Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verborgen loopsheid
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Verborgen loopsheid
Wij laten haar hoogst zelden met honden spelen. Mag wel maar ik kom ze zelden tegen en meestal loopt Eva gewoon door. Ze houdt vooral van bekende honden zoals haar vriendin op behendigheid. Teven dus. Besnuffeld worden door een reu is stom haha. Mensen zien een mechelaar in haar en lijnen snel hun hond aan. Eng herders. Ze kan maar zo 2 weken rondlopen zonder door een reu gechecked te worden. Maar ik denk dat ze gewoon niet loops is geweest. Of stil loops dus.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nou, het is niet iets wat in de rasbeschrijving staat hoor.MARC_S schreef:Volgens mij worden laekense herders regelmatig stil loops.
Ik ken persoonlijk ook vele malen meer Laekense teven die gewoon normaal en duidelijk loops zijn, dan teven die stil loops zijn, dus ik vermoed dat het eerder iets is wat in de lijn waaruit Eva komt meer voorkomt, dan iets wat bij het ras hoort.
Sjefke heeft na haar eerste nest iedere loopsheid een stille loopsheid gehad, ik kan aan haar duidelijk zien dat ze loops is doordat haar vulva flink vergroot is, en ondanks dat wij geen reu in huis hebben is het ook overduidelijk wanneer zij haar dekrijpe dagen heeft, omdat Nozem dan erg graag haar moeder wil "dekken" en Sjefke er dan ook alles aan doet om gedekt te worden. Ik vind bij haar nog niet 1 bloeddruppel als ze loops is.
Als ik in die periode reuen tegen kom op de wandeling, dan hebben die ook absoluut door dat Sjefke loops is. Natuurlijk vermijd ik die zo veel mogelijk maar heel af en toe kom je wel eens iemand onverwacht tegen.
Nozem heeft 2x een stille loopsheid gehad en vloeit nog niet veel als ze loops is, maar bij haar vind ik wel bloeddruppeltjes, hoewel minimaal.
De dierenarts heeft voor haar minder duidelijke bloedverlies een verklaring gegeven, zij schijnt een soort opstaand randje te hebben bij haar baarmoeder-uitgang, waardoor het bloed op die plek ophoopt en vermoedelijk tijdens een plasbeurt mee komt met de urine. Of ik het nu precies goed zeg weet ik niet zeker, maar ergens zit bij haar dus een randje waarachter het bloed zich ophoopt. Bij inwendig onderzoek tijdens de loopsheid (bij het progesteron laten testen) heeft hij dat heel duidelijk vast kunnen stellen en zag hij dat ze dus "gewoon" loops is met bloedverlies, alleen dit bloed komt er niet druppelsgewijs uit bij haar, meestal.
Misschien dat Sjefke en wellicht Eva hetzelfde hebben en dat je daarom weinig tot geen bloed ziet.
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Huette is bijna een jaar nu maar van loopsheid is nog geen sprake. Haar vulva is ook echt nog die van een pasgeborene (nouja, zo goed als) itt teven die al loopsheden achter de rug hebben.Inge O schreef:wat dat betreft kan je de eerste loopsheid eigenlijk amper missen, want de vulva verandert dan van zeg maar duimspijkergrootte in het model van een normale volwassen vulva. zolang een vulvaatje maar een duimspijker of een speldeknop groot is komt een reu er echt niet in hoorranetje schreef:Vulva controleren kan je dagelijks doen denk ik als je echt ongerust bent. Is een fluitje van een centRenske schreef:Ik weet niet of het zo is, maar komen stille loopsheden niet het meeste voor in roedels?
Wat je zou kunnen doen, is Izzy om de dag (of evt twee/ drie) gaan borstelen en checken of haar vulva al is opgezet. Maar goed, voor hetzelfde wordt ze pas met een maand of 14 loops, dus dan heb je dat voor niets gedaan.
![]()
En borstelen is nooit weg.
-
miekmiek
hoe ga je dat eigenlijk doen als ze loops wordt Linda? Stuur je er eentje uit logeren?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Bram kan geen kindjes meer maken http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 66153.html" onclick="window.open(this.href);return false;miekmiek schreef:hoe ga je dat eigenlijk doen als ze loops wordt Linda? Stuur je er eentje uit logeren?
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
En op de hoogtijdagen gaat hij waarschijnlijk naar het pensionranetje schreef:Bram kan geen kindjes meer maken http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 66153.html" onclick="window.open(this.href);return false;miekmiek schreef:hoe ga je dat eigenlijk doen als ze loops wordt Linda? Stuur je er eentje uit logeren?

