Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verdorie, arme Jamey...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Re: Verdorie, arme Jamey...

Ongelezen bericht door Jacksel »

LongFields schreef:Van een punaise kan ik me nog wel voorstellen dat, wanneer die op zijn koppie ligt, hij blijft staan en er een pootje precies in stapt. Maar van een spijkertje, met zo'n miniatuur kopje eraan, veel minder. De kans dat de punt precies in een hondenpootje terecht komt lijkt me zeer klein.

Maar goed, ik hoop dat Jamey snel weer normaal kan lopen.
Eeuwig zonde dat je nu de demonstratie gemist hebt, of vind je stiekem in je hart zelf van niet?
Ik was met een mankende hond gewoon wél gegaan, had aan de mensen die het wilden weten gewoon uitgelegd dat ze ergens ingestapt was en dat ze daar een beetje moeilijk door liep. Wat voor oordelen zouden mensen daarover moeten hebben dan? :19:
Ik vind het heel erg jammer, had er supergraag heen gewild, maar ik doe dat dus gewoon niet met een hondje die op 3 pootjes loopt... Er komen nog wel andere demonstraties...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Saar is beslist geen kleinzerige hond, en ik ben geen paniekvogel. Maar een paar jaar geleden ging zij ook hinken, en de volgende dag gebruikte ze die poot totaal niet meer. Bij het wegscheren van de haren op de poot (bij de DA dus) was er een gapend gat van 2,5 cm tussen haar voorteentjes te zien, de boel was ook flink opgezwollen. Waarschijnlijk een grasaar die via haar voetzooltjes naar binnen is gekropen, en gelukkig al snel een uitweg vond via de bovenkant van haar voorteentjes.
(ik ben even aan het zoeken naar een foto, maar echt grappig was het niet en ik was tóch blij dat ik naar een da ben gegaan; het is verder wel gewoon met spoelen enzo geheeld hoor, maar toch).

Overigens was er bij haar aan de onderkant van de poot ook geen enkel gaatje te vinden. Zelfs geen naaldpunt-groot gaatje. Maar je moet er toch niet aan denken dat zo'n grasaar zich zo een weg recht naar boven vreet?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jacksel schreef:
LongFields schreef:Van een punaise kan ik me nog wel voorstellen dat, wanneer die op zijn koppie ligt, hij blijft staan en er een pootje precies in stapt. Maar van een spijkertje, met zo'n miniatuur kopje eraan, veel minder. De kans dat de punt precies in een hondenpootje terecht komt lijkt me zeer klein.

Eeuwig zonde dat je nu de demonstratie gemist hebt, of vind je stiekem in je hart zelf van niet?
Ik was met een mankende hond gewoon wél gegaan, had aan de mensen die het wilden weten gewoon uitgelegd dat ze ergens ingestapt was en dat ze daar een beetje moeilijk door liep. Wat voor oordelen zouden mensen daarover moeten hebben dan? :19:
Ik vind het heel erg jammer, had er supergraag heen gewild, maar ik doe dat dus gewoon niet met een hondje die op 3 pootjes loopt... Er komen nog wel andere demonstraties...
Ik schreef mijn reactie dus ook omdat ik dacht dat je een excuus zocht om niet te gaan. omdat je ook helemaal niet gegaan bent denk ik dat het echt zo overkomt. Ook bij de club. Als ik op de hondenclub zei, sorry, ik kom niet naar een demonstratie waaraan ik mee doe want de hond is een beetje mank dan denk ik dat ze zeiden, kom toch maar en kijk maar. Ik wilde het probleem van tafel vegen voor jou. En nogmaals, al is ze in een spijkertje gaan staan dan is dat toch geen reden om niet te gaan? :denken:
Ik vind wel dat er heel veel aandacht aan het wondje is besteed. Je hebt haartjes weggeknipt, grasjes uit haar teentjes gehaald, wondjes bekeken en ze heeft een sodabadje gehad. Als ik dat bij Cleo of Eva zou doen dan werden ze ook mank en zielig.

