Zoiets bedoelde ik eigenlijk ook.christo schreef:Ik heb al jaren twee rekeningen, één voor de maandelijkse lasten en één voor huishoudelijke uitgaven. Op de eerste rekening een roodstaanfaciliteit, op de tweede zeer bewust niet. Bij de tweede rekening een gelinkte spaarrekening waar ik geld opzij zet voor kleding. Van de huishoudrekening betaal ik de dagelijkse boodschappen, als ik kleding koop dan haal ik geld van de spaarrekening af en zet het op de huishoudrekening.sjaak-k schreef:voor de mensen met zo'n boekje (boekhouding), nemen jullie alle bonnetjes mee? Als er meerdere dingen opstaan ga je dat uitrekenen? Ik zou dat nog geen week volhouden denk ik
Je hoeft niet met bonnetjes en huishoudboekjes en rekenmachines te werken om een beetje te weten waar je geld blijft. Mijn bank geeft ook saldo attenties. Dan weet ik bijtijds of ik teveel geld uitgegeven heb aan boodschappen.
Ik weet precies hoeveel ik waaraan kan uitgeven per week zonder dat ik bonnetjes en huishoudboekjes bij hou.
En of dat nou de ene week opgaat omdat ik mezelf getrakteerd heb op wat lekkers bij de koffie of omdat ik een keer wat duurder vlees gekocht heb dan we normaal eten maakt mij niet uit. Ik zorg ervoor dat ik binnen het door mijzelf vastgestelde budget blijf.