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als hij er net zo'n vertoning van gaat maken als mijn laatste reu deed is dat wel aan te radenmarye schreef:En op de hoogtijdagen gaat hij waarschijnlijk naar het pensionranetje schreef:Bram kan geen kindjes meer maken http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 66153.html" onclick="window.open(this.href);return false;miekmiek schreef:hoe ga je dat eigenlijk doen als ze loops wordt Linda? Stuur je er eentje uit logeren?
-
laeken
- Zeer actief
Eva is sinds gisteren echt loops. Ik zag dat ze raar lag en ze was al 2 dagen heel slaperig. Toen ik wilde kijken of er iets was zag ik bloed. Dus de eerste zichtbare loopsheid hier met bijna 23 maanden. Nu is er echt donkerrood bloed voor het eerst. Cleo reageert niet en andersom ook niks.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik wacht het inderdaad even af, maar ik denk dat het op de dekrijpe dagen heel vervelend wordt met die twee. Met het pension heb ik de afspraak dat ik hem dan gewoon kan komen brengen, ze hebben altijd wel een plekje voor hem. Dat wordt dan wel de eerste keer dat hij daar overnacht, maar hij is er zo vertrouwd dat dit vast wel goed gaat.ranetje schreef:Als hij er net zo'n vertoning van gaat maken als mijn laatste reu deed is dat wel aan te radenmarye schreef: En op de hoogtijdagen gaat hij waarschijnlijk naar het pension![]()

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
En nu maar hopen dat het daarna niet al te ellendig wordt met schijndrachtigheid enzo. Mag ze doortrainen bij jullie?MARC_S schreef:Eva is sinds gisteren echt loops. Ik zag dat ze raar lag en ze was al 2 dagen heel slaperig. Toen ik wilde kijken of er iets was zag ik bloed. Dus de eerste zichtbare loopsheid hier met bijna 23 maanden. Nu is er echt donkerrood bloed voor het eerst. Cleo reageert niet en andersom ook niks.

Linda, Izzie en Bram
-
laeken
- Zeer actief
Ik kan me niks bij een schijndrachtige Eva voorstellen aangezien ik ook niks merk nu ze loops is. Maargoed, daar kan ik niks over zeggen natuurlijk. Ik heb wel eens gehoord dat je dan gewoon in die periode heel erg veel moet gaan doen. Wij willen wel doortrainen ja. Ik laat haar ook gewoon precies hetzelfde doen als normaal en ze reageert ook normaal. Ik kijk natuurlijk wel uit met honden en vaar niet blind op het feit dat ze goed luistert. Eergister is ze echt voor het eerst zomaar op een hond afgestormd dus effect is er wel degelijk.
-
laeken
- Zeer actief
Nog steeds geen enkel verschil met normaal hier. Denk dat ze bijna dekrijp is want het bloed wordt meer roze dan rood. Eva en Cleo doen doodnormaal tegen elkaar alsof er niks vreemds is. Eva is wel lekker rustig in huis nu. Moe lijkt wel. Maar ze heeft het ook wel druk dus ze kan ook gewoon echt moe zijn.
Vorige keer kreeg ze een dikke buik en dikke melkklieren. We zullen wel zien wat er deze keer gebeurd.
We gaan nu soms wel 3 keer in de week naar behendigheid dus ze heeft niet zoveel tijd om echt schijnzwanger te raken.
Vorige keer kreeg ze een dikke buik en dikke melkklieren. We zullen wel zien wat er deze keer gebeurd.
We gaan nu soms wel 3 keer in de week naar behendigheid dus ze heeft niet zoveel tijd om echt schijnzwanger te raken.
- Moos
- Zeer actief
Ik merk hier tussen Saar en Vera ook niks hoor. Bij de eerste loopsheid was Vera iets bezitterig met eten opeens, maar dat is ze nu ook niet. Saar sopt soms even Vera's onderkant ( rechtop staand
), en dat is het. Verder zijn ze precies hetzelfde naar elkaar, rijden ook niet ofzo.
En Vera is ook moe, maar dat was ze de eerste keer ook.
En Vera is ook moe, maar dat was ze de eerste keer ook.