Nogmaals, je moet je niet zo snel uit het veld laten slaan en gewoon gaan als er zoiets kleins aan de hand is.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik heb gisteravond door haar avondeten een kwartje rimadyl gegeven. Paar uurtjes daarna met de laatste wandeling liep ze (bijna) goed. Voor mij dus zeker dat ze zich niet aanstelde en inderdaad gewoon vanwege pijn op 3 pootjes liep.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
Jacksel schreef:

Ik schreef mijn reactie dus ook omdat ik dacht dat je een excuus zocht om niet te gaan. omdat je ook helemaal niet gegaan bent denk ik dat het echt zo overkomt. Ook bij de club. Als ik op de hondenclub zei, sorry, ik kom niet naar een demonstratie waaraan ik mee doe want de hond is een beetje mank dan denk ik dat ze zeiden, kom toch maar en kijk maar.
yep precies... als ze doodziek zijn (koorts etc. ) dan ga ik niet, maar als mn hond geblesseerd is kan ik nog wel naar trainingen en wedstrijden kijken...
Of ze nu thuis of in de auto liggen maakt voor hen ook niets uit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Jacksel schreef:Ik heb gisteravond door haar avondeten een kwartje rimadyl gegeven. Paar uurtjes daarna met de laatste wandeling liep ze (bijna) goed. Voor mij dus zeker dat ze zich niet aanstelde en inderdaad gewoon vanwege pijn op 3 pootjes liep.
dat zal best en ik persoonlijk geloof er ook niks van dat een hond zo snel zou leren dat er met manken voordeel te halen is, dus manken = pijn - maar : niet elk pijntje is een wereldschokkende gebeurtenis en zo heb jij haar en meteen ook jezelf wel behandeld.
precies en hoe meer je zo gaan reageren hoe meer de hond er op zal reageren... Dusty was ook zo'n hond. Mijn eerste eigen hondje.. en dus ook erg bezorgd vrouwtje... als Dusty een zeer pootje had op een gegven moment dan liep ze als je niet keek gewoon op het pootje (gefilmd) niks aan de hand... als ik dan de kamer in kwam stond ze ineens op 3 poten en kon ze niet meer van dr plek :mrgreen:

Als ik met elk pijntje, wondje, mankje zo moest reageren was ik dagelijks bezig denk ik :wink: Ik ben daar gelukkig heel makkelijk in geworden. Ik kijk het even aan en als het na een paar dagen niet lekker gaat eventueel in combi met metacam dan kan ik altijd nog naar de da gaan of iets anders doen... er constant aandacht aan besteden doe ik ook niet, ik let wel op maar eraan plukken etc. doe ik niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

blondie schreef:
MARC_S schreef:Het laatste waar ik me druk om zou maken is een naaldpuntje bloed en een hondje dat na al dit getuttel door heeft dat ze leuk mank kan lopen om meer aandacht te krijgen. Ik denk dat je niet wil weten met wat voor wonden Eva soms loopt en die negeer ik en dan doet ze dat zelf ook. Gewoon lekker gaan en net doen alsof er niks aan de hand is. Dan denk ik dat het zo weer over is. Hier was zelfs een nagel eraf geen reden om niet te ballen.

