Goddank is hij ermee gestopt. En wij hebben hem nooit hoeven castreren gelukkig. Ik vond het juist mooi om een reu te hebben.
Wat ik ook nog even wil zeggen is dat amputatie van delen van een hond verboden is. Dat is nl cosmetisch. Dus als ik voor de mooi een boxer zonder staart wil is dat een topic van 20 pagina's uigescholden worden voor dierenbeul terwijl mijn wens om een reu zijn ballen te amputeren gerespecteerd zou moeten worden omdat dat handig is voor mij. Dan stopt de hond met snuffelen en meer van dat zodat ik minder moeite in de hond hoef te stoppen? Dat terwijl in de kringen van fokkers, rasliefhebbers en mensen die met hun honden werken zelden tot nooit honden gecastreerd worden. Het is dus wel degelijk 90% voor het gemak van de eigenaar. Immers, mensen die trainen of rasliefhebber zijn halen het zelden in hun hoofd honden te castreren. Ga eens kijken bij IPO, vrijwel geen enkele reu is gecastreerd. Behendigheid, idem. En bij jagers zal je ook nooit een reu treffen zonder ballen. Dat is not done voor de echte liefhebbers. Als je voor je eigen gemak je hond van geslachtsorganen mag ontdoen dan vind ik het vreselijk krom dat je voor de mooi zijn staart niet mag laten amputeren.