Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies nodig

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Advies nodig

Ongelezen bericht door moosje »

Zarah krijgt al zo lang ze bij mij is (2,5 jaar) ProPlan Sensitive zalm en rijst. Ze doet het er uitstekend op, en wil haar ook zeker daarop houden.
Shendor daarentegen kreeg bij zijn vorige baas 'supermarkt'voer, en bij mij ProPlan. Hij krijgt ruim 500 gram per dag, en komt niet aan. Hij is nu redelijk op gewicht, maar zodra hij ook maar iets minder krijgt zie je hem afvallen. Medisch is er niet veel aan de hand, behalve een iets te hoge leverwaarde, waar hij nu druppeltjes voor krijgt. Binnenkort weer bloedprikken en kijken hoe het dan is.

Ik zit nu te denken om hem op ander voer te zetten, maar wat dan. Iets wat kwalitatief goed is, voor honden met gevoelige darmen (die heeft ie, heb k al gemerkt), en iets wat goed vult zonder een hele bak vol te moeten geven. Hij krijgt zijn voer verdeeld over 2 maaltijden, maar dat zijn flinke porties.
Zarah weegt 3 kilo minder, en krijg nog geen kwart van wat hij krijgt. Ze krijgen even veel beweging, hoewel Zarah meestal aangelijnd is, en hij wat vaker los loopt. Hij is binnenshuis ook iets actiever.
Zarah is een jaar of 6, en Shendor is 8.

Rauw is momenteel geen optie, omdat ik ze niet binnen wil laten eten met rauw. Zodra ik een huis met een tuin heb, en plek voor een vriezer wordt het waarschijnlijk wel rauw. Kan het nu ook nergens opslaan.
ProPlan is geen goedkoop voer (in verhouding net zo duur als dieevoer bij de DA kwam ik pas achter), maar ben niet van plan om honderden euro's uit te gaan geven aan voer, tenzij het niet anders kan. Heb al Smuldier, Rodi en Nature Diet geprobeerd, maar daar heeft ie enorm veel van nodig om op gewicht te blijven. Heb daarbij het zelfde probleem als met het echte rauw, geen opslagplaats.
Dus het liefst een betaalbaar alternatief, maar wel iets waar de hond bij gebaat is.

Wie heeft er tips/adviezen?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Advies nodig

Ongelezen bericht door alm@ »

Toen ik nog brokken gaf was ik erg tevreden over Cavom. Een betaalbare goede brok waar ze ook wat van aankomen als ze te mager zijn. Wat ik ook goed vond wat Greenheart Premium. Het zijn allebei brokken zonder chemische toevoegingen én betaalbaar :wink:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Prins super of cavom
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hier Bevo voor Ds, ze krijgt praktisch niets ervan, en nog staat ze iets te zwaar :N: (ze woog laatst bij de DA 36 kilo, en das toch wel een kilo of 2 te veel :oeps: )
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

Carmen schreef:Prins super of cavom
Prins super is zeker niet aan te raden voor honden met gevoelige darmen. Dit is namelijk een geperste brok en het korte darmstelsel van een hond wat ook nog gevoelig is is die brok waarschijnlijk niet goed. Prins is daarintegen zeker een betaalbaar goed voer (mijn vorige hond kreeg het en heeft het er goed op gedaan!). De procare croque sensitive lijkt me dan een betere keus aangezien deze brok beter is voor een gevoelig darmstelsel

Mijn huidige hond doet het op de Prins Super niet zo goed en deze zet ik nu over naar Hills Science plan. Dit is wel een kostbaar voer (duur wil ik niet in de mond nemen als je ook naar de kwaliteit kijkt)

Techni-Cal is misschien ook wat. Dit probeer ik nu op mijn kat die moet afvallen en tot nu toe gaat dit erg goed en doet hij het er goed op.
Hier is ook hondenvoer van wat volgens de eerste geluiden goed werkt. Ik heb hier echter geen verdere ervaring mee maar wellicht is het een merk om je eens meer in te verdiepen of je meer in te laten voorlichten? Dit is ook een wat meer betaalbare brok. :D
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Vince schreef:
Techni-Cal is misschien ook wat. Dit probeer ik nu op mijn kat die moet afvallen en tot nu toe gaat dit erg goed en doet hij het er goed op.
Hier is ook hondenvoer van wat volgens de eerste geluiden goed werkt. Ik heb hier echter geen verdere ervaring mee maar wellicht is het een merk om je eens meer in te verdiepen of je meer in te laten voorlichten? Dit is ook een wat meer betaalbare brok. :D
Maar Shendor moet aankomen... ;)
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ze hebben van Carocroc Premium Kip & Rijst Special Power.
is een hoog energetisch voer waar je niet zoveel van nodig hebt :19: :idea:
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

moosje schreef:
Vince schreef:
Maar Shendor moet aankomen... ;)
Ja maar zoals elk premium voeder hebben ze die voor allerlei zaken. IK gebruik toevallig de variant waarmee een kat afvalt, dat houd niet in dat dat voer dat standaard doet. :wink:

Zou wel raar zijn als ik je hier dieet kattenvoer zou aangeven als idee niet?? :D :mrgreen:

Gaat even om het merk, wellicht kan je er wat mee.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”