Wel zou ik me ernstig zorgen maken en zeker niet doorgaan spelen als het gewrichten waren. Maar bij wondjes let ik er niet eens op. Gaat altijd weer snel over. :ok:
Geloof niet dat Jamiey haar baasje zo kleinzerig is.. de hond wordt opgeleid tot puinhond..
Als 1 van mijn honden op drie poten gaat lopen of een gil geeft en de poot in de lucht houdt neem ik dat ook serieus... ze geven iets aan.. en dat gaat niet om aandachttrekkerij niet bij mijn honden en zo schat ik jamey ook niet in ..
dus bagataliseer sommige dingen aub niet.. zo kwam jouw reactie op mij over in ieder geval
Hondje gaat ook met de poot in de lucht staan omdat er een grasje inzit, en "daar kan ze écht niet mee lopen". En dan komt het vrouwtje ook met gezwinde spoed aan om het weg te halen. Kom op zeg, waar gáát dit over.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
laeken
Zeer actief

Inge O schreef: met de rottige grasaren in mijn achterhoofd (die nu volop in bloei staan met hun 'leuke' zaadjes) zou ik ook niet te nonchalant doen als ik 'pijn' en 'gras' aan elkaar gelinkt zie :wink: .
Maar wat ga je dan doen? Je druk maken over stel je voor dat .....
Ik vind het maf om een demo te skippen van je eigen vereniging waar je zelf aan mee doet om een heel klein wondje aan de teen. :19: Ik wilde Karin daarvoor behoeden. Ik vind het nl onterecht om dat te skippen. Als je al niet mee wil of kan doen dan kom je kijken en probeert het even met je hond. Op totale rust, pijnstilling en sodabadjes zetten om een heel misschien grasaar of misschien spijkerprikje komt op mij over als overbezorgd.

Niks mis mee, maar wel mijn conclusie. Ik zou hoe dan ook gegaan zijn naar de demo als ik serieus in de club wil meedraaien. Dat hoort er nu eenmaal bij. Dat is ook mijn tip :ok:
Afbeelding
Marion.

Inge O schreef:
*Linda* schreef:Hondje gaat ook met de poot in de lucht staan omdat er een grasje inzit, en "daar kan ze écht niet mee lopen". En dan komt het vrouwtje ook met gezwinde spoed aan om het weg te halen. Kom op zeg, waar gáát dit over.
met de rottige grasaren in mijn achterhoofd (die nu volop in bloei staan met hun 'leuke' zaadjes) zou ik ook niet te nonchalant doen als ik 'pijn' en 'gras' aan elkaar gelinkt zie :wink: .
Beetje lastig lezen zo Inge, maar ik neem aan dat je quote zo bedoeld was? In deze tijd van het jaar wil ik inderdaad die rottige "grasjes" ook gewoon zo snel mogelijk weg hebben. Linda wacht maar fijn tot de grasaar er ergens in de schouder uit komt :ok:
Marion.

Inge O schreef:
MARC_S schreef:Maar wat ga je dan doen? Je druk maken over stel je voor dat .....
Ik vind het maf om een demo te skippen van je eigen vereniging waar je zelf aan mee doet om een heel klein wondje aan de teen. :19: Ik wilde Karin daarvoor behoeden. Ik vind het nl onterecht om dat te skippen. Als je al niet mee wil of kan doen dan kom je kijken en probeert het even met je hond. Op totale rust, pijnstilling en sodabadjes zetten om een heel misschien grasaar of misschien spijkerprikje komt op mij over als overbezorgd.

Niks mis mee, maar wel mijn conclusie. Ik zou hoe dan ook gegaan zijn naar de demo als ik serieus in de club wil meedraaien. Dat hoort er nu eenmaal bij. Dat is ook mijn tip :ok:
nee, uit mijn vorige berichten kon je ook al opmaken dat ik niet van het getuttel ben en dat ik zeker niet vind dat een hond 'doodgaat' aan een verwondinkje - ik vind dus ook dat karin wat dat betreft overdrijft.

maar áls ik een grasje zou zien prikken in de poot die één van mijn honden plots omhoog houdt dan ga ik, met de grasaren in mijn achterhoofd, ook niet doen alsof me dat niks interesseert. zo'n aar zou ik er dus wel uit proberen te weken, ja - maar meer ook niet, ik zal er mijn hond niet voor beperken (en mezelf al helemal niet).
Nou, als mijn hond aangeeft pijn te hebben door maar 3 poten te gebruiken, dan ga ik haar niet voor mijn eigen lol dwingen een spelletje te doen. Ze doet dat heus niet voor niets. En nee, dat bleek 2 dagen later ook wel (overigens ten tijde van deze foto's wilde ze alles weer en deden we dat dus ook, dat rottige ding was eruit dus geen ongemak meer)

