Hij stompelde zacht piepend zijn mand uit, en liep helemaal stijf door de gang. Toen ik hem optilde gilde hij.. duidelijk pijn!
Zijn buik en borst waren helemaal opgezet.
Mijn man is rustig met hem gaan lopen, en zijn plas en poep waren eigenlijk wel normaal, behalve dan dat de plas wat donker is voor zijn doen, maar die dag ervoor hadden ze ook minder gedronken.. dus dat kan het ook zijn.
Normaal als meneer iets verkeerds eet, en staat op met een harde pijnlijke buik (dus niet ook zijn borst) dan poept hij een lading diaree en het is over... Nu was er na de normale ontlasting niets veranderd.
Ik vond het vooral opvallend hoeveel hij bleef liggen! Hij rent normaal het huis door, achter de pups aan enz. Nu wilde hij zelfs zijn botje niet komen halen!!
Half 2 besloten we naar de dierenarts te gaan, nadat ik 'hond ziek duitsland' had gegoogled.
Het was zo direct achter duitsland aan!
Ik las al snel iets over plassen, ratten e.d.
Als er iets veel was in dat gebied waren het ratten, en wij hadden een ideaal braakliggend terrein met mega-plassen waar we de honden lieten dolllen!
Anyway, dat zou dan om de ziekte van Weil gaan... maar daar was hij voor ingeent...
Voor de zekerheid gegaan, en ze vonden het een goede keuze dat ik kwam. Hij heeft waarschijnlijk uiteindelijk alleen maar rugpijn van het een of het ander, dus kreeg prikjes, pilletjes en rust voorgeschreven..
Ik moet het het weekend aankijken, en mocht zijn urine donkerder worden, gelijk komen!
Nu de volgende ochtent! is het echt niet beter!
Hij STROMPELD! hij kan nouwelijks op zijn achterbenen staan, die hij dus ook echt achter zich aan sleept.
2 meter afleggen is al zo vermoeiend dat hij dan al weer gaat zitten...
Wat moet ik doen?

TARAK