Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beaphar zenuwtabletten
Moderator: moderatorteam
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Re: Beaphar zenuwtabletten
Nou ze is iets rustiger maar bij flinke knallen schiet ze toch wel weg en begint ze zachtjes te piepen. Ik durf haar dus nu ook niet meer los te laten tot na oud en nieuw omdat ik bang ben dat ze onverwacht weg schiet.
Ik geef haar straks weer een pilletje voor de nacht en zo hobbelen we de dagen maar door.
Ik geef haar straks weer een pilletje voor de nacht en zo hobbelen we de dagen maar door.

- Sly~Byron
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sharpei
- Contacteer:
Ik heb de tabletjes nu ook in huis voor Sara.
Onze andere hond was nooit bang ervoor, maar Sara raakt echt in paniek en zodra ze buiten een knal hoort springt ze 2 meter de lucht in, om vervolgens heel hard te trekken richting huis.
Ze wil inmiddels ook de deur nuet meer uit en je moet haardus echt mee trekken.
Maar ik beloon haar zodra ze netjes mee loopt en niet al te veel schrikt en ook dus binnen.
Ik ben vanochtend begonnen met de tabletjes, ze krijgt ze dan 's ochtends en 's avonds. Ik merk nu nog niets, maar ook geen bijwerking ofzo. Ze krijgt zo haar 2de en dan morgen krijgt ze er 3. De derde krijgt ze dan ook 2,5 uur na de tweede. Dan helpt het misschien net iets meer voor het echt los barst hier.
Onze andere hond was nooit bang ervoor, maar Sara raakt echt in paniek en zodra ze buiten een knal hoort springt ze 2 meter de lucht in, om vervolgens heel hard te trekken richting huis.
Ze wil inmiddels ook de deur nuet meer uit en je moet haardus echt mee trekken.
Maar ik beloon haar zodra ze netjes mee loopt en niet al te veel schrikt en ook dus binnen.
Ik ben vanochtend begonnen met de tabletjes, ze krijgt ze dan 's ochtends en 's avonds. Ik merk nu nog niets, maar ook geen bijwerking ofzo. Ze krijgt zo haar 2de en dan morgen krijgt ze er 3. De derde krijgt ze dan ook 2,5 uur na de tweede. Dan helpt het misschien net iets meer voor het echt los barst hier.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Arme Ameno,arme julliepooh schreef:Nou ze is iets rustiger maar bij flinke knallen schiet ze toch wel weg en begint ze zachtjes te piepen. Ik durf haar dus nu ook niet meer los te laten tot na oud en nieuw omdat ik bang ben dat ze onverwacht weg schiet.
Hopelijk komen jullie ook nog eens zover

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- *tweety*
- Zeer actief
Ik heb zylkene, kent iemand dat dan?
Voor de kerst al mee begonnen maar het helpt hier ook geen moer.
Beest is helemaal hysterisch en advocaat zal ook niet helpen.
Ik ben een beetje bang met de alprazolam.
Heb het voor mezelf hier in huis en het onderdrukt inderdaad je angsten.
Wordt een hond daar duf op?
Ben bang dat ik morgen toch een tabletje bij de DA moet gaan halen.
Voor de kerst al mee begonnen maar het helpt hier ook geen moer.
Beest is helemaal hysterisch en advocaat zal ook niet helpen.
Ik ben een beetje bang met de alprazolam.
Heb het voor mezelf hier in huis en het onderdrukt inderdaad je angsten.
Wordt een hond daar duf op?
Ben bang dat ik morgen toch een tabletje bij de DA moet gaan halen.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
zylkene ken ik niet.....sorry.
Ik heb hier de aprazolam voor Maxi en hij wordt er niet duf op.
De hele angst is ook niet weg...de tuin in om een plas te doen gaat niet op, dat durft hij nu niet dank zij een x-aantal vuurpijlen
maar in huis is het veel beter hanteerbaar voor hem.
Hij vliegt niet meer bibberend en onbereikbaar voor mij onder tafel . Hij ligt nu merendeel bij me op de bank en komt er een knal redelijk dichtbij dan zit ie rechtop en blaft. Is de knal redelijk ver weg reageert hij stukken minder. Kijkt op maar dat is het dan ook.
Ik zeg elke keer bij een knal waarop Maxi reageert : is goed, is vuurwerk,het is okay .Maxi blijft nog even blaffen maar op een gegeven moment dring ik toch door en legt zich na verloop van tijd weer neer.
