Naast dat ze ons een beetje op de zenuwen werkt, geloof ik ook niet dat ze zich lekker voelt :ugh:Zou het piepen van de pijn zijn? Mijn vraag: wat moet ik hier (verder) aan doen? Is het mogelijk om de scherpe kantjes eraf te krijgen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Last van schijnzwangerschap?
Moderator: moderatorteam
- Pax-Dracona
- Actief
- Aantal honden: 2
Last van schijnzwangerschap?
Ik had een tijd geleden een topic geopend over Dana haar zeer duidelijke cyclus, waarbij ik aangaf dat ze na elke loopsheid schijnzwanger wordt. Het is nu dus weer zover en ik heb het idee dat ze er echt last van heeft
Ze loopt de hele dag piepend door het huis, het liefst met een 'puppy' in haar bekkie. Ook als ze gewoon ergens ligt piept ze nog binnensmonds, en ze likt ook veel aan haar tepels (ze geeft melk). Ik probeer haar zoveel mogelijk af te leiden (lekker fietsen, denkspelletjes), maar zogauw ze de kans krijgt staat ze weer met iets in haar bek. Verstoppen van de 'puppy' op bijv. hoge plaatsen werkt averechts; ze wordt half hysterisch en zoekt tot ze hem weer gevonden heeft om er vervolgens hartverscheurend voor te blijven zitten janken.
Naast dat ze ons een beetje op de zenuwen werkt, geloof ik ook niet dat ze zich lekker voelt :ugh:Zou het piepen van de pijn zijn? Mijn vraag: wat moet ik hier (verder) aan doen? Is het mogelijk om de scherpe kantjes eraf te krijgen?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Last van schijnzwangerschap?
Je zou met haar naar de dierenarts kunnen gaan om haar voor alle zekerheid te laten onderzoeken op pijn, en hem om medicatie vragen tegen schijndracht. Het helpt niet in alle gevallen heb ik begrepen, maar lijkt me wel het proberen waard.
Als ze iedere keer zodanig van slag is door de schijndracht, dan is misschien castratie voor haar een oplossing. Mits je dat zelf ook wil natuurlijk. Maar je kunt het de volgende loopsheid wellicht met (homeopatische) medicatie eerst proberen verder te onderdrukken. En zorg er de volgende keer van tevoren voor dat ze geen voorwerpjes kan verzamelen die als pup kunnen fungeren. Dat is handiger dan achteraf de "pups" bij haar weg te moeten halen lijkt mij.
Als ze iedere keer zodanig van slag is door de schijndracht, dan is misschien castratie voor haar een oplossing. Mits je dat zelf ook wil natuurlijk. Maar je kunt het de volgende loopsheid wellicht met (homeopatische) medicatie eerst proberen verder te onderdrukken. En zorg er de volgende keer van tevoren voor dat ze geen voorwerpjes kan verzamelen die als pup kunnen fungeren. Dat is handiger dan achteraf de "pups" bij haar weg te moeten halen lijkt mij.
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Re: Last van schijnzwangerschap?
Wel eens aangedacht om een homeopatische dierenarts te consulteren?
Luca van mij had ook na iedere loopsheid heel erge verschijnselen van schijnzwangerschap, bij haar uitte zich dat ook in een negatieve verandering in haar gedrag naar andere honden naast alle lichamelijke klachten.
Sinds ik haar op Pulsatilla via de homeopatische DA heb gezet, heb ik een heel andere hond teruggekregen.
Luca van mij had ook na iedere loopsheid heel erge verschijnselen van schijnzwangerschap, bij haar uitte zich dat ook in een negatieve verandering in haar gedrag naar andere honden naast alle lichamelijke klachten.
Sinds ik haar op Pulsatilla via de homeopatische DA heb gezet, heb ik een heel andere hond teruggekregen.