-
Gos
- Zeer actief
Hier is Noes een week na Laika loops geworden. Aan Laika merk je het meteen, dat is niet te missen, en Noes reageert er ook sterk op. Laika is nu dekrijp, aan het gedrag van zowel Noeska als ons verklikkertje Max te zien
Bij Noeska kreeg ik het vermoeden dat het bijna zover was, aan het gedrag van een reu op de club te zien, maar ze had nog totaal geen uitwendige kenmerken ervan (ik draaide haar al elke dag even om voor een visuele inspectie). De volgende ochtend besloot ik toch voor de zekerheid maar het zaakje eens open te vouwen, en ja hoor, betrapt op een miniem druppeltje in haar doosje. Proper jetje is het
En sloom is ze allesbehalve.
-
laeken
- Zeer actief
Eva is ook alles behalve sloom. Maar als je hond echt 24 uur per dag naast je is, zoals bij mij (ik werk thuis en neem haar altijd overal mee naartoe) dan merk je dus wel dat ze meer slaapt. Als ik ga wandelen, iets met haar ga doen zoals gister behendigheid dan merk je hier ook niks. Alleen bij de normale saaie dagmomenten merk ik dat ze meer slaapt en minder heen en weer wandelt door het huis. Als zij in een kennel zat had ik ook niks gemerkt dus het is geen schrikbarende vermoeidheid oid.
Ze heeft gister nog haar beste en snelste les behendigheid gelopen.
Alleen kan ze nu dus wel echt een uur bij je liggen of liggen pitten op een kleed. Dat kon ze eerder nooit overdag 
Ze heeft gister nog haar beste en snelste les behendigheid gelopen.
- Moos
- Zeer actief
Grappig, bij Vera exact hetzelfdeMARC_S schreef:Eva is ook alles behalve sloom. Maar als je hond echt 24 uur per dag naast je is, zoals bij mij (ik werk thuis en neem haar altijd overal mee naartoe) dan merk je dus wel dat ze meer slaapt. Als ik ga wandelen, iets met haar ga doen zoals gister behendigheid dan merk je hier ook niks. Alleen bij de normale saaie dagmomenten merk ik dat ze meer slaapt en minder heen en weer wandelt door het huis. Als zij in een kennel zat had ik ook niks gemerkt dus het is geen schrikbarende vermoeidheid oid.

-
laeken
- Zeer actief
Verbaasd me niks. Wij letten allebei erg op de honden en de dames zitten in precies dezelfde levensfase. Jong volwassen sterke teefjes in het begin van hun hopelijk nog lange leven. Ga jij haar laten castreren? Wij Eva niet.
- Moos
- Zeer actief
Nee, tenminste niet als ze er zo doorheen blijft fietsen als ze deze twee keren gedaan heeft/doet. Ze is vorige keer ook helemaal niet schijnzwanger geweest ofzo, en was ook krap 3 weken 'maar' loops. En ze stopt er ook nog eens heel netjes 8 maanden tussenMARC_S schreef:Verbaasd me niks. Wij letten allebei erg op de honden en de dames zitten in precies dezelfde levensfase. Jong volwassen sterke teefjes in het begin van hun hopelijk nog lange leven. Ga jij haar laten castreren? Wij Eva niet.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik hoop dat het bij Izzie ook zo verloopt en dat Bram een beetje normaal zal doenMoos schreef:Nee, tenminste niet als ze er zo doorheen blijft fietsen als ze deze twee keren gedaan heeft/doet. Ze is vorige keer ook helemaal niet schijnzwanger geweest ofzo, en was ook krap 3 weken 'maar' loops. En ze stopt er ook nog eens heel netjes 8 maanden tussen

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Dat hoop ik ook voor je, zou wel heel lekker zijn he?Zoek stok! schreef:Ik hoop dat het bij Izzie ook zo verloopt en dat Bram een beetje normaal zal doenMoos schreef:Nee, tenminste niet als ze er zo doorheen blijft fietsen als ze deze twee keren gedaan heeft/doet. Ze is vorige keer ook helemaal niet schijnzwanger geweest ofzo, en was ook krap 3 weken 'maar' loops. En ze stopt er ook nog eens heel netjes 8 maanden tussen

-
laeken
- Zeer actief
Volgens mij kun je daar zelf wel een beetje in sturen. Dapper wist dat hij niet mocht terwijl hij echt wel een hanig heftig reutje was. Verder wennen wij onze volgende reus weer aan een bench. Dat is dan erg handig. Echt dekken willen ze maar een paar dagen van het jaar. Wij lieten ze elke dag even "testen"