Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Incontinent, blaasontsteking? Iets anders?
Moderator: moderatorteam
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
Incontinent, blaasontsteking? Iets anders?
Ohana heeft net haar urine voor het eerst laten lopen. Lag gewoon op de bank rond te kijken en te liggen. Ik voelde nat, dus ik denk die heeft liggen likken. Daarna nog een keer gevoeld, want voelde toch wel heel nat. Haar van de bank gestuurd en het drupte gewoon van de staart af.
Heb dr ff buiten gelaten, misschien dat ze nog wat moest doen.
Ze is nu 5 jaar en 2 maanden en we hebben haar4 jaar geleden laten steriliseren.
Een vriendin zei al dat het voor kon komen, omdat ze moe was of sliep ofzo. Maar extreem moe is ze ook niet geweest, ze was net 5 uur alleen geweest en ze was ook gewoon wakker.
Een blaasontsteking denk ik ook niet, aangezien de druppels/plasjes die ik op de witte tegels zag liggen (van het lopen) gewoon lichtgeel waren.
Ze lijkt zelf ook een beetje onder de indruk en het niet helemaal te snappen wat er nu gebeurd is, ocharme.
Kan het zo zijn, dat zze iets heeft overgehouden aan de maagkanteling operatie? Ze hebben toen haar maag vastgezet ook. Maar dit is in Oktober 2008 al gebeurd.
Ik hou het gewoon in de gaten, misschien was het een eenmalig iets.
Als jullie nog iets weten of tips hebben? Ze zijn altijd welkom!
Groetjes een bezorgde Marieta
Heb dr ff buiten gelaten, misschien dat ze nog wat moest doen.
Ze is nu 5 jaar en 2 maanden en we hebben haar4 jaar geleden laten steriliseren.
Een vriendin zei al dat het voor kon komen, omdat ze moe was of sliep ofzo. Maar extreem moe is ze ook niet geweest, ze was net 5 uur alleen geweest en ze was ook gewoon wakker.
Een blaasontsteking denk ik ook niet, aangezien de druppels/plasjes die ik op de witte tegels zag liggen (van het lopen) gewoon lichtgeel waren.
Ze lijkt zelf ook een beetje onder de indruk en het niet helemaal te snappen wat er nu gebeurd is, ocharme.
Kan het zo zijn, dat zze iets heeft overgehouden aan de maagkanteling operatie? Ze hebben toen haar maag vastgezet ook. Maar dit is in Oktober 2008 al gebeurd.
Ik hou het gewoon in de gaten, misschien was het een eenmalig iets.
Als jullie nog iets weten of tips hebben? Ze zijn altijd welkom!
Groetjes een bezorgde Marieta

-
Maaike
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Zo begon het met Lola ook.
Als ze sliep, aan het rusten was lekte ze.
Blaasontsteking werd uitgesloten.
Ze is dus incontinent geworden nav castratie.( ruim 1 jaar na de castratie werd ze incontinent).
Nu slikt ze 1 pilletje per dag(Incurin) en het lekken is vrijwel over.
Heel fijn, vooral ook voor haar, want ik zag dat ze het vervelend vond/ niet snapte wat er met haar aan de hand was.
Ze was zichzelf constant aan het likken/schoonhouden en dat is ook niet fijn.
sowieso zou ik haar laten controleren op een blaasontsteking.
succes met haar Marieta.
Als ze sliep, aan het rusten was lekte ze.
Blaasontsteking werd uitgesloten.
Ze is dus incontinent geworden nav castratie.( ruim 1 jaar na de castratie werd ze incontinent).
Nu slikt ze 1 pilletje per dag(Incurin) en het lekken is vrijwel over.
Heel fijn, vooral ook voor haar, want ik zag dat ze het vervelend vond/ niet snapte wat er met haar aan de hand was.
Ze was zichzelf constant aan het likken/schoonhouden en dat is ook niet fijn.
sowieso zou ik haar laten controleren op een blaasontsteking.
succes met haar Marieta.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ik heb hier geen antwoord op ik zou het niet weten, het enige dat ik kan vertellen is dat de hond van mijn zus het ook weleens had in dr slaap op de bank dr plas laten lopen, uiteindelijk is dat vanzelf over gegaan..het kwam ook weleens voor als ze gezwommen had...
idd. als je het niet vertrouwd ff langs de DA..
idd. als je het niet vertrouwd ff langs de DA..
Groetjes Lianne
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Hoihoi,
Bedankt voor de antwoorden! Na 1 keer ga ik niet gelijk naar de dierenarts vliegen natuurlijk. Ze heeft verder nergens last van. Blaasontsteking geloof ik niet. Haar urine was verre van ook maar iets rood. En ze plast niet veel, geeft ook niet extra aan. Nee dat geloof ik niet. Ik ken mijn hond te goed, ik zie het gelijk aan haar als er iets is.
Volgens mij heeft ze het niet meer gehad. Ik was gewoon bezorgd. Ik kijk er van de ene kant heel nuchter tegenaan en maak niet gelijk heel erg druk, maar wil ook wel vantevoren weten hoe en wat, voor als het wel meer zou worden.
Mn meissie is gewoon ook wat ouder aan het worden
Bedankt voor de antwoorden!
Bedankt voor de antwoorden! Na 1 keer ga ik niet gelijk naar de dierenarts vliegen natuurlijk. Ze heeft verder nergens last van. Blaasontsteking geloof ik niet. Haar urine was verre van ook maar iets rood. En ze plast niet veel, geeft ook niet extra aan. Nee dat geloof ik niet. Ik ken mijn hond te goed, ik zie het gelijk aan haar als er iets is.
Volgens mij heeft ze het niet meer gehad. Ik was gewoon bezorgd. Ik kijk er van de ene kant heel nuchter tegenaan en maak niet gelijk heel erg druk, maar wil ook wel vantevoren weten hoe en wat, voor als het wel meer zou worden.
Mn meissie is gewoon ook wat ouder aan het worden

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zeg niet dat het blaasontsteking isMarieta schreef:Hoihoi,
Mn meissie is gewoon ook wat ouder aan het worden![]()
Als je zelf wat op vangt en in een helder glas doet kan je zien of de urine helder is of troebel.
In het laatste geval zou ik de urine toch zeker even laten nakijken
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4