Hij herstelt . Dat gebeurde toch vorig jaar niet.
Morgen heb ik denk ik een blafconcert maar dat maakt niet uit.
Beter aanslaan en dat ik hem roep en vraag om een zit en een koekje daarvoor geven dan dagen achtereen bibberend en trillend onder tafel en compleet onbereikbaar zijn en ook in huis vluchtgedrag vertonen.
(Ook staat Maxi dan al voor een langere periode op Valeriaan en Bach . )
Sterkte met je kereltje ! Stom,stom vuurwerk.
Ik heb hier de aprazolam voor Maxi en hij wordt er niet duf op.
De hele angst is ook niet weg...de tuin in om een plas te doen gaat niet op, dat durft hij nu niet dank zij een x-aantal vuurpijlen
Hij vliegt niet meer bibberend en onbereikbaar voor mij onder tafel . Hij ligt nu merendeel bij me op de bank en komt er een knal redelijk dichtbij dan zit ie rechtop en blaft. Is de knal redelijk ver weg reageert hij stukken minder. Kijkt op maar dat is het dan ook.
Ik zeg elke keer bij een knal waarop Maxi reageert : is goed, is vuurwerk,het is okay .Maxi blijft nog even blaffen maar op een gegeven moment dring ik toch door en legt zich na verloop van tijd weer neer.
Hij herstelt . Dat gebeurde toch vorig jaar niet.
Morgen heb ik denk ik een blafconcert maar dat maakt niet uit.
Beter aanslaan en dat ik hem roep en vraag om een zit en een koekje daarvoor geven dan dagen achtereen bibberend en trillend onder tafel en compleet onbereikbaar zijn en ook in huis vluchtgedrag vertonen.
(Ook staat Maxi dan al voor een langere periode op Valeriaan en Bach . )
Sterkte met je kereltje ! Stom,stom vuurwerk.
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
Bob wilde deze zomer amper nog buiten lang na een verjaardagsvuurwerk in de buurt en schotdinges van tuinbouwers op het veld.
Zylkéne 450 in combinatie met een DAP halsband en een prima resultaat!!! Bob weegt ruim 30 kg. Een weekje later was hij de vrolijkheid zelve op wandeling, liep zomaar een tuin binnen om uit een vijver te gaan drinken
, en neeeeen niet foei, maar
Drie maanden, drie potjes Zylkène en 3 halsbanden verder zouden we de DAP halsband weglaten en de Zylkène nog even verder zetten, maar wegens de december maand, toch DAP gehaald, weliswaar nu een verstuiver in de stekker. Zo kunnen de andere twee er ook van genieten. Maar helaas was er hier gisteren onverwacht bij de buren al wat vuurwerk op een moment dat ik er niet was
... dus dat zag er even echt niet goed uit, bij thuiskomst werd ik bijna omvergelopen door drie bange honden. Maar ze (ook Bob) zijn later toch nog even durven buiten gaan. Voor morgenavond komt er nog een likje advokaat bij. Maar vooral dan ben ik thuis , gordijnen dicht, muziek aan etc...
Ik heb de indruk dat er weinig is dat echt helpt , maar het herstellen nadien zal (hoop ik toch) mischien vlotter verlopen...
Zylkéne 450 in combinatie met een DAP halsband en een prima resultaat!!! Bob weegt ruim 30 kg. Een weekje later was hij de vrolijkheid zelve op wandeling, liep zomaar een tuin binnen om uit een vijver te gaan drinken
Drie maanden, drie potjes Zylkène en 3 halsbanden verder zouden we de DAP halsband weglaten en de Zylkène nog even verder zetten, maar wegens de december maand, toch DAP gehaald, weliswaar nu een verstuiver in de stekker. Zo kunnen de andere twee er ook van genieten. Maar helaas was er hier gisteren onverwacht bij de buren al wat vuurwerk op een moment dat ik er niet was
Ik heb de indruk dat er weinig is dat echt helpt , maar het herstellen nadien zal (hoop ik toch) mischien vlotter verlopen...
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Ik had voor César Ventraquil-tabletten.
Maar na net wat op internet gelezen te hebben en contact gezocht met een Witte herderfokker, die me echt ontraadde om ze niet te gebruiken, ga ik zo bij de DA Diazepam halen.
