Maryanne schreef:Zo heb ik het ook begrepen. TS liep in een losloopgebied met haar honden om haar voeten, loopt de bocht om en botst daar min of meer tegen een vrouw aan die met haar loopse teef in het losloopgebied loopt en die haar chi begint te schoppen (of een poging daar toe doet)
Nou, loops of niet en wat voor schoenen dan ook maar die vrouw had aan mij ook een verkeerde gehad hoor.
Soms kan ik een bepaalde reactie wel begrijpen hoor eerlijk gezegd.. toen ik Bluf net had en ze stormde inene op een reutje dat aan de flex zat af en waarvan ik wist dat hij het niet zo op herders had omdat hij Finn al eens bij zijn oog had gebeten en dat die dat niet pikte...
die man dacht waarschijnlijk dat Finn zijn gram kwam halen en wilde ook gaan trappen.. maakte al trapbewegingen.. maar later dan de reactie van de hond.. die dus Bluf al duidelijk had gemaakt niet op haar bezoek te zitten wachten..dus ik brulde nog.. de befaamde woorden...het is de nieuwe! Ze doet niets!!! :N:

tsja... ooit zullen we allemaal die woorden in de mond nemen geloof ik...hihi..
Maar boos op die meneer was ik niet echt.. ik snapte zijn reactie wel.. dat ik zelf niet zo reageer als er een hond komt aangestormd.. is deels denk ook dat ik daarmee alleen maar aanleiding zou kunnen geven voor mijn honden om aggressief mee te kunnen gaan doen..
Omdraaien en de rug toekeren werkt voor mij het best of een af/zit commando maar dat is bij honden die niet voor een aanval aankomen..