Edit. Ik heb het dan dus wel over Saar. Mieperd is een pieperd, die moet niet janken :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Franck
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Cocker Spaniel
Contacteer:

grasaar

Ongelezen bericht door Franck »

De foto van Marion laat wel duidelijk een ontsteking zien; het is rood en dik . Nou kwam Seppe gisteren terug van de trimster en voordat ik hem mee nam , vertelde zij nog even dat zijn achterpoot wat bloedde omdat er een grasaar in gezeten had die ze eruit gehaald had. Vandaag is Seppe niet erg lekker en loopt ook veel op 3 pootjes, maar de achterpoot waar het om gaat, ziet er niet dik en rood uit. Wel een roze kleur en blijkbaar heeft hij er wat last van. Ik kijk het een dagje aan en als het niet beter wordt ga ik toch eens naar de dierenarts met hem.
Ik heb net wel een foto gemaakt, maar daar is weinig op te zien. (zeker als ik de foto hier boven zo zie)

Groetjes, Frank
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

wat me wel opvalt in dit topic maar ook in andere dat er zo snel met pijnstillers wordt `gewerkt`.. ik ben voor mezelf al niet snel met paracetamol of wat dan ook aan medicatie.. en bij mijn honden doe ik dat ook niet.. als ze pijn aangeven.. dan kijk ik waar het kwetsuur zit.. ik leg mijn handen erom of ik zie het euvel als een doorn of een andere splinter en die haal ik eruit.. er gaat bij mijn honden in ieder geval niet direct een pijnstiller in..
Als er echt een pijngil komt.. en ik aan een houding zie en de achterliggende medische oorzaak-- dan heb ik wel pijnstillers/ontstekingsremmers gegeven... maar snel grijp ik er niet naar...
Ik heb liever dat ze iets aan kunnen geven.. zodat ik kan kijken of het uitwendig euvel is.. wat ik weg kan nemen.. of dat ik check en uitwendig is niets te zien.. dan moet er inwendig iets mis zijn.. hetzij een verrekking.. of een dieper liggend probleem als arthrose spondylose of een andere kwaal.. direct pijnstillend gaan werken is in mijn oogpunt vandaar dus geen eerste keus..
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik heb Jamey een minimale hoeveelheid gegeven (ze mag 2 keer een half, ik heb 2 keer een kwartje gegeven) om te kijken in hoeverre het manken door pijn kwam, omdat hier mensen zeiden dat ze zich aanstelde en daar ben ik redelijk gevoelig voor (voor het idee dat ik het allemaal fout doe). Het bleek dat ik wel gelijk had en ze gewoon pijn had, want met pijnstiller mankte ze niet/nauwelijks meer. Daarna heb ik ook niets meer gegeven en ze loopt nu zo goed als ze toen met pijnstilling deed. Nog niet 100% in orde dus, maar goed genoeg voor mij.

Ik heb ook eenmalig even gekeken wat er aan de hand was dat ze op 3 pootjes stond, zag bloed en wilde dus even weten waar het bloed vandaan kwam. Vandaar even haartjes weggeknipt, want ik kon het gewoonweg niet zien... Dat ik dacht aan een grasaar, was omdat ik eerder die dag tijdens een wandeling dus 2 lange grassprieten tussen haar teentjes vandaan had moeten vissen... Maar later had ik een spijkertje gevonden, op de plek waar ik haar voor het eerst op 3 pootjes zag staan, dus ik gok dat dat de oorzaak is/was. Zal het nooit zeker weten denk ik... Heb haar 2 keer in een sodabadje gedaan toen de wond nog soort van open was en daarna dat er ook gewoon bij gelaten...