Ik ben best wel ff pissig want ik zei nog bij de DA, ik wil geen Ventraquil hebben. Nee hoor dat is geen punt. Bel ik net de DA op, krijg een andere dan vorige keer en die begint zelf al erover om geen Ventraquil te geven. Daar zakt je broek toch van af
Maar na net wat op internet gelezen te hebben en contact gezocht met een Witte herderfokker, die me echt ontraadde om ze niet te gebruiken, ga ik zo bij de DA Diazepam halen.
Ik ben best wel ff pissig want ik zei nog bij de DA, ik wil geen Ventraquil hebben. Nee hoor dat is geen punt. Bel ik net de DA op, krijg een andere dan vorige keer en die begint zelf al erover om geen Ventraquil te geven. Daar zakt je broek toch van af
- Sly~Byron
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Sara heeft er nu 3 gehad in totaal en vanavond dus 2 na elkaar en ik moet zeggen ze wordt toch wel een stuk relaxter.
Ze kijkt binnen nu niet echt meer op van de knallen, buiten natuurlijk nog wel angstig, maar ze loopt wel mee.
Ik ben dus heel benieuwd vanavond
Ze kijkt binnen nu niet echt meer op van de knallen, buiten natuurlijk nog wel angstig, maar ze loopt wel mee.
Ik ben dus heel benieuwd vanavond
- pooh
- Zeer actief
- Enya
- Zeer actief
Wij gaan zo ook maar even langs de da voor valium. Enya is sinds gisteren bang. Binnen valt het mee en vanochtend hebben we wat geoefend, zodat ze zich niet zo op wond voor iedere knal. Maar naar buiten wil ze niet en plassen/poepen al helemaal niet
Ik ben er nog wel zo zorgvuldig mee om gegaan met de vuurwerkcursus vorig jaar. Balen hoor. M'n arme muisje.
- *tweety*
- Zeer actief
Yvar zit nu ook al aan de alprazolam.
Hij heeft nu 2 tabletten gehad en mag er eigenlijk 4 tegelijk hebben maar ik bouw het even rustig op.
Ikzelf heb aan een half tabletje genoeg bij een hyperventilatie aanval kwa mijn gewicht, van een tablet van 0,25 mg.
En de hond is 36 kg en mag er tegelijk 4 hebben?
Hij is nu wel wat rustiger, maar hij schrikt vooral van de carbitknallen hier in de buurt.
Hij heeft nu 2 tabletten gehad en mag er eigenlijk 4 tegelijk hebben maar ik bouw het even rustig op.
Ikzelf heb aan een half tabletje genoeg bij een hyperventilatie aanval kwa mijn gewicht, van een tablet van 0,25 mg.
Hij is nu wel wat rustiger, maar hij schrikt vooral van de carbitknallen hier in de buurt.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Sly~Byron
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Van de zenuwtabletten mogen ze er 3 per dag staat op het doosje.pooh schreef:ze mogen er toch maar max 2 hebben per dag?
Gister heeft ze er 1 in de ochtend en 1 in de avond gehad. Vandaag ook in de ochtend en dan vanavond de 2de. Na 2,5 uur mogen ze een herhaling hebben (zolang ze niet over de 3 heen gaan) dus die krijgt ze dan ook voor de nacht. Morgen krijgt ze niets meer
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Late reactie nog van hier.
Wat wij hebben is Vetranquil, honden kunnen plat gaan, krijgen alles wel mee maar kunnen niet reageren
Alprazolam, minder heftig dan de Vetranquil, makkelijker te doseren voor grotere honden. Geluiden komen minder hard binnen.
Zylkene, werkt dmv. een lichaamseigen stof die de dieren op hun gemak stelt. Hebben we zeer goede resultaten over gehoord dit jaar.
DAP halsband, werkt met feromonen, stelt de dieren ook op hun gemak. Ook erg goede resultaten over gehoord
En de DAP verdamper, niet heel ideaal in een erg groot huis waar de hond overal kan gaan en staan, of je moet in elke ruimte een verdamper doen. Wel een poos van de voren mee beginnen.
