Af en toe als mijn hond met meer gewicht dan normaal op 1 van zijn of beide voorpoten staat, dan gaat er één trillen. Dat heeft hij nou sinds 2 weekjes, kan dit tekenen van artrose zijn? Of moet ik aan iets anders denken? Als ik op artrose bij honden zoek, staat er vooral over het moeilijk opstaan, maar hij staat heel soepel op, hetzelfde als altijd.
We (hond en ik) zijn nu op vakantie, maar als ik terug ben ga en hij heeft het nog steeds ga ik er denk ik maar even mee naar de DA.
Hij heeft het bijv. bij plassen (achterpoot optrekken dus meer gewicht op voorkant), of op de bankleuning staan met de voorpoten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trillen met voorpoten bij spanning/druk...is dat artrose?
Moderator: moderatorteam
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: Trillen met voorpoten bij spanning/druk...is dat artrose?
Spike heeft artrose aan z'n voorpoot, elleboog. Maar trillen komt mij niet bekend voor.
Meer stijf en manken.
Zou eerder aan spieren denken bij trillen.
Meer stijf en manken.
Zou eerder aan spieren denken bij trillen.
-
Presley
- Vaste gebruiker
Re: Trillen met voorpoten bij spanning/druk...is dat artrose?
Denk zelf niet aan artrose. Mijn hond heeft wel atrose in zijn elleboog, maar trillen herken ik ook niet.
Artrose gaat ook vaak geleidelijk.
Je bent nu op vakantie, dus doet je hond misschien ook andere dingen als thuis, meer wandelen en dergelijke?
Trillen bij mezelf herken ik wel als ik op '1 poot' sta
Als ik bijv bij het stoplicht sta te wachten, dus 1 been uitstrek om op de grond te staan, gaat mijn been ook als een ongeleid projectiel trillen.
Artrose gaat ook vaak geleidelijk.
Je bent nu op vakantie, dus doet je hond misschien ook andere dingen als thuis, meer wandelen en dergelijke?
Trillen bij mezelf herken ik wel als ik op '1 poot' sta
Als ik bijv bij het stoplicht sta te wachten, dus 1 been uitstrek om op de grond te staan, gaat mijn been ook als een ongeleid projectiel trillen.