Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Remy gaat sterk achteruit, kanker?? Wie heeft ervaring.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

stallumona
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rushonden
Aantal honden: 2
Contacteer:

Remy gaat sterk achteruit, kanker?? Wie heeft ervaring.

Ongelezen bericht door stallumona »

VERVOLG:
WE ZIJN TERUG NAAR DE DIERENARTS GEWEEST, IN EEN WEEK TIJD IS ONZE HOND REMY STERK ACHTERUIT GEGAAN, ZE DACHTEN EERST AAN SPONDYLOSE. MAAR HIJ HEEFT AAN 1 ACHTERPOOT AL BIJNA HELEMAAL GEEN ZENUW REACTIE. OP DE FOTO VAN ZIJN VERGROTE PROSTAAT, IS VERDER NIKS TE ZIEN. ZE DENKEN TOCH AAN KANKER. OOK HEEFT HIJ GEEN CONTROLE MEER OVER ZIJN SLUITSPIEREN, ZIJN BEHOEFTE HEEFT HIJ NIET MEER ONDER CONTROLE, WEL NOG HOUDT HIJ ZIJN PLAS OP. VIA EEN MRI SCAN ZAL HET DUIDELIJKER ZIJN WAT HIJ HEEFT, MAAR STEL DAT HIJ KANKER HEEFT, IS HET DAN VOOR DE HOND GEEN LIJDENSWEG MET CHEMOKUUR / BESTRALINGEN? ANDERE OPTIE IS HET GEVEN VAN PREDNISON. ANDERE OPTIE IS HEM LATEN INSLAPEN.

WIE HEEFT ERVARINGEN / INFO ? PROBLEEM IS WE KUNNEN NIET LANGER WACHTEN, DE TIJD IS ER NIET, HIJ GAAT SNEL ACHTERUIT. MAANDAG GAAN WE TERUG NAAR DE DA.
GELUKKIG HEEFT HIJ GEEN PIJN!!!

POOT REMY
GROETEN ANGELA
:cry:

Hallo dierenliefhebbers,

Mijn hond kruising labrador/border collie van 9 jaar, heeft 3 problemen.
Zijn er mensen met ervaringen, ideeen, info ?

Mijn hond ging naar de DA omdat hij wat stijfjes was, conclusie Atrose.
Hij krijgt Metacam voorgeschreven.

2 weken later begon hij veel slechter te lopen, te waggelen. Viel zelfs om. Vreselijk om te zien. Ik zag ook dat hij pijn had. terug naar de DA.
Conclusie : Buikpijn, foto laten maken een vergrote prostaat. Hij krijgt medicijn om zijn prostaat te laten slinken. Casteren was geen optie, narcose. >> spondylose.
Over een aantal weken moet hij terug een nieuwe foto maken, om te kijken of zijn prostaat geslonken is.

Dan heeft hij nog de verlammingsverschijnselen, DA spreekt over spondylose.
DA zegt dat hij daar geen pijn van heeft???

Probleem is nu dat onze hond Remy, niet vrolijk is, staart omlaag. En dat zijn lopen nog verslechtert is. Ik ga terug naar de DA.

Wat ik eigenlijk wil vragen of er mensen zijn met ervaringen? Ik had ook gezien rolstoelen voor honden. http://www.hondenrolstoel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Voordelen / nadelen?
Dierfysiotherapie is misschien een optie? Ik woon zelf in de buurt van Maastricht.

Alle reacties met info zijn welkom!!!! Mijn hart doet zo zeer om onze hond zo te zien? En ik hoop een goede manier te vinden, vooral voor Remy, voor nog een pijnloos leventje te geven.
Want zo ken ik hem niet meer terug.........

Alvast bedankt,

Poot Remy
groeten Angela

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door stallumona op 11 jul 2009 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn liefde voor Rushonden......

www.Mymartin.eu
S@ndr@
Zeer actief

Re: Wie helpt? Hond met atrose, vergrote prostaat en spondylose

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Misschien eens previcox gaan vragen als pijnstiller bij je DA en kijken hoe hij het daar op doet,
heel wat honden doen het daar toch beter op als op rymadyl of Metacam
verder zou je een voedingssupplement kunnen overwegen met glucosamine/gondrotoine, voor de gewrichten( Artrose)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

waarom geen narcose? de narcose voor een castratie is niet zo heftig trouwens hoor, dat is meer een flinke roes en het is zo gebeurt. ik heb mijn bullmastiff van 11 nog laten castreren, was ook bang voor de narcose maar het is prima gegaaan en ik was blij dat ik het toch gedaan had. hij had erg veel last van zijn prostaat en is flink opgeknapt. zijn ontlasting was al helemaal afgeplat en dat werd steeds erger en we konden hem niet zo laten lopen.
verder is er voor spondylose spondyvetsem, en wat al genoemd is voor de stramheid glucosamine/chondroitine en ik zou er nog visolie en vit. c bij geven.
Afbeelding
stallumona
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hallo,

Alvast bedankt voor de info.
Schrijf meteen alles op.

Tsja over de narcose, ik ben geen DA.
We hebben hem nu al medicijnen gegeven, laten we hopen dat dat ook helpt.

groeten

www.Mymartin.eu
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou eens op zoek naar een andere da. of iig een 2nd opinie vragen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik heb een teef met o.a. spondylose en artrose op diverse plekken van haar lichaam.
Zij reageerde ook heel slecht op metacam en rimadyl en ik heb nu previcox voor haar gekregen.
Daar reageert ze wel heel goed op en de DA vertelde me dat het ook een stuk minder belastend was voor de diverse organen.
Ik zou daar zeker naar vragen als ik jou was.

Gina krijgt voor haar slechte gewrichten glucosamine en chondroitine, visolie en extra vitamine C.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier een 8 jarige reu met ook arthrose, spondylose en die is gecastreerd vanwege aanhoudende prostaatproblemen. Ik heb hem nadat we erachter kwamen dat hij spondylose had een tijdje ondersteund met pijnstillers en heel langzaam afgebouwd. Nu gaat het al een hele tijd goed.
stallumona
Vaste gebruiker
Contacteer:

Brigitte schreef:Hier een 8 jarige reu met ook arthrose, spondylose en die is gecastreerd vanwege aanhoudende prostaatproblemen. Ik heb hem nadat we erachter kwamen dat hij spondylose had een tijdje ondersteund met pijnstillers en heel langzaam afgebouwd. Nu gaat het al een hele tijd goed.

Ik ga zeker vragen voor previcox en de voedingsup. Iedereen bedankt alvast.

Welke pijnstillers heeft U gebruikt en afgebouwd? Kwam het slechte lopen door zijn prostaat problemen??

groeten Angela

www.Mymartin.eu
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”