Diazepam geven we niet standaard mee, alleen als mensen er specifiek om vragen. Hier worden de honden wel geestelijk iets suf van.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar de Zylkene of de DAP halsband (of de beaphar anti stresshalsband, is precies hetzelfde en ook voor katten verkrijgbaar), moest ik een keuze maken
Wat wij hebben is Vetranquil, honden kunnen plat gaan, krijgen alles wel mee maar kunnen niet reageren
Alprazolam, minder heftig dan de Vetranquil, makkelijker te doseren voor grotere honden. Geluiden komen minder hard binnen.
Zylkene, werkt dmv. een lichaamseigen stof die de dieren op hun gemak stelt. Hebben we zeer goede resultaten over gehoord dit jaar.
DAP halsband, werkt met feromonen, stelt de dieren ook op hun gemak. Ook erg goede resultaten over gehoord
En de DAP verdamper, niet heel ideaal in een erg groot huis waar de hond overal kan gaan en staan, of je moet in elke ruimte een verdamper doen. Wel een poos van de voren mee beginnen.
Diazepam geven we niet standaard mee, alleen als mensen er specifiek om vragen. Hier worden de honden wel geestelijk iets suf van.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar de Zylkene of de DAP halsband (of de beaphar anti stresshalsband, is precies hetzelfde en ook voor katten verkrijgbaar), moest ik een keuze maken
-
M&E
Ja hier ook een late reactie.
Ik had die zenuwtabletten gekocht voor één van de katjes omdat die nogal schuw is, zo schuw dat ik ze niet eens kan geven.
Omdat Muffin sinds kort ook bang is van onweer en vuurwerk heb ik er met oudejaar twee van gegeven en ik moet zeggen, ze heeft helemaal niet liggen rillen zoals anders, ze was gewoon rustig, dus ik vind het een goed product.
Ik had die zenuwtabletten gekocht voor één van de katjes omdat die nogal schuw is, zo schuw dat ik ze niet eens kan geven.
Omdat Muffin sinds kort ook bang is van onweer en vuurwerk heb ik er met oudejaar twee van gegeven en ik moet zeggen, ze heeft helemaal niet liggen rillen zoals anders, ze was gewoon rustig, dus ik vind het een goed product.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
@Pooh,wat vind jij achteraf gezien van de tabletjes die je hebt gebruikt?

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Is het niet 1 tablet per 25 kg? Of we hebben een andere mg tablet liggen kan ook, weet ik zo even niet uit mijn hoofd*tweety* schreef:Yvar zit nu ook al aan de alprazolam.
- pooh
- Zeer actief
sorry zag de vraag nu pasmarian* schreef:@Pooh,wat vind jij achteraf gezien van de tabletjes die je hebt gebruikt?
Ik heb wel degelijk invloed gemerkt van de pilletjes, Ameno was gelatener maar niet suf.
Op 31 dec heb ik haar in de ochtend nog 1 tablet van Beaphar gegeven en in de avond 2 tabletten ProQuit (via "Belle"hier op het forum). Ameno was nog steeds rillerig en uit haar doen, maar wel benaderbaar en dat was al heel fijn. Ze heeft voor het eerst in jaren wel gegeten en gedronken en ook nog buiten geplast en gepoept.
Ik denk dat ik volgend jaar wel eerder begin met deze combi zodat de dagen voor oud en nieuw ook wat rustiger verlopen.
Verder overigens geen bijmerkingen gemerkt, dus ja, eigenlijk ben ik wel tevreden met het resultaat.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Hmm,dat klinkt zeker hoopvolpooh schreef:sorry zag de vraag nu pasmarian* schreef:@Pooh,wat vind jij achteraf gezien van de tabletjes die je hebt gebruikt?
Ik heb wel degelijk invloed gemerkt van de pilletjes, Ameno was gelatener maar niet suf.
Op 31 dec heb ik haar in de ochtend nog 1 tablet van Beaphar gegeven en in de avond 2 tabletten ProQuit (via "Belle"hier op het forum). Ameno was nog steeds rillerig en uit haar doen, maar wel benaderbaar en dat was al heel fijn. Ze heeft voor het eerst in jaren wel gegeten en gedronken en ook nog buiten geplast en gepoept.
Ik denk dat ik volgend jaar wel eerder begin met deze combi zodat de dagen voor oud en nieuw ook wat rustiger verlopen.
Verder overigens geen bijmerkingen gemerkt, dus ja, eigenlijk ben ik wel tevreden met het resultaat.
Ik had zo'n medelijden met Ameno

- pooh
- Zeer actief