Zou ik hem iets anders moeten geven dan oud brood? Brokken vind ik niet zo'n goed idee omdat daar best veel voedingsstoffen in zitten. Krijgt hij al die energie en dan moet hij slapen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sochtends overgeven
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Sochtends overgeven
Nilo heeft sinds kort de nare gewoonte om sochtends vroeg over te geven. Altijd zo rond een uur of 8, soms nog eerder. We zijn toen begonnen met hem een plakje oud brood te geven vlak voordat we gaan slapen zodat zijn maag in ieder geval niet leeg is. Dit heeft een tijdje gewerkt maar vanochtend wel weer overgegeven, ondanks dat hij dus brood had gehad. Hij had toen nog geen voer gehad, maar dat brood kreeg hij rond middernacht en het was half 8 ongeveer toen hij moest overgeven. Hij heeft hier eigenlijk nog nooit eerder problemen mee gehad. Het is ook alleen gal wat er uit komt en vaak kleine beetjes (meerdere keren).
Zou ik hem iets anders moeten geven dan oud brood? Brokken vind ik niet zo'n goed idee omdat daar best veel voedingsstoffen in zitten. Krijgt hij al die energie en dan moet hij slapen
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Sochtends overgeven
Ohnee, dan kotst ie maar lekker door
Maar dan wel nadat ik alles van de grond heb gehaald. Laatst liep hij al kokhalsend richting mijn dure schoenen om daar zn gal in te dumpen 
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
als ik Buster s`ochtends eerst uitlaat en dan pas eten geef, dan spuugt hij soms ook wel wat gal. en eet gras om makkelijker over te geven.
ik noem het ochtendmisselijkheid. en bij voorkeur geef ik hem eerst eten en dan pas uitlaten. dan heeft hij het nooit.
ik noem het ochtendmisselijkheid. en bij voorkeur geef ik hem eerst eten en dan pas uitlaten. dan heeft hij het nooit.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vind ik moeilijk hier. We geven het hier juist pas na de wandeling (die hooguit 5 minuutjes duurt) omdat Nora anders niet vooruit te branden is. Nu wil ze er nog wel uit want als ze terug komt krijgt ze voerEmma schreef:als ik Buster s`ochtends eerst uitlaat en dan pas eten geef, dan spuugt hij soms ook wel wat gal. en eet gras om makkelijker over te geven.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bowie van mij krijgt s'morgens voor de wandeling altijd een plakje brood met smeerworst anders spuugt ze ook... ze kan niet veel met een lege maag, dus zodra ik mijn bed uitkom eerst Bowie een sneetje geven en dan gaan we... de andere 2 krijgen dan een korstje ervan of een klein koekje.
-
Da-ki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
hier ook.... het aller eerste wat ik smorgens doe is een klein handje brokjes geven
zodat zijn maag meteen kan gaan werken.
en omdat het opeens, na jaren niet meer voorgekomen te zijn, halverwege de nacht begon (na over gegaan te zijn op FARMFOOD) krijgt hij voor het slapen zijn echte etensmaal.
zodat zijn maag meteen kan gaan werken.
en omdat het opeens, na jaren niet meer voorgekomen te zijn, halverwege de nacht begon (na over gegaan te zijn op FARMFOOD) krijgt hij voor het slapen zijn echte etensmaal.

-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Contacteer:
Mickey heeft het heel haar leven gedaan,tot ik erachter kwam dat ze het had als ik haar iets van buffelhuid gaf,sinds een jaar of 3 krijgt ze niets meer van buffelhuid en geeft ze nooit meer over.Ik geef haar nu ook niet meer heel laat eten,de laatste keer rond 20.00 uur.

-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Hier nog een ochtendspuuger, Laika heeft er nu gelukkig minder last van maar ze heeft het een tijd lang elke dag gehad, standaard om kwart voor 7...
Bij ons hielp niks, meerder keren naar da geweest, brood, speciale brokken, yogurt etc. Wij denken uiteindelijk dat het een soort aandacht is geweest, waarschijnlijk heeft ze t kunnen opwekken, wij sliepen naast de woonkamer (appartement) en zodra ik haar hoorde vloog ik uit bed om dr naar de keuken te begeleiden (wij hadden overal vloerbedekking) toen ze met vakantie 2 weken bij mn ouders heeft gelogeerd heeft ze het daarna niet meer gedaan...
Nu heeft ze er alleen af en toe nog last van en dan is het gewoon ochtend misselijk...
Bij ons hielp niks, meerder keren naar da geweest, brood, speciale brokken, yogurt etc. Wij denken uiteindelijk dat het een soort aandacht is geweest, waarschijnlijk heeft ze t kunnen opwekken, wij sliepen naast de woonkamer (appartement) en zodra ik haar hoorde vloog ik uit bed om dr naar de keuken te begeleiden (wij hadden overal vloerbedekking) toen ze met vakantie 2 weken bij mn ouders heeft gelogeerd heeft ze het daarna niet meer gedaan...
Nu heeft ze er alleen af en toe nog last van en dan is het gewoon ochtend misselijk...
Groetjes Lianne
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Knoeppie krijgt iedere avond om half 11 ee stukje gedroogd stokbrood/geroosterde boterham en sinds ze dat krijgt spuugt ze nooit meer gal.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Kenzo heeft hier ook erg last van gehad. Nu krijgt hij 's nachts (idd om een uur of 4
) wat wit brood en 's ochtends als hij wakker is en voordat we naar buiten gaan een paar hapjes van zijn eten en dan gaat het redelijk goed. Nu is dat voor mij makkelijk om dat 's nachts te doen, hij slaapt naast me en ik wordt 's nachts altijd wel tig keer wakker
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Frenk doet het als hij te vroeg zijn laatste maaltijd heeft gehad. Zolang hij die tegen half acht 's avonds krijgt spuugt hij over het algemeen niet.

- yvon
- Zeer actief
hoe laat krijg je hond het laatste voer?
hier om 8 uur s,avonds
wij hadden dat op laatst met Zino
doordat hij geholpen was aan zijn prostaat zijn we minder gaan voeren wel af wezen bouwen
toen begon hij ook s,morgens over tegeven
de dA gevraagt en kreeg de wind echt vanvoren
ik moest gewoon blijven voeren naar het gewicht van de hond desnood op het oog voeren als je hond druk is heeft ie meer nodig
maar zino is niet druk dus daarom minder gaan voeren
nu hij weer de normale hoeveel heid krijgt is het ook goed
ook helpt een paar beschuiten ook goed gewoon droog
hier om 8 uur s,avonds
wij hadden dat op laatst met Zino
doordat hij geholpen was aan zijn prostaat zijn we minder gaan voeren wel af wezen bouwen
toen begon hij ook s,morgens over tegeven
de dA gevraagt en kreeg de wind echt vanvoren
ik moest gewoon blijven voeren naar het gewicht van de hond desnood op het oog voeren als je hond druk is heeft ie meer nodig
maar zino is niet druk dus daarom minder gaan voeren
nu hij weer de normale hoeveel heid krijgt is het ook goed
ook helpt een paar beschuiten ook goed gewoon droog