Sindsdien heb ik af en toe even gecheckt of het teentje dat bloedde niet dik oid aan het worden was, maar niets aan de hand.

En ja, ik ben gewoon overbezorgd voor mn meisje, ik ben vrij beïnvloedbaar door wat anderen die ik respecteer om hun hondenkennis zeggen, en ik ben heel bang om fouten te maken, problemen te missen, enz. Dus ben ik vrij voorzichtig, liever een keertje teveel op rust oid, dan dat ik straks achteraf spijt moet hebben...
Afbeelding
blondie
Zeer actief

mijn reactie op de pijnstilling sloeg niet op jou, maar wat ik in de algemeenheid lees ..
En ik begrijp je bezorgdheid.. och toen ik finn net had liep ik voor een dwarse scheet nog naar de da :lol1: (wat ook letterlijk was.. want na da advies.. kip spaghetti en gekookte eieren dieeet omdat meneer een halve tennisbal in zijn maag kon hebben.. en ik een ochtend een drietal gekookte eieeren had gegeven voor de afwisseling.. en bij thuiskomst ik een opgeblazen hond vond.. die met de wandeling ook nog ging piepen... en janken.. toen heb ik ook de da gebeld hoor.. omdat ik dacht aan een maagkanteling... het bleek om gassen te gaan :ugh: :oohja: )

Ben wel wat minder panisch geworden na een aantal lichte blessures of gedragingen.. juist omdat ik liever de hond aan laat geven wat er mis is.. als ze pijnstillers krijgen kunnen ze het voor mijn gevoel niet meer aangeven...ter toevoeging.. ik vond het zeer plezierig dat finn in het verleden zijn poot zelf gaf bij kwetsuur... en bluf doet idem als er wat loos is.. ik kan dan snel kijken of het letsel van buitenaf is.. en dan is het te verwijderen..
Dus ben van mening dat je kwetsuren en aangeven van pijn echt wel serieus moet nemen als baas.. en dat een hond die zelf aangeeft pijn te hebben en daarvoor bij de baas komt wel serieus genomen moet worden :wink:

weken in soda.. doe ik niet zo snel omdat je dan juist een plek open en kwetsbaar houdt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik geef ook vrij snel metacam hoor, zeker omdat het ook ontstekingsremmend is...
Niet heel veel overigens maar dat ie nog net aan pijn voelt zeg maar... Constant op 3 poten lopen is ook niet bevorderlijk voor zn andere poot dus dan maar snel pijnstillers dan is ie er ook sneller weer af. :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

blondie schreef:mijn reactie op de pijnstilling sloeg niet op jou, maar wat ik in de algemeenheid lees ..
Dat viel mij dus van de week ook ineens op. Dat er heel vaak direct pijnstillers aan de hond gegeven wordt.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Dat komt er idd ook bij, Jamey heeft in het verleden regelmatig last gehad van haar gewrichten. Gaat nu enorm goed, zelfs met het reddingshondenwerk, maar ik denk dat op 3 pootjes lopen ook niet erg fijn is daarvoor...
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Inge O schreef:
blondie schreef:mijn reactie op de pijnstilling sloeg niet op jou, maar wat ik in de algemeenheid lees ..
En ik begrijp je bezorgdheid.. och toen ik finn net had liep ik voor een dwarse scheet nog naar de da :lol1: (wat ook letterlijk was.. want na da advies.. kip spaghetti en gekookte eieren dieeet omdat meneer een halve tennisbal in zijn maag kon hebben.. en ik een ochtend een drietal gekookte eieeren had gegeven voor de afwisseling.. en bij thuiskomst ik een opgeblazen hond vond.. die met de wandeling ook nog ging piepen... en janken.. toen heb ik ook de da gebeld hoor.. omdat ik dacht aan een maagkanteling... het bleek om gassen te gaan :ugh: :oohja: )
...
vind ik niet zo'n vreemde gedachte hoor, maagtorsie begint ook met gassen die zich overdreven in de maag gaan opstapelen :wink: .
:o reageerde ook zo tijdens de wandeling omdat ik dat oa hier gelezen had.. :ok:
maar da had een ander spoedje en vroeg me eea.. en of hij ook winderigheid had...was me nog niet opgevallen.. en het feit dat hij nog gewoon liep deed da beseffen dat het geen spoed was... eenmaal thuis.... :80: winderigheid... gassen.. en dat schuldbewuste oeps baas weer een gas :roos: haha toen was ik wat gerustgesteld...
nam niet weg dat ik toch foto's liet nemen toen ze weer beschikbaar was.

