scherpe randjes gingen eraf zodat ze meer toegankelijk was voor trainen.... ik kon haar meer bereiken en zo had d etraining ook duidleijk meer effect,
Ik ben heel erg positief!
Zoek idd iemand die er verstand van heeft en ga niet zelf lopen proberen....
Bowie heeft 3 flesjes "gehad" en hoewel je uiteraard bepaald gedrag moet blijven trainen en oefenen is ze zeker opgeknapt ervan, de scherpe randjes gingen eraf zodat ze meer toegankelijk was voor trainen.... ik kon haar meer bereiken en zo had d etraining ook duidleijk meer effect,
Ik ben heel erg positief!
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Bach kan geen kwaad. Dus je kunt het altijd proberen. Helaas werkt het niet bij iedereen
Maar baat het niet dan schaadt het niet.
Iemand die weet waar hij/zij het over heeft kan een beetje verder kijken als de 2 dingen die jij nu hebt. Er zijn ook weer combi's die samen beter werken voor t een of ander. Dan heb je een beter pakket om te geven en dus meer kans dat het helpt;)
Groetjes Marieta.
Iemand die weet waar hij/zij het over heeft kan een beetje verder kijken als de 2 dingen die jij nu hebt. Er zijn ook weer combi's die samen beter werken voor t een of ander. Dan heb je een beter pakket om te geven en dus meer kans dat het helpt;)
Groetjes Marieta.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je kan hem eerst eens een paar weken op de resqueremedie zetten van Bach. Gewoon te koop bij de meeste drogisterijen. In die remedie zit bv ook star of bethlehem. Het is een soort eerste hulp remedie die mede kan steunen bij traumaverwerking.
Ik ben zelf niet helemaal overtuigd van baadt het niet schaadt het niet..op zich klopt het natuurlijk, maar in geval van angsten ben ik toch voorzichtig.
Als angst wegvalt, maar de interpretatie van de hond van de prikkel blijft gelijk, blijft de hond de prikkel dus bedreigend vinden, maar mist dan de remming van angst en zal zelfverzekerder reageren. Dat is niet altijd gewenst als de hond bv geneigt is agressie te vertonen.
De resque kan geen kwaad. Als je met meer specifieke remedie's wil gaan werken zou ik idd Bianca eens bellen. Geweldige vrouw die enorm veel weet..van honden én van bachremedie's!
Ik ben zelf niet helemaal overtuigd van baadt het niet schaadt het niet..op zich klopt het natuurlijk, maar in geval van angsten ben ik toch voorzichtig.
Als angst wegvalt, maar de interpretatie van de hond van de prikkel blijft gelijk, blijft de hond de prikkel dus bedreigend vinden, maar mist dan de remming van angst en zal zelfverzekerder reageren. Dat is niet altijd gewenst als de hond bv geneigt is agressie te vertonen.
De resque kan geen kwaad. Als je met meer specifieke remedie's wil gaan werken zou ik idd Bianca eens bellen. Geweldige vrouw die enorm veel weet..van honden én van bachremedie's!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Da-ki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
- Aantal honden: 3
pssssstt, zie je hoeveel info je krijgt als je hiernaar vraagt
BACHbloesem is lang zo eenvoudig niet als dat de sites vaak doen denken
heb je trouwens iets kunnen vinden tijdens je shopronde ???

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
jha ik weet waar ik het kan kopen.. wil alleen eerst ff verder vragen..Da-ki schreef:pssssstt, zie je hoeveel info je krijgt als je hiernaar vraagt
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
Da-ki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
- Aantal honden: 3