Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mejra allergische reactie
Moderator: moderatorteam
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Mejra allergische reactie
voor zover ik weet is het bij berenklauw alleen het sap dat de reactie geeft, in combinatie met zonlicht.
-
mwillow
Er staat ook beschreven dat de pollen die door de wind in de lucht vervoerd worden grote irritaties kunnen veroorzaken door het oogslijmvlies binnen te dringen. Als je zoekt op de Latijnse naam en pollen, vind je daar wat info over. Van de tig oorzaken hoeft het niet zo te zijn, maar kun je het uitsluiten?
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het artikel gelezen, ik denk ook dat je het niet kunt uitsluiten. Ik zal eens goed kijken buiten of ik het zie groeien.
Maar het kan zoveel zijn
, brandnetel noemde de DA ook, dat dat ook vaker dit soort reacties geeft (de pollen, dus ook via de lucht). Maar dat is het in ieder geval niet want gisteravond heeft ze daar contact mee gehad en dat ging goed. Hopelijk blijft het weg en komen we er nooit achter. Ze voelt zich nu weer goed in ieder geval, wilde vanochtend weer klieren gelukkig.
Maar het kan zoveel zijn
-
mwillow
Het is jammer dat hier zo weinig over bekend is. Ik loop dagelijks in een natuurgebied dat ook losloopgebied is. Daar train ik op verschillende ondoordringbare plekken en zodoende kwam ik er achter dat het er bol staat van het St. Jacobskruiskruid. Sinds een aantal jaar groeit het ook op het open veld tussen de meertjes in en daar ben ik minder blij mee. Aangezien ik al eerder had gehoord van een homeopaat dat de pollen uit o.a. St. Jacobskruiskruid reacties kunnen opwekken als er gemaaid is, blijf ik een paar weken uit dat gebied als er net gemaaid is. Dit ook op advies van een boswachter, waarbij ik het aangekaart had dat het schadelijk kan zijn voor de honden als die in aanraking komen met die stengelsappen etc. Weghalen is uit den boze, want het blijken beschermde plantensoorten te zijn. Waarom zou dit dan niet voor het zeer giftige bereklauw kunnen gelden, geeft tenslotte toch ook pollen door de lucht. 
Trouwens erg fijn dat ze weer opgeknapt is!!
Trouwens erg fijn dat ze weer opgeknapt is!!