Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sterilisatie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lilolab
nieuw lid
Mijn ras(sen): Labrador

sterilisatie

Ongelezen bericht door Lilolab »

hallo hondenliefhebbers,

Ik had een afspraak met de DA gemaakt voor een sterilisatie van mijn labrador van een jaar. Ze is inmiddels 1x loops geweest. Na wat wikken en wegen heb ik de afspraak geannuleerd, omdat we het risico niet willen nemen dat ze er niet meer uitkomt. De dierenarts was daarna behoorlijk overtuigend om het toch te doen vanwege risico's op latere leeftijd zoals ontstekingen en suikerziekte. Wat zijn jullie ervaringen?

Groet,

Johan
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Re: sterilisatie

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Hallo,

Toevallig hebben wij onze hond een korte tijd geleden laten steriliseren (castereren). Tot nu toe gaat het helemaal prima en heb er (tot nu toe) een goede ervaring mee gehad. Mooi gehecht en onze hond is weer de oude. Over een paar dagen moeten de hechtingen eruit. Ben benieuwd.
Ik kan eigenlijk nog niet veel over het verder herstel vertellen, maar ik ben tot nu toe zeer tevreden en blij met onze beslissing.
De reden dat wij onze hond hebben laten steriliseren is i.v.m. hevige loopsheid en inderdaad ook ziektes, etc.
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Wij hebben Sammie ook laten steriliseren; 1x loops en gelijk schijnzwanger. Heel erg veel last van de loopsheid gehad ook.
Sterilisatie is heel goed gegaan, toen we haar ophaalden sprong ze zelf de auto in (had haar willen tillen, maar ze was veel te bang om achter te blijven, denk). Kleine wond, weinig last, na 2 dagen merkten we niks meer aan haar, alleen een kale buik.
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

Jolande1961 schreef:Wij hebben Sammie ook laten steriliseren; 1x loops en gelijk schijnzwanger. Heel erg veel last van de loopsheid gehad ook.
Sterilisatie is heel goed gegaan, toen we haar ophaalden sprong ze zelf de auto in (had haar willen tillen, maar ze was veel te bang om achter te blijven, denk). Kleine wond, weinig last, na 2 dagen merkten we niks meer aan haar, alleen een kale buik.
bij ons eigenlijk precies hetzelfde verlopen. ook dezelfde reden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”