Ook met een mogelijke grasaar in het oor heb ik het overigens in de gaten gehouden.. er zat toen echt iets in zijn oor.. en met vetten ging het niet weg.. ik loop in grasaar gebied dus toen ook na lezen zat dat in mijn achterhoofd.. :engel:

OVerbezorgd.. ach in het begin van hond in huis ... zeker... tegen veel serieuze dingen aangelopen ook.. en dus ook minder serieuze en dat in combi met een da die telefonisch te benaderen is en zelf ook niet uit winstbejag redeneert en telefonisch met advies komt of dingen om op te letten.. ben ik gelukkig tegenwoordig wat meer relaxed als er een kwetsuur is
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ahum, ik heb Jamey ook alweer ruim 3,5 jaar he, dus echt een nieuwe hondenbezitter ben ik ook niet meer. Maar ben enorm gevoelig voor kritiek omdat ik er zelf al vaak vanuit ga dat (bijna) alles wat ik doe niet goed is :oeps: .
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik ben helemaal voor pijnstilling omdat het hier over dieren gaat. Als Cleo een rotdag heeft dan geef ik haar wel eens metacam. Ze is dan zo snotterig en sjaggie dat ze vaak naar Eva gromt en niet wil wandelen. Als je dan Metacam geeft rent en vliegt ze weer rond en is ze gelukkig. Dat is nu net haar mazzel als dier. Ik kan het regelen en geven en dan doe ik het ook als ik denk dat mijn hond koppijn oid heeft :wink: Ik praat overigens over eens in de 2-3 maanden een dag of twee als het echt erg wordt. :ok:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik ben ook redelijk makkelijk als het om pijnstilling gaat. Vorige week had een van de Labs op het pootje van de Jackpup gestaan, toen heeft ze een paar dagen Rimadyl gehad vanwege de ontstekingsremmende werking.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
blondie
Zeer actief

De gassen werden met "liefde' ingesnoven :tongue:
maar de foto's die aangaven dat er geen rubber te bekennen was gaven me wat " lucht"
bij twijfel zal ik nog steeds niet schromen een da te raadplegen overigens..
estelle

MARC_S schreef:Ik ben helemaal voor pijnstilling omdat het hier over dieren gaat. Als Cleo een rotdag heeft dan geef ik haar wel eens metacam. Ze is dan zo snotterig en sjaggie dat ze vaak naar Eva gromt en niet wil wandelen. Als je dan Metacam geeft rent en vliegt ze weer rond en is ze gelukkig. Dat is nu net haar mazzel als dier. Ik kan het regelen en geven en dan doe ik het ook als ik denk dat mijn hond koppijn oid heeft :wink: Ik praat overigens over eens in de 2-3 maanden een dag of twee als het echt erg wordt. :ok:
Maar dat vind ik iets anders dan pijnstilling gaan geven omdat een hond een klein wondje heeft wat gewoon prima vanzelf weer over gaat.
Ghaya met haar HD kreeg ook zonder problemen pijnstillers als ze mindere dagen had maar als een van de honden een gat heeft vanwege bijv. vechten dan doe ik daar niks mee behalve schoonmaken in biotex.
estelle

Inge O schreef:
estelle schreef:
MARC_S schreef:Ik ben helemaal voor pijnstilling omdat het hier over dieren gaat. Als Cleo een rotdag heeft dan geef ik haar wel eens metacam. Ze is dan zo snotterig en sjaggie dat ze vaak naar Eva gromt en niet wil wandelen. Als je dan Metacam geeft rent en vliegt ze weer rond en is ze gelukkig. Dat is nu net haar mazzel als dier. Ik kan het regelen en geven en dan doe ik het ook als ik denk dat mijn hond koppijn oid heeft :wink: Ik praat overigens over eens in de 2-3 maanden een dag of twee als het echt erg wordt. :ok:
Maar dat vind ik iets anders dan pijnstilling gaan geven omdat een hond een klein wondje heeft wat gewoon prima vanzelf weer over gaat.
Ghaya met haar HD kreeg ook zonder problemen pijnstillers als ze mindere dagen had maar als een van de honden een gat heeft vanwege bijv. vechten dan doe ik daar niks mee behalve schoonmaken in biotex.
klopt, maar dan weet je ook zeker dat het een gat is van het vechten, terwijl de oorzaak in jamy's geval helemaal niet duidelijk was, er kon ook een kneuzing (of erger) van pezen of bot zijn geweest :wink: .
hmmm ja okay dat is waar.
Presley
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Presley »

Snap niet waarom sommige zo in de aanval gaan hoor tegen Karin.
Ze kent Jamey zelf het beste, dus zal ze heus doen wat zij denkt wat goed voor Jamey is.

Mijn hond liep vorig jaar ook opeens mank, en hij is toch echt niet kleinzerig.
Toen zijn we naar de dierenarts gegaan, maar die kon ook niks vinden.
Ook heeft hij hiervoor pijnstilling gehad.
En ik weet zelf, dat als mijn hond mank loopt, dat het echt geen aanstellerij is.

Naar mijn idee kan je beter een keer te vaak naar de dierenarts gaan dan te weinig.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik ben niet eens naar de DA geweest, heb alleen een demo afgezegd en heb haar 2 keer een kwartje rymadil gegeven... En op relatieve rust gezet...
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Even over dat "zielig gaan doen" :denken: Is dat ook niet per hond verschillend? Frenk heeft toch twee stevige operaties achter de rug en verder nog wel wat andere dingetjes. Maar ik heb nog nooit gemerkt dat hij zich extra zielig ging gedragen... :19:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ze liep al een aantal dagen goed, dus gisteravond (nouja, vannacht) op een grasveld wat aan ballen, en ineens 3 pootjes... Weer aan het bloeden... Dus even gewacht tot het bleoden klaar was en slapen, maarja, vandaag moest ik naar Utrecht voor mn (vrijwilligers)werk en geen oppas voor Jamey...

Schoentje mee voor de zekerheid, bij de trappen gedragen, en verder hopend at het goed ging. Was ook niets aan de hand. Iemand op kantoor zat met haar te knuffen, zette haar echt heel normaal weer op de grond, en een gil en weer bloeden... Even afgespoeld en schoentje aangedaan, want sja, anders heb je een bloedspoor door het kantoor lopen...

Dus vanaf kantoor de DA gebeld, 5 voor 5 moet ik er met haar zijn, ze vermoeden toch een grasaar of iets anders in het pootje, omdat het al zo lang duurt... Zodra het een beetje kon ben ik naar huis gegaan, ik laat het schoentje maar gewoon eventjes aan tot bij de DA, denk ik... Is neopreen met een (kunst?)leren zool...
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Getver. :N: Ben benieuwd Karin, heel veel succes en sterkte voor je meisje. :ok:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

En iedereen maar zeggen dat er niets aan de hand is :roll:
Succes, hopelijk valt het mee.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”