jacq1970 schreef:He bah Suzanne dat is idd niet fijn zo vlak voor de vakantie.... heeft ze er geen last van zover je merkt???
Succes en sterkte bij de da!
Ze heeft er wel last van want ze hijgt meer dan normaal. Maar verder merk je niet zo snel iets aan Sjefke, het is een hele harde tante voor zichzelf.
Inmiddels zijn we bij de DA geweest en wat ik al dacht bleek zo te zijn: de een na achterste kies in haar linkerbovenkaak is ontstoken en moet eruit. Vandaag had ik de waarnemend dierenarts in de praktijk, dinsdag als de kies getrokken wordt heb ik weer mijn eigen vertrouwde dierenarts. Dat vind ik wel prettiger ook.
Voor nu heeft Sjefke een AB-kuur gekregen en een injectie Rimadyl tegen de pijn.
Als ze dinsdag onder het mes gaat, kijken ze direct haar hele gebit na of er wellicht nog meer slechte tanden en kiezen zitten, zodat die dan ook direct getrokken kunnen worden als het nodig is. Verder frissen ze haar gebit zo veel mogelijk op.
Hopelijk neemt de zwelling niet verder toe of misschien wel iets af de komende dagen, als ze zich goed genoeg voelt wil ik haar gewoon meenemen naar de Hondenforum Doe Dag. Mocht ik twijfelen over hoe ze zich voelt, dan laat